  | 
	
 |  
 |   
| Przesuniêty przez: DrCruel 2014-04-03, 22:57 |  
 
      | Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
    
      
		  | 
    
  | 
     
		 DrCruel		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2006-09-11, 09:27   Renowacja starego auta
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
 
   
      
          
  
                  Posty: 417 
                | 
      
         
            
               wojtek
 
Go¶æ
 
 
 
 
 
 
 Wys³any: Sro Sty 25, 2006 3:07 pm    Temat postu: cd renowacja starego auta   
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
Dzieki za wszystkie odpowiedzi, 
 
 
Potrzebuje rady w jeszcze w kilku kwestiach: 
 
 
1. Jak najlepiej zdjac stare pow³oki lakieru i szpachlu (podobno piaskowanie deformuje, wiec bede piaskowal tylko zalamania i inne trudno dostepne mijsca )? 
 
 
2. Czy podk³ady HS reaktywny i epoksydowy firmy Novol sa wlasciwe? 
 
3. Jakiej firmy szpachle powinienem uzyc ? 
 
 
4. Na elementy zawieszenia daje podklad Cekor-R reaktywny i przy nanoszeniu pistoletem powstaje " babie lato". Jak to wyeliminowac? 
 
 
5. Nie podejme sie polozenia bazy i klaru, mo¿e znacie w woj pomorskim dobry zaklad? Szukam rowniez blacharza. 
 
 
 
Powrót do góry     
 
 
 
 
 
lukas
 
 
 
 
Do³±czy³: 13 Lip 2005
 
Posty: 31
 
 
 Wys³any: Sro Sty 25, 2006 9:40 pm    Temat postu:    
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
1. nieumiejêtne piaskowanie faktycznie deformuje blachê ale wszystko zale¿y od fachowca. Ja znam takiego co piaskuje ca³e stare auta a przywo¿± do niego nawet ze Szwecji choæ warsztat ma na po³udniu Polski. W starych autkach jest grubsza blacha co daje wiêksz± pewno¶æ ¿e siê nie odkszta³ci ale wa¿ne s± tak¿e inne rzeczy: ¶cierniwo, k±t pod jakim siê sypie. Musisz popytaæ go¶ci czy dadz± radê bo to oni bior± za to odpowiedzialno¶æ. 
 
Jednak zastanów siê czy trzeba ca³e autko piaskowaæ bo o ile spód, komory silnika, baga¿nika to na pewno warto, mo¿e jeszcze pod³ogê od wewn±trz ale jak zaczniesz piaskowaæ np. wnêki w drzwiach to jak to pó¼niej dok³adnie je zapodk³adujesz? W takich zakamarkach wewn±trz auta powinno wystarczyæ dobre dotarcie papierem (rêcznie lub mechanicznie) i na to podk³ad epoksydowy najlepiej grubopow³okowy. 
 
 
Na poszyciu stare warstwy najlepiej usuwaæ maszyn± oscylacyjn± z papierkiem  Nie baw siê w paint removery bo pójdziesz z torbami  
 
 
2. Je¿eli chodzi o novola to reaktywny jak najbardziej, epoksydowy równie¿ ale akrylowy HS 5+1 jest wype³niaj±cy a tobie jest potrzebny tylko akrylowy jako miêdzywarstwa. Lepiej ci siê rozleje i nie bêdziesz musia³ siê napracowaæ przy docieraniu. Lepszy bêdzie MS 3+1 a najlepszy Trio. 
 
 
3. Je¿eli nie masz du¿ych wg³êbieñ to podaruj sobie szpachlówki wype³niaj±ce i od razu daj wykañczaj±c±. Trochê wiêcej bêdziesz mia³ pracy ale pewno¶æ ¿e nie porobi± ci siê widoczne pó¼niej odciêcia. Bardzo wa¿ny jest odpowiedni dobór gradacji papieru. 
 
 
4. A po co chcesz stosowaæ ten cekor? Jak kupisz komplet reaktywnego novola, to ci spokojnie wystarczy na ca³e auto i jeszcze zostanie na drugie  
 
 
Moja rada: na elementy zawieszenia i pod³ogê od spodu nie dawaj epoksydu lecz dobry akrylowy z uelastyczniaczem zamiast rozcieñczalnika, czyli mo¿e byæ novol 3+1 lub Trio. Epoksyd jest mniej odporny na uderzenia ni¿ akrylowy tzn. on jest elastyczny ale wra¿liwy na gwa³towne stukniêcia. Na podk³ad dasz dobry ¶rodek bitumiczny ale nie baranek.
 
_________________
 
Fajnie tu! 
 
 
 
Powrót do góry       
 
 
 
 
 
fifka
 
 
 
 
Do³±czy³: 14 Lis 2005
 
Posty: 284
 
Sk±d: otwock
 
 Wys³any: Czw Sty 26, 2006 11:36 am    Temat postu:    
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
lukas,ja dawa³em baranek na grunt i jak to wysch³o to ¶rodek bitumiczny.Kiedy¶ jak zrekonstruowa³em "malucha"'79 to w nadkolach zostawi³em sam baranek i po 2ch latach piach spod kó³ tak odbi³ baranka ¿e musia³em wszystko zerwaæ i od nowa nak³adaæ,tylko ¿e ju¿ u¿y³em ¶rodka bitumicznego na³o¿onego na baranek i to dopiero zda³o egzamin.
 
_________________
 
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji. 
 
Wiadomo¶ci proszê na priv. 
 
 
 
Powrót do góry         
 
 
 
 
 
wojtek
 
Go¶æ
 
 
 
 
 
 
 Wys³any: Czw Sty 26, 2006 3:36 pm    Temat postu:    
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
Wola³bym nie dawæ masy bitumicznej i baranka. Auta bêdê u¿ywa³ tylko latem, na zloty zabytków i okazjonalnie. Co my¶licie o emalii chlorokauczukowej- kilka warstw? 
 
 
 
Powrót do góry     
 
 
 
 
 
wojtek
 
Go¶æ
 
 
 
 
 
 
 Wys³any: Czw Sty 26, 2006 3:39 pm    Temat postu: Ad piaskowania   
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
Pokazali wczoraj na TVN turbo piaskowanie starych Mustangów. K±t 45-69 stopni i u¿ywali sody. 
 
 
 
Powrót do góry     
 
 
 
 
 
looqasch
 
 
 
 
Do³±czy³: 15 Lip 2005
 
Posty: 103
 
Sk±d: Stary Zamo¶æ
 
 Wys³any: Pon Sty 30, 2006 1:13 am    Temat postu:    
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
Odno¶nie tych mas na podwozia to jakie zastosowaæ. Chodzi mi o konkretne nazwy itp... 
 
Baranek ma fajn± struktórê podobn± do fabrycznej ale jest strasznie twardy (prawie ja kszpachel) i pêka. 
 
Czy s± do kupienia takie masy jak fabryczne ?? 
 
Co s±dzicie o Bitgumie - niektórzy to stosuj± choæ to te¿ nie to samo co fabryczne. 
 
 
Dodam ¿e auto to zabytek (35 lat) wiêc chcia³bym zrobiæ to raz a dobrze i nie mieæ takich problemów jak z barankiem. 
 
 
 
Powrót do góry         
 
 
 
 
 
lukas
 
 
 
 
Do³±czy³: 13 Lip 2005
 
Posty: 31
 
 
 Wys³any: Wto Sty 31, 2006 11:52 pm    Temat postu:    
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
Problem w tym, ¿e wiêkszo¶æ tych markowych mas bitumicznych znamy z reklam lub netu bo sklepy ich nie ¶ci±gaj± ze wzglêdu na cenê. Trudno siê zdecydowaæ i zamówiæ jaki¶ produkt jak nikt nim ze znajomych nie robi³ a cena wysoka, no i b³êdne ko³o  
 
Te ogólnie dostêpne masy s± jako¶ci jak sami wiecie takiej aby auto do komisu czy na gie³dê zaczerniæ  Czy to bitgum czy blachogum czy inny autogum to wszystko jest to najtañszy asfalt zmieszany z najtañsz± gum±, rozcieñczone benzyn± ekstrakcyjn±. 
 
Te które s± pakowane do puszek pod pistolet barankowy s± bardzo rozcieñczone aby mog³y przej¶æ przez dyszê a tak w sumie to s± te same co w puszkach jako masy na pêdzel. Tyle, ¿e benzyna jest droga i cena zaraz te¿ musi byæ wy¿sza.
 
_________________
 
Fajnie tu! 
 
 
 
Powrót do góry       
 
 
 
 
 
malarz
 
 
 
 
Do³±czy³: 01 Pa¼ 2005
 
Posty: 29
 
 
 Wys³any: Sro Lut 01, 2006 7:54 pm    Temat postu:    
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
A ja sobie teraz testujê swoj± wersjê masy na spody i pewnie zaraz kto¶ powie ¿e nie jestem chemikiem, ale taki chemik jak co¶ zmiesza to te¿ musi to przetestowaæ czy mu siê mieszanina uda³a i na z³e warunki atmosferyczne wystawiæ wiêc co za ró¿nica czy to bêdzie ko³o laboratorium czy ko³o mojego warsztatu   
 
Pomys³ powsta³ jak siê wkurzy³em na blachogum ¿e rzadki jak "woda" i zmiesza³em 70% masy na pêdzel z 30% baranka, ja akurat u¿y³em novolowskiego HS-a bo jest najbardziej gêsty i elastyczny. To wszystko potem zozcieñcza³em benzyn± do uzyskania lepko¶ci gêstego baranka. 
 
 
Zrobi³em natryski próbne na podk³adowanych blachach i teraz ju¿ pó³ roku le¿± pod warsztatem. Od czsu do czasu rzucam w t± blachê nakrêtkami  Tak± sam± blachê natrysn±³em blachogumem i jeszcze jedn± najtañszym barankiem. Teraz czekam  
 
Od rzucania nakrêtkami baranek ju¿ nie wytrzyma³ i popêka³. Blachogum jeszcze siê trzyma ale jestem ciekaw co siê stanie po zimie bo od nakrêtek s± ju¿ odkszta³cenia w blasze. 
 
Najlepiej wygl±da moja mieszanina  
 
A jutro wszystkie blachy posypiê sol±, zobaczymy który wytrzyma najd³u¿ej | 
             
						          
       | 
    
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
    
 
 
 
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
  | 
 | 
  
 |