Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Adek4100
|
Wys³any: 2012-11-12, 19:46 Polerowanie zlew l.bezbarwnego
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
Witam, wszystkich bardzo serdecznie.
Ostatnio zabra³em siê za lakierowanie mojego samochodu VW Polo 6N.
W samochodzie wspawa³em nowy próg i tylny b³otnik, drzwi równie¿ wymaga³y sporych poprawek lakierniczych dlatego zdecydowa³em siê polakierowaæ ca³y samochód (z wyj±tkiem dachu i tylnej klapy)
Powiem szczerze ¿e gdybym wiedzia³ w jakich warunkach malowanie siê odby³o wcale bym siê za to nie zabiera³, poczeka³ bym do wiosny i polakierowa³ gdzie indziej. Jestem pocz±tkuj±cy je¿eli chodzi o lakierowanie, aktualnie mam 19 lat i uczê siê w technikum samochodowym wiêc to s± moje indywidualne praktyki. Samochód lakierowa³em w ciemnym pomieszczeniu, kompresorem w³asnej roboty (kolegi) bez spustu wody ( plu³ strasznie ) nawet nie wiem jakim ci¶nieniem lakierowa³em bo kompresor nie mia³ wy³±cznika ci¶nieniowego... ale do rzeczy...
Sam lakier siad³ na samochodzie bardzo dobrze, pomimo warunków, jestem zadowolony, po za tym i¿ na drzwiach kierowcy jak i pasa¿era zrobi³y siê "ciêzkie" zlewy. Próbowa³em siê ich pozbyæ za pomoc± papierów ¶ciernych (400-800-1200) element zrobi³ siê g³adki natomiast przetar³em lakier do oryginalnego który ma identyczny odcieñ jak ten dorobiony, niestety po miedzy lakierami powsta³o matowe przej¶cie którego nie jestem w stanie wypolerowaæ.
Chcia³bym us³yszeñ od was parê rad, co z tym zrobiæ (dodam ¿e pod koniec tygodnia bêdê lakierowaæ jeszcze przedni zderzak tak¿e wchodzi w grê mo¿liwo¶æ powtórnego lakierowania elementu.
Na tym samochodzie chcia³bym nauczyæ siê przynajmniej podstaw dobrego lakierowania. |
|
|
|
|
rogal-master1
|
Wys³any: 2012-11-12, 19:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 848
|
Nic z tym nie zrobisz musisz ponownie polakierowac element przetarty tylko to miejsce odizolowac podkldem... bo inaczej moze wazyc baze... |
|
|
|
|
Adek4100
|
Wys³any: 2012-11-12, 20:02
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
Za³±czam zdjêcie, jak to wygl±da.
W takim razie nie pozostaje nic innego chyba jak jeszcze raz to wszystko poprawiæ.
A czy to mo¿e byæ spowodowane zbyt ¶wie¿ym lakierem? (lakierowa³em w sobotê rano)
img0104yd.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 947 raz(y) 80.2 KB |
|
|
|
|
|
rogal-master1
|
Wys³any: 2012-11-12, 20:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 848
|
i nastepnym razem jak bedziesz robi³ polerke to zaczynaj od papieru 1500 i 2000 a nie 400:)))) |
|
|
|
|
rogal-master1
|
Wys³any: 2012-11-12, 20:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 848
|
to przetarles pare warstw:PP wez to zapodkladuj poczekaj az wyschnie przytrzyj na kostce i polakieruj jeszcze raz... i nie spiesz sie jak bedziesz malowal i nie rób wszystkich warstw w jednej... |
|
|
|
|
Adek4100
|
Wys³any: 2012-11-12, 20:06
|
0
|
|
|
Posty: 7
|
Polak m±dry po fakcie... pewnie z drugiej strony czeka mnie ta sama niespodzianka... chyba ¿e jutro przy polerowaniu bêde bardziej ostro¿ny i wypoleruje same zlewy i nic nie przetrê. |
|
|
|
|
rogal-master1
|
Wys³any: 2012-11-12, 20:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 848
|
Czego nastawiasz sie ze beda zlewki? jakim pistoletem kladziesz klar?? i w jaki sposob znaczy na ile warstw i jaki czas miedzy warstwami jaka temp w garazu? |
|
|
|
|
rogal-master1
|
Wys³any: 2012-11-12, 20:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 848
|
zlewke najlepiej scierac w ten sposób ze nak³adasz ciekka warste szpachli na zlewke i iejsce obok i czekasz az wyschnie i wtedy przycierasz szpachle po bokach i zlewke w srodku wiec ci nie sciera klaru po bokach zlewki tylko sam± zlewke... |
|
|
|
|
piwo76
|
Wys³any: 2012-11-12, 20:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 176
|
ca³y dzieñ tarcia ¿eby tak± dziurê wytrzeæ.przy zacieku dobrze jest poczekaæ a¿ dobrze wyschnie tj. 2 razy d³u¿ej ni¿ normalnie wylany klar.I pózniej jak kolega rogal napisa³ na szpachelkiem wko³o i 1500 na klocku. |
|
|
|
|
rogal-master1
|
Wys³any: 2012-11-12, 20:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 848
|
dok³adnie tak jak klego piwo napisales... ale on zaczyna³ od papieru 400 kolego to ja nawet pod akryl nie szlifuje takim papierem a ty to chciales zapolerowac:)) no ale juz wiesz co i jak... |
|
|
|