Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
arbuzisko
Wys³any: 2012-05-14, 21:05   Jeden temat wiele problemów
0
UP DOWN

Posty: 7
Witam,
Na pocz±tku chcia³bym siê przywitaæ. Po "przestudiowaniu" ca³ego dzia³u dla amatorów jestem pod wielkim wra¿eniem (nigdy nie przypuszcza³em, ¿e "blacharka z lakiernictwem" to taki z³o¿ony problem. Zawsze wydawa³o siê, ¿e na wyklepan± blachê szpachel, podk³ad i lakier - okazuje siê, ¿e tak tylko robi± partacze). Przejrza³em ca³y ten dzia³ i mam tak wielk± g³owê, ¿e zaraz pêknie (jak dynia) i ju¿ sam siê pogubi³em w tym wszystkim, wiêc proszê o krótk± rzeczow± i fachow± pomoc. Problem przedstawiê w czterech rozdzia³ach A,B,C,D i my¶lê, ¿e wiele osób na tym skorzysta bez pisania dodatkowych postów.
Otó¿ otrzyma³em w "prezencie" auto do¶æ wiekowe 1992 rok prod. (ha ha 2 lata temu odebra³o dowód osobisty) Astra F na gaz(LPG) kolor srebrny metalik. Chcê doje¿d¿aæ do pracy (codziennie ~ 30 km). Silnik, zawieszenie itp. doprowadzi³em do "³adu", lecz zosta³a blachówka i teraz:
PROBLEM A korozja na wylot, du¿e dziury (w okolicy wlewu paliwa)
1)kupujemy reperaturke lub te¿ wycinamy zdrowy element z innego auta
2) wycinamy pod reperaturke
3)szlifujemy miejsca styku na aucie i reperaturce
4)spawamy punktowo zwê¿aj±c stopniowo przerwe pomiêdzy spawami a¿ calo¶æ bêdzie zalana spawem rys. http://screenshooter.net/0280052/klxbkgq
5) szlifujemy spawy jak na rys.
6) szlifujemy ca³± go³± blache-mo¿e byæ z nadmiarem np. p240 oraz rozszlifowywujemy miejsca obszlifowane szlifierk±
7) dajemy podk³ad epoxydowy
8) szpachlujemy miejsca spawu szpachl± z w³óknem
9) szlifujemy szpachlówke np p120
10) poprawiamy rysy np p240. mozna zrobiæ kontrast przed poprawk±
11) szpachlujemy-tu np uniwersalna,wype³niajaca,lekka,wg uznania
12) A9,A10 i tak do skutku,a¿ bedzie ok
13) poprawiamy ca³o¶æ p240-400
14) podk³adujemy
15) szlifujemy podklad.ja to robie wstepnie p400 na maszynce i poprawiam p1000 na wode lub odrazu p500 na maszynce na sucho
16) lakierujemy
17) polerujemy
PROBLEM B Korozja g³êboka, lecz nie na wylot (maska)
1) Zdzieramy ca³± rdzê,do zera
2) Podk³ad epoxydowy,
3) Szpachla z w³óknem szklanym + po wyschniêciu szlif i przedmuch,
4) Szpachla wykañczaj±ca (soft) + po wyschniêciu szlif,
5) Podk³ad akrylowy.
6)+ baza + bezbarwny
7) polerka

PROBLEM C Pêcherze z korozj± nie g³êbok± (b³otniki)
postêpowanie jak w B, jesli korozja nie jest g³êboka i nie wymaga szpachlowania to na epoxyd,lub w tym przypadku reaktywny po odparowaniu rozcienczalnika ok 10min mozna po³ozyæ odrazu podk³ad akrylowy
PROBLEM D Konserwacja Podwozia (pod³oga)

1) Zdzieramy lu¼ne syfy z podwozia,
2) Na to epoxydowy,
3) Na epoxydowy baranek
4) na ca³o¶æ konserwacja
PROBLEM E Konserwacja nadkoli (dziura w tylnym nadkolu)
1) wyciêcie rdzy
2) wstawka ze zdrowej blachy
3)podk³ad epoxydowy
4) baranek na podk³ad
5)na calo¶æ konserwacja

cieniowanie: http://lakierowanko.info/...ght=cieniowanie
ewentualnie: http://lakierowanko.info/...ght=cieniowanie

podsumowanie. je¶li chodzi o czas,przerwy itp patrz karty techniczne kazdego produktu
 

Chali68
Wys³any: 2012-05-14, 21:22   
0
UP DOWN

Posty: 247
Cze¶æ kol.Ale artyku³ nie no jeste¶ fany kole¶. Co to za zielone? A tak powa¿nie dok³adnie tak jak zrobisz bêdzie git malina.Pozdr.
 

936
Wys³any: 2012-05-14, 21:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
arbuzisko
ya ya sobie robisz...
Pozdrawiam :spoko:
 

arbuzisko
Wys³any: 2012-05-14, 21:54   
0
UP DOWN

Posty: 7
936 napisa³/a:
arbuzisko
ya ya sobie robisz ?
Pozdrawiam :spoko:

Ca³kiem powa¿nie piszê, od przysz³ego poniedzia³ku auto bêdzie s³u¿y³o do jazdy, tak wiêc muszê siê uwijaæ. Parkowane bêdzie "pod chmurk±" wiêc musi byæ jako tako zabezpieczone. :tak:
 

ksenonn 
Wys³any: 2012-05-14, 22:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 279
Sk±d: Czêstochowa
gdzie Ty takie bzdury wyczyta³e¶?
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

gugun 
Wys³any: 2012-05-15, 09:50   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
dobra pany poprawi³em temat tak jak byc powinno ¿eby nikogo w b³±d nie w prowadzaæ. teraz kolego arbuzisko, mozesz zadawaæ pytania jak czego¶ nie rozumiesz
 
 

arbuzisko
Wys³any: 2012-05-15, 17:04   
0
UP DOWN

Posty: 7
ksenonn napisa³/a:
gdzie Ty takie bzdury wyczyta³e¶?

Tutaj w kilkuset postach, porozrzucane problemy, lecz mog³em co¶ pokrêciæ.

Odno¶nie spawania i wstawiania reperaturki - nie mam takiej mo¿liwo¶ci i mieæ nie bêdê, wiêc jak dla mnie ta opcja odpada. Wiem, ¿e tak jest poprawnie, ale jak wspomnia³em , ma byæ gara¿owo, czyli ekonomicznie (czytaj tanio). Czekam na inne propozycje rozwi±zania tego problemu (z wyj±tkiem spawania, bo nie mam automatu)
PROBLEM B pkt. 2 (epoxydowy), nie wiem dlaczego, ale po przeczytaniu tego dzia³u wiêkszo¶æ (mam takie wra¿enie) to przeciwnicy takiej techniki, zazwyczaj polecaj± podk³ad reaktywny i na to akrylowy wiêc proszê mnie u¶wiadomiæ, bo teraz to ju¿ wszystko siê wymiesza³o w g³owie.
Problem D
Nie wiem dlaczego, ale ci±gle tkwi w g³owie, ¿e epoxydowy stosuje siê jak nie ma ognisk korozji, w innym wypadku wytrawiaj±cy np tak jak tu:
Kod:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5900&highlight=baranek

lub tu
Kod:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=1861&highlight=baranek

i tak dalej. W zwi±zku z tym albo mnie siê wydaje, albo s± dwie techniki (szko³y):
1) pierwsza
a) reaktywny na niego
b) akrylowy
c) szpachla,
d) akrylowy,
e) podk³ad itd.
2) druga
a) epoxydowy
b) szpachla
c) akrylowy
d) podk³ad itd.
Proszê mnie sprowadziæ i napisaæ która technika lepsza jako¶ciowo, a która ekonomicznie (cenowo tañsza), ewentualnie jaka¶ optymalna. Nie podwa¿am niczyjej wiedzy, lecz chcê jako¶ ten mêtlik pouk³adaæ i ju¿ nie m±ciæ. Pozdrawiam
 

gugun 
Wys³any: 2012-05-15, 17:54   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
arbuzisko napisa³/a:
1) pierwsza
a) reaktywny na niego
b) akrylowy

ta technika jest ok w miejscach gdzie nie jest wymagane szpachlowanie

arbuzisko napisa³/a:
a) epoxydowy
b) szpachla
c) akrylowy
d) podk³ad itd.

a ta jest znakomita w miejscach gdzie ma byc szpachlowka..

arbuzisko napisa³/a:
Czekam na inne propozycje rozwi±zania tego problemu


innych nie ma.albo robisz jak nale¿y albo sie narobisz tylko...a jak nie masz miga to sobie przygotuj wszystko sam i znajdz kogo¶ kto ci wyspawa

ale rób co chcesz... my ci mo¿emy podpowiedzieæ jak zrobiæ auto dobrze a nie na tydzieñ czy miesi±c...
 
 

936
Wys³any: 2012-05-15, 18:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
  
 

arbuzisko
Wys³any: 2012-05-15, 18:18   
0
UP DOWN

Posty: 7
Mam jeszcze jeden pomys³, bo na wycinanie ze wspawaniem mam za ma³o czasu: w przypadku dziury w tylnym nadkolu mo¿na by wyci±æ kawa³ek cienkiej blachy, miejsce w okolicy dziury wydrapaæ, nastêpnie potraktowaæ podk³adem (nie wiem jakim czy reaktywny i na niego akrylowy czy tylko sam epoxydowy - proszê o podpowied¼), oraz wyciêt± blachê, nastêpnie t± wyciêt± blach± (kawa³kiem) zakryæ dziurê od strony ko³a mocuj±c j± blachowkrêtami i tak± "³atê" oraz jej okolice potraktowaæ barankiem oraz od wewn±trz (od ¶rodka baga¿nika). Nie wiem tylko jaki podk³ad pod baranka, ¿e siê nie pogryz³o. W ten sposób unikn±³bym spawania. Dziurê przy wlewie korka paliwa (jest dosyæ spora i ze wzglêdu na paliwo chcia³em unikaæ spawania i prac zwi±zanych z reparaturk±, czyli spuszczanie paliwa, demonta¿ wlewu) chcia³em za³atwiæ mat± szklan± zamoczon± w ¿ywicy, lecz skoro z mat± szklan± jest nie poprawnie, to trudno, bêdê je¼dzi³ z t± dziur±, która pewnie za rok zwiêkszy siê dwukrotnie.
Proszê o opinie z ³at± na blachowkrêty.
 

936
Wys³any: 2012-05-15, 18:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
arbuzisko
spróbuj na gila z nosa i skarpetki 2 tygodniowe...
Powinno byæ dobrze.

Cz³owieku czy wiesz co to jest nadwozie samono¶ne i dlaczego jest tak skonstruowane ?
Czy s±dzisz, ¿e konstruktorzy zaprojektowali twój pojazd (zastosowali metal), tylko po to,¿eby korodowa³ a nie poto, ¿eby w traumatycznej chwil podczas wypadkui ¿ycie Ci uratowa³ rozpraszaj±c i poch³aniaj±c si³y bezw³adno¶ci ?
Ch³opaku obud¼ siê !!!
 

pawel1108 
Wys³any: 2012-05-15, 19:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
arbuzisko napisa³/a:
Proszê o opinie z ³at± na blachowkrêty.

a po co bêdziesz wierci³,wkrêca³...
na nity zrób ^^ ^^ ^^
ewentualnie trwa³e jest wype³nienie piank± budowlan± ,by³y ju¿ takie pomys³y.

Tak na powa¿nie to do blacharza jedz na wymianê reperaturki i tyle :spoko:
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

arbuzisko
Wys³any: 2012-05-15, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 7
936 napisa³/a:
arbuzisko
spróbuj na gila z nosa i skarpetki 2 tygodniowe...
Powinno byæ dobrze.

Cz³owieku czy wiesz co to jest nadwozie samono¶ne i dlaczego jest tak skonstruowane ?
Czy s±dzisz, ¿e konstruktorzy zaprojektowali twój pojazd (zastosowali metal), tylko po to,¿eby korodowa³ a nie poto, ¿eby w traumatycznej chwil podczas wypadkui ¿ycie Ci uratowa³ rozpraszaj±c i poch³aniaj±c si³y bezw³adno¶ci ?
Ch³opaku obud¼ siê !!!

Ok odniosê siê tak: wyk³ady z tworzyw sztucznych przespa³em na duuu¿ym kacu (trochê czasu minê³o) i teraz nie mam czasu na szukanie reakcji jednych z drugimi (dlatego pytam tutaj), ale je¶li chodzi o projektowanie, to lepiej nie zaczynaj je¶li masz w ogóle pojêcie o system wspomagania projektowania w motoryzacji, bo przesadzi³e¶. Codziennie pracujê z obiektami konstrukcyjnymi o wadze powy¿ej 2000 ton i nie o¶mieszaj siê, ¿e ³atka na nadkolu w tak skorodowanym syfie skróci moje ¿ycie, bo z takim podej¶ciem firma ju¿ dawno wykopa³aby mnie , gdym z jednej ¶ruby, nita wêze³ka zrobi³ taki problem.
Je¶li uwa¿asz siê za takiego "eksperta" zapodaj model (w obojêtnie jakim systemie, Catia lub szybciej Solid Edge) uproszczony nadkola lub ca³ego nadwozia, podaj warunki brzegowe i udowodniê, ¿e ta dziurka w nadkole to jak pryszcz na d u p i e - tylko swêdzi, ale d u p y nie rozerwie. Jeszcze lepiej daj model powierzchni zszywanych lub pow³okowy, te¿ wyjdzie to samo. Sprawy katastrofalne w obiektach konstrukcyjnych podejmujê na ¿ywca bez komputerów itp. i uwierz ta ³atka to nic w porównaniu z tak skorodowan± konstrukcj±. Nie mam czasu teraz bawiæ siê w modelowanie, bo mam inne priorytety, a autem muszê w poniedzia³ek ¶migaæ do pracy.
Przepraszam za offtopa, lecz kolega przesadzi³, nie jestem jakim¶ ekspertem, ale ogólne pojêcie mam o konstrukcjach i wiem, ¿e wiele rzeczy przychodzi z praktyki, dlatego pytam tutaj, bo lakiernictwo, to nie moja dziedzina i liczê na podpowiedzi praktyków,a nie kogo¶, kto tylko pisze by nabiæ posty lub tak dla zasady, by co¶ waln±æ na klawiaturze.
Szanowni koledzy nie róbmy z "ig³y wid³y", to jest auto warte poni¿ej 1000 z³, wiêc nie róbmy problemu. Ma byæ optymalnie: tanio, szybko i w miarê dostatecznie (nie bardzo dobrze czy super). Czekam dalej na propozycje "za³atwienia" dziury ¶rednicy piêcioz³otówki w nadkolu. Jeszce raz napiszê, to ma byæ rozwi±zanie na max. 2 lata i nie chcê ³adowaæ kasy.
P.S. Pewnie bêdzie ban, ale co tam :cool:
Chcê jeszcze uzyskaæ odpowied¼ jaki podk³ad epoksydowy polecacie, bo o Brunox-ie ró¿ne opinie kr±¿±, a mo¿e co¶ z Novola (dwusk³adnikoweg) i ile tego potrzeba na 4 nadkola, pod³ogê + drobne naprawy?
 

936
Wys³any: 2012-05-15, 20:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Stary skoro pracujesz w takiej firmie to nie mów tego g³o¶no.
Ps. Epoxyd novola jest bardzo przyzwoity.
Polecam grubopow³okowy poniewa¿ wg. karty technicznej mo¿na go stosowaæ w 3 wersjach. Zarówno jako grunt, podk³ad wype³niaj±cy i mokro na mokro.
Mankament jego jest taki, ¿e wymaga wysokich temperatur aby siê skutecznie utwardzi³. Min 20 stopni przez 72 godz. Pó¼niej jest odporny na substancje ropopochodne, rozpuszczalniki, temperature itp.
W przypadku nadkoli mo¿na go nak³adaæ pêdzlem, po "flash time" czyli utracie po³ysku nak³adaæ (baranek,bitex lub inne specyfiki) i mo¿na je¼dziæ. Sam sobie doschnie. Pod warunkiem, ¿e zachowa³e¶ miêdzyczas schniêcia i proporcje.
 

arbuzisko
Wys³any: 2012-05-15, 20:40   
0
UP DOWN

Posty: 7
936 napisa³/a:
Stary skoro pracujesz w takiej firmie to nie mów tego g³o¶no.

Dlaczego, przecie¿ tam panuje pe³na komuna, mnie i tak maj± w d u p i e, liczy siê nazwisko, znajomo¶ci itp., a to ¿e g³±b podejmuje (imituje) kluczowe decyzje, to inna sprawa i tak robiê po swojemu sugeruj±c "g³±bowi", ¿e zrobi³bym tak, czy owak i on stwierdza "robimy tak czy owak". Doceniam wyrozumia³o¶æ, zrównowa¿enie kolego z Twojej strony, ba nawet postawi³bym czteropak :D lecz pewnie dziel± nas kilometry.(jestem z wielkopolski).
Ok zakupiê Novola, tylko ile, bo na alledrogo widzê 0,8+0,8 = 1,6 lub 1l+ 1l, albo wiêcej, wiêc ile tego potrzeba na pod³ogê, nadkola i drobne naprawy??
 

jacenty 741
Wys³any: 2012-05-16, 06:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Skoro jeste¶ takim wybitnym specjalist±,to co robisz z samochodem za mniej ni¿ 1000 z³?Na lawetê da siê wci±gn±æ nawet z dziur± w nadkolu,wiêc sobie odpu¶æ!A w³a¶nie na lawetê powinien w³a¶nie trafiæ,i odbyæ swoj± ostatni± przeja¿d¿kê...Na szrot.A ty nie zachod¼ w g³owê,jak za³ataæ g³upot± niewiedzê.Pytasz na forum,gdzie doradzaj± lakiernicy,jak zrobiæ co¶,co przera¿a na pierwszy rzut oka.Chcesz rady co do swoich pomys³ów,to jed¼ na szrot,tam co¶ podpowiedz±,nie s± potrzebni Ci fachowcy.
 
 

arbuzisko
Wys³any: 2012-05-16, 19:28   
0
UP DOWN

Posty: 7
jacenty 741 napisa³/a:
Skoro jeste¶ takim wybitnym specjalist±,to co robisz z samochodem za mniej ni¿ 1000 z³?


Gdzie okre¶li³em siê za specjalistê? Problemy ze wzrokiem czy z czytaniem ze zrozumieniem?
Napisa³em, ¿e nie jestem ekspertem (daleko do tego), lecz posiadam ogólne pojêcie o konstruowaniu. Auto za 1000 z³ otrzyma³em za darmo, bo i tak gni³o u te¶cia przed domem, a ju¿ jedno auto zakatowa³em (zawieszenie) na dojazdach do pracy naszymi super polskimi drogami, wiêc je¶li mam wyt³uc kolejne auto za kilkana¶cie ty¶., to lepiej to zrobiæ z darmowym autem + niewielki wk³ad.

jacenty 741 napisa³/a:
Na lawetê da siê wci±gn±æ nawet z dziur± w nadkolu,wiêc sobie odpu¶æ!A w³a¶nie na lawetê powinien w³a¶nie trafiæ,i odbyæ swoj± ostatni± przeja¿d¿kê...Na szrot.A ty nie zachod¼ w g³owê,jak za³ataæ g³upot± niewiedzê.

Bez sensu, gdybym mia³ oddaæ na szrot, to nie bra³bym sobie problemu (prezentu) na g³owê.

jacenty 741 napisa³/a:
Pytasz na forum,gdzie doradzaj± lakiernicy,jak zrobiæ co¶,co przera¿a na pierwszy rzut oka.

Bez przesady, od razu przera¿a, znam jednego cz³owieka, który ci±gle co¶ tam sprowadza z "zachodu", klepie, szpachluje, klei i bóg wie co jeszcze i widzia³em jak i co robi (w³os siê je¿y na g³owie, za du¿o by pisaæ), nie ma zamiaru korzystaæ z jego szalonych pomys³ów, bo jedyne co spawa (trudno nazwaæ to spawaniem, ale tak przyjmijmy), to karoserie robi±c z trzech, ba nawet (ostatnio BMW) z czterech elementów. Nie stosuje ¿adnych zamków itp. tylko tak od czo³a!!!. Zapyta³em tu, by powiedzmy, zrobiæ to dostatecznie, nie musi byæ dobrze i ci±gle to powtarzam, ale chyba nikt tego nie czyta, albo nie rozumie.

jacenty 741 napisa³/a:
Chcesz rady co do swoich pomys³ów,to jed¼ na szrot,tam co¶ podpowiedz±,nie s± potrzebni Ci fachowcy.

OK jedn± podpowied¼ ju¿ mamy, z której nie skorzystam, teraz czekam na inne.

Moim zamiarem nie jest wprowadzanie tu na forum sprzeczek, wyzwisk, przekomarzania siê itp., bo nie têdy droga. Wiem, ¿e poprawnie (w³a¶ciwie) jest dokonaæ napraw tak jak pisali koledzy wcze¶niej (spawanie itp.), ale uwierzcie mam teraz tyle spraw na g³owie (zachorowa³a ¿ona, w pracy ci±gle milion problemów po godzinach) plan mam taki:
- zrobiæ to co najwa¿niejsze (dziury, w¿ery itd.) dora¼nie (mo¿e nie fachowo), by odsun±æ w czasie ewentualne poprawne metody naprawcze chocia¿ na 6 miesiêcy (na razie jako¶ to po³ataæ, a pó¼niej, je¶li bêdzie sens, bo ja nawet tego auta dobrze nie znam i byæ mo¿e padnie silnik skrzynia itd. naprawiæ tak jak koledzy zalecaj±, czyli w³a¶ciwie.) mo¿e siê trochê sytuacja w domu, pracy po tym czasie uspokoi.
- po oko³o 6 miesi±cach dokonaæ napraw w³a¶ciwych (zerwaæ, to co dotychczas by³o zrobione.).
Tymczasem, ¿yczê spokoju, wyrozumia³o¶ci i zrozumienia, by ¿yæ zdrowiej (przecie¿ trzeba teraz harowaæ do 67 roku ¿ycia, wiêc trzeba dbaæ o zdrowie) i zasuwam kleiæ Astrê. Gdybym zarabia³ godziwe pieni±dze, to nie "cudowa³bym" tu na forum, lecz niestety mieszkam w Polsce i... ugryzê siê w jêzyk.
P.S.
Na ¿ywicê poliestrow± mo¿na k³a¶æ szpachel, czy trzeba daæ jaki¶ podk³ad??
 

pawel1108 
Wys³any: 2012-05-16, 19:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
arbuzisko napisa³/a:
Na ¿ywicê poliestrow± mo¿na k³a¶æ szpachel, czy trzeba daæ jaki¶ podk³ad??

mo¿na,tylko j± oszlifuj najpierw aby nadaæ przyczepno¶ci.np P80-P100 na sucho.
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group