Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
b-rad
Wysłany: 2011-06-27, 02:02   ÂżĂłÂłte/brÂązowe plamy na lakierze w miejscach szpachlowania
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 226
Witam, jakies 3-4 tygodnie temu lakierowaÂłem dwa auta w srebrze.

Pierwszym z nich by³ ford mondeo gdzie w miejscach szpachlowania tak jakby na bazie po 2 tygodniach wyszly owe plamy. Wygl¹da to jak jakiœ ¿ó³ty nalot lecz jest to pod lakierem. Materia³y jakie u¿ywa³em to; szpachla novol spectral oraz economy, podk³ad multifuller oraz novol economy. Baza profix, lakier profix cp1500.


Drugie auto rĂłwnieÂż w srebrze, to samo siĂŞ dzieje, co dziwniejsze plamy wyszly rownieÂż w miejscach gdzie byÂła uÂżywana szpachla aluminiowa. Baza profix, lakier profix cp1500, podkÂład profix.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q
 

obcy_69
Wysłany: 2011-06-27, 07:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Czy nie za duzo dodawales utwardzacza do tej szpachlowki..?
 

mÂłody19
Wysłany: 2011-06-27, 08:38   
0
UP DOWN
Æwicz æwicz æwicz :D


Posty: 135
a nie by³¹ ta szpachla czasem mokra ? nie zostawi³es auta w garazu przy otwartych drzwiach w nocy zrobi³ sie nalot z rosy albo mg³a siada³a na to ? mi sie tak raz sta³o z powodu mokrej szpachli i tez by³o widac takie plamy
 

jerzy123
Wysłany: 2011-06-28, 05:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 12
teÂż tak miaÂłem kilkanaÂście lat temu przyczyny
-przedawkowany utwardzacz
-za maÂło utwardzacza
- u mnie okazaÂło siĂŞ przeterminowany utwardzacz (ktĂłry potem dystrybutor po cichu wy
cofywaÂł ze sklepĂłw)
jedyna rada odizolowaÂłem to wodnym podkÂładem (po rozpuszczalnikowych podkÂładach , izolatorach epoksydach itp plamy powracaÂły po 1-2 tygodniach albo drzeĂŚ wszystko do spodu ktoÂś mĂłwiÂł Âże odizoluje to szp natr ale nie prĂłbowalem miaÂłem tak kilka aut po tym zmieniÂłem wyroby na innego prod
 

lukas
Wysłany: 2011-06-28, 12:54   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 339
Zgadzam siĂŞ z jerzy123, na 99% za maÂło utwardzacza.
Przypomnij sobie czy nie byÂło gorÂąco i czy szpachlĂłwka nie stawaÂła w 2-3 min wiĂŞc ujmowaÂłeÂś utwardzacza.
Efekt jest taki Âże nie miaÂła ona z czym polimeryzowaĂŚ. Temat byÂł juÂż poruszany na forum kilka razy.

Jerzy123, ma teÂż racjĂŞ Âże podkÂłady tych plam nie odetnÂą (nawet epoksyd). NajproÂściej jest to zrobiĂŚ szpachlĂłwkÂą natryskowÂą. PodkÂład wodny teÂż moÂże byĂŚ ale jest trudno dostĂŞpny.

Dodam jeszcze ¿e ¿ó³te plamy s¹ wzmacniane s³abym bezbarwnym tzn takim który ma ma³o stabilizatorów i absorberów UV bo to niestety fale UV s¹ odpowiedzialne za te plamy. Temat jak bumerang powraca w okresie letnim, zw³aszcza na jasnych kolorach.
UÂżyta baza i podkÂład nie ma tu znaczenia. Tylko niedotwardzona szpachlĂłwka i badziewny klar.
 

b-rad
Wysłany: 2011-06-28, 13:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 226
No ok, ale tutaj uzywa³em ró¿nych szpachli na ró¿ne elementy samochodu i wszêdzie to wychodzi. Ró¿ne firmy ró¿ne szpachle.... Szpachle rozrabia³em jak zawsze.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-28, 17:19   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
mi rok temu cos podobnego sie przytrafilo...bylo ok ale po tygodniu na poprawke auto przyjechalo i wydaje mi sie ze to moze miec cos wspolnego z gestoscia bazy bo przy c3 luczki malowalem resztkami i rozcieczylem mocno baze i zasikiwalem to pomalutku odrazu zaszuszajac i starczylo na styk jednak jak przyjechal to wygladalo to jakby ta baza siadla dopiero w podklad pod lakierem lub bym nie domalowal i musialem poprawiac...poprawilem i do teraz jest ok wiec w moim przypadku to raczej nie byla wina szpachlu bo zostal ten co byl tylko zmatowalem i zasikalem juz normalnie i ok...
 
 

b-rad
Wysłany: 2011-06-28, 17:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 226
OgĂłlnie co do mieszania bazy to zawsze staram sie dawaĂŚ 90-95% rozpuszczalnika tego co przewiduje producent gdyÂż wtedy minimalnie lepiej kryje.... nie jest wodnista.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-28, 18:57   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Cytat:
OgĂłlnie co do mieszania bazy to zawsze staram sie dawaĂŚ 90-95% rozpuszczalnika tego co przewiduje producent gdyÂż wtedy minimalnie lepiej kryje.... nie jest wodnista.
_________________
tymbardziej ze nigdy nie wiadomo kto przed toba to rozcieczal:) ja zadko trzymam sie co do bazy zalecen producenta...leje wg uznania jesli widze ze w proporcji 2:1 jest chorernie zadka to nawet ze jest 1:1 to sobie odpuszczam i mimo wszystko konieczne sa 3-4 warstwy (w miare pelne)...inaczej bym sie zamalowal...
 
 

jerzy123
Wysłany: 2011-06-28, 21:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 12
kol. lukas do dzisiaj nie jestem pewny przyczyny ale nie staÂło siĂŞ to przez 15lat wczeÂśniej ani potem przez 10lat (pracujĂŞ juÂż w tym fachu ok 25 lat) i tylko na szpachlĂłwce wykoĂączeniowej a jak zmieniÂłem producenta to plamy ustaÂły podkÂład wodny to moim zdaniem najÂłatwiejsze wyjÂście
 

gugun 
Wysłany: 2011-06-29, 10:42   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jerzy123 napisał/a:
kol. lukas do dzisiaj nie jestem pewny przyczyny ale nie staÂło siĂŞ to przez 15lat wczeÂśniej ani potem przez 10lat (pracujĂŞ juÂż w tym fachu ok 25 lat) i tylko na szpachlĂłwce wykoĂączeniowej a jak zmieniÂłem producenta to plamy ustaÂły podkÂład wodny to moim zdaniem najÂłatwiejsze wyjÂście
czyli najprawdopodobniej przyczyn moze byc wiele...poczawszy od szpachlowki konczac na bezbarwnym...wyglada to jakby cos pod tym lakierem przysiadalo...w moim przypadku zawinila zapewne zbyt zadka baza ktora wciaglo po czasie...w kolegi szpachlowka...wiec jedyne rozsadne wyjscie to sprobowac zrobic to inaczej jak zawsze a moze trafisz i sie pochwalisz na forum co bylo tego przyczyna....no chyba ze ktos szybciej mial podobny problem,wyeliminowal go i sie pochwali...
 
 

Hugo
Wysłany: 2012-03-03, 18:05   
0
UP DOWN

Posty: 1
U mnie takie same plamy wysz³y po roku od zakupu auta. Kolor auta srebrny. Auto jest u lakiernika i zmatowa³ to, po³o¿y bazê i lakier. Mam nadziejê, ¿e wytrzyma jak najd³u¿ej. Teoretycznie jak mo¿e coœ wyjœÌ skoro dawno to ju¿ musia³o wyschn¹Ì i jak sie po³o¿y bazê i klar to chyba powinno zostaÌ zakryte na zawsze. Oby...
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-03, 18:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Hugo napisał/a:
Oby...


Jak tylko zmatowaÂł i nic wiĂŞcej nie daÂł to wyjdzie szybciej niz myslisz.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Novol rafman
Wysłany: 2012-05-16, 11:12   Ad Zó³te plamy na lakierze.
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 54
Witam!
Szanowni koledzy!
Problem plam na lakierze jest w ostatnim czasie doœÌ czêsto spotykany.
Podczas szkoleĂą w naszym centrum szkoleniowym bardzo czĂŞsto robimy swego rodzaju doÂświadczenia z dozowaniem utwardzacza do szpachlĂłwki.
WiêkszoœÌ z nas , nie mówi¹c ¿e prawie wszyscy dozuj¹ go ,,na oko".
Podczas szkolenia staram siĂŞ ztem pokazaĂŚ lakiernikom ile to jest 2-3 procent utwardzacza do szpachlĂłwki.
Odwa¿am jak¹œ czêœÌ szpachlówki na wadze a nastêpnie proszê o za dozowanie,,na oko" utwardzacza.
Jeszcze siê nie zdarzy³o ,aby ktoœ za dozowa³ wystarczaj¹c¹ iloœÌ-wszyscy dodawali zbyt ma³o.
Za ma³o utwardzacza dodane do szpachlówki jest gorsze ni¿ zbyt du¿a iloœÌ.
Wówczas to akrylowy podk³ad nie daje dostatecznej izolacji od szpachlówki i po pewnym czasie(nawet kilka miesiêcy) mog¹ siê pojawiaÌ ¿ó³to-zielonkawe plamy.
SzczegĂłlnie w okresie letnim wszyscy majÂą tendencjĂŞ do dozowania zbyt maÂłej iloÂści utwardzacza.
Jedynym rozwiÂązaniem na tego typu problemy jest stosowanie (przy wiĂŞkszych remontach)
szpachlĂłwki natryskowej SPRAY z oryginalnym rozpuszczalnikiem(nie nitro!!!) lub podkÂładu epoksydowego Spectral 385 lub Professional 360 1:1.
Oba te produkty chroniÂą doskonale przed tego rodzaju problemami.
Osobom którym zdarzy³a siê taka sytuacja odradzam tylko przemalowanie-wszystko pojawi siê ponownie-TRZEBA ODIZOLOWAÆ PODK£ADEM EPOKSYDOWYM wszystkie te miejsca.

Rafa³ Mania -DZIA£ SZKOLEÑ NOVOL

ps.WkrĂłtce na You tube bĂŞdzie moÂżna zobaczyĂŚ film z naszej linii HOME, gdzie pokazujemy ile to jest 2-3 procent utwardzacza.Zapraszam.
 

gugun 
Wysłany: 2012-05-16, 12:32   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Novol rafman napisał/a:
Jeszcze siê nie zdarzy³o ,aby ktoœ za dozowa³ wystarczaj¹c¹ iloœÌ-wszyscy dodawali zbyt ma³o.
bo jeszcze mnie tam nie widzieli :D mi przewaznie braknie utw. lub mam na styk
 
 

936
Wysłany: 2012-05-16, 22:35   Re: Ad Zó³te plamy na lakierze.
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
Novol rafman napisał/a:
WiêkszoœÌ z nas , nie mówi¹c ¿e prawie wszyscy dozuj¹ go ,,na oko".
.

To moÂże do produktu dodajcie dozownik ? i po problemie.
Pozdrawiam
Ps. a prĂłbowaÂłeÂś produktĂłw EVERCOAT ?
 

jarbia
Wysłany: 2012-06-05, 12:34   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
Witam
Na szczĂŞÂście w maÂło potrzebnym elemencie, wyszÂły te plamy po ok. 1 miesiÂącu .
Co ciekawsze, miejsce to byÂło przykryte dwoma warstwami podkÂładu epoksydowego novola ale 1k. MyÂślaÂłem ,Âże ten podkÂład mimo,Âże 1k poradzi sobie z tym .
Czyli nie jest on w stanie odizolowaĂŚ tej szpachli ,czy coÂś znowu Âźle robiĂŞ :shock: ?
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj
 

Nokia 
Wysłany: 2012-06-05, 12:43   
0
UP DOWN
:)


Pomógł: 8 razy
Posty: 523
Skąd: Silesia City Center
Jaki to numer tego 1k ?
 

jarbia
Wysłany: 2012-06-05, 13:11   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
Cytat:
Jaki to numer tego 1k ?


Novol 395
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-06-05, 14:16   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
jarbia napisał/a:
wyszÂły te plamy po ok. 1 miesiÂącu .

Plamy wyszÂły, bo daÂłeÂś za maÂło utwardzacza do szpachlu.

Nie istnieje cos takiego jak regulacja czasu utwardzania (latem) za pomocÂą mniejszej iloÂści utwardzacza.

Po prostu mniej siĂŞ latem urabia na jeden raz i juÂż.

Skuteczne i pewne sposoby izolacji szpachli, aby zapobiec takim kwiatkom.

SzpachlĂłwka natryskowa jest 100% pewniakiem jako odciĂŞcie Âłat.
Epoksyd 2K jest równie skuteczny, pod warunkiem ¿e w metodzie m/m nie po³o¿ysz akrylu na mokry epoksyd ---- 30 min czasu na zwi¹zanie pow³oki w temp 20*C i masz barierê i do rozcieùczalnika akrylowego zawartego w podk³adzie i na przysz³oœÌ szpachel jest odizolowany i plamy nie wyjd¹.

To parĂŞ fajnych informacji ze szkolenia ... moÂże siĂŞ przydadzÂą.

[ Dodano: 2012-06-05, 14:18 ]
Nokia napisał/a:
Jaki to numer tego 1k ?

Jak widaĂŚ produkty 1K czy to epoksyd z novola czy reaktywny z duxona... nie tworzÂą bariery dla niezwiÂązanej Âżywicy w szpachli.

Mi tez plamy wyszÂły kiedyÂś z powodu uÂżycia 1K reaktywnego z duxone zamiast szpachlĂłwki natryskowej.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Mart-Dent
Wysłany: 2012-06-05, 15:08   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 178
Krzysiek nie chcê siê k³óciÌ, ale za du¿o siê nas³ucha³eœ na szkoleniu. Po pierwsze poczytaj karty produktów jakiœ renomowanych firm, w wiêkszosci jeœli jest wzmianka o tym to pisze ¿e "nie dawaÌ zbyt du¿o utwardzacza bo mo¿e to spowodowaÌ przebijaj¹ce plamy przewa¿nie na jasnych kolorach".tylko w novolu gadaj¹ inaczej.

Teoria z innego wÂątku gdzie piszesz to co na szkoleniu Âże przed szpachlowaniem epoksyd. Jak dla mnie jest to idiotyczne nie opÂłacalne czasowo jak i finansowo. Bo wedÂług tej teorii dajesz epoksyd, czekasz 30 min dalej szpachla 20min szlifujemy, przecieramy siĂŞ do blachy, ale element jest nie wyprowadzony, wiĂŞc co znowu epoksyd 30min, szpachla 20min, szlifujemy, znowu blacha, nie daj boÂże ze element nadal nie jest idealny bo co? epoksyd 30min, szpachla 20 i tak w koÂło wojtek.

Ale wed³ug innych systemów robi siê trochê inaczej bo " szpachla, szlif, szpachla, szlif do uzyskania po¿¹danego efektu, dalej wash primer, akryl i co kto chce dalej.


Ale jeÂśli masz na tyle czasu i robisz to dla idei to spoko,.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-06-05, 15:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Mart-Dent napisał/a:
Âże przed szpachlowaniem epoksyd

Nie przed kaÂżdym przecieÂż.

Ok.
Cytat:

Krzysiek nie chcê siê k³óciÌ, ale za du¿o siê nas³ucha³eœ na szkoleniu.


Twoje zdanie jest bardzo potrzebne, tak jak i innych.

Jako Âże robiÂłem dotychczas
Mart-Dent napisał/a:
Ale wed³ug innych systemów robi siê trochê inaczej bo " szpachla, szlif, szpachla, szlif do uzyskania po¿¹danego efektu,
robiÂłem dokÂładnie tak i teÂż byÂło ok.

Samo szkolenie .. inaczej prezentacja produktĂłw i technologii ze strony punktu patrzenia novola, byÂła przeprowadzona bez Âściemy.

Wiesz, takiego wciskania kitu i pokazywania jacy to oni najlepsi.

Najlepsze w tym wszystkim to zrozumienie dlaczego epoksyd najpierw... Robert na forum, technicy na szkoleniu.

Ja jako prosty chÂłop ze wsi, na dodatek nie lakierus z zawodu, najchĂŞtniej bym zrobiÂł tak aby byÂło bez ceregieli i tracenia czasu, nie mĂłwiÂąc o stracie kasy na materiaÂł.


Blacha, szpachla, podkÂład , lakier.
PrzecieÂż to tez jest jakaÂś budowa powÂłoki????

Tak Âże Mart-Dent, masz racjĂŞ, nawet wiedzĂŞ bijÂącÂą mojÂą na gÂłowĂŞ, wiĂŞc kumasz o czym piszĂŞ.

A jak coÂś niezrozumiale siĂŞ zdarzy to tylko poÂśpiech.

Mart-Dent napisał/a:
w wiĂŞkszosci jeÂśli jest wzmianka o tym to pisze Âże "nie dawaĂŚ zbyt duÂżo utwardzacza bo moÂże to spowodowaĂŚ przebijajÂące plamy przewaÂżnie na jasnych kolorach".tylko w novolu gadajÂą inaczej.


Faktycznie byÂłem o tym przekonany aÂż do szkolenia.
Ale skoro technik po testach w labo stwierdziÂł Âże to wolne czĂŞÂści zawarte w szpachlu wychodza po czasie na jasnych kolorach... no to dlaczego miaÂłem nie wierzyĂŚ.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2012-06-05, 17:44   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Lackdoctor napisał/a:
Plamy wyszÂły, bo daÂłeÂś za maÂło utwardzacza do szpachlu.

Nie istnieje cos takiego jak regulacja czasu utwardzania (latem) za pomocÂą mniejszej iloÂści utwardzacza.

Po prostu mniej siĂŞ latem urabia na jeden raz i juÂż.

Skuteczne i pewne sposoby izolacji szpachli, aby zapobiec takim kwiatkom.

SzpachlĂłwka natryskowa jest 100% pewniakiem jako odciĂŞcie Âłat.
Epoksyd 2K jest równie skuteczny, pod warunkiem ¿e w metodzie m/m nie po³o¿ysz akrylu na mokry epoksyd ---- 30 min czasu na zwi¹zanie pow³oki w temp 20*C i masz barierê i do rozcieùczalnika akrylowego zawartego w podk³adzie i na przysz³oœÌ szpachel jest odizolowany i plamy nie wyjd¹.

To parĂŞ fajnych informacji ze szkolenia ... moÂże siĂŞ przydadzÂą.

wiedziaÂłem Âże juÂż gdzieÂś to czytaÂłem tylko w lekko innej wersji ;) ale nie sÂądziÂłem ze 3 posty wyÂżej :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Novol rafman napisał/a:
Witam!
Szanowni koledzy!
Problem plam na lakierze jest w ostatnim czasie doœÌ czêsto spotykany.
Podczas szkoleĂą w naszym centrum szkoleniowym bardzo czĂŞsto robimy swego rodzaju doÂświadczenia z dozowaniem utwardzacza do szpachlĂłwki.
WiêkszoœÌ z nas , nie mówi¹c ¿e prawie wszyscy dozuj¹ go ,,na oko".
Podczas szkolenia staram siĂŞ ztem pokazaĂŚ lakiernikom ile to jest 2-3 procent utwardzacza do szpachlĂłwki.
Odwa¿am jak¹œ czêœÌ szpachlówki na wadze a nastêpnie proszê o za dozowanie,,na oko" utwardzacza.
Jeszcze siê nie zdarzy³o ,aby ktoœ za dozowa³ wystarczaj¹c¹ iloœÌ-wszyscy dodawali zbyt ma³o.
Za ma³o utwardzacza dodane do szpachlówki jest gorsze ni¿ zbyt du¿a iloœÌ.
Wówczas to akrylowy podk³ad nie daje dostatecznej izolacji od szpachlówki i po pewnym czasie(nawet kilka miesiêcy) mog¹ siê pojawiaÌ ¿ó³to-zielonkawe plamy.
SzczegĂłlnie w okresie letnim wszyscy majÂą tendencjĂŞ do dozowania zbyt maÂłej iloÂści utwardzacza.
Jedynym rozwiÂązaniem na tego typu problemy jest stosowanie (przy wiĂŞkszych remontach)
szpachlĂłwki natryskowej SPRAY z oryginalnym rozpuszczalnikiem(nie nitro!!!) lub podkÂładu epoksydowego Spectral 385 lub Professional 360 1:1.
Oba te produkty chroniÂą doskonale przed tego rodzaju problemami.
Osobom którym zdarzy³a siê taka sytuacja odradzam tylko przemalowanie-wszystko pojawi siê ponownie-TRZEBA ODIZOLOWAÆ PODK£ADEM EPOKSYDOWYM wszystkie te miejsca.
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-06-05, 18:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
gugun napisał/a:
wiedziaÂłem Âże juÂż gdzieÂś to czytaÂłem tylko w lekko innej wersji

Hehe.
Na moim laptoku mieœci siê tylko ostatni post... mo¿e gdybym przewin¹³ w górê, to bym poprostu zacytowa³ a nie klika³ i czas marnowa³.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

jarbia
Wysłany: 2012-06-05, 18:16   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
Ok Panowie, ogĂłlnie niewÂłaÂściwa proporcja utwardzacza w szpachli ,ale dlaczego te dwie warstwy epoksydu tego nie zaizolowaÂły ? Wobec tego kiedy go stosowaĂŚ ,a raczej kiedy lepiej go nie stosowaĂŚ ? I co z tym dalej ,epo 2k zaÂłatwi sprawĂŞ ,czy tu teÂż nie da rady?
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj
 

936
Wysłany: 2012-06-05, 19:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
zaÂłatwia sprawe !
W wersji grubopowÂłokowej
JuÂż w 2 warstwie.
MoÂżesz max. 3 poÂłoÂżyĂŚ podczas aplikacji
Ps. Ewentualnie poliuretan.
Akryle sobie nie radzÂą absolutnie...
W odpowiedzi na pytanie kiedy ?...
Nie n aleÂży stosowaĂŚ epoxydu wtedy, kiedy temperatura podczas siateczkowania (schniĂŞcia) bĂŞdzie niÂższa niÂż 20 stopni. w ciÂągu 72 godzin. (3 dni).
Ps. To odnoÂśnie EpoxydĂłw dostĂŞpnych do renowacji pojazdĂłw, ktĂłre muszÂą speÂłniaĂŚ normy emisji LZO w Europie.
Pozdrawiam
 

gugun 
Wysłany: 2012-06-05, 19:58   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Lackdoctor napisał/a:
Na moim laptoku mieÂści siĂŞ tylko ostatni post...
to by³a jakaœ aluzja czy te¿ da³eœ sie naci¹gn¹Ì mi³ej pani na netbooka z internetem z ery :D :?:
 
 

POLYKAR.PL
[Usunięty]
Wysłany: 2012-06-05, 20:20   

gugun napisał/a:
to by³a jakaœ aluzja czy te¿ da³eœ sie naci¹gn¹Ì mi³ej pani na netbooka z internetem z ery :D :?:


ten post nie ma nic wspĂłlnego z tematem , moderator - proszĂŞ o usuniĂŞcie lub wypowiadanie siĂŞ na temat
 

Mart-Dent
Wysłany: 2012-06-05, 20:25   
+2
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 178
Krzysku co do szkolenia w novolu to teÂż w takim uczestniczyÂłem. Ale wracajÂąc do epoksydu pod szpachlĂŞ. Piszesz ze nie za kaÂżdym razem, wiĂŞc gdzie tu sens jeÂśli najpierw dajesz Âżeby zabezpieczyĂŚ blachĂŞ, przecierasz siĂŞ przy szlifie i juÂż drugi raz nie dajesz na to miejsce. JeÂśli od tego wÂłaÂśnie miejsca narodzi siĂŞ korozja bo w "utwardzaczu zawarte sÂą jakieÂś zwiÂązki wywoÂłujÂące korozjĂŞ" to ten epoksyd w niczym nie pomoÂże bo jest to warstwa na blasze. Jak dla mnie epoksyd jest git ale nie przy rzeÂźbieniu bo to strata czasu. Po za tym autoryzowane serwisy dajÂą max 2 lata(w wiĂŞkszoÂści przypadkĂłw rok) gwarancji na naprawy. Dlaczego ja czÂłowieczek z dziupli miaÂł bym robiĂŚ naprawĂŞ 5 razy dÂłuÂżej i daĂŚ gwarancjĂŞ na 5 lat?
 

Siekiera
Wysłany: 2012-06-05, 21:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
Mart-Dent napisał/a:
Ale wed³ug innych systemów robi siê trochê inaczej bo " szpachla, szlif, szpachla, szlif do uzyskania po¿¹danego efektu, dalej wash primer, akryl i co kto chce dalej.


KtĂłre systemy tak zalecajÂą? JakoÂś myÂślĂŞ i myÂślĂŞ i nichuja nie mogĂŞ wymyÂśleĂŚ sensu takiego ukÂładu: szpachla - reaktywny - akrylowy. Nie twierdzĂŞ Âże to siĂŞ nie bĂŞdzie trzymaĂŚ czy coÂś, nie nie to, tylko wczeÂśniej piszesz, Âże

Mart-Dent napisał/a:
Teoria z innego wÂątku gdzie piszesz to co na szkoleniu Âże przed szpachlowaniem epoksyd. Jak dla mnie jest to idiotyczne nie opÂłacalne czasowo jak i finansowo. Bo wedÂług tej teorii dajesz epoksyd, czekasz 30 min dalej szpachla......


no to jaki sens ma ten ukÂład przytoczony przez ciebie? Po co ponosiĂŚ koszt reaktywnego i czas na jego naÂłoÂżenie w miejscu w ktĂłrym on wogĂłle nie zadziaÂła :shock:
 

936
Wysłany: 2012-06-05, 21:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
"szkolenia" :)
Czy raczej prezentacja "niby nowych" produktĂłw ?
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-06-05, 22:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
936 napisał/a:
Czy raczej prezentacja "niby nowych" produktĂłw ?

Sam napisaÂłem wyÂżej... Samo szkolenie .. inaczej prezentacja produktĂłw i technologii ze strony punktu patrzenia novola, byÂła przeprowadzona bez Âściemy.

Tylko tu nie ma ró¿nicy jak to bêdziemy nazywali.

By³em dotkn¹³em, przetestowa³em, pozna³em ich zaleceni i uwagi do nowych produktów.
Spróbowa³em tych¿e produktów maj¹c dostep do dowolnych materia³ów.
KaÂżdy podkÂład w zasiegu rĂŞki, mieszalnik i receptury do wyboru, lakiery bezbarwne - wszystkie od economy (gdyby ktoÂś chciaÂł) do najnowszego 565.
Ciekawe kiedy bym sobie w domu potestowaÂł 565.... przeciez te 160 zÂł za kpl to tak dla testĂłw bym raczej nie kupiÂł.
Dalej, kaÂżda szpachla, rĂłzne rozcieĂączalniki, preparaty do cieniowania.
Nie myÂślĂŞ tu o sobie jako o tym co japĂŞ rozdziawiaÂł i pierwszy raz widziaÂł rozcieĂączalnik inny niÂż nitro... ;P

A najwaÂżniejsze bym zapomniaÂł.
Czy zdajecie sobie sprawĂŞ Âże novol tak organizuje szkolenie Âże dostosowuje siĂŞ do oczekiwaĂą grupy i pod tym kÂątem je prowadzi?
KaÂżde szkolenie jest inne, bo inne sÂą ekstra pokazy robione na Âżyczenie kaÂżdej z grup.

Warto juz duzo wiedziec i wtedy wiesz o co pytaĂŚ... myslĂŞ Âże my z tymi zagadnieniami trafiliÂśmy w dziesiÂątkĂŞ.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2012-06-05, 23:41   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
poprostu pany technike naprawy dobieramy do okolicznosci :tak: widzac coÂś moÂżna zaleciĂŚ jakis sposĂłb naprawy a tak jeden ma na mysli wgniote drugi wgnioteczke trzeci uj wie jakÂąpizde ;) i tak do porozumienia nie dojdziecie :)
Lackdoctor napisał/a:
Nie myÂślĂŞ tu o sobie jako o tym co japĂŞ rozdziawiaÂł i pierwszy raz widziaÂł rozcieĂączalnik inny niÂż nitro...
pĂłki co to nikt nie jest tak podjarany na tym forum jak ty ;) nawet wszyscy razem wzieci,hehe taka mala rzecz a jak cieszy ;P
 
 

Mart-Dent
Wysłany: 2012-06-05, 23:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 178
Siekiera napisał/a:
KtĂłre systemy tak zalecajÂą? JakoÂś myÂślĂŞ i myÂślĂŞ i nichuja nie mogĂŞ wymyÂśleĂŚ sensu takiego ukÂładu: szpachla - reaktywny - akrylowy. Nie twierdzĂŞ Âże to siĂŞ nie bĂŞdzie trzymaĂŚ czy coÂś, nie nie to, tylko wczeÂśniej piszesz, Âże


np:http://sdstds.shcolor.inf...dc-ece7b05d3c4e
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-06-06, 07:38   
+2
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Do³o¿ê tu swoje "trzy grosze". Po pierwsze to ka¿dy z was opisuj¹c prawid³ow¹ budowê pow³oki ma racjê.

1. Epoksyd + szpachlĂłwka poliestrowa + wypeÂłniacz akrylowy .......... to ukÂład OK
2. SzpachlĂłwka poliestrowa + wypeÂłniacz akrylowy .......................... to ukÂład OK
3. SzpachlĂłwka poliestrowa + reaktywny + akrylowy ....................... to ukÂład OK
4, 5, 6, 7 .... to teÂż dopuszczalne sposoby budowy powÂłoki.

Gdy weŸmie siê pod uwagê, ¿e to pow³oka ochronno dekoracyjna i chwilê siê nad tym zastanowicie, w³aœnie nad znaczeniem tych dwóch s³ów i ich po³¹czenia to wszytko staje siê jasne. W ka¿dym z tych przypadków wype³niacz akrylowy jest elementem pow³oki odpowiadaj¹cym za koùcowy efekt dekoracyjny. Bardzo trudno jest uzyskaÌ doskona³a pow³okê do pokrycia baz¹ metaliczn¹ bez zastosowania miêkkiego wype³niacza akrylowego. Wniosek - gruntowype³niacz akrylowy to czeœÌ systemu pow³ok dekoracyjnych. Mo¿na go wyeliminowaÌ z pow³oki i wtedy przechodzimy do systemu pow³oki ochronnej. Gdy zale¿y nam na uzyskaniu idealnej pow³oki ochronno dekoracyjnej i oba te czynniki maj¹ kluczowe znaczenie to musimy trzymaÌ siê twardo materia³ów o ogromnej skutecznoœci antykorozyjnej ( epoksyd ), a potem posuwaj¹c siê ku górze, przechodziÌ do uk³adu dekoracyjnego. W tym aspekcie wygl¹da to tak, ¿e po ka¿dym szlifie poliestru i przetarciu siê do go³ej blachy k³adziemy ponownie epoksyd i dopiero poliester. Czas naprawy w tym przypadku mo¿na skróciÌ traktuj¹c grunto-wype³niacz epoksydowy jak grunt ( cienka jedna warstwa ) albo grzej¹c pow³okê promiennikiem IR. Tu nie ma taryfy ulgowej. Tu nie ma rozmowy o ekonomi naprawy ... tu mamy do czynienia z idealnym zabezpieczeniem antykorozyjnym..... z samochodem naszej kochanki ..... W takim przypadku po zakoùczeniu szpachlowania, na poliester powinna pójœÌ jedna warstwa epoksydu. Gdy jednak ten idea³ mo¿na nieco zbrukaÌ i nie ma ju¿ parcia na mega ochronnoœÌ antykorozyjn¹ mo¿na pójœÌ na u³atwienia. .... samochód ¿ony ..... Wtedy szpachlówka na go³¹ stal, a potem dopiero cienka warstwa gruntu antykorozyjnego, gdy s¹ przetarcia do stali. Gdy konieczna jest izolacja ( np przetarcia przez inne warstwy starej pow³oki dooko³a naprawianego miejsca ) to oczywiœcie epoksyd. Jak to go³a stal na nowym elemencie, albo podk³ad kataforetyczny to mo¿na daÌ reaktywny ( nie tyle na poliester co na stal dooko³a ³aty ) Tak te¿ jest dobrze, gdy ca³oœÌ wykoùczymy wype³niaczem akrylowym. W tym jednak przypadku jest to gorsze - mniej skuteczna pow³oka ochronna, ale nadal OK pod wzglêdem dekoracyjnym. Tu jeszcze takie zdanie. OK pod wzglêdem dekoracyjnym to tak¿e oznacza ¿e nic nie siada nie wy³azi nie pogryzie siê. Nie ma ryzyka powstania niespodzianek.

Ostatni z trzech systemów w tym temacie to poliester na go³¹ stal + wype³niacz akrylowy. to z pewnoœci¹ pow³oka dekoracyjna. Jej walory ochronne s¹ tu najmniejsze.

Jak widaĂŚ pod wzglĂŞdem technologicznym kaÂżdy system jest OK. Jednak do wykonawcy naleÂż zawsze decyzja, czy to tylko sprawa dekoracji ( ma dobrze wyglÂądaĂŚ ), czy takÂże doskonaÂłego zabezpieczenia antykorozyjnego ?

No i wszytko jest super jasne ... tylko jak teraz odnieœÌ siê do zaleceù renomowanych koncernów daj¹cych dwa / trzy lata gwarancji na naprawê poliester + akrylowy ?

No .... trzymaÌ siê technologi producenta systemu. Gdy to renomowane produkty to mo¿e siê okazaÌ, ¿e wype³niacz choÌ na spoiwie akrylowym ma te¿ w³aœciwoœci antykorozyjne bo producent tak go przygotowa³, jest on niez³ym gruntem i nadal dobrym wype³niaczem. Wtedy na szpachlówce, która jest na go³ej stali spe³nia swoje zadanie ochronne i daje mo¿liwoœÌ budowy idealnej pow³oki dekoracyjnej.

W lakiernictwie dekoracyjnym jest taka zasada której ka¿dy lakiernik powinien siê trzymaæ. IM MNIEJ PRODUKTÓW W POW£OCE TYM TRWALSZA POW£OKA. Oznacza to ¿e nie tylko trzeba eliminowaæ niepotrzebne materia³y, (nigdy nie robiæ przek³adañca np poliester na wype³niacz akrylowy, albo epoksyd na reaktywny czy akrylowy ) ) ale te co zostaj± nak³adaæ w mo¿liwie cieniutkich warstwach. Wtedy wiele problemów jakie mog± powstaæ jest ju¿ zduszanych w zarodku ... nie wspominaj±c o korzy¶ciach ekonomicznych.

Jeszcze sprawa wielkiego parcia specjalistów doradzaj¹cych na forum w kierunku technologi epoksyd + poliester + akrylowy. Jak taki specjalista ma trochê wyobraŸni, analizuje co tu piszecie i czym siê chwalicie, oraz jakie jest doœwiadczenie zawodowe wielu z was .... to raczej nie zaleci stosowania techniki poliester na stal + wype³niacz akrylowy. W wiêkszoœci przypadków u¿ywacie zupe³nie przypadkowych materia³ów. Cholera wie ja s¹ zbudowane chemicznie i jakie maja w³aœciwoœci. Skoro tak ... to odpowiedzialna rada powinna byÌ taka ... epoksyd na stal ( wszystko jedno jakiej firmy ) + poliester ( wszytko jedno jakiej firmy ) + epoksyd + poliester + epoksyd ... i wreszcie wype³niacz akrylowy ( wszytko jedno jakiej firmy ). Przy takiej konstrukcji zak³adaj¹c nawet ¿e te produkty to lekka tandeta niebezpieczeùstwo powstania wad ochronnych ( korozji pod pow³ok¹ ) , lub wad dekoracyjnych ( siadanie rysy, wa¿enie siê ) jest minimalne. Poruszyliœcie tu, te¿ temat podk³adu reaktywnego nak³adanego na poliester i przetarcia powstaj¹ce do go³ej stali. W tym przypadku o takim uk³adzie decyduje raczej czas naprawy. Gdy komuœ siê spieszy cholernie, a te przetarcia to du¿e p³aszczyzny i do tego nie ma renomowanego grunto wype³niacza akrylowego, lub nie jest pewny co ma ... to oczywiœcie zastosowanie reaktywnego jest OK. Podejrzewam jednak, ¿e ta technika daje bardziej spokój sumienia lakiernika ni¿ faktyczne zabezpieczenie antykorozyjne. W sumie nie ma przecie¿ znaczenia w której czêœci element skoroduje. Jak wyjdzie w¿er ... nawet punktowy, to i tak ca³a naprawa jest dodupy i nie da siê klientowi wyjaœniÌ, ¿e tam gdzie by³ reaktywny jest OK, a koroduje pod poliestrem. Osobiœcie przyjmuje do wiadomoœci, ¿e tak mo¿na to zrobiÌ z tym reaktywnym na poliestrze. Nie ma ¿adnych przeciwwskazaù technologicznych do takiej konstrukcji ... ale jednak wbrew technikom koncernów nie zalecam tak robiÌ. To moje osobiste zdanie, a nie opinia techniczna ¿e to jakiœ wadliwy uk³ad. Taka pow³oka nadal jest OK.

Jeszcze o waszej "szprycy" :shock: ... czyli o "natryskowym wypeÂłniaczu poliestrowym". To materiaÂł o najwiĂŞkszym stopniu wadliwoÂści ochronnej i dekoracyjnej w powÂłoce lakierniczej ... ( No wiem naraÂżam siĂŞ technikom Novol ) ... ale niestety poliester natryskowy jest jak ogromna gÂąbka. Tandetny z niego izolator, kiepski wypeÂłniacz bo ma sÂłabe ( jak na wypeÂłniacz natryskowy ) zdolnoÂści mechaniczne. Jeden przykÂład ... wypeÂłniacz poliestrowy na zderzakach. CzĂŞsto zdarza siĂŞ Âże jest on tu stosowany Âżeby uzyskaĂŚ gÂładkÂą powÂłokĂŞ porowatego tworzywa i bardzo czĂŞsto zdarza siĂŞ, Âże pĂŞka i pociÂąga za sobÂą resztĂŞ warstw ktĂłre sÂą pod nim. Na pÂłaskich powierzchniach metalowych wcale nie jest lepiej. Unikajcie wiĂŞc tego produktu jak tylko moÂżecie ... zawsze i z kaÂżdej firmy. Czasami nie ma wyjÂścia ... wtedy trudno - ryzykujcie ... ale nigdy nie uÂżywajcie go jak moÂżna obyĂŚ siĂŞ bez tej warstwy, tylko jest trochĂŞ wiĂŞcej pracy.

No i podsumowanie .... Skoro mamy zasadê im cieniej i mniej produktów w pow³oce tym lepiej ... i informacjê, ¿e markowe produkty dobrej klasy wyselekcjonowane z oferty, pozwalaj¹ na budowê pow³oki .... poliester na stal i na to grunto wype³niacz akrylowy ( antykorozyjny ) to macie Panowie prost¹ odpowiedz na pytanie który system naprawy jest najlepszy. W³aœnie ten ... ale wy³¹cznie w przypadku produktów "topowych" i gwarantowanych co do ich zdolnoœci ochronnych. w ka¿dym innym przypadku ... w ka¿dej sytuacji gdy s¹ w¹tpliwoœci, lub nie ma informacji o stosowanym produkcie ... trzeba zastosowaÌ epoksyd pod kit poliestrowy ...

Jednym zdaniem .... Diabe³ tkwi w szczegó³ach ... w tym wypadku sk³adnikach i klasie stosowanych materia³ów.

Na koniec uwaga ! Pamiêtajcie o tym ¿e odpowiednio przygotowana przez producenta grunto-emalia to typowy przyk³ad na to, ¿e ochrona antykorozyjna i dekoracyjnoœÌ pow³oki mo¿e byÌ po³¹czona nawet w jednym produkcie, aplikowanym na go³y metal. Oczywiœci du¿o takiej pow³oce brakuje do idea³u dekoracyjnego i ochronnego ... ale kompromis = ekonomia. Gdy wykonawcê i zleceniodawcê zadowala jedno i drugie mo¿na zrobiÌ ... i tak !
Oczywiœcie nie w przypadku refinishu ... ale w innych ga³êziach lakiernictwa te¿ wykonuje siê pow³oki ochronno- dekoracyjne.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Siekiera
Wysłany: 2012-06-06, 08:46   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
PROJEKTER napisał/a:
OsobiÂście przyjmuje do wiadomoÂści, Âże tak moÂżna to zrobiĂŚ z tym reaktywnym na poliestrze. Nie ma Âżadnych przeciwwskazaĂą technologicznych do takiej konstrukcji ... ale jednak wbrew technikom koncernĂłw nie zalecam tak robiĂŚ. To moje osobiste zdanie, a nie opinia techniczna Âże to jakiÂś wadliwy ukÂład. Taka powÂłoka nadal jest OK.


Jak dla mnie to taki ukÂład jest bez sensu i choĂŚby mĂłwiÂł mi o tym technik producenta to dalej jest bez sensu. OczywiÂście nic zÂłego nie stanie siĂŞ z powÂłokÂą tylko niepotrzebnie stracimy czas i pieniÂądze dla tak jak napisaÂłeÂś spokoju sumienia.
Jedynym wytÂłumaczeniem takiego ukÂładu jest sytuacja kiedy pole naprawy mamy maÂłe a w koÂło sÂą same przeszlifki, wiĂŞc wtedy jasne Âże nikt nie bĂŞdzie pistoletem celowaÂł tylko w przeszlifki a moÂżna polecieĂŚ po caÂłoÂści bo materiaÂłu pĂłjdzie i tak prawie tyle samo.

Natomiast mówienie i pisanie o tym jako o poprawnym uk³adzie naprawczym powoduje ¿e rodz¹ siê mity a póŸniej ktoœ bêdzie rzeŸbi³ ca³y bok i poleci po wszystkim reaktywnym, czy to bêdzie szpachlówka czy stare warstwy.

To Âżeby to zadziaÂłaÂło na wyobraÂźniĂŞ zapytam siĂŞ zwolennikĂłw takiego ukÂładu czy daliby do cynkowania stalowy element ktĂłry jest caÂły wyszpachlowany???? OczywiÂście zakÂładamy Âże szpachlĂłwka jest kosmiczna i wytrzymuje wybrany proces galwanizacji.

Jak ktoÂś sobie odpowie Âże daÂłby to oczywiÂście zwracam honor i moÂże spokojnie lecieĂŚ reaktywnym po wszystkim co mu sie nawinie :D
 

jarbia
Wysłany: 2012-06-06, 09:11   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
Lackdoctor napisał/a:
Jak widaĂŚ produkty 1K czy to epoksyd z novola czy reaktywny z duxona... nie tworzÂą bariery dla niezwiÂązanej Âżywicy w szpachli.


NaleÂży tu rĂłwnieÂż dodaĂŚ ,to co kolega Lackdoctor pisaÂł, i ja rĂłwnieÂż siĂŞ o tym przekonaÂłem ,Âże podkÂłady epoksydowe 1k nie dajÂą rady odizolowaĂŚ powÂłok w przypadkach, o ktĂłrych pisaliÂśmy .
Chyba,Âże ....?
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj
 

gugun 
Wysłany: 2012-06-06, 09:36   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
PROJEKTER napisał/a:
tu mamy do czynienia z idealnym zabezpieczeniem antykorozyjnym..... z samochodem naszej kochanki ..... W takim przypadku po zakoùczeniu szpachlowania, na poliester powinna pójœÌ jedna warstwa epoksydu. Gdy jednak ten idea³ mo¿na nieco zbrukaÌ i nie ma ju¿ parcia na mega ochronnoœÌ antykorozyjn¹ mo¿na pójœÌ na u³atwienia. .... samochód ¿ony .....
jak juÂż to odwrotnie.trzeba zrobic tak zeby kochanka miaÂła okazje jak najczĂŞÂściej wpadaĂŚ"bez przypaÂłu" a Âżona jak najmniej marudzila ;)
PROJEKTER napisał/a:
Jeszcze o waszej "szprycy" ... czyli o "natryskowym wypeÂłniaczu poliestrowym". To materiaÂł o najwiĂŞkszym stopniu wadliwoÂści ochronnej i dekoracyjnej w powÂłoce lakierniczej ... ( No wiem naraÂżam siĂŞ technikom Novol ) ... ale niestety poliester natryskowy jest jak ogromna gÂąbka. Tandetny z niego izolator, kiepski wypeÂłniacz bo ma sÂłabe ( jak na wypeÂłniacz natryskowy ) zdolnoÂści mechaniczne. Jeden przykÂład ... wypeÂłniacz poliestrowy na zderzakach. CzĂŞsto zdarza siĂŞ Âże jest on tu stosowany Âżeby uzyskaĂŚ gÂładkÂą powÂłokĂŞ porowatego tworzywa i bardzo czĂŞsto zdarza siĂŞ, Âże pĂŞka i pociÂąga za sobÂą resztĂŞ warstw ktĂłre sÂą pod nim. Na pÂłaskich powierzchniach metalowych wcale nie jest lepiej. Unikajcie wiĂŞc tego produktu jak tylko moÂżecie ... zawsze i z kaÂżdej firmy
za to z tym sie zgadzamy. 1 raz w Âżyciu uÂżyÂłem jakieÂś 3,moÂże 4 lata temu :tak:
 
 

Nokia 
Wysłany: 2012-06-06, 09:41   
0
UP DOWN
:)


Pomógł: 8 razy
Posty: 523
Skąd: Silesia City Center
Jak dla mnie jest to wgl. bezsens uzywanie reaktywnego na aucie, ba³bym sie ze cos ponownie sie z tym stanie. Dlatego nawet nie mam go na pó³ce.

A nie skÂłamaÂł bym, mam... maszyny rolnicze po piaskowaniu trzeba czymÂś podkÂładowaĂŚ... Na nic lepszego bym go nie uzyÂł, bo mam przykre doÂświadczenie z reaktywnym i szkoda mi czasu pieniedzy i nerwĂłw na poprawki.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-06-06, 19:44   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Nokia napisał/a:
Jak dla mnie jest to wgl. bezsens uzywanie reaktywnego na aucie. Dlatego nawet nie mam go na pó³ce.


W zasadzie ... to doskonaÂła prosta i przejrzysta rada. Nie ma jakiegoÂś produktu w warsztacie to siĂŞ go nie uÂżywa. Po jakimÂś czasie doskonale kaÂżdy radzi sobie bez niego. TeÂż nie lubiĂŞ reaktywnego. :spoko: Dziwaczny produkt. :x:

Niestety jednak ... ten uk³ad budowy pow³oki gdy reaktywny jest na "przeszlifkach" wko³o poliestru i przez to na szpachli poliestrowej to zalecana technologia przez kilka koncernów i ich techników. Izolator z tego ¿aden, ale grunt jednak bardzo dobry. Jedyne uzasadnienie praktyczne jaki mi przychodzi do g³owy to czas naprawy. W tym uk³adzie pod promiennikiem, reaktywny utwardzi siê przy cieniutkiej warstwie w kilka minut i mo¿na ju¿ k³aœÌ wype³niacz akrylowy.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Nokia 
Wysłany: 2012-06-07, 00:41   
0
UP DOWN
:)


Pomógł: 8 razy
Posty: 523
Skąd: Silesia City Center
Czyli wychodzi na to ze jak sie przeszlifuje do goÂłej blachy przy szlifie kitu i damy reaktywny to on dobrze zagruntuje gola blache tzn. te przecierki, ale odciĂŞcia od kitu nie zrobi.
PodsumowujÂąc: szybko ale nie do konca dobrze.
Eee.






Novol rafman napisał/a:
ps.WkrĂłtce na You tube bĂŞdzie moÂżna zobaczyĂŚ film z naszej linii HOME, gdzie pokazujemy ile to jest 2-3 procent utwardzacza.Zapraszam.


http://www.youtube.com/watch?v=zw2nNsHYAes
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-06-07, 14:18   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Jezu Chryste ( ¿e siê tak wyra¿ê w dniu demonstracji wiary ) to zaszpachlowanie rysy zrobionej œrubokrêtem to co to mia³o byÌ ? Demo jak nigdy nie robiÌ ???

Rozumiem, Âże ktoÂś z dziaÂłu marketingu nie pomyÂślaÂł ... bo to film o szerokim zastosowaniu kitu ... ale lekkii blamaÂż jest :tak:

Za to perfekt wmieszana szpachlĂłwka z utwardzaczem. Wielu lakiernikĂłw odwraca "placek" i rozmazuje. DziesiĂŞĂŚ takich obrotĂłw jak przy wyrabianiu ciasta i wymieszane. KÂłopot w tym Âże ciasto na pierogi czy placek ze Âśliwkami potrzebuje powietrza Âżeby byÂło pulchne, a kit szpachlowy odwrotnie - zero powietrza. Jak ktoÂś nim wywija obracajÂąc zamiast wymieszaĂŚ na stole jak lakier z utwardzaczem .... to ma po wyszpachlowaniu na elemencie .... No co ma ??? :help: .....
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Nokia 
Wysłany: 2012-06-07, 14:29   
0
UP DOWN
:)


Pomógł: 8 razy
Posty: 523
Skąd: Silesia City Center
Dziurki, ktĂłre wczesniej byÂły bombelkami powietrza powstaÂłymi przy mieszaniu kitu.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-06-07, 16:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
:spoko: .
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wysłany: 2012-06-07, 17:01   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
"to okkrylismy ameryke na forum" :D
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-06-07, 17:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Najgorzej jest zawsze z tym co oczywiste .... Nikt tak nie robi bo to oczywiste ^^
No nie szpachlowanie rys tylko rozszlifowywanie ... a na filmie szkoleniowym proszê ... jak dzia³a oczywista oczywistoœÌ .
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group