Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
tomaszeg
Wys³any: 2011-12-01, 22:01   Paprochy na klarze
0
UP DOWN

Posty: 9
Witam,

Proszê o doradzenie, co robiê ¼le. Bêdê lakierowa³ ca³y samochód, ale zanim siê zabiorê za co¶ wiêkszego, chcia³em pouczyæ siê na starym b³otniku. Problem mam tylko z ³adnym po³o¿eniem klaru. Przeszlifowa³em b³otnik papierem 250, pó¼niej 400, pó¼niej jeszcze wodny 1000. Powierzchnia zosta³a przemyta zmywaczem, ale od razu po malowaniu pojawiaj± mi siê paprochy, czy cokolwiek innego to jest. K³ad³em tylko klar bo z tym wcze¶niej mia³em problemy. Pistolet mam SATAjet z dysz± 1,3 (na dyszy jest napisane jeszcze EK, ale nie wiem co to znaczy). Kompresor mam samoróbkê ale zrobiony przyzwoicie (zbiornik 180l, silnik 2,2kW, dwa kompresory po 2 cylindry), mam do tego odwadniacz z filtrem i reduktorem, przyzwoity przewód ze zwijad³em. Pomieszczenie jest du¿e, wysprz±tane na ile siê da. W powietrzu nie widaæ, aby cokolwiek siê unosi³o. Nie powinno byæ tych syfów a¿ tyle.
Lakiery mam Duponta. Klar to 3750s z utwardzaczem XK203 i rozcieñczalnikiem XB383.
Proszê o pomoc co robiê ¼le. Skazy s± bezbarwne i pojawiaj± siê od razu po na³o¿eniu klaru. Za³±czam zdjêcia.

zdjecie2.jpg
paprochy2
Plik ¶ci±gniêto 735 raz(y) 44.69 KB

zdjecie1.jpg
paprochy1
Plik ¶ci±gniêto 1012 raz(y) 46.72 KB

 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-12-01, 22:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego oznaczenie na g³owicy EK oznacza ¿e jest ona konstrukcyjnie przewidziana tylko do lakierowania ma³ych powierzchni :tak: Masz napewno do¶æ w±ski strumieñ natrysku ? Do lakierowania musisz zaopatrzyæ siê w zestaw z g³owic± oznaczon± tylko E np. Sata jet B 1.4E.
Pozdrawiam! :spoko:

ps. co do tych "zdjêæ" to faktycznie widaæ ¿e "co¶ masz" na tym lakierze ale dok³adnie to s³abo to widaæ ,czy to mo¿e paprochy albo jakie¶ "t³uszcze" ,woda z kompresora? :nie:
Proponuje zrobiæ jeszcze natrysk na innym lakierze bezbarwnym i je¶li problem bedzie ca³y czas to szukaj go "u siebie" tj. w kompresorze lub w³asnej "kabinie" ;)
  
 

tomaszeg
Wys³any: 2011-12-01, 22:16   
0
UP DOWN

Posty: 9
Rzeczywi¶cie ma dosyæ w±ski strumieñ. Postaram siê zakupiæ inn±, z oznaczeniem E. Jednak to nie powinna wp³ywaæ, na pojawianie siê paprochów?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-12-01, 22:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Taka zmiana zestawu g³owicy tylko poprawi tobie "komfort pracy" i skróci czas lakierowania ;)
 

ksenonn 
Wys³any: 2011-12-02, 09:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 279
Sk±d: Czêstochowa
u¿ywasz sitka do lakieru? mo¿e w lakierze masz syf

no i wa¿na sprawa - kombinezon
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

tomaszeg
Wys³any: 2011-12-02, 09:37   
0
UP DOWN

Posty: 9
Robi³em ju¿ z 6 prób. Tak¿e z sitkiem i ró¿nicy nie by³o. Kombinezonu jeszcze nie mam. Zamówiê przy najbli¿szej okazji. Przy ostatniej próbie lakierowa³em tylko w T-shircie z rêkawiczkami lateksowymi (w sumie to bez lateksu, ale nie znam prawid³owego okre¶lenia). Stara³em siê nie zbli¿aæ do lakierowanego elementu, jednak wci±¿ bez zmian.
Próbowa³em poprawiæ co¶ z powietrzem, wcze¶niej u¿ywany by³ reduktor z naolejaczem. Naolejacz wyrzuci³em, filtr i reduktor wyczy¶ci³em, bez zmian. Da³em inny filtroreduktor, bez zmian. Przy kompresorze nie mam ch³odnicy, ale je¶li by³aby woda, to przy dmuchaniu pistoletem na ¶wie¿y lakier, syfków by przybywa³o, a tu nic. Spróbujê dzisiaj jeszcze z innym lakierem. Wieczorem zrobiê zdjêcia przy u¿yciu kamerki-mikroskopu. mo¿e to co¶ wyja¶ni.
 

Miki
Wys³any: 2011-12-02, 14:18   Re: Paprochy na klarze
0
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
tomaszeg napisa³/a:
Pomieszczenie jest du¿e, wysprz±tane na ile siê da. W powietrzu nie widaæ, aby cokolwiek siê unosi³o. Nie powinno byæ tych syfów a¿ tyle.


Tu masz przyczynê. W komorze siê trafiaj±, a ty w dziupli chcesz nie mieæ syfów. Jak± wentylacjê tam masz?
_________________
Mart-Dent
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-12-02, 14:47   Re: Paprochy na klarze
+1
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
tomaszeg napisa³/a:
Witam, Proszê o doradzenie, co robiê ¼le. ...

1. Syf z ubrania
1a. upierz z g³owy
2. Syf z powietrza sprê¿onego
3. Syf ze zbiornika lakieru w pistolecie
4. Syf z wnêk lub drugiej strony lakierowanego elementu
4a. syf z papieru do oklejania
4b. syf. pozosta³ych elementów
5. Syf z powietrza jako wtr±cenia zewnêtrzne z owadami w³±cznie
5.a sadze z komina i pieca
5.b kurze piórka z kurnika, oraz gêsie, kacze, indycze i przepiórcze
6. Syf z powietrza jako materia³ sklejaj±cy siê w powietrzu
7. Syf który by³ ju¿ na elemencie przed rozpoczêciem lakierowania
8. Syf ze stropu lub sufitu

Chyba o niczym nie zapomina³em ? ... to jedyne przyczyny.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

tomaszeg
Wys³any: 2011-12-02, 18:07   
0
UP DOWN

Posty: 9
Z listy mo¿e byæ 1,2 lub 6.
Zdajê sobie sprawê, ¿e w gara¿u perfekcji nie osi±gnê.
Nie mam do dyspozycji wentylacji, jestem amatorem i raczej nie bêdê inwestowa³ w profesjonaln± wentylacjê. Bêdê siê musia³ gazowaæ. Pomieszczenie mam ok 80m^2 i wysoko¶ci ok 4m. ¯adnych zwierz±t w najbli¿szej okolicy nie ma, z sufitu te¿ siê a¿ tak mocno nie sypie.
Zrobi³em kilka zdjêæ w powiêkszeniu.
Niektóre wsady s± bezbarwne, wiêc mo¿e jest to problem przeschniêtego i sklejonego lakieru w locie? S± te¿ takie które wygl±daj± na syfy z ubrania. Niektóre przytar³em, aby zobaczyæ co jest uwiêzione.

2011-12-02_05-53-25-.jpg
inne
Plik ¶ci±gniêto 457 raz(y) 62.02 KB

2011-12-02_05-52-13-.jpg
z ubrania
Plik ¶ci±gniêto 242 raz(y) 59.91 KB

2011-12-02_05-49-29-.jpg
bezbarwny 2
Plik ¶ci±gniêto 224 raz(y) 59.88 KB

2011-12-02_05-49-11-.jpg
bezbarwny
Plik ¶ci±gniêto 153 raz(y) 70.7 KB

 

Lackdoctor 
Wys³any: 2011-12-02, 18:22   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
tomaszeg napisa³/a:
Zdajê sobie sprawê, ¿e w gara¿u perfekcji nie osi±gnê.

Dok³adnie.
Idzie uzyskaæ bardzo akceptowaln± ilo¶c wtr±ceñ poprzez wyeliminowanie wszystkich mozliwych czynników.
Ty nie za³o¿y³e¶ kombinezonu a to powiedzmy 70% wtr±ceñ.
Do tego wszystkie ¶mietki co na pod³odze zalegaj± i masz ju¿ efekt na lakierze.
Ubolewam nad brakiem kabiny lakierniczej, ale eliminuj±c wszystkie mo¿liwe czynniki doprowadzi³em do wyniku który akceptujê.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-12-02, 22:46   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
tomaszeg napisa³/a:
wcze¶niej u¿ywany by³ reduktor z naolejaczem

Kolego to jest prawdziwa "jazda bez trzymanki" jak mia³e¶ to podpiête pod pistolet :D
Podziwiam za "odwage" ,tylko pistolet to nie szlifierka albo klucz pneumatyczny :D
Pozdrawiam! :spoko:
 

gugun 
Wys³any: 2011-12-03, 10:28   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
hehe to chyba czest blad:)bo sprzedaja to w pakiecie czesto a kazdy zaklada ludzac sie ze bedzie dobrze...wez wywal ten naolejacz i wymien waz....na poczatek przeplukaj go dobrze nitrem i wydmuchaj moze obejdzie sie bez wymiany:)
 
 

tomaszeg
Wys³any: 2011-12-03, 10:45   
0
UP DOWN

Posty: 9
Naolejacz wywali³em od razu. Tutaj nie trudno by³o siê domy¶leæ, ¿e bêdzie pluæ olejem. Niemniej jednak z p³ukaniem wê¿a trochê prawdy jest. Zastanawiam siê tylko czy nie lepiej denaturatem ni¿ nitro? Czy nitro nie uszkodzi wê¿a?
 

936
Wys³any: 2012-02-29, 18:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
ekstrakcyjn± benzyn± sobie wyp³ukaj to nie uszkodzi wê¿a :)
 

936
Wys³any: 2012-02-29, 19:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Polecam zredukowaæ ci¶nienie i materia³ w pistolecie przy lakierze bezbarwnym i troche poæwiczyæ z ustawieniami...
Pozdrawiam
 

jarbia
Wys³any: 2012-04-18, 23:23   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Od¶wie¿ê trochê temat ,jak to jest ,¿e u mnie na bazie nie mam paprochów a na klarze s± ju¿ na pierwszej warstwie ?
U Was te¿ tak jest ?
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

pawel1108 
Wys³any: 2012-04-19, 07:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
jarbia napisa³/a:
,jak to jest ,¿e u mnie na bazie nie mam paprochów


masz,masz z tym,¿e na matowej powierzchni tego tak nie widaæ.
Musisz amatorsko siê zaopatrzyæ w kabinê bo inaczej to nie robota ^^

oczywi¶cie ¿artujê,w warunkach gara¿owych niestety tak jest.
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

jarbia
Wys³any: 2012-04-19, 08:26   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Zrobi³em remont amatorskiej kabino-norki (niestety na kabinê nie mam......miejsca i chocia¿ nie wiem jak by¶cie mnie podpuszczali nie kupiê) wg wskazówek na forum nie dawno i jest to pierwsze malowanie ,¶wie¿y p³yn do kabin a foliach ,filtry sufitowe itp. Jak pisa³em jest ma³a bo potrzebujê tylko do czê¶ci motocyklowych i innych ma³ych du..pereli ,ale wydaje mi siê ,¿e te syfki (jest ma³o )nie s± z kabiny,
Podejrzewam bardziej ,¿e to albo co¶ w klarze (nie mam filtra w kubku) z wieczka od kubka (bo tam w zakamarkach ciê¿ko domyæ),albo z kombinezonu (mam nowy,jeszcze nie prany )i wreszcie zauwa¿y³em ,¿e na filtrach z maski osadzaj±cy siê py³ czasami odpadnie i mo¿e to on ?
Wreszcie najwa¿niejsze ,na g³owicy pistoletu pojawia siê taki 'meszek' z klaru.
Mo¿e to jest winowajca (paprochy s± prze¼roczyste) , co robicie ,aby tego meszku nie by³o ? A mo¿e u Was nie ma?

norka4.jpg
Mo¿e i ma³a ale jak trzeba to i samochód wejdzie .
Plik ¶ci±gniêto 457 raz(y) 500.6 KB

_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

maliniak
Wys³any: 2012-04-20, 21:06   
0
UP DOWN

Posty: 21
spróbuj poregulowaæ pistolet sprawdz czy nigdzie przy g³owicy nie przepuszcza a przede wszystkim sprawdz kanaliki ktorymi wydostaje sie powietrze podczas malowania ,ja kiedys by³em taki madry i swoja sate namoczy³em w nitrze efekt by³ taki jak u ciebie ¿e podczas malowania robi³ sie meszek na pistolecie i wypada³y z niego jakie¶ drobnoustroje w moim wypadku niedbalstwo ale jak wyczysci³em to do tej pory maluje i jest ok :spoko:
 

jarbia
Wys³any: 2012-04-20, 22:38   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
maliniak napisa³/a:
swoja sate namoczy³em w nitrze efekt by³ taki jak u ciebie ¿e podczas malowania robi³ sie meszek na pistolecie


U mnie chyba to nie to ,bo ja nigdy nie moczê pistoletów w nitrze , oczywi¶cie pêdzlem i nitrem myjê i moje pistolety zapewniam Ciê s± w idealnym stanie .
Prêdzej ró¿nica temperatur, powietrza przy rozprê¿aniu na wylocie pistoletu , ale nie wiem .
Widzia³em te¿ sposób na paprochy na youdupie , chyba Rosjanin lakierowa³ i przed lakierowaniem klarem ,opryskiwa³ tym klarem rêkawy i przód kombinezonu.
Swoj± drog± musi byæ po prostu czysto i jeszcze raz czysto!
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

maliniak
Wys³any: 2012-04-21, 14:21   
0
UP DOWN

Posty: 21
chcial nie chcia³ po¿±deczek musi byæ
 

bartek18 
Wys³any: 2013-03-10, 17:27   
0
UP DOWN

Posty: 24
czy dalo siê je usun±æ czy trzeba by³o lakierowaæ od nowa?
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga