Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2009-04-16, 08:55
Autor Wiadomość
staszek
Wysłany: 2008-02-23, 21:46   Devilbis GTI - problemy z regulacjÂą.
0
UP DOWN

Posty: 16
Witam wszystkich!!!!Jestem tu nowy i mam kilka pytan.Kupi³em nie dawno pistolet Devilbis Gti110 z dysza 1,4 i cos mi nie wychodzi malowanie nim ciagle mam jakies problemy,moze nie potrafie go wyregulowac.G³ownie chodzi o to ¿e nie moge rozlac lakieru maluje novolem HS LUB MS,ROZCIENCZAM Wed³ug zaleceñ producenta nawet dodaje troche WIECEJ ROZCIEÑCZALNIKA.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-02-24, 22:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
stawiam na brak powietrza
 

DrCruel
Wysłany: 2008-02-24, 22:34   
0
UP DOWN


Posty: 418
Pewnie napiszÂą coÂś uÂżytkownicy tych pistoletĂłw a ja proponujĂŞ poszukaĂŚ tematĂłw o ciÂśnieniu powietrza w instalacji i na pistolecie, bo moÂże tu jest przyczyna. Nic o tym nie piszesz. Inny powĂłd to moÂże byĂŚ zÂłe prowadzenie pistoletu. Napisz wiĂŞcej jak go uÂżywasz.
 

staszek
Wysłany: 2008-02-29, 19:51   
0
UP DOWN

Posty: 16
WITAM!!!MY¦LÊ ¯E Z CI¦NIENIEM CHYBA JEST OK, PRZY PISTOLECIE MAM MANOMETR NA KTÓRYM MAM 2BAR PRZY WCI¦NIÊTYM SPU¦CIE.SPRʯARKA CHODZI DO 9BAR A W£¡CZA SIE PRZY 6.LAKIEREM MALUJE NA 3 WARSTWY BO TO Z NIM MAM PROBLEM I Z AKRYLEM.STRUMIEN JAK NAJSZERSZY ALE NIE ROZKRÊCONY NA MAX.,MOZE TO COS Z REGULACJ¡ DAWKI NA POKRETLE.NIE JAST TO TYPOWA SKÓRKA POMARAÑCZY ALE BARDZIEJ JAK CELULITIS

[ Dodano: 2008-02-29, 19:54 ]
MO¯E KTOS PODPOWIE JAK¡ DAWKE PODKRÊCIÆ NP.NA KEAR :roll:
 

rbfm 
Wysłany: 2008-02-29, 21:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
no to pewnie za malo powietrza dostaje. inna mozliwosc to wadliwy pistolet ale raczej to malo prawdopodobne.
 

online 
Wysłany: 2008-03-01, 08:35   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
zdecydowanie tak jak mówi RBFM- ma³y wydatek powietrza :] Jaki masz kompresor? zastosuj inny presostat bo w³¹czanie przy 6bar to nie najlepsze rozwi¹zanie na d³u¿sz¹ metê :wink: (masz za du¿y przeskok).

jesteÂś pewien, ze dobrze rozcienczasz? sam przechodziÂłem kiedyÂś przez ten problem. duzo miaÂłem z tym zabawy. wyszÂło na brak powietrza + czasem zbyt gĂŞsty lakier.

prĂłbowaÂłeÂś zwiĂŞkszaĂŚ ciÂśnienie?
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

baqo 
Wysłany: 2008-03-01, 08:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
staszek napisał/a:
ALE BARDZIEJ JAK CELULITIS
grubo tego lakieru! zmniejsz materiaÂł,zwiĂŞksz ciÂśnienie.
 
 

staszek
Wysłany: 2008-03-01, 14:41   
0
UP DOWN

Posty: 16
ROZRABIAM WED£UG ZALECEÑ PRODUCENTA,JE¦LI ZWIÊKSZAM CISNIENIE TO MI ZNOWU ZAPYLA TAK JAKBY ZA MA£O LAKIERU WYCHODZI£O.NIE WIEM O CO CHODZI DOK£ADNIE O TEN PRZESKOK!NIE ROZUMIEM TEZ TEGO ZE JESLI PRZY PISTOLECIE JEST MANOMETR I I WKAZUJE 2BARY TO WCIAZ JEST ZA MA£O
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-01, 14:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
baqo napisał/a:
grubo tego lakieru!


jestes pewien???
raczej za malo go leje i nie ma sie co rozlac :)
zreszta cholera to juz wie...... dziwny problem :)
 

staszek
Wysłany: 2008-03-01, 14:46   
0
UP DOWN

Posty: 16
KOMPRESOR MAM DWU CYLINDROWY PRODUKCJI NIEMIECKIEJ,BANIAK 200LIT.RACZEJ JEST WYDAJNY KOLES MALUJE PRZY TAKIM SATÂĄ.TO NA ILE USTAWIC ZEBY SIE WÂŁÂĄCZAÂŁ?? :wink:
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-01, 14:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
staszek napisał/a:
KOMPRESOR MAM DWU CYLINDROWY PRODUKCJI NIEMIECKIEJ,BANIAK 200LIT.RACZEJ JEST WYDAJNY KOLES MALUJE PRZY TAKIM SATÂĄ.TO NA ILE USTAWIC ZEBY SIE WÂŁÂĄCZAÂŁ?? :wink:


jesli cisnienie masz caly czas dobre podczas maowania to nic nie przestawiaj. moze po prostu za szybkie przejscia robisz?

poza tym nie wiem czy wiesz ale lakiery nawierzchniowe powinno sie klasc pistoletem rp lub hp. hvlp nigdy nie polozysz na lustro, tymbardziej jesli jest to vhs, ktorego nawet rp-kiem tak nie polozysz.
 

baqo 
Wysłany: 2008-03-01, 15:16   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
staszek napisał/a:
JAK CELULITIS
to w koùcu nie mo¿esz rozlaÌ tego lakieru,bo celul to jest rozlany lakier .lakiery maj¹ce wysok¹ rozlewalnoœÌ po na³o¿eniu zbyt grubej warstwy nie pociekn¹, ale zrobi siê w³aœnie wielka mora.tak siê dzieje z lakierami vhs,dlatego te¿ nak³ada siê je niemal jedn¹ warstw¹ i finito. ja to ciê jeszcze zapytam tu o temperaturê. zimno to te¿ warunki do celulitu! a ! sam mam dwa GTI-ki i nie mam ¿adnych problemów. dodam ¿e nie s¹ to pistolety hvlp.
 
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-01, 15:22   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
baqo, ale on pisal na poczatku o novolu ms..... tego to i pedzlem rozlejesz na lustro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

baqo 
Wysłany: 2008-03-01, 15:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
rbfm napisał/a:
ale on pisal na poczatku o novolu ms...
no w³aœnie! wiêc co mu siê dzieje z tym lakierem to ja ju¿ te¿ nie wiem :?: piszê o vhs-ie bo na pocz¹tku raz waln¹³em lekkiego celuluta,ale jakoœ przeszed³. :grin: :grin: :grin:

[ Dodano: 2008-03-01, 15:30 ]
teraz czasami to nawet tej cienkiej przyprĂłszki nie dam ,tylko raz i rozlane.to tak na jakieÂś elemenciki. :lol:
 
 

staszek
Wysłany: 2008-03-01, 18:22   
0
UP DOWN

Posty: 16
OK W PONIEDZIA£EK MALUJE DRZWI I MASKÊ TO SPRÓBUJE CO¦ PO ZMIENIAÆ :wink: PO MALOWANIU POWIEM O WYNIKACH NARAZIE DZIEKI
 

danielpainter 
Wysłany: 2008-03-01, 18:32   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomógł: 6 razy
Posty: 256
Skąd: Zgierz
ja jeszcze na twoim miejscu sprubowalbym pomalowac cos na wcisnietym spuscie na 50-60%, tu moze lezec problem, GTi ma zajebiste kopyto i przy wcisnietym spuscie na 100% za bardzo dolewaja, "za duza jest kropla" rozpylonego lakieru. Sam maluje GTi od ponad roku i nauczylem sie juz tego pistoletu dosc dobrze, radze ci spubowac na 50% wcisniecia klamki
Pozdrawiam
 
