Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
maryjan112 
Wys³any: 2012-12-01, 13:45   Grunt epoksydowy na podk³ad reaktywny - zda egzamin?
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam

Po d³ugim oczekiwaniu kolega wzi±³ na warsztat moj± Skodê Octaviê. Akcja nazywa siê "rdza podwozia". Mam trochê do¶wiadczenia z walk± z rudym ale nie mia³bym szans samemu podo³aæ temu wyzwaniu. Ca³y spód jest ju¿ prawie gotowy do akcji (zdemotowane zawieszenie, wydech, bak, os³ony termiczne idt). Jest sporo punktów do ogarniêcia ale kolega mówi, ¿e nie ma dramatu. Mam jednak ma³e w±tpliwo¶ci co do technologii.

Wcze¶niej gdy robi³em zaprawki na nadwoziu kolejno¶æ prac by³a taka: rude ca³kowicie usun±æ do ¿ywego, odt³uszczanie, grunt epoksydowy, baza, lakier.

Przy podwoziu kolega mechanik zaproponowa³ mi taki system: rude ca³kowicie usun±æ do ¿ywego (szlifierka ewentualnie piaskarka), na go³± blachê podk³ad reaktywny (gdyby nie da³o siê ca³kowicie usun±æ rdzy awaryjnie Rost Umwaldner Loctite), potem grunt epoksydowy, na to rozcieñczona masa kauczukowa Terolan 53 Special podana natryskowo -nie z pêdzla (czyta³em o niej w karcie technicznej, ¿e ze wzglêdu na du¿± zgodno¶æ z pow³okami PCW nadaje siê tak¿e do uzupe³nieñ zabezpieczeñ podwozia), na to baran Terotex Record 2000.

Moje najwiêksze w±tpliwo¶ci dotycz± tego czy podk³ad reaktywny na surow± blachê a na to grunt epoksydowy bêdzie technologicznie ok?
Nigdy nie korzysta³em z podk³adu reaktywnego tylko dawa³em grunt epoksydowy bezpo¶rednio na blachê. Kolega mechanik twierdzi jednak, ¿e lepiej daæ najpierw podk³ad reaktywny.
Czytaj±c karty techniczne podk³adów reaktywnych Novol pisz± aby nie nak³adaæ na nie podk³adów epoksydowych. Na kartach innych producentów nie zauwa¿y³em takich zastrze¿eñ.
Kto¶ z Kolegów mo¿e podzieliæ siê do¶wiadczeniem?
 

gugun 
Wys³any: 2012-12-01, 17:59   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
maryjan112 napisa³/a:
Kolega mechanik
nie lakiernik wiec niech nie podpowiada ;) niby do gory nie poleci ale na co to? reaktywny to nie odrdzewiacz wiec tak czy tak musi blacha byc czysta i rdza usunieta i wtedy albo reaktywny+akrylowy+ te barany i inne
albo epoxyd grubo/warstwowy/powlokowy jak zwal tak zwal jesli ma byc to podwozie i na to dopiero reszta
 
 

maryjan112 
Wys³any: 2012-12-01, 18:14   
0
UP DOWN

Posty: 2
Rozumiem, ¿e opcja z gruntem epoxydowym zamiast reaktywnego jest "gorsza"? Z której bêdê bardziej zadowolony?
 

Dawid9
Wys³any: 2012-12-06, 17:41   
0
UP DOWN

Posty: 36
Je¿eli jeste¶ w stanie w ca³o¶ci oczy¶ciæ rdze to epoxyd poradzi sobie tak samo z zabezpieczeniem jak reaktywny. Generalnie to jak kolega gugun napisa³ reaktywny to nie odrdzewiacz, je¿eli pozosta³o ci sporo nieusuniêtej rdzy to ten reaktywny ciê nie uratuje.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group