Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Adam B
|
Wys³any: 2012-03-07, 15:37 Reperaturki jak wspawaæ
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Witam, jak najlepiej wspawaæ reperaturkê, bo wyczyta³em ¿e mo¿na na zak³adkê(ma³±) albo do czo³a. Powiedzcie jak to wykonaæ ¿eby by³o fachowo. |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2012-03-07, 15:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Fachowo to od czo³a ale to wymaga wprawy i dla tego czêsto spawa siê na zak³adkê . |
_________________
|
|
|
|
|
sawmaster
|
Wys³any: 2012-03-07, 16:36
|
0
|
|
|
Posty: 556 Sk±d: Bia³ystok
|
a jak siê spawa od czo³a? |
|
|
|
|
Adam B
|
Wys³any: 2012-03-07, 17:02
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
sawmaster napisa³/a: | a jak siê spawa od czo³a? |
Reperaturka przylega bezpo¶rednio do blachy z któr± chcesz po³±czyæ. najbardziej sie obawiam ¿e wytnê za du¿o i bêdzie brakowa³o 2 mm.
Znacie jaki¶ filmik instrukta¿owy który pokazuje ³adnie jak to trzeba zrobiæ?
Mniej wiêcej wiem jak to zrobiæ ale chce aby¶cie mi powiedzieli tak ¿eby by³o profi i pó¼niej nie poprawiaæ. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-03-07, 17:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Adam B napisa³/a: | najbardziej sie obawiam ¿e wytnê za du¿o i bêdzie brakowa³o 2 mm. |
Przyk³adasz reperaturkê na element naprawiany i sukcesywnie wcinasz siê tarcz± 1mm w oba elementy tn±c je w taki sposób ¿e powstaje miêdzy nimi szczelina 1mm.
To punktowo spawasz i jedziesz z ciêciem dalej.
Dalej punktowo itd...
Jednak trzeba to poæwiczyæ, bo jednak czasem trzeba przyci±æ spawy jak przedobrzysz i nie przypasi u³o¿enie dalszej czê¶ci reperaturki.
To jest proste.
Jak pasuje i ju¿ masz j± punktowo po³apana to jedziesz dalej punktowo a¿ wype³nisz szczelinê.
Koniec.
Nie jedziesz ci±g³ym spawem, bo pofaluje blacha i sza³u juz nie bêdzie. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Adam B
|
Wys³any: 2012-03-07, 17:23
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Lackdoctor, Dziêki
[ Dodano: 2012-03-13, 21:17 ]
Witam
Mam problemy ze spawaniem reperaturki.
Polega on na tym, ¿e dos³ownie ma³o co siê wtapiam w mat. a jak przytrzymam d³u¿ej to normalne ¿e przepalam. po spawaniu punktowo niby sie fajnie trzyma ale jak oszlifuje spawy to nie trzyma tak fajnie jak wcze¶niej. próbuje "wlaæ" drut do tej szczeliny ale ciê¿ko mi jest tak fajnie to po³±czyæ.
Czy móg³bym kogo¶ prosiæ kto u¿ywa bestera 1801 aby mi powiedzia³ z jaka prêdko¶ci± jest podawany drut, fotki jak wspawuje reperaturki.
Wiem ¿e teraz kilka jak nie kilkana¶cie osób powie ¿e jestem niedojda ale proszê o pomoc. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-03-13, 22:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
to wtop bardziej ten spaw...wiekszy prad moze?? hehe a jak nie to pospawaj z 2 ston |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-03-13, 22:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Adam B napisa³/a: | Mam problemy ze spawaniem reperaturki. |
Bester 1801
pr±d na 2
posuw na s³abe 3
powiedzmy 2 i 3/4
Wtapia a¿ mi³o ale jak przedobrzysz i za d³ugo przytrzymasz to przetopi i dziurke wypali.
Wtedy pr±d na 1 i delikatnie wype³niasz dziurke.
Odleg³o¶æ dyszy te¿ jest wa¿na. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
arus
|
Wys³any: 2012-03-14, 17:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 86
|
Przyk³adasz reperaturkê na element naprawiany i sukcesywnie wcinasz siê tarcz± 1mm w oba elementy To po cholerê kupowa³em felcarkê |
|
|
|
|
jedi9
|
Wys³any: 2012-03-14, 19:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 167 Sk±d: ¯yglin
|
z mojej strony dodam ze lepiej spawa siê w os³onie mieszanki argonu i CO.
ps. "zabiel" przed spawaniem miejsce spawania. im bli¿ej dasz ³uskê z automatu tym lepsz± os³onê gazu uzyskasz . lepiej siê wtedy "szczepia"
a jak ju¿ sam nie wiesz dlaczego nie idzie , to zapytaj , niech kto¶ ci poka¿e . Na pewno we "wsi" siê kto¶ znajdzie co potrafi.
a tak na marginesie to ÆWICZ w wolnych chwilach na cienkich blaszkach. |
|
|
|
|
Adam B
|
Wys³any: 2012-03-15, 18:58
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
wcze¶niej bra³em na 2 ale przepala³o, po przyj¶ciu ze szko³y zrobi³em tak jak napisa³e¶.
natê¿enie na 2 posuw drutu na 2 i 3/4 i ogieñ pierwszy spaw no nie za bardzo.. podkrêci³em troszki posuw i cymes ³adnie sie wtopi³em.
Dziêki panowie |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-03-15, 19:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
arus napisa³/a: | To po cholerê kupowa³em felcarkê |
Aru¶... do czo³a, panie,, do czo³a.
PS
Te¿ mam felcarko dzurkarkê pneumatyczn±.
Nigdy nie spawam do czo³a.
Ale w teorii jestem nieziemski... hehehehe. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
tecli
|
Wys³any: 2012-04-07, 16:46
|
0
|
|
|
Tecli
Posty: 8 Sk±d: Pi³a
|
Siemka ja spawam na zak³adkê 5-7mm felcark± pneum. po wspawaniu auto odwracam w ko³ysce do "góry nogami " i zalewam ³±czenie rzadkim epoksydem pó¼niej uszczelnienie (natrysk) jak sie dobrze zabezpieczy to musi byæ ok. Czasami malowa³em ¿aroodporn± farb± do zacisków hamulcowych miejsca spawane lecz tylko wtedy gdy nie mia³em mo¿liwo¶ci zalania ³±czenia.
odno¶nie do czo³a to jak po³±czycie pod³ogê, próg wew, zew oraz wzmocnienie ??
A je¿eli dacie rade to na co za³o¿ycie uszczelkê drzwi??
pozdr |
|
|
|
|
MI¦Q
|
Wys³any: 2013-08-15, 12:21
|
0
|
|
|
szpeniu
Posty: 11 Sk±d: Przemysl
|
Panowie powiedzcie czy demontujecie bak do spawania?
Jak siê ma spawanie auta z instalacja lpg? |
_________________ Dzieñ bez moda to dzieñ stracony:D |
|
|
|
|
Miki
|
Wys³any: 2013-08-15, 12:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 523
|
MI¦Q napisa³/a: | Panowie powiedzcie czy demontujecie bak do spawania?
Jak siê ma spawanie auta z instalacja lpg? |
Nie no co¶ ty, nawet pliwa siê nie spuszcza ¿eby ³atwopalnych oparów nie by³o. |
_________________ Mart-Dent |
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-08-15, 12:50
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
1. Przyk³adasz reperaturkê do "budy" i zaciskasz j± za pomoc± Morsów
2. Sprawdzasz czy wszystko ³adnie pasuje do siebie. Je¿eli nie to poprawiasz, je¿eli tak to idziesz dalej.
3. Bierzesz szlifierkê pneumatyczn± i zak³adasz cieñk± tarcz do ciêcia. Najlepiej 0,8mm (115x0,8) a jak nie ma w twojej okolicy zak³adasz 1mm (115x1)
4. Równo starannie i bez po¶piechu docinasz na linii reperaturki (powstaje ci szczelina o szeroko¶ci 1mm).
5. Reperaturkê ¶ci±gasz, odcinasz resztê (np. przy rantach), odbudowujesz wewnêtrzne nadkole, zabezpieczasz wszystko.
6. Przyk³adasz reperaturkê i ³apiesz punktowo co ok. 3cm.
7. Bierzesz pistolet do powietrza i zaczynasz uzupe³niaæ spaw (spaw do spawu) co chwile przerywaj±c i ch³odz±c powietrzem.
8. Szlifujesz spaw, i wiadomo Podk³ad->szpachla wykoñczeniowa->podk³ad->baza->klar
Aha, przed spawaniem reperaturki proponuje zabezpieczyæ od wewnêtrznej strony reperaturki, ta czarna farba albo od³azi p³atami albo zmyjesz j± rozpuszczalnikiem. Zmyj w cholere i daj podk³ad epoksydowy.
Tak wstawiona reperaturka bêdzie Ci trzymaæ d³ugo. |
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-08-15, 13:24
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
Aha, dodam ¿e do spawania punktowego (rant wewnêtrzny gdzie nadkole wewnêtrzne ³apiesz z nadkole zewnêtrznym) przyda siê dysza do migomatu tzw. punktowa. |
|
|
|
|
MI¦Q
|
Wys³any: 2013-08-15, 14:05
|
0
|
|
|
szpeniu
Posty: 11 Sk±d: Przemysl
|
Aha wielkie dzieki Panowie:D
Najbardziej mnie interesuje bak, ¿eby nie zrobiæ buuuum
samej roboty sie nie boje bo przy tym troche dzia³am ale nie zawodowo.
zabezpieczacie w jakis sposób bak ?
nie posiadam szlifierki pneumatycznej jeszcze, zawsze u¿ywa³em boscha
Na razie jestem na etapie kompletowania lepszych sprzetów:D |
_________________ Dzieñ bez moda to dzieñ stracony:D |
|
|
|
|
omen76mlb
|
Wys³any: 2013-10-18, 19:15
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Tutaj masz poradnik jak wspawaæ reperaturki.link |
|
|
|