 

DrCruel
Wysłany: 2008-03-02, 21:33   
0
UP DOWN


Posty: 418
staszek, zanim zaczniesz lakierowaÌ to postaw klar i utwardzacz na kaloryferze albo w pobli¿u jakiegoœ piecyka tak na 30-40 min. Z rozcieùczalnikiem wtedy nie przesadzaj, daj tyle ile podaje producent albo i mniej. Zobaczysz jaka ró¿nica. Dodatkowo myœlê ¿e powinieneœ od¿a³owaÌ 100 ml i spróbowaÌ na innym elemencie pobawiÌ siê ciœnieniem i podawaniem materia³u. Ta cytryna mo¿e ci siê w³aœnie dlatego pojawiaÌ, ¿e za du¿o nak³adasz lakieru, wiêc bez przesady z dozowaniem a ciœnienie w górnym zakresie dla twojego pistoletu, tak aby maksymalnie rozbijaÌ lakier.

Je¿eli robisz MS-em to te 3 warstwy bêd¹ OK ale jak bêdziesz robi³ HS-em to zdecydowanie za du¿o - 2 to jest max. Mo¿esz wtedy wczeœniej rzuciÌ warstwê kontroln¹ ok. 1/4 pe³nej tak aby przygotowaÌ powierzchniê a potem te dwie pe³ne a lepiej by³oby pierwsz¹ 3/4 pe³nej a drug¹ 100% ale... NIE MO¯ESZ przy tej drugiej nak³adaÌ tyle a¿ za pistoletem wyjdzie lustro. TO JEST B£¥D!!!. HS-y rozlewaj¹ siê dopiero po kilku minutach w temp. powy¿ej 23-25 stC. Wiêc jak nak³adasz to musisz patrzeÌ a¿ ci siê zaœwieci ale nie mo¿esz dolewaÌ aby siê rozla³ za pistoletem. Zostawiaj ze struktur¹. To jest czêsty b³¹d bo lakiernik nie mo¿e psychicznie wytrzymaÌ tej struktury i jeszcze dolewa a wtedy to ju¿ po frytkach.

WaÂżne jest jeszcze prowadzenie pistoletu.
NapisaÂłeÂś Âże masz dyszĂŞ o oznaczeniu 110 wiĂŞc wychodzi na to Âże jest to Trans-Tech. Dla tej dyszy zalecane jest ciÂśnienie na wejÂściu 1,5 - 2,0 bar i jest to mniej niÂż dla dyszy hvlp o oznaczeniu 105, tam wynosi 1,7 - 2,5 bara.
W pistoletach z dyszÂą Trans-tech prowadzenie pistoletu powinno byĂŚ takie jak przy starych pistoletach wysokociÂśnieniowych czyli dosyĂŚ szybkie i z wiĂŞkszej odlegÂłoÂści niÂż przy hvlp tzn musisz utrzymywaĂŚ 20-25 cm od elementu. Przy HVLP ma to byĂŚ nie dalej niÂż 15 cm od elementu.

PodsumowujÂąc, myÂślĂŞ Âże twoje problemy wynikajÂą ze sprzĂŞtu ktĂłry posiadasz. Masz bdb pistolet ale musisz siĂŞ go nauczyĂŚ. Powodzenia. :wink:
 

baqo 
Wysłany: 2008-03-02, 22:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
DrCruel napisał/a:
wychodzi na to Âże jest to Trans-Tech. Dla tej dyszy zalecane jest ciÂśnienie na wejÂściu 1,5 - 2,0 bar i
pó³tora to pomy³ka ! dwie to s¹ minimum! duponta baz¹ malujê 2,5 atm. na wejœciu.mniejsze ciœnienie ani bazy dobrze nie rozbije ,a nie mówi¹c ju¿ o lakierze vhs.
 
 

staszek
Wysłany: 2008-03-02, 22:06   
0
UP DOWN

Posty: 16
POROBIE KILKA PROB I MOZE COS Z TEGO BEDZIE :roll: MOZE COS Z TYM PROWADZENIEM JESZCZE COS NIE TAK!!NARAZIE DZIEKI DRCRUEL :wink: :wink: :wink: !!!!!
 

DrCruel
Wysłany: 2008-03-02, 22:18   
0
UP DOWN


Posty: 418
baqo napisał/a:
DrCruel napisał/a:
wychodzi na to Âże jest to Trans-Tech. Dla tej dyszy zalecane jest ciÂśnienie na wejÂściu 1,5 - 2,0 bar i
pó³tora to pomy³ka ! dwie to s¹ minimum! duponta baz¹ malujê 2,5 atm. na wejœciu.mniejsze ciœnienie ani bazy dobrze nie rozbije ,a nie mówi¹c ju¿ o lakierze vhs.


Masz racjĂŞ, do klarĂłw refinish-owych, czy baz wodnych zdecydowanie lepsze bĂŞdÂą wiĂŞksze ciÂśnienia. Ja podaÂłem informacjĂŞ o peÂłnym zakresie jaki zaleca producent a w ktĂłrym pistolet poprawnie pracuje. Ale gdy ktoÂś bĂŞdzie tym pistoletem robiÂł na syntetyku to prawdopodobnie musiaÂłby daĂŚ niÂższe ciÂśnienie.
 

baqo 
Wysłany: 2008-03-02, 22:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
DrCruel napisał/a:
gdy ktoÂś bĂŞdzie tym pistoletem robiÂł na syntetyku
tylko w jakim muzeum :?: :wink:
 
 

DrCruel
Wysłany: 2008-03-02, 22:47   
0
UP DOWN


Posty: 418
a tam zaraz muzeum :grin:

SÂą jeszcze takie firmy, ktĂłre nie szanujÂą swoich klientĂłw np. niektĂłrzy producenci maszyn rolniczych. Nowe sprzĂŞty obskakujÂą najtaĂąszÂą tlenkowÂą i tanim syntetykiem. A na taki pistolet ich staĂŚ :mad:
 

kriro
Wysłany: 2008-03-03, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 2
staszek napisał/a:
WITAM!!!MY¦LÊ ¯E Z CI¦NIENIEM CHYBA JEST OK, PRZY PISTOLECIE MAM MANOMETR NA KTÓRYM MAM 2BAR PRZY WCI¦NIÊTYM SPU¦CIE.SPRʯARKA CHODZI DO 9BAR A W£¡CZA SIE PRZY 6.LAKIEREM MALUJE NA 3 WARSTWY BO TO Z NIM MAM PROBLEM I Z AKRYLEM.STRUMIEN JAK NAJSZERSZY ALE NIE ROZKRÊCONY NA MAX.,MOZE TO COS Z REGULACJ¡ DAWKI NA POKRETLE.NIE JAST TO TYPOWA SKÓRKA POMARAÑCZY ALE BARDZIEJ JAK CELULITIS

[ Dodano: 2008-02-29, 19:54 ]
MO¯E KTOS PODPOWIE JAK¡ DAWKE PODKRÊCIÆ NP.NA KEAR :roll:


Wydaje mi siĂŞ, Âże ustawienie 2bar powinno byĂŚ przy spuÂście wciÂśniĂŞtym do poÂłowy.
 

thomas-29
Wysłany: 2008-03-23, 22:44   
0
UP DOWN

Posty: 27
Nie bĂłj siĂŞ odkrĂŞciĂŚ materiaÂłu,spust otwieraj nie do koĂąca.
Przy SATA wykrêciÌ iglicê i pó³ obrotu wkrêciÌ.
RoÂżcieĂączalnika tyle ile przewiduje producent.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang