mnie jakos ten filmik nie przekona³....najbardziej ta wydzieranka gdzie papier mogl sie przykleic podczas podk³adowania,a z reduktorem recznym to juz szalenstwo...:D:D:D
dok³adnie jak go ogl±da³em te¿ sie zastanawialem co on robi z tym wêzem od wiatru, ale sam u¿ytkownik sie zwie czarodziejem wiec nie mam pytañ , najbardziej dziwi mnie ze daje klar i rozpuch do cieniowania na nie sciêty lakier i jak to sie bedzie trzymaæ???
Stara szko³a, niekoniecznie tylko lakiernictwa.
Je¶li chodzi o aero, to tu na forum s± ludzie co mog± na temat Bodina wiele powiedzieæ.
A ¿e Pierre nie wie o zboczeniu profesjonalnym naszych lakierników to bez za¿enowania podrze papier odrêcznie i rêk± w±¿ zaci¶nie.
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
Ok mówisz i masz. Wiêc tylko tak na szybko i od siebie:
Jak na starego tetryka przysta³o to i ja na szybko po obejrzeniu :
Niby nie za du¿o ale zawsze to co¶ co dla mnie osobi¶cie siê nie podoba a przynajmniej sam tego nie trawiê. A te kilka niuansów to tylko:
- warunki/otoczenie auta
- przy ma³o i przy w±sko roztarta rysa - szerzej i mniejsz± gradacj± bym to robi³
- szpachel na go³± stal - tego nie praktykujê
- brak zabezpieczenia antykorozyjnego - tego prawie jestem pewien bo w jako¶ siê uczepi³em wersji z epo a nie wierzê do koñca podk³adom akrylowym "antykorozyjnym" {chyba ¿e Projekter jako¶ zmusi mnie jakimi¶ argumentami do zmiany tego nastawienia}
- obróbka papierem na klocku nie po ³uku a wzd³u¿ rysy
- skok ze 180 z rêki na 400 maszynowo pod podk³ad - ciut bogaty i w sumie bez sensu
- odmuchiwanie - to odmuchiwanie otoczenia a nie szmulu i py³u ze szpachlu i jego obrze¿y
- gówniane maskowanie b³otnika przy podk³adowaniu
- brak maskowania nadkola
- wielorazowy pokrowiec na ko³o wcale a wcale nie powala.
- lakierowanie baz± - zwyk³ym gunem zamiast siê tak sraæ dmuchn±³bym to dwa razy plus wypy³eczka a nie giba³ siê z tym jak wañka-wstañka grom wie ile czasu.
- {srebro}, zabawy w podpryskiwania to tu to tam, poddmuchiwania i znów podpryskiwania i brak ¶cierki antystatycznej mi jako¶ do¶æ mocno przeszkadza
Ale to tak na super szybko i tak od rêki co wpad³o w oko na hurra. Oczywi¶cie ka¿dy robi po swojemu lecz do mnie ten filmik równie¿ w niczym nie przemawia - poza u¿yciem IR-a
To artysta, resztê te¿ widzê.
Jak tu siê porównywac skoro koszt aero na aucie w jego wykonaniu to chyba 50 ty¶.euro
Chcia³bym zobaczyæ ten element z bliska, ten b³otnik o którym piszemy, ziarno, klar z wykoñczeniem rozpuchem do cieniowania.
Ale nie czepiam sie, bo z ciekawo¶ci ogl±dna³em parê innych filmików o nim i ... nie zaryzykuje porównania.
Mimo ¿e dajê sobie g³owê uci±æ ¿e ten b³otnik sza³em nie jest, gdyby mu sie przyjrzeæ.
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
z ciekawo¶ci ogl±dna³em parê innych filmików o nim i ... nie zaryzykuje porównania.
Widzia³em z boku k±tem oka AERO i o tym nie dyskutujê bo dla mnie s± to CZARY i SZTUKA a nie samo tylko lakierowanie/malowanie..... lecz powy¿szy filmik to mój poziom {to czym sam siê zajmujê} i to akurat mogê zawsze skomentowaæ
wiec juz wszyskto zosta³o wymienione co na minus...jedno mnie tylko dziwi skoro oblecial tyle klarem i zrobil te cieniowania rozpuchem to ja chyba bym juz mazn±³ ca³y b³otnik...tymbardziej ze lakierujac na nie zmatowana powierzchnie to i tak z czasem odpadnie... moja opinia.
wiec jadnak cos poj±³em skoro te¿ widze te b³êdy co Wy Panowie, w aero jest mistrzem, a tutaj jest pokazane jak w warunkach domowych samemu sobie "zakleiæ rane" na b³otniku i wydaje mi sie ze z materia³ami sie w 60 z³ zmiesci³ i takie cos mo¿e zrobiæ praktycznie ka¿dy w czystym garazu no mo¿e poza tym reduktorem w rêce
I z przykro¶ci± stwierdzam ze nie macie koledzy za bardzo pojêcia o naprawach smart.
senior bez obrazy ale co do twojego d³u¿szego posta to:
ad 1. warunki normalne w tego typu naprawach, zdarza siê ze robi siê co¶ takiego na dworze.
ad 2. czym mniej rozszlifujesz tym mniej polakierujesz
ad 3. zakup sh 2035
ad 4. podk³ad akrylowy wodorozciêczalny jest podk³adem antykorozyjnym
ad 5. co z tego je¶li klocek szeroki?
ad 6. nie by³o skoku ze 180 na 400 bo widaæ ¿e jest przeszlifowane jeszcze innymi gradacjami(porównaj wielko¶æ rozszlifowanego miejsca)
ad 7. a co to da przed podk³adem?
ad 8. tak siê maskuje przy mikro naprawach
ad 9,10. po co maskowaæ nadkole je¶li podk³adu siê daje ma³o i na ma³ym ci¶nieniu
ad 11. go¶æ lakieruje wod±, a mach tylko dla tego ¿eby przyspieszyæ pracê(no¶nik z wody szybciej odparuje)
kubazjan element by³ zmatowiony tylko od rantu w górê nie, a do rozpucha to nie potrzebne. Lakieruje siê tylko tyle ile trzeba i ani deka wiêcej. Po co przestawiaæ promiennik po 5 razy ¿eby oblecieæ ca³y b³otnik?
Technika ³amania wê¿a jest u¿ywana w wielu lakierniach przy podk³adowaniu ma³ych obszarów
wydaje mi sie ze z materia³ami sie w 60 z³ zmiesci³
Nie w 60 tylko w 20z³
Dumel19 napisa³/a:
i takie cos mo¿e zrobiæ praktycznie ka¿dy w czystym garazu
Mo¿e jak pojmiesz co to jest lakierowanie punktowe i nauczysz siê cieniowaæ zakupisz odpowiedni sprzêt to jest szansa ¿e co¶ takiego zrobisz ¿eby nie by³o widaæ ró¿nicy.
Spoko MIKI nie mam za co siê obra¿aæ. Tym bardziej ¿e cz³owiek uczy siê ca³e ¿ycie a nauka nie posuwa siê do przodu poprzez poklepywanie po plecach i przyklaskiwanie a na wytykaniu b³êdów itp.
Odno¶nie kitu anty.... jak mówi³em ni groma siê do tego nie przekonujê i jako¶ wolê k³a¶æ go na epo - mo¿e stary jestem i dlatego ciê¿ej wch³aniam nowo¶ci
Odno¶nie odmuchiwania nadal i zawsze nie bêdê siê zgadza³ gdy¿ nie tyle jest to wa¿ne ¿e to przed podk³adem co NAJWA¯NIEJSZE gdy¿ w³a¶nie najwiêcej niedoróbek i wad mo¿e byæ na szpachlu - mam na my¶li konkretnie i pory wype³nione py³em z kitu i sam do¶æ g³êboki rys. Dlatego najdok³adniejsze odmuchiwanie -choæ wszystkie s± wa¿ne- powinno byæ w³a¶nie szpachli bo mog± byæ pory zapchane py³em z przeszlifowanego szpachlu co niby podk³ad lekko sklei i przykryje lecz z czasem mniej lub bardziej to siê uka¿e {mimo IR-a}.
Obróbka sztywnym szerokim czy w±skim klockiem nie powinna na ³uku byæ robiona jak na filmiku a tylko po ³uku czy te¿ niech i koli¶cie. Klocek szeroki czy w±ski sam do ³uku przy ruchach wzd³u¿nych siê do kszta³tu nigdy nie dopasuje a im szerszy by³by ten placek ze szpachli ty gorzej by to wygl±da³o. I tutaj zdania za nic nie zmieniê
Co do maskowania to równie¿ bêdê siê trzyma³ swojej wersji gdy¿ do podk³adu nie jest zamaskowany ca³y b³otnik i jest ryzyko jego zapylenia a tym bardziej ¿e czê¶æ nie zamaskowana bêdzie tylko ¶ladowo pokryta samym lakierem bezbarwnym.
To samo tyczy siê maskowania nadkola a w szczególno¶ci przed lakierowaniem i to zarówno na estetykê, jak i mo¿liwo¶æ zapylenia nadkola i jakich¶ ró¿no¶ci jak te¿ i ryzyko spartolenia pow³oki syfem który ma prawo wyskoczyæ z pod nadkola.
Podk³ad anty... byæ mo¿e - ale dlatego pozostawi³em sobie "furtkê do obrony/odwrotu"
Odno¶nie klaru to zrobi³bym tak samo i ze wzglêdu na pozostawienie w obrze¿ach ori struktury, i zminimalizowania grubo¶ci pow³oki ale te¿ i ze wzglêdu na mniejsze ryzyko ró¿nicy odcienia nawet jaki¶ czas od lakierowania co zdarza siê niby ¶ladowo lecz jednak i na markowych lakierach - dlatego tego nie komentowa³em
Ale jak mówi³em ka¿dy ma swoje upodobania oraz patenty wiêc nie wszystko musi ka¿demu odpowiadaæ.
I nie ma co a przynajmniej ja nie mam zamiaru siê z nikim spieraæ o filmik jeszcze innej -trzeciej- osoby. Wszak ka¿dy zawsze mo¿e wyraziæ swoj± prywatn± opiniê.
A odno¶nie warunków to có¿..... Nie jestem z ksiê¿yca Wiem jak czasami ró¿ni ludzie jak robi±, czym robi±, co robi± i gdzie robi±........ Ale powiem to samo co powiedzia³em prywatnie o tym filmiku komu¶ innemu z forum: ten filmik JAKO POKAZOWY nigdy nie powinien powstaæ ......... a je¶li ju¿ kto¶ go nakrêci³ to NIGDY nie powinien trafiæ do sieci {sadzê ¿e rozumiesz co mam na my¶li - to s³aba reklama}
Tym bardziej w³a¶nie ze wzglêdu na inne prace tej samej osoby
Pozdro
ten filmik JAKO POKAZOWY nigdy nie powinien powstaæ ......... a je¶li ju¿ kto¶ go nakrêci³ to NIGDY nie powinien trafiæ do sieci {sadzê ¿e rozumiesz co mam na my¶li - to s³aba reklama}
ale kicha ten filmik
T± kreske na b³otniku to móg³ zmyæ NITRO. Nie widzia³em, ¿eby wogóle by³ zakrzywiony albo baza uszkodzona.
Co on mia³ na my¶li ?
Naprawiaj±c w ten sposób...
Chcia³ wbiæ siê w koszty ?
Czy dostaæ nominacje do OSCARA tym filmikiem ?
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum