Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Dawid9
Wys³any: 2012-10-03, 18:29   Wspawywanie ³atek i nowych elementów
0
UP DOWN

Posty: 36
Witam
Od pewnego czasu tak sobie czytam te forum bo nie ukrywam, ¿e temat lakiernictwa strasznie mnie interesuje ;) . Codziennie dowiaduje siê czego¶ nowego i w³a¶nie dzi¶ dowiedzia³em siê, ¿e punktowe wspawywanie nowych elementów migomatem (³atki, reperaturki, progi) to jak ktos napisa³ "zaproszenie dla korozji". Ca³e ¿ycie my¶la³em, ¿e jest to jedyna poprawna metoda a tutaj nagle :shock: . Panowie jak wstawiaæ w takim razie te elementy aby naprawa pos³uzy³a na lata a nie pare miesiêcy?. Pomijam tutaj sprawê podk³adów antykorozyjnych, interesuje mnie jedynie samo spawanie.
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-10-03, 18:46   
+1
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Bardzo trudna ale s³uszna metoda spawania na styk inaczej do czo³a .Spaw zagêszczasz a¿ do powstania ci±g³ej spoiny szlifujesz na g³adko z obu stron i ³atki nie widaæ .Spawaj±c na zak³adkê te¿ po wstêpnym przy³apaniu zagêszczasz spaw a¿ do jego uszczelnienia .
_________________

 

Dawid9
Wys³any: 2012-10-03, 19:07   
0
UP DOWN

Posty: 36
Dziêki za odpowiedz :spoko: . Faktycznie nie brzmi to jak zadanie dla amatora. Tak z ciekawosci, ile dajesz dla takiej metody jak opisa³em wy¿ej?. Kolega wsumie juz 3 rok je¼dzi z takimi spawami (wstawia³ progi) i narazie nic tam nie widaæ co jest interesuj±ce :roll:
 

Chali68
Wys³any: 2012-10-03, 19:08   
+1
UP DOWN

Posty: 247
Dok³adnie tak jak napisa³ kol.Homer. Jak jeszcze u¿yjesz do tego urz±dzenia inwertorowego zwanej dalej lutospawark± i drutu cusi3 to Ci kolego nic nieskoroduje zupe³nie. Pozdrawiam.
 

Dawid9
Wys³any: 2012-10-03, 19:55   
0
UP DOWN

Posty: 36
Czyli lutospawanie nie jest tylko i wy³±cznie stosowane do blach o podwy¿szonej odpornosci na korozje (np ocynk) i z powodzeniem mo¿na to stosowaæ na ka¿dym aucie?. Mo¿na tak± prace wykonac na migomacie czy musi to byæ specjalnie przystosowane do tego urz±dzenie?
 

Dawid1989 
Wys³any: 2012-10-03, 22:23   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Lutospawark± mo¿na spawaæ wszystkie blachy .jest tylko ograniczenie co do elementów które mog± byæ lutowane. No i przygotowanie takiego elementu jest ciut inne. Nie trzeba stosowaæ cusi3 ¿eby nie gni³o :) Wystarczy dobrze zrobiæ blacharke i odpowiednio zabezpieczyæ blachy przed spawaniem.
 

Chali68
Wys³any: 2012-10-04, 16:12   
+1
UP DOWN

Posty: 247
Kol.Dawid9 w zasadzie sam sobie odpowiedzia³e¶ na pytanie. Odno¶nie migomatu to potrzebne jest urz±dzenie inwertorowe czyli elektronika nie transformator. Tu kolega mówi ¿e trzeba odpowiednio zabezpieczyæ pow.spawan± i bêdzie ok. to niestety Mit. Zgnije i tak. To jest spawanie na krótk± metê. Wysoka temp. i zwi±zki chem. które wytwarzaj± siê podczas procesu spawania niestety zrobi± swoje. Spaw mo¿na jedynie zamkn±æ metod± cynowania i to te¿ nale¿y to dobrze zrobiæ bo w przeciwnym razie mo¿emy przyspieszyæ proces korozji. Tak¿e lutospawanie jak najbardziej mamy jeden proces i zg³owy. Migomat przystosowany do lutosp. mo¿na kupiæ ju¿ za ok.3ty¶.z³. Pozdr.
 

Dawid9
Wys³any: 2012-10-04, 16:46   
0
UP DOWN

Posty: 36
Ok dzieki za wyja¶nienia, zlece dla mojego blacharza aby pospawa³ tak jak to wyt³umaczy³ mi Homer S bo nie dysponuje lutospawark±. My¶le te¿, ¿e nie ma co dawaæ drutu cusi3 do zwyklego migomata.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group