Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
cyborg50
Wys³any: 2012-09-14, 20:38   Przy próbie zrobiena zaprawki zwa¿y³o bazê.
0
UP DOWN

Posty: 3
Cze¶æ.
Witam wszystkich, jestem tu nowy i jestem lakierniczym leszczem. Wczoraj wieczorem polakierowa³em sobie kawa³ek samochodu :)
Jako ¿e z umiejêtno¶ciami krucho i pistolet nowy to klar wyszed³ tak sobie (powiem tylko ¿e jak sobie próbowa³em na testowym b³otniku to wychodzi³o ok). Dzisiaj doprowadza³em to do porz±dku czyli papier 1500 pasta itp. Oczywi¶cie na jednej z krawêdzi dopi³owa³em siê do bazy a nawet do podk³adu :) . I tu wpad³em na genialny pomys³ ¿e zrobiê zaprawkê!
Zmatowa³em, odt³u¶ci³em benzyn± extrakcyjn± i przy k³adzeniu bazy w jednym miejscu na styku z wczorajszym (zmatowanym klarem) zwa¿y³o bazê, zmy³em bazê nitro, po³o¿y³em podk³ad - te¿ go zwa¿y³o. Wa¿y tylko w jednym miejscu.

Moja teoria jest taka ¿e wczorajszy lakier by³ za ¶wie¿y i to dla tego. Czy mam racjê?
Jak podej¶æ do problemu?
 

maciej214 
Wys³any: 2012-09-14, 21:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 95
Sk±d: KNS
Jak zaczyna³em, to mia³em taki przypadek, ¿e podk³ad który by³ ¶wie¿y mi nie wyszed³, wiêc szmatka i nitro - to by³a g³upota. Przez to zaczê³a mi siê "wa¿yæ" szpachla, która by³a pod spodem, co na³o¿y³em to efekt taki sam - wszystko odpada. Wtedy wiem ¿e poczeka³em jaki¶ dzieñ, dobrze wygrza³em element i po³o¿y³em epoksyd, w celu odizolowania pow³oki. Dopiero wtedy wszystko by³o ok, ale teraz, choæby nie wiem co to nigdy nie "na³o¿ê" nitra na ¶wie¿y element.
 
 

cyborg50
Wys³any: 2012-09-14, 21:47   
0
UP DOWN

Posty: 3
Ok, zastanawiam siê tylko co by³o powodem zwa¿enia bazy przy próbie robienia zaprawki, wtedy jeszcze nie poszala³em z nitro....
Pytanie pomocnicze: Wydaje mi siê ¿e mój problem z klarem (prócz oczywistego braku umiejêtno¶ci) to "gazowanie?" tzn na³o¿y³em za szybko drug± warstwê. Gdybym chcia³ to poprawiæ, zmatowa³ klar i próbowa³ po³o¿yæ jeszcze raz ale klar innego producenta np DX1044 to czy mo¿e mi siê wszystko zwa¿yæ? Czy i jaki powinien byæ odstêp miêdzy takimi operacjami?
 

hematol 
Wys³any: 2012-09-14, 22:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
tu masz kolejno¶æ naprawy,szczególnie zwróæ uwagê na pkt. 3 ;)
 

hematol 
Wys³any: 2012-09-14, 22:04   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
ups!zapomnialem.. http://www.troton.com.pl//files/pliki/006.jpg
 

cyborg50
Wys³any: 2012-09-14, 22:19   
0
UP DOWN

Posty: 3
pkt3 :) Próba rozpuszczalnikowa tzn? Biorê rozpuszczalnik od nowego klaru i przecieram ten co le¿y na elemencie. I co? Sprawdzam czy go rozpuszcza? A jak tak to co :) Papier i do ¿ywego i wszytko od nowa?
 

hematol 
Wys³any: 2012-09-14, 22:35   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Cytat:
Próba rozpuszczalnikowa tzn?

przecierasz miejsce rozcieñczalnikiem gdzie "dojecha³e¶" do np. podk³adu robi±c próbê czy nie wejdzie w reakcje.Temat byl poruszany na forum,ja tez tak ostatnio mia³em,przej¶cia pomalowalem podk³adem akrylowym (wcze¶niej by³ epokyd-wa¿y³o,zbyt agresywny rozcieñczalnik),w sprayu,który nie wywo³a³ takiej reakcji.Kilka cienkich warstw w du¿ysz odstêpach czasu a¿ podesch³o.
 

hematol 
Wys³any: 2012-09-14, 22:59   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Cytat:
matowa³em, odt³u¶ci³em benzyn± extrakcyjn±

Do odt³uszczania u¿ywaj wy³±cznie zmywacza silikonowego a nie benzyny extrakcyjnej :tak:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania