Autor |
Wiadomo¶æ |
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-08-28, 11:12 PASY PASKI i PASECZKI
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Szanowni forumowicze pomalowa³em w³a¶nie w czarnym kolorze zderzaki, b³otnik i maskê swojego auta. Wszystkie elementy by³y zdemontowane i lakierowane w tym samy czasie tym samym pistoletem SATA, tym samym lakierem, a jednak o ile zderzaki i b³otnik wysz³y bardzo ³adnie to na masce mam przez ca³± jej d³ugo¶æ pasy. Co mo¿e byæ tego powodem, czy mogê temu zaradziæ, czy trzeba lakierowaæ od nowa. Proszê o pomoc.
DSC_0623.jpg maska w pasy |
|
Plik ¶ci±gniêto 430 raz(y) 1.79 MB |
|
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2012-08-28, 13:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
A czym rozcienczales baze? |
_________________
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-08-28, 14:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
spoko, kladz bezbarwny, nie bedzie widaæ |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-08-28, 14:47
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Tak to wygl±da ju¿ po bezbarwnym niestety. Rozcieñczalnik do bazy sprzedali mi w mieszalni - prosi³em o komplet duponta i my¶lê, ¿e taki dali. Wydaj± siê rozs±dni - przynajmniej z rozmowy. Zanim poci±gn±³em bezbarwnym te¿ by³o widaæ delikatne pasy. Bezbarwny by³ Betacolor HS SR. Tyle tylko, ¿e pozosta³e elementy wysz³y ok. Pytanie - dlaczego tak siê sta³o? Nie chcia³bym pope³niæ znów b³êdu. No i czy co¶ z tym mogê zrobiæ czy nele¿y lakierowaæ od nowa?
Dziêki za odpowiedzi. |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-08-28, 15:01
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
Jaki utwardzacz dosta³e¶ do lakieru??
A mo¿e ustawi³e¶ sobie za ma³o materia³u / macha³e¶ zbyt szybko pistoletem??
Jaki model saty i dysza??
Poka¿ te pozosta³e elementy?? |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-08-28, 15:47
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Utwardzacz Beta2000HS, Sata HTE3 dysza 1.3, na podk³ad po³o¿y³em unibazê, wszystko dupont za wyj±tkiem lakieru. Wszystkie elementy robi³em w tym samym czasie itd... Efekty na zderzakach i b³otniku w za³±czeniu. Ja¶niejsze miejsca to odblask od s³oñca.
DSC_0625.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 324 raz(y) 43.91 KB |
DSC_0624.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 222 raz(y) 117.91 KB |
|
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-08-28, 15:53
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
a co to mat / pó³ mat?? bo to tak wygl±da....
co do utwardzacza to bardziej chodzi³o mi o to czy wolny, standard, szybki??
Sata HTE3?? A mo¿e bardziej Air Gunsa Iwata AZ3? HTE2?
Ja mam tak± airgunsê z dysz± 1,3 i nie mam problemów z ³adnym rozlaniem klaru - a lakiernikiem nie jestem....
Na moje za ma³o materia³u podawane i dlatego taki efekt.... lakier wcale nie wylany.... ile tam niby warstw bezbarwnego po³o¿y³e¶??
lakier wygl±da na tylko przyprószony... |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-08-28, 16:05
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Normalny po³ysk mia³ byæ. Utwardzacz napisali ¿e medium czyli ¶redni. Air Gunsa Iwata AZ3? HTE2 - sorki taki w³a¶nie mam pistolet. 2 warstwy bezbarwnego. |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-08-28, 16:14
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
ja na bezbarwny przewa¿nie materia³ rozkrêcam na maksa jak i szeroko¶æ strumienia, ci¶nienie ustawiam sobie na ok. 2,5 bara przy wci¶niêtym spu¶cie i jest git.
pozostaje Ci to zmatowaæ i jeszcze raz polecieæ bezbarwnym....
on jest na 1,5 czy 2 warstwy??
jak mia³e¶ ustawion± ilo¶æ podawanego materia³u, szeroko¶æ strumienia i ci¶nienie?? |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-08-28, 16:35
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Samym bezbarwnym to chyba bez sensu, bo baza ju¿ wysch³a i bêdzie klar z³azi³. W karcie napisali, ¿e 2 warstwy. Materia³ mia³em na 1/2, a strumieñ na 3/4, ci¶nienie 2 bary. No i co z pasami na masce? |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-08-28, 19:04
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
ale przecie¿ masz pokryte bezbarwnym.... i ten bezbarwny masz zmatowaæ, nie wiem jak grubo masz tam bezbarwnego.... i na to zmatowane (nie przetarte do bazy) i odt³uszczone dajesz klar od nowa, chyba ¿e chcesz jeszcze raz od podstaw wszystko przygotowaæ??
ilo¶æ materia³u rozkrêæ na maks przy bezbarwnym. a czy producent zaleca rozcieñczaæ ten klar??
te pasy to poprostu nie równe warstwy klaru miejscami bardziej przylany i to jest powodem - bo reszta to kasza na bezbarwnym
PS. Pewnie strasznie szybko macha³e¶ pistoletem??
Poprostu AIRGUNSÊ trzeba prowadziæ wolniej ni¿ Satê, trzeba to wyczuæ. Nie mo¿esz braæ przyk³adu z filmików instrukta¿owych z sat± gdzie szybko prowadz± pistolet. |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-08-28, 20:59
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Producent zaleca rozcieñczaæ klar 2-10%. Od pocz±tku przygotowywaæ to chyba przesada, choæ je¶li nie uda mi siê uzyskaæ zamierzonego efektu to tak zrobiê. Auto malujê dla siebie i chcê ¿eby ³adnie wysz³o. Nie malujê sam z oszczêdno¶ci tylko dlatego, ¿e lubiê sam co¶ zrobiæ - ale do¶wiadczenia brak i to s± efekty. Tylko czym zmatowaæ ten klar ¿eby siê do bazy nie poprzecieraæ? |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-08-28, 21:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-08-29, 07:28
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
Dok³adnie tak jak piotrek mówi w³óknin±.
Najpierw ustaw sobie pistolet zrób próbê na jakim¶ elemencie jak masz jaki¶ stary i zobacz jaka miot³a jest i jak du¿o materia³u podaje. Dodawa³e¶ rozcienczalnik??
za³ó¿my w novolu 580 hs wygl±da to tak:
bez rozcienczalnika aplikuje siê na 1,5 warstwy
a po dodaniu 2-3.
Ja ostatnio go u¿ywa³em i bez rozcienczania piêknie siê rozla³, oczywi¶cie trzeba pamiêtaæ o czasie na odparowanie miêdzy warstwami. |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-08-29, 07:56
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
O.K. spróbujê tak zrobiæ: najpierw porobiê próby na jakim¶ starym elemencie i zobaczê jak to wychodzi, rozcieñczalnika nie dawa³em - mo¿e m.in. dlatego nie rozla³o? No i mia³em skrêcony pistolet, bo obawia³em siê zacieków - jak robi³em próby to przy pe³nym rozkrêceniu zacieki wychodzi³y. Elementy przy³o¿y³em do auta - padaczka matowe jakie¶, a malowa³em je w ogóle, bo poprzedni w³a¶ciciel te¿ sam robi³ i klar zacz±³ z³aziæ na myjce rêcznej |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-08-29, 08:25
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
rozkrêæ materia³ na max i spróbuj na starym elemencie go rozlaæ na 1,5 czy 2 warstwy bez rozcienczalnika (w zale¿no¶ci co mówi karta charakterystyki i je¶li np. na 1,5 warstwy mo¿na jechaæ bez rozpucha)
pamiêtaj o rozkrêceniu równie¿ szeroko¶ci miot³y (strumienia)
jak podaje za ma³o materia³u wzglêdem powietrza to bêdzie Ci siê taka kasza robiæ |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-08-31, 10:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Te zderzaki tez cos polysku nie maja :( |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-08-31, 11:40
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
Ciekawe czy kolega co¶ z tym zrobi³.... |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-01, 20:04
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Walka trwa, tyle ¿e w tygodniu nie mia³em zbyt du¿o czasu - do tyry musia³em chodziæ. Przetrenowa³em na starych drzwiach. Apropos tych drzwi polakierowa³ je kiedy¶ lakiernik, bo mia³em wymieniæ ca³e w swoim aucie, ale w koñcu nie wymieni³em i podczas przygotowywania ich do moich prób ca³y lakier razem z podk³adem zrzuci³em sprê¿onym powietrzem - trzyma³o siê lepiej tylko tam gdzie szpachla by³a...Ale wracaj±c do tematu pomalowa³em je na lustro barzo ³adnie tylko z kolei zacieków porobi³em - dzi¶ kolejny dzieñ treningu - spróbujê bez zacieków. Mia³em rozkrêcony materia³ i miot³ê na maxa - dzi¶ trochê skrêcê i zobaczê jaki bêdzie efekt.
Tylko my¶licie, ¿e wystarczy t± maskê zmatowaæ i pojechaæ klarem i bêdzie o.k. - bojê siê o te pasy co mi wysz³y..... |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-01, 20:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
GONZO ---> jak zrobisz baze bez zacieków to zaciekami na klarze sie nie martw wszystko do wypracowania:D
1 mgie³ke daj , po 7 minutach daj wylanawarstwe czekaj z 10i kolejn± no i jak sie kropla uroni to pozniej roszke wiecej roboty a jak CI sie mg³a osadzi taka szorstka/ chropowata to tez sie nie martw
najwyzej linie papilarne poscierasz ale zderzak bedzie b³ysk hehehe |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-01, 20:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
a tak z ciekawosci to co to za auto ?? |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-01, 21:04
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
gonzo napisa³/a: | bojê siê o te pasy co mi wysz³y..... |
kolego watpie, ze pasy znikna jak polozysz sam bezbarwny. mialem taki sam problem i pomoglo polozenie od nowa bazy i na koniec pruszenie baza z wiekszej odleglosci pistoletem i na mniejszym cisnieniu. pasow juz nie ma i takie cos mi wyszlo
dsc1293j.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 326 raz(y) 45.4 KB |
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-01, 21:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Keczy
dawaj wiecej fot:D Profilowe , z lotu ptaka , rzut na morke
Kolorek taki troche fluorescencyjny ;D
ps. sprawdz czy nie swieci w nocy heheh ) |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-01, 21:55
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
YAMAHER napisa³/a: | dawaj wiecej fot:D Profilowe |
jak zloze auto do kupy to zapodam
YAMAHER napisa³/a: | rzut na morke |
morka delikatna byla ale juz nie ma bo wycialem wszystko do zera ale masz foto po lakierowaniu.
YAMAHER napisa³/a: | Kolorek taki troche fluorescencyjny ;D |
daj spokuj, przez ten kolor prawie dostalem zawalu serca... ponad miesiac prob, mieszania itd ale wyszlo jak chcialem
YAMAHER napisa³/a: | ps. sprawdz czy nie swieci w nocy heheh ) |
lakier wyglada najlepiej w sloncu(baaardzo duzo perlu) oraz poznym wieczorem, w pochmurny dzien jest po prostu zielony
dach.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 271 raz(y) 37.18 KB |
|
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-02, 07:41
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Dziêki za pomoc. Nocne próby te¿ wysz³y ok, ale nie przy³o¿y³em siê do czysto¶ci no i prochy siê poprzykleja³y. Z efektu jestem zadowolony. Mam ³adnie roz³amu klar. Biorê siê teraz za przygotowanie tej maski w pasy. Chyba zedrê do podk³ad palmê podk³ad akrylowy, wyg³aszczê i od nowa baza i klar. Klar jednak zmieniê na dupont. O efektach bêdê informowa³;-) |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-02, 08:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Keczy ---> a dach to juz po polerce ?? czy po papierku ? |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-09-02, 09:33
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
Ja wczoraj wieczorem lakierowa³em dwa przednie b³otniki w swoim aucie AirGuns± i kupi³em Spectrala 565 vhs i muszê powiedzieæ ¿e jest bajka. ¯eby zrobiæ nim zaciek to trzeba mieæ talent. Piêknie siê rozlewa tworzy piêkn± ³uskê zobaczê jak dzi¶ to wygl±da po nocy. Wczoraj po kilkunastu minutach od skoñczenia lakierowania gdy ju¿ powinna byæ py³osucho¶æ nic siê nie przyklei³o i nie pociek³o. Jest super. Drogi ale je¶li kto¶ nie patrzy na koszty to polecam, nawet do nory |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-02, 20:40
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
YAMAHER, juz wypolerowany ale na tym zdjeciu na drugi dzien po lakierowaniu |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-02, 20:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
uuuuu to majonez Drogimi lakierami malowa³es albo pistoletem ??
Bo wed³ug fotki wyglada jak by nic mory nie by³o nic a nic |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-02, 20:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Cos z bliska musisz wstawic w sloncu tropików |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-02, 21:31
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
YAMAHER napisa³/a: | Drogimi lakierami malowa³es |
baza profix(zlego slowa nie powiem) plus dodatkowa perla, bezbarwny roberlo superior czyli zadna "profi" firma ala sikkens
YAMAHER napisa³/a: | albo pistoletem |
baza DevilBisss Gti, bezbarwny DevilBiss Gti Pro, same lakierowaly ja tylko dalem dlon
YAMAHER napisa³/a: | Bo wed³ug fotki wyglada jak by nic mory nie by³o nic a nic |
cos tam bylo ale papier 2000 na maszynce usunal w 5 minut
nie mam na ta chwile dobrej mikrofali zeby zrobic zdjecie ale kolor w sloncu jest taki
perla.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 245 raz(y) 96.51 KB |
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-02, 22:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Bedzie sie wyróznia³ heheh ale o to CHODZI !!
Ale na mokro jecha³es ? ja musze jakas masyznke obczaic na pneumata do 200 PLN |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-03, 21:05
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
YAMAHER napisa³/a: |
Bedzie sie wyróznia³ heheh ale o to CHODZI !! |
chcialem taki kolor zeby mnie zatykalo po kazdym wejsciu do garazu, zobaczymy czy tak bedzie
YAMAHER napisa³/a: | Ale na mokro jecha³es ? |
po lakierowaniu na mokro, 1200, 1500, 2000 na reku i 2000 na maszynce De Walt czy jakos tak.
polerowane jest teraz futrem i pastami 3M ale jak dla mnie sa slabe w porownaniu do Presty ktora kiedys robilem, a teraz nie jest dostepna u mnie w miescie
polecam jednak cos elektrycznego bo wg mnie pneumaty za duzo powietrza potrzebuja i kompresor duzo wiecej energii zuzywa niepotrzebnie i co za tym idzie, kasy...
gonzo napisa³/a: | Mam ³adnie roz³amu klar. Biorê siê teraz za przygotowanie tej maski w pasy. Chyba zedrê do podk³ad palmê podk³ad akrylowy, wyg³aszczê i od nowa baza i klar. |
jak dla mnie nie ma sensu zrywanie wszystkiedo do podkladu. ja bym zmatowal bezbarwny 800 na moro, polozyl baze pamietajac o pruszeniu na koniec z odleglosci pistoletem zeby zrobic jednakowa powierzchnie i na koniec bezbarwny wg Twojego uznania |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-04, 01:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
KECZY ---> a powiem Ci ze ta paste PRESTY widze w kazdym lakierniczym juz by³em w 3 i w kazdym to jest
Do swirlsów jest za 65pln
Ja Ciagle na farecli jade no ale moze i sprawdze ta preste tak ze mowisz polecasz ??
MOj wydajnosc ma 650 litrów na min wiec kazdej podo³a haha
GONZO ---> s³uchaj sie Keczego dobrze mowi |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-04, 20:43
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Trochê siê bojê, czy bêdzie siê to kupy trzymaæ. Wcze¶niej z tych elementów klar schodzi³ - dlatego je lakierowa³em. |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-04, 20:49
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
gonzo napisa³/a: | Trochê siê bojê, czy bêdzie siê to kupy trzymaæ. |
jesli sie przylozysz do matowania to nic nie odejdzie. lepiej i latwiej jest zmatowac to co masz niz probowac zedrzec lakier do podkladu i klasc jego kolejne warstwy. |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-05, 05:55
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Sprobujê w takim razie. Zmatujê na mokro 800 na maszynie, tylko nie wiem co z tym pruszeniem, tylko zwiêkszyæ odleg³o¶æ czy zmieniæ co¶ w ustawieniach pistoletu? Dlaczego w ogóle takie pasy wysz³y? |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-09-05, 07:33
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
Za ma³o materia³u, za szybko macha³e¶ i miejscami wiêcej lakieru przyla³e¶.
Jak± masz odleg³o¶æ pistolet--->element lakierowany?? |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-05, 15:09
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
15 cm. Materia³ mia³em skrêcony, bo wcze¶niej jak rozkrêci³em to narobi³em zacieków na innym elemencie. Teraz próbowa³em ró¼nych nastaw i zacieków nie robiê. |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-09-05, 15:16
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
na jakim ci¶nieniu lakierujesz baz± i bezbarwnym?? |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-05, 19:57
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
gonzo, zwiekszasz odleglosc pistoletu od elementu i zmniejszasz troche cisnienie w pistolecie, nie powiem Ci na ile dokladnie bo ja ustawiam sobie na sluch ale ilosc materialu zostawiasz na takim samym poziomie. pruszenie z odleglosci pomaga w zrobieniu jednolitej powloki i jesli lakierujesz np perla w ten sposob "stawia" sie ziarno. bedziesz widzial jak juz po pierwszej warstwie element fajnie sie matuje i ujednolica
...aaa bo bym zapomnial, nie rozkrecaj materialu przy bezbarwnym na maxa bo to niepotrzebna strata lakieru nie mowiac juz o tym, ze bardzo latwo nawalic zaciekow szczegolnie na pionowo ustawiaonych elementach... ja ustawiam sobie devil-a mniej wiecej na poltora obr i po prostu wolniej prowadze pistolet |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-05, 20:29
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
YAMAHER, u mnie na wsi Presta to towar deficytowy i generalnie do sklepow sciagaja tylko znane i slyszne na codzien produkty czyli 3M farecla i TEMPO Moze i sa lepsze produkty niz Presta ale jakos mi najbardziej podeszla i z tego co widze to 3M siada przy tej pascie przynajmniej jesli chodzi o poczatek polerowania po papierze 2000 i jesli sie poleruje futrem |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-05, 22:23
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
bratcukierka Bazê lecê na 2 bary, a lakier 2,5. |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-05, 22:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
KECZY ----> no ale 3M-y masz duzo tubek 3 g³owne i chyba jescze jakies inne sa.
Ja zawsze na farecli robie i czarne POZOSTAJE czarnym haha Bez hologramików i innych
Ja futra to nic Jak dla mnie to do wosku jest Ja to 3 g±beczki i jazda |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-07, 09:22
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Biorê siê za robotê - trzymajcie kciuki. Rozmawia³em z lakiernikiem pracuj±cym w renault i wysun±³ teoriê, ¿e maskê malowa³em nie w t± stronê i dlatego pasy widaæ. Nie przekonuje mnie to wcale bo pasy widaæ z kazdej strony i pod ró¿nymi k±tami. O efektach bêdê informowa³ |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2012-09-07, 09:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
gugun napisa³/a: | spoko, kladz bezbarwny, nie bedzie widaæ |
Gugun
gonzo napisa³/a: | Sata HTE3 dysza 1.3, |
Mo¿e to ten model Sata ... jest powodem tych twoich pasów ,paseczków?
Przyznam ¿e jeszcze nigdy nie s³ysza³em o takim modelu Sata To mo¿e jaki¶ "model eksperymentalny" Masz dostêp do modeli które maj± dopiero "wej¶æ na rynek"?
gonzo napisa³/a: | najpierw porobiê próby na jakim¶ starym elemencie i zobaczê jak to wychodzi |
Bardzo dobry pomys³ Jak to mówi± "trening czyni mistrzem"
gonzo napisa³/a: | Rozmawia³em z lakiernikiem pracuj±cym w renault i wysun±³ teoriê, ¿e maskê malowa³em nie w t± stronê i dlatego pasy widaæ. |
To jest "najlepszy tekst"
Ten lakiernik robi³ sobie najnormalniej "jaja" i "³adowa³ pod chu.....i"
Zapytaj siê go czy on mo¿e lakieruje np. "w kratkê" albo w "któr± t± w³a¶ciw± stronê" tak aby nie wychodzi³y tobie ,pasy na lakierze?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-07, 14:31
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Robertlodz09. Bardzo dziêkujê za konstruktywne porady i pomoc w moich lakierniczych problemach. Na prawdê za wysi³ek, który w³o¿y³e¶ w przeczytanie ze zrozumieniem i udzielenie odpowiedzi jeszcze raz stukrotne podziêkowania. Mam nadziejê, ¿e kiedy¶ los dopu¶ci ¿ebym tak wysoko wyspecjalizowanemu fachowcowi udzieli³ porady w dziedzinie, w której ja jestem specjalist±. Gor±co pozdrawiam z £odzi. |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-09-07, 21:51
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
no to kolego lecisz na takich samych ci¶nieniach jak ja, czyli ci¶nienie ok. problemem jest ilo¶æ materia³u i miot³a.
na bezbarwny ustawiam szerok± miot³ê na ca³e elementy i materia³ na max przy gêstych klarach a przy rzadszych trochê skrêcam. |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2012-09-08, 19:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
keczy napisa³/a: | YAMAHER, u mnie na wsi Presta to towar deficytowy i generalnie do sklepow sciagaja tylko znane i slyszne na codzien produkty czyli 3M farecla i TEMPO Moze i sa lepsze produkty niz Presta ale jakos mi najbardziej podeszla i z tego co widze to 3M siada przy tej pascie przynajmniej jesli chodzi o poczatek polerowania po papierze 2000 i jesli sie poleruje futrem |
KECIU
Gówno prawda !
Presta jest bardzo dobra (górna pó³ka nie reklamowana) ale i 3M niczego sobie.
£atwa w u¿yciu dla amatora i szybsza od 3M przedewszystkim tañsza ok. 50-100 z³ na butelce.
W pracy musze pracowac 3M i te¿ jest nie¼le. (nie p³ace za ni± to nie obchodzi mnie, ¿e jest za droga w porównaniu z Prest± )
Kwestia wypracowania techniki w innym systemie polerskim. ( zmiana toku my¶lenia 0 180 stopni )
Minus 3M w stosunku do Presty - cena i czas na osi±gniêcie tego samego rezultatu.
Ps. lakier bezbarwny wyciêty na zero jest lakierem zniszczonym stosowany w pojazdach u¿ytkowych. (mimo, ¿e ³adnie wygl±da to siê szybko porysuje dlatego powiniem posiadac delikatn± morke)
G³êbie koloru uzyskuje siê w inny sposób.
Ale to z czasem wypracujesz...
Spróbuj dorobic PROFIX na 1 element nie na calaka (kibel)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-09-09, 09:31
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
gonzo jutro zrobiê fotki maski i zderzaka które wczoraj wieczorem lakierowa³em do mojego auta. Chyba, ¿e dzi¶ dam radê podjechaæ porobiæ fotki.
Ci¶nienia takie jak poda³e¶ u Siebie, lakier spectral 565 vhs 1,5 warstwy, baza dupont
By³a szeroka miot³a + du¿a ilo¶æ materia³u podawanego. |
|
|
|