| Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 | 
 
      | Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
   
      
		  | 
   
  | 
     
		 imnothep		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-01-31, 10:17   Kilka pytañ
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 12 
                | 
      
         
            
               witam serdecznie, trafi³em na forum przez przypadek gdy¿ koledzy z cafe allegro umie¶cili link do tej strony. Fajnie ¿e taka istnieje bo mozna zapytaæ i rozwiaæ nie¶cis³o¶ci. 
 
Lakierowaniem zajmujê siê bardzo sporadycznie gdy¿ nie jest to moja branza a jedynie hobby. Kilka lat temu pokusi³em siê o pomalowanie ca³ego auta i powiem Wam ze spoko wysz³o. Dowiedzia³em siê jednego, nic tak naprawdê nie mozna wyczytac, zas³yszeæ czy zobaczyæ, tego nalezy samemu spróbowaæ i przekonac siê ze nie taki diabe³ straszny. 
 
Do rzeczy bo zanudzê    kupi³em sobie stare japonskie auto do remontu i jak pewnie wiecie gnije jak nale¿y. Kilka pytañ gdy¿ kiedy¶ to przerabialem ale jakos nie do koncajestem przekonany do mojej metody. 
 
Wycinaj±c elementy z rdz± i wstawiajac nowe cynkowa³em blachê cynkiem w praju, potem spawanie, podk³ad antykorozyjny, szpachel itd. 
 
Czy pozostawienie chocby kilku plamek korozji zabezpieczonej np. Kortaninem spowoduje nam ponowne pojawienie sie korozji ?
 
Druga sprawa to mocowanie spojlerów (nak³adki progów lotki itp.) czy mocowaæ to na klej do szyb czy na co¶ innego ? czy pasta na ³±czenia w tubie wystarczy aby zakryæ wszelkie szpary czy moze jest inny ¶rodek który uchroni lakier od pêkania w miejscach ³±czeñ ? 
 
Zapomnialem dodaæ czy na ¶wie¿y oczyszczony spaw mozna na³ozyæ masê na pêdzel (ta szara Bolla) i potem wszystko zamalowaæ ? (naprawa pod³ogi)
 
Pozdrawiam gor±co 
 
Piotrek | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 rbfm  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-01-31, 10:21   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków 
                | 
      
         
            
                	  | imnothep napisa³/a: | 	 		  | Wycinaj±c elementy z rdz± i wstawiajac nowe cynkowa³em blachê cynkiem w praju | 	  
 
 
daj pan spokoj             
 
 
 	  | imnothep napisa³/a: | 	 		  | Druga sprawa to mocowanie spojlerów (nak³adki progów lotki itp.) czy mocowaæ to na klej do szyb czy na co¶ innego ? | 	 
  	  | imnothep napisa³/a: | 	 		  | Czy pozostawienie chocby kilku plamek korozji zabezpieczonej np. Kortaninem spowoduje nam ponowne pojawienie sie korozji ? | 	  
 
 
oczywiscie
 
 
najlepiej na mase szuczelniajaco klejaca. przynajmniej da sie to ewentualnie kiedys zmyc. klej do szyb niekoniecznie.
 
 
 	  | imnothep napisa³/a: | 	 		  | zy mocowaæ to na klej do szyb czy na co¶ innego ? czy pasta na ³±czenia w tubie wystarczy aby zakryæ wszelkie szpary czy moze jest inny ¶rodek który uchroni lakier od pêkania w miejscach ³±czeñ ?  | 	  
 
 
chodzi ci o miejsca laczenia spoilerow z nadwoziem? jasne ze peknie. tak sie nie robi.
 
 
 	  | imnothep napisa³/a: | 	 		  | Zapomnialem dodaæ czy na ¶wie¿y oczyszczony spaw mozna na³ozyæ masê na pêdzel (ta szara Bolla) i potem wszystko zamalowaæ ? (naprawa pod³ogi)  | 	  
 
 
mozna ale odpornosc na korozje bedzie nizsza niz zapodkladowanej blachy | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 mirh		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2008-01-31, 15:14   Re: Kilka pytañ
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 152 
                | 
      
         
            
                	  | imnothep napisa³/a: | 	 		  Czy pozostawienie chocby kilku plamek korozji zabezpieczonej np. Kortaninem spowoduje nam ponowne pojawienie sie korozji ?
 
 | 	  
 
 
Problemem jest sk±d idzie ta korozja, jak od wewnêtrznej strony to koniec... je¶li to by³y drobne ogniska od zewn±trz i zosta³y porz±dnie zabezpieczone a u¿yte pó¼niej warstwy podk³adu antykorozyjnego by³y dobrej jako¶ci to szansa jaka¶ jest... z czasem siê oka¿e   
 
Warunkiem powstawania rdzy jest wilgoæ i dostêp do tlenu je¶li to wykluczysz to powinno wytrzymaæ. | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       |