Przesuniêty przez: Tech 2009-04-22, 19:33 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
krzysiek124
|
Wys³any: 2008-03-05, 00:32 Problem blacharski...
|
0
|
|
|
Posty: 138
|
Moze akurat jest jakis blacharz na forum... Roblem mam taki, niedawno kupilem drugi woz, auto nie widac zeby bylo po wypadku, jedynie wpadlo na kraweznik, tak ze opona nadawala sie juz do wywalenia, od tego czasu woz sciaga w prawo. Goscie z geometrii kol mowia ze nie idzie ustawic prawego przedniego kola tak jak trzeba /skoczyly sie mozliwosci/. Czy istnieje sposob aby stwierdzic gdzie auto jest krzywe, jak to sie robi, ile to moze kosztowac z naciagnieciem?? Blacharze z okolicy naciagaja "na oko" i nie chca sie za to brac... Samochod do MB124 |
|
|
|
|
kpopis
|
Wys³any: 2008-03-05, 00:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 291
|
Wydaje mi sie ze masz wahacz krzywy i tyle... |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-03-05, 00:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
moze byc krzywy amortyzator. jest duzo mozliwosci. |
|
|
|
|
krzysiek124
|
Wys³any: 2008-03-05, 00:56
|
0
|
|
|
Posty: 138
|
amortyzator sprawdzilem, krecilem nim, nie ma bicia, wahacz prosty - przynajmnie na oko. Jeszcze nie ogladalem piasty.. Czyli mowicie ze podluznice sa tak mocne ze wpierwszej kolejnosci powinien szlak trafic jakis element zawieszenia.... |
|
|
|
|
mogwai
|
Wys³any: 2008-03-05, 01:56
|
0
|
|
|
Posty: 15
|
najczê¶ciej uszkodzeniu ulegaj± w pierwszej kolejno¶ci elementy najs³absze czyli, amortyzator (w górnej czê¶ci t³oczyska) i wahacz. Mo¿e byæ ugiêty dr±¿ek kierowniczy. Du¿o zale¿y od kierunku z którego by³o uderzenie. Warto sprawdziæ samo mocowanie amortyzatora (górny kielich), tam te¿ mog± wyst±piæ deformacje. |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2008-03-05, 07:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
dok³adnie, wahacz i Mcperson i dopiero potem rób zbie¿no¶æ... mo¿esz te¿ sprawdziæ cyrklem pkt. kontrolne wg Autodaty |
_________________
|
|
|
|
|
krzysiek124
|
Wys³any: 2008-03-05, 10:09
|
0
|
|
|
Posty: 138
|
kalbi napisa³/a: | dok³adnie, wahacz i Mcperson i dopiero potem rób zbie¿no¶æ... mo¿esz te¿ sprawdziæ cyrklem pkt. kontrolne wg Autodaty |
Autodata pokazuje w miare przystepnie te pkt kontrolne, czy cala rame zwymiarowana. W starej audotacie tez to bedzie, te pkt kontrolne?? Ja mam cos takiego w ksiazce:
Mogwai jak sprawdzic kielich, na czym to polega?? Wizualnie? |
|
|
|
|
kpopis
|
Wys³any: 2008-03-05, 11:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 291
|
Mierzysz od srodka pasa przedniego odleglosci od srodka kazdego z kielichow. Ale szczerze, nie ma co sie w to bawic. Masz krzywy wahacz albo jakas inna czesc (moze belka jesli jest w w124). Dziwne ze goscie od zbieznosci tego nie zauwazyli. Podjedz do jakiegos innego mechanika, wjedziesz na kanal, on zerknie i wszystko ci powie. |
|
|
|
|
mogwai
|
Wys³any: 2008-03-06, 00:58
|
0
|
|
|
Posty: 15
|
sprawdzenie kielicha: wizualnie te¿, czy nie jest odkszta³cony np. wybulony do góry, (mia³em raz taki przypadek jak go¶æ najecha³ ko³em na pustak le¿±cy na drodze, tak podbi³o amora ¿e kielich dosta³ kszta³tu soczewki) poza tym rozszczelnia masê na ³±czeniu kielicha z fartuchem b³otnika
[ Dodano: 2008-03-06, 01:06 ]
<kpopios> ma racjê podjed¼ jeszcze do kogo¶ innego mo¿e zauwa¿y patrz±c "¶wie¿ym" okiem. W zasadzie po uderzeniu w elementy zawieszenia powinno siê dla bezpieczeñstwa wymieniæ wszystkie elementy, bo mog± byæ jakie¶ mikropêkniêcia, które spowodoaæ mog± w trakcie pó¼niejszej eksploatacji powa¿niejsze uszkodzenia |
|
|
|