Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Piotr_4888 
Wys³any: 2012-09-27, 18:59   Nowy lakier i baza- przygotowanie pod³o¿a.
0
UP DOWN

Posty: 38
Sk±d: W³oc³awek
Witam.
Z gory Przepraszam za ponawiajacy sie temat ale ju¿ mam mêtlik w glowie co temat to inna opinia....
Otóz Moj samochod wymaga nowego klaru i bazu,oryginalnie jest koloru niebieskiego, teraz jest czarny. nie bardzo wiem jak sie za to zabraæ. Po lewej i po prawej stronie s± wzdloz drzwi glebokie kreski od srubokreta az do blachy. Po drugie caly lakier jest wyplowialy, MATOWY, jakby ktos zapomnial dac klaru, polerka pomaga na 2 dni i dalej mat. Nie mgoe juz na to patrzec, samochod jest porysowany i ma porobione zaprawki, pod rugie od polerki sa przeswity niebieskiego)Taki kupilem. Jest to Audi. Wg znajomego ktory sie tym"zajmuje" ocena byla taka( zjechac calkowicie te czarna baze 800 papierkiem gdyz jest na niej wosk az do niebieskiego i na to nowa baza - szlifowanie + klar i polerka) Miejsca rdzy np. przy progach( zeszlifowac do golej blachy, polozyc epoksyd, na to szpachle na to akryl, nastepnie baza i klar)
Mam pytania odnosnie tego, mam pewne watpliwosci ze Mi wcisnal kit. Koszty chcialbym aby byly maxymalnie MINIMALNE. Lakier i baza bedzie firmy T4W lub Profixa, ale raczej T4W.
1) Czy zdzieranie czarnej bazy do niebieskiej wystarczy czy musze zedrzec wszystko az do podkladu orginalnego czy moze do golej blachy?Wolalbym uniknac odpadania farby.
2)Czy na zmatowana wyzej powierzchnie, musze klasc podklad przed polozeniem bazy?
3)Czy podczas usuwania rdzy na gola blachy, rozumiem epoksyd, rozumiem szpachle, ale czy na szpachle jest koeniczy podklad? Czy moge szpachle zmatowac i dac od razu baze?
4) Czy na progi wystarczy daæ epoksyd, na to baranek, na to baze i klar? Jesli s± proste bez wgniecen?
5) Mam pytanie odnosnie dobory papieru(posiadam maszynke mimosrodowa) Jaki papier do zjechania starej bazy, jaki do matowania szpachli, i jaki papier do zmatowania nowej bazy przed polozeniem klaru, jakim papierem zmatowac klar?

Prosze o pomoc.Z gory Przepraszam za Zamieszanie.
 
 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-27, 22:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
1) do go³ej blachy nie musisz :) i nie rob tak :) .
2) No na takim aucie by wypadalo. 3litry podk³adu masz za 80 PLN na www.elakiery.pl
3) Na szpachle musisz sie wysilic i dac akryl. Inaczej dojsc moze do wady lakierniczej jakiej sa np ob³oczki, lakier sie zwazy itd :) Musi byc izolator. Jest szko³a ktora mowi zeby dac epox na to akryl. A niektorzy daja tylko akryl. :) wiec wybierz sam :D
4) A jest na nich rdza ??
5) 300 na maszynke na zmatownie bazy , to matowania szpachli z 160 chyba., ( jest na opakowaniu )

Bazy SIE NIE MATUJE :D chyba ze Ci MOSQUITO wleci na lakier to wtedy drobnym jakims 2000 ale pozniej znow malujesz to miejsce :) a klar to 1500 na mokro i recznie :) a pozniej w góre :) i polera.

:D A no i nie zapomnij robic fotek przed i PO :D
 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-27, 22:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
Wejdz na dzia³ lakeiry gotowe wed³ug auta :) i do BMW i tam masz tanie zesatwy :)
 

Piotr_4888 
Wys³any: 2012-09-27, 23:07   
0
UP DOWN

Posty: 38
Sk±d: W³oc³awek
Na progach nie mam rdzy, jest tylko juz stara zwisajaca i popekana masa bitumiczna czy cos w podobie.
Tak, na elakiery zrobie zakupy.Wiec o ile dobrze zrozumialem, wystarczy ze zjade stara baze z tym pseudo lakierem do koloru niebieskiego?Miejsca niepewne(widac blache )potraktowac epoxem, szpachla, na to podklad (ewentualnie podklad na cale auto)i matowanie?(jaki papier dla podkladu?)Na to baza, i lakier.Tak? Wytlumacz Mi Prosze,co oznacza slowo wypadaloby, rozumiem ze na szpachle trzeba dac, to jasne jest dla Mnie, ale czy jest sens dawania podkladu na star± niebieska baze?Jesli nie przetre tej niebieskiej wastwy do podkladu?Nie bedzie ona izolatorem?Jaka jest stara szkola w tej sprawie?:)
Mam jeszcze pytanie odnosnie platikow, zderzaki, na czysty plastik daje podklad do tworzyw sztucznych+ ewentualny ulastyczniacz ,szpachle ,podklad akryl, baza klar. Tak?Na Plastik juz pomalowany fabrycznie, wystarczy ze go zmatuje i prysne baz± i klarem czy musze dac przed baze rowniez podklad do tworzyw sztuczny a moze akrylowy?Jak to jest z ttym podkladem dla tworzyw sztucznych uzywa sie go tylko na surowy plastik?
 
 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-30, 14:04   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
1) zmatuj do niebeiskiego i pomaluj akrylowym lakierem ca³e auto ( zale¿ny kolor podk³adu do bazy jakiej bedziesz stosowac )
2) Moze i mozesz bez malowania podk³±dem ca³ego auta no ale nie zaszkodzi :) Ja bym malowa³ :)
3) Jak widac blache to na to Epoxa i na to szpachler i akryl szlif i baza
4) Jak masz wymalwoane podk³adem to najlepiej jakies 600 - 800 na mokro recznie :)
5) Jaka jest stara szko³a to nie wiem :D Jak ktos robi na akord to na bank robi bez podk³adu :)
6) DO podk³adu do pastików nic nie dodajesz :) To ejst takie mleko co zasycha w 5 sekund :)
7) Go³y plastik ---> szlif lub bez , podk³ad do plastików, akryl, szlif baza, bezb plus uelastyczniacz
malowany ---> szlifunek , ( podk³ad lub bez ) lepiej z :D , baza, i bezb + uelastyczniacz :)

Co do szpachli to nie wiem :) dok³adnie :) sprawdze i napisze :D
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania