Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
karim
Wys³any: 2012-11-20, 11:41   warunki u¿ytkowania saty 3000 rp
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam, ostatnio spotka³em siê z opini± pewnego u¿ytkownika ¿e sata 3000 w wersji rp nie nadaje siê do lakierowania w s³abo wentylowanych pomieszczeniach, tylko zawsze w kabinie. Czy móg³by kto¶ dok³adnie wyja¶niæ dlaczego? Pozdrawiam
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-11-20, 11:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
karim,
I tak i nie.

Zakres cisnieñ pracy to 2-2.5 atm, wiec dajesz 2 atm i ju¿ eliminujesz pylenie w du¿ym stopniu.
Pylenie = straty materia³u.
Mo¿esz jeszcze bardziej obni¿yæ cisnienie, ale to ju¿ jest poza granic± zalecanych ci¶nieñ pracy tego pistoletu.

Nie masz kabiny, nie musisz sztywno trzymaæ sie zaleceñ producenta co do cisnienia.
Powiem wiêcej.
Sata bierze tak du¿o powietrza ¿e wiele z tych pistoletów pracuje na zbyt niskim cisnieniu a lakiernik nawet nie wie ze instalacja jest niewydolna, lub chiñski reduktorek t³umi przep³yw.
Wtedy taki lakienik jest mega zadowolony bo bez wentylacji niema odkurzu w powietrzu.
I nie wnika dlaczego tak jest.
Gdy przypadkiem poprawi przep³yw wtedy odkrywa ¿e !!!!!!!! sata ¿re materia³ a odkurz w pomieszczeniu jak mg³a.
Sam tak mia³em - zdziwienie by³o wielkie, ciagle brakowa³o mi zakupionej bazy itd.

No nic.
Jak dzialasz poza parametrami producenta to i materia³ trzeba ciut bardziej rozcieñczyc aby atomizacja by³a akceptowalna.
Mozna wtedy a nawet trzeba zmniejszyc ilo¶æ mateia³u wkrecaj±c iglicê.

Ale do tego typu kombinacji trzeba ciut praktyki aby wiedziec czego chcemy i wymagamy od pistoletu.

Skutek jednak jest pozytywny - odkurz mozna zminimalizowaæ i ze s³aba wentylacja sobie poradzic.
PS.
Cisnienie w okolicach 1.8 atm to juz bardzo widoczne zmniejszenie odkurzu a pistolet jest 10% poza optymalnymi parametrami pracy.
Optymalne 2-2.5 atm.
Ciut ni¿ej poza zaleceniami nie znaczy zaraz katastrofa w pracy pistoletu.

Ostatnio prad mi wy³±czyli podczas aplikacji klaru i lakierowanie koñczy³em na 0.8 atm sata 4000 1.3 rp.

Wiêc na pytanie sata = kabina, tylko i wy³±cznie kabina,, odpowied¼ I TAK I NIE. :spoko:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-11-20, 12:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
¯aden markowy pistolet do refinishu nie nadaje siê do lakierowania w pomieszczeniu bez wentylacji ^^ . Jak ju¿ idziesz na kompromis ... to musisz siê zastanowiæ na czym ci bardziej zale¿y :

1. na oszczêdno¶ci materia³u kosztem d³ugiego czasu lakierowania ?

............... czy ?

2. na szybko¶ci aplikacji kosztem ilo¶ci materia³u ?

W niektórych przypadkach nie ma wyboru bo sprê¿arka lub instalacja jest kiep¶ciutka i trzeba wybieraæ pistolety z ma³ym zapotrzebowaniem na powietrze. Ka¿dy aparat natryskowy mo¿na jednak tak skonfigurowaæ dobieraj±c do niego g³owice, lub system redukcji ci¶nienia ¿eby pracowa³ .... albo / albo - patrz wy¿ej !

Sata 3000 RP z dysz± 1,2 ju¿ nie pyli ... ale pracuje tak samo wolno jak IWATA czy DV.
Objêto¶æ zu¿ywanego powietrza ma tu te¿ pewien wp³yw ... ale paradoksalnie wiêcej powietrza to ni¿sze ci¶nienie i mniejsze zapylenie ( HVLP lub zgodny z tym standardem np DV Trans Tech z dysz± H1 ).

Jednym zdaniem ... to nie SATA pyli w pomieszczeniu bez wentylacji tylko ka¿dy aparat natryskowy z wydajn± dysz± materia³ow±.

Akurat w modelu RP dziura w dyszy materia³owej jest do¶æ du¿a i nie metryczna ... dlatego sposób pracy tego pistoletu powiniene¶ porównaæ w gara¿u z IWATA lub DV z dysz± materia³ow± 1,4. Wtedy oka¿e siê ¿e te dwa te¿ s± super szybkie i wal± na boki ogromne ilo¶ci materia³u ... ale co¶ za co¶. Jak masz dobr± wentylacjê to mo¿esz pracowaæ szybko. Jak nie masz to musisz siê mêczyæ powoli z ma³± dysz±, lub wkrêcaæ iglicê w celu zmniejszenia ci¶nienia na wylocie i ilo¶ci materia³u. Gdy malujesz ma³e elementy to ¿aden problem. Gorzej przy lakierowaniu maski, czy dachu ... albo ca³ego samochodu.

Jak widzisz to nie problem z SATA, czy gara¿em ... tylko umiejêtno¶æ doboru konfiguracji sprzêtu i kompromisu miêdzy jednym, a drugim.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

karim
Wys³any: 2012-11-20, 16:33   
0
UP DOWN

Posty: 5
Dziêkujê za odpowiedz, teraz ju¿ wszystko wiem w temacie ;)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime