Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Chali68
Wys³any: 2012-12-12, 22:51   
+1
UP DOWN

Posty: 247
Jak zwykle k³ótnia! A mo¿e problem jest gdzie indziej?
Nikt siê nie zapyta³ jaki to lakier,jakie g±bki? Mo¿e b³±d procesu lakierniczego itd.

Kol.Karol2010 zapewniam Ciê, ¿e siê da wypolerowaæ past± G3 jedn± bia³± ORGINALN¡ g±bk± od pocz±tku do koñca procesu i nie zostawiæ ¿adnych hologramów,rysek itp.
Ale gdy mamy do czynienia z normalnym nie za 2z³ lakierem i normalnie polakierowane!
Na to czy jeste¶ w stanie wypolerowaæ sk³ada siê wiele czynników, a nie tylko pasta i g±bka.
Pozdr.
 

karol2010
Wys³any: 2012-12-12, 22:57   
0
UP DOWN

Posty: 32
Chali68, a ja w wiêlszo¶ci mam do czynnienia z malowañcami i to dziadowo umalowanymi które tylko poprawiam , ¿eby to jako¶ wysz³o.

Pozatym jak to wielu z was napisa³o polerowanie g3 zajmuje wiêcej czasu a u mnie czas to pieni±dz wiec wile zrobiæ szybciej nawet dro¿szym ¶rodkiem ale szybciej.
 

lak 
Wys³any: 2012-12-12, 23:33   
0
UP DOWN

Posty: 223
P......r ta pasta z py³u ksiêzycowego i inne ,jakies namiary,link...z góry dziêkuje...
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-12-13, 08:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
lak napisa³/a:
P......r ta pasta z py³u ksiêzycowego i inne ,jakies namiary,link...z góry dziêkuje...

No co Ty @lak ? ^^ .... No dobra :
Cosmob³ysk ul. Marsjañskich Podskakiwaczy 012 234-76 Nibylandia
Cena za zestaw ......... 147 kredytów ksiê¿ycowych + 19% podatku cosmopolitycznego ;)

Chali68 napisa³/a:
... gdy mamy do czynienia z normalnym nie za 2z³ lakierem i normalnie polakierowane! Na to czy jeste¶ w stanie wypolerowaæ sk³ada siê wiele czynników, a nie tylko pasta i g±bka. Pozdr.


Albo to czym ten lakier potraktowa³ poprzedni polermistrz ... czy by³ grzany, czy ma tydzieñ czy dwa lata ... przegrzeje polerk± i zejdzie klar jak folia bo poprzedni lakiernik by³ imbecylem technologicznym ;) .... taki temat ju¿ by³ jak z nieba spad³ jeden detalingowiec. Te¿ mia³ w³asny pomys³ na polerowanie i pisa³ takie same bzdury o G3. :sciana:

Ludzie którzy maja siê za specjalistów od polerowania, a nie s± lakiernikami ¿yj± we w³asnym ¶wiecie. Nawbijaj± sobie wzajemnie do g³owy teorii o pastach i chemii zapominaj±c jak jest istota fizyczna po³ysku. G³ówn± zalet± Farecli G3 i powodem dla którego tak wielu lakierników samochodowych na ¶wiecie jej u¿ywa jest w³a¶nie ta zdolno¶æ dopasowania siê struktury pasty do polerowanego lakieru. Gdy potrzebuje go drzeæ w celu zeszlifowania rys to dok³adam ¶wie¿ej pasty i ca³y czas mam ¶ciern± ... w trakcie ... mogê przytrzymaæ wypracowaæ G3 i sprawdziæ czy starczy ... czy za ma³o. Do zrobienia takiego samego numeru systemem gradacji kilku past potrzeba do¶wiadczenia, albo nadmiernego ryzyka. DW systemie nie wrócisz bezkarnie do pierwszej pasty jak pracujesz ju¿ nad efektem koñcowym. Nie zapominajmy do tego ¿e G10 jest czê¶ci± systemu Farecla ... choæ farecla ma obecnie nowe pasty. Mo¿na zrobiæ wszytko G3 ... tylko po co jak jest te¿ G10 ?.

Mo¿e faktycznie to Ja tu nie dorównuje do poziomu naszego mistrza polerki ... tylko ¿e jak czytam taki tekst to normalnie padam na cycki ze ¶miechu :

http://www.detailer.pl/bl...a-cierpliwosci/

¯eby¶ kolego Karolu wiedzia³ dok³adnie o co mi chodzi ... to podpowiem ci ¿e w³a¶nie o to ¿e taki efekt z koñcowym nab³yszczeniem woskiem uzyskam sam± G3. Codziennie robi± to zawodowi lakiernicy w swoich firmach. Ca³y problem z t± krytyk± lakierników przez detalingowców i to m±drowanie siê na temat prostej operacji wykoñczeniowej bierze sie z tego, ¿e ocenie poddawane s± prace przyg³upów z nor, a nie lakierników. Po wyj¶ciu z normalnej lakierni klient nie ma czego szukaæ u "specjalisty" od polerowania. Idea naprawy lakierniczej to brak oznak takiej naprawy, a nie hologramy rysy ró¿nice w kolorze krzywizny, czy brak po³ysku.

Ten art. o polerowaniu Hondy to jest tekst detalingowca dla detalingowców. Ty karol2010 to my¶lisz chyba, ¿e nikt z tych co jest tu na forum nie jest w stanie tak wypolerowaæ samochodu ? ... i to jest w³a¶nie podstaw± tego, ¿e tak siê stawiasz nie kapuj±c ¿e s± inne spsoby na osi±gniêcie tego samego efektu. Przyjmij te¿ ( wreszcie ) do wiadomo¶ci ¿e zawodowcy pracuj±cy w ASO, czy renomowanym warsztacie, a nie w norze, codziennie poleruj± czarne lakiery per³owe i to na samochodach kilku miesiêcznych, a nie ¿adko nowych które ju¿ maj± skazy, a jeszcze nie wyjecha³y z salonu.

Karol2012 mo¿liwe ¿e wiele osób na tym forum obejrzy efekt pracy na tej Hondzie i siê ze sika z podziwu. Nie wykluczam tego. Twój pech w tym sporze polega na tym ¿e trafi³e¶ na mnie. Ja od lat uwa¿am taki efekt za normê i zak³adam siê ¿e jak by to by³ Real , a nie zdjêcie w necie to bym wypunktowa³ wady tego polerowania. Jest gigantyczna ró¿nica miêdzy tym jak Ja oceniam dobrze wykonan± naprawê lakiernicz± i tym jak robi to wielu innych lakierników / usherów. To samo dotyczy sprzêtu, warunków w lakierni pistoletów lakierniczych i materia³ów. Po tysi±cach wojen i wojenek wiele osób mnie TU nienawidzi inne podzielaj± moje pogl±dy, a jeszcze inni zmienili sposób wykonywania napraw staj±c sie lepszymi specjalistami. To moje podej¶cie nie wziê³o siê z tego ¿e obejrza³em zdjêcia, filmy albo przeczyta³em takie publikacje jak ta o Hondzie.

Moje ¿ycie to w po³owie praktyka pracy na lakierni, szkolenia i prezentacje jako odbiorca wiedzy ... potem gigantyczna ilo¶æ teorii która na³o¿ona na praktykê sta³a siê jak "trzecie oko" którym widzê zachodz±ce procesy chemiczne, czy fizyczne i je rozumiem ... bo znam je od strony praktycznej i wizualizacji teoretycznej, pokazuj±cej to czego nie widaæ w praktyce. Dalej moje ¿ycie zawodowe to zmian pozycji ... dalej to odsprzeda¿ tej wiedzy teoretycznej zderzonej z praktyk± na szkoleniach i prezentacjach ... a tak¿e Tu na forum.

To dlatego taki gro¼ny ze mnie przeciwnik przy tego typu dyskusjach. Nie przepychaj sie ze mn± na temat tego co mo¿na a czego nie mo¿na osi±gn±æ Farecl± G3 bo to jest g³upie. To siê sprowadza do prostej sprawy. Ja potrafiê to zrobiæ ... TY nie potrafisz. Ja wiem dlaczego tak siê da bo kiedy¶ odrobi³em lekcje teoretyczne o Farecli G3 i sprawdzi³em jak ta teoria pracuje na efekt praktyczny ... TY odrzucasz produkt jako pastê wykoñczeniow± tylko dlatego ¿e nie potrafisz wykorzystaæ jej zalet ... doprowadziæ jej do poziomu na którym robi to do czego zosta³a zaprojektowana.

Jak wiêc mam ciê potraktowaæ TU powa¿nie i prowadziæ z tob± merytoryczn± dyskusjê ?
Jak uznaæ ¿e siê na tym znasz ? ... We¼ ³askawie pod uwagê ¿e wielu lakierników na tym forum to ludzie którzy o sobie my¶l± jak TY ... oni wiedz± jak polakierowaæ samochód i go wypolerowaæ. Wiedz± ... a czy tak robi± ? ... Hmmm … przypadkiem to nie s± te samochody które trafiaj± do ciebie na poprawkê ?

W tym sporze nie mo¿e tak byæ ¿e Ja ci t³umaczê jak dzia³a G3 i co stoi u podstaw mojego stanowiska ¿e siê "DA", a TY odpierasz argumenty pisz±c, ¿e siê na tym znasz i ¿e siê "NIE DA" W takiej sytuacji od razu trafiasz do szuflady zarozumialców bo to co TY robisz zawodowo to tylko czê¶æ zawodu lakiernika ... Czê¶æ. Zawsze wiêc bêdziesz w gorszej sytuacji ... jak pracownik myjni ;) Lakiernicy siê nie ekscytuj± polerowaniem. To integralna czê¶æ ka¿dej naprawy. Maj± do dyspozycji G3 i nauczyli siê ni± pracowaæ. Ty siê naczyta³e¶ na forach o detalingu ile to jest w ofercie ¶wiatowej past polerskich i nie potrafisz wykorzystaæ zalet polowy z nich ... w tym oczywi¶cie G3.

Dlaczego zatem traktowaæ ciê TU powa¿nie ? ;)
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

karol2010
Wys³any: 2012-12-13, 10:56   
0
UP DOWN

Posty: 32
PROJEKTER, Taki efekt jak na tej hondzie uzyskuje codziennie czasem nawet na 3 autach wiêc takie co¶ to dla mnie zdandard. Ty piszesz , ¿e s± ró¿ne sposoby uzyskania takiego efektu i w³±¶nie ja wybieram inna ni¿ ty. U¿ywa³em G10 i nie powiem bo ³adnie wychodzi³o ale jestem przyzwyczajony do 3m i nie zmienie ju¿ tego systemu. I podkre¶lam nie mówie ze nie umiesz polerowaæ czy ze ludzie tutaj nie umiej± tego robiæ ka¿dy robi jak uwa¿a ty rób sobie jak chcesz a ja zostane przy swoim. A co do g3 mo¿e i siê da ale zaje³o by to pewnie 2 x wiêcej czasu a to dla mnie bez sensu utrudnianie sobie pracy .
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-12-13, 15:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Karol2010 OK !

Ci±gniesz ¿e mn± wymianê uwag pzez kilana¶cie postów ¿eby doj¶æ do tego co by³o na samym pocz±tku ;) Gdyby¶ tak nie naskoczy³ na G3 to pewnie Ja bym jej tak ostro nie broni³ a obrona tego produktu akurat mu siê w pe³ni nale¿y. G3 ma swoje wady o których te¿ pisa³em i wiele osób w lakierniach uzna³o, ¿e cenzura taki syf na samochodzie do mycia przechodz±c na inne sytemy. Nikt ich za to nie krytykuje.

Farecla G3 jest najpopularniejsz± past± polersk± w lakiernictwie pojazdowym ... ale nie jest ani najlepsza, ani najszybsza .... bo to ju¿ subietywne oceny ka¿dego u¿ytkownika. Ma³o tego zdarza siê ¿e oprócz kilku zalet jaki¶ produkt ma jedn± wadê która jest nieakcptowalna dla potencjalnego u¿ytkowniak i z tego powodu przestaje on z takiego porduktu korzystaæ. Nie zmiania to si³y pozosta³ych zalet tego wyrobu. Ja j± bardzo ceniê bo jest uniwersalna i nie muszê korzystaæ z systemu past. Wystarczy ta jedna. :spoko:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

karol2010
Wys³any: 2012-12-13, 19:52   
0
UP DOWN

Posty: 32
PROJEKTER, widze , ¿e z ka¿dym postem piszesz co raz bardziej normalnie. Doceniam G3 i nigdy z niej nie zrezygnuje i nie powiem nigdy , ¿e jest z³± past± jednak¿e jak ka¿dy produkt ma swoje wady i zalety. A co do brudzenia aut i na to mam sposób. Wybra³em tak± ¶cie¿ke polerowania auta bo jest szybka i skuteczna. Ale te¿ nie mówie nie je¶li trafi siê co¶ ciekawego to mogê j± zmieniæ. Ostatnio te¿ testowa³em chemie z firmy o której nie s³ysza³em efekt bardzo dobry cena bardzo niska ale problem z zostawaniem pasty na lakierze. A co do wiedzy nigdy nie powiem ze wiem wszystko bo zawsze trafi siê kto¶ kto zrobi³ wiecej aut ma wiêksze do¶wiadczenie lub poprostu robi to lepiej PROJEKTER, i tobie tez to radze zbytnie przechwalstwo ze ja jestem naj nie jest dobre..

Tyle na ten temat mam nadzieje ze wszystkie niejasno¶ci zosta³y wyjasnione.
 

Chali68
Wys³any: 2012-12-13, 20:18   
+1
UP DOWN

Posty: 247
A pro po farecli to niebrudzi farecla UNIVERSAL!
Przepraszam ¿e siê powtarzam,lecz nie mog³em siê powstrzymaæ.
Nikt jej nie u¿ywa a ona siê zmywa sam± wod± i do tego ma ¶wie¿y zapach.
Do G3 dodam ¿e mo¿esz ni± "rozci±gaæ" lakier,czyli go lekko modelowaæ aby uzyskaæ optymaln± fakturê.
Czego nie zrobisz systemem 3M-a.
tak¿e s± plusy i minusy. Ka¿dy ma swój system i najwa¿niejsze ¿e jest skuteczny ;)
 

karol2010
Wys³any: 2012-12-13, 21:06   
0
UP DOWN

Posty: 32
Chali68, Moj system pracy polega na mieszance g3 i 3m wiêc staram siê ³aczyæ atuty i g3 i 3m
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-12-14, 10:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
karol2010 napisa³/a:
A co do wiedzy nigdy nie powiem ze wiem wszystko bo zawsze trafi siê kto¶ kto zrobi³ wiecej aut ma wiêksze do¶wiadczenie lub poprostu robi to lepiej PROJEKTER, i tobie tez to radze zbytnie przechwalstwo ze ja jestem naj nie jest dobre..


Dla mnie to ju¿ za pó¼no na takie rady ^^ ^^ ^^

Ale zdradzê ci tajemnicê ... 10 zasad ... jak zrobiæ z siebie nieomylny autorytet na internetowym forum :

1. Musisz mieæ gigantyczn± wiedzê teoretyczn± bo forum to litery uk³adaj±ce siê w zdania a nie prezentacja 3D lub spotkanie techniczne. Teoria problemu to absolutna podstawa do rozwi±zani go TU na forum w wymianie postów. Kto tego nie rozumie mo¿e byæ w Realu doskona³ym fachowcem praktykiem, TU prêdzej czy pó¼niej zostanie durniem z ptasim mózgiem.

2. Musisz byæ praktykiem bo nawet doskona³y teoretyk zapêtli siê w miejscu zderzenia siê praktyki z teori± gdzie czêsto teoria dostaje w dupsko i nie wytrzymuje takiej kolizji.

3. Musisz mieæ zaplecze informacyjne do potwierdzania, lub sprawdzania kontrowersyjnych danych, informacji czy teorii ... tak szerokie zaplecze na ile szeroko chcesz operowaæ na forum i przez to zaplecze doj¶cie do poufnych danych, lub informacji, lub choæby tych nie jawnych, a google nie do¶æ ¿e to za ma³o to czêsto wrêcz wprowadza w b³±d.

4. Nigdy nie mo¿esz napisaæ ¿adnej bzdury, nawet przez pomy³kê, bo stracisz autorytet w jeden dzieñ ... co oznacza ¿e lepiej siê wycofaæ i przeprosiæ ni¿ tak jak niektórzy upieraæ przy swoim, choæ z ka¿dym postem g³êbiej ton± w szambie. W efekcie dostaj± ³atê durnia za ten upór przy g³upocie. ( przeczytaj spokojnie ten temat od swojego postu o G3 i zobacz jak nie wiele ci brak³o do z³amania tej zasady ;) )

5. Nigdy nie wchod¼ do tematów na których siê nie znasz, lub nie masz pewno¶ci podawanych przez siebie informacji tylko z praktyki w gara¿u wydaje ci siê ¿e tak jest bo "widzisz" ... a to bardzo mylne wra¿enie, co "¿ycie" nie raz ju¿ TU pokaza³o.

6. Potrzebna jest odwaga do obrony publicznie w³asnych racji gdy masz 100% pewno¶ci i dowody na swoje racje i to nawet jak naskoczy na Ciebie 10 czy 50 osób. Czas i ka¿dy m±dry post pracuje na twoj± korzy¶æ.

7. Musisz mieæ jaki¶ cel / misjê / silnik napêdowy / do pisania postów i dzielenia siê swoj± wiedz± i do¶wiadczeniem. Musisz wiedzieæ o co ci chodzi w tych twoich postach, do czego d±¿ysz, a to oznacza ¿e nawet jak czasami uwa¿asz tak z serca, ¿e rozumiesz oponenta jego sytuacjê i móg³by¶ odpu¶ciæ ... to dla dobra ogó³u zachowaj to dla siebie ... broni±c zawsze tego co s³uszne profesjonalne, rozwojowe z przysz³o¶ci±, a nie gów nianych partackich, tymczasowych rozwi±zañ ... nawet jak dzia³aj± i wydaj± siê skuteczne. ( czas mija ... z nim lata i ci co siêgn± po gó wno warty sprzêt, lub materia³, czy jakie¶ urz±dzenie zmieni± zdanie bo wreszcie "dorosn±" albo wypadn± z gry ... a twój post i opinia zostanie tu na lata )

8. Pisz posty przejrzy¶cie konkretnie i staraj siê zamkn±æ temat w jednej wypowiedzi nawet jak to bêdzie 500 zdañ bo na forum temat przechodzi w w±tki i nie bêdziesz mia³ szansy nakre¶liæ pe³nego stanowiska ... chyba, ¿e zaczniesz ignorowaæ innych i ich uwagi, a to jest nie mile TU widziane nawet jak uwagi s± glupie.

9. Do pe³ni sukcesu potrzeba tylko jeszcze trochê szczê¶cia, ¿eby forum omijali ci co te¿ przestrzegaj± konsekwentnie identycznych zasad i maj± podobny do Ciebie zasób wiedzy i do¶wiadczenia.

10. Najwa¿niejsza jednak sprawa ¿eby zostaæ "guru" .... Na forum konieczny jest co jaki¶ czas :D ... DUREÑ ... bez formowego Durnia z g³upi± teori±, kontr opini± do twojego stanowiska, nie masz szans dowie¶æ ¿e jeste¶ specjalist± i ¿e siê znasz na tym co robisz, ¿e masz zaplecze do sprawdzania informacji, ¿e to co piszesz to fakty choæ niewygodne, czy niepopularne. Dureñ nigdy nie jest sam. Dureñ reprezentuje stanowisko wielu innych durniów którzy czaj± siê w ukryciu i choæ mu przyklaskuj± rzadko siê wtr±caj±. Wojna z Durniem to wojna o terytorium na forum. To woja na ¶mieræ i ¿ycie, a nie jaka¶ tam awanturka o pie rd. :tak:
:x:

No ... karol2010 :cool: W zasadzie jak widzisz, to nie jest wcale takie niemo¿liwe zostaæ "wszystko wiedz±cym" na internetowym forum :tak: . Wystarczy tylko pamiêtaæ na czym siê znasz, a na czym siê nie znasz, bo faktycznie nie ma takich co wiedz± wszytko ;)

Ka¿de bran¿owe forum zamyka siê miêdzy durniami i specjalistami. Po ¶rodku ci co siê ucz± i tylko obserwuj± pytaj±c, i ci co ju¿ du¿o wiedz± wiêc pomagaj± wnosz±c wiedzê i do¶wiadczenie na forum, ale czasami sami skorzystaj± przy wnikliwych technologicznych, czy technicznych tematach, a do niedawna te¿ tych formalno prawnych. Cztery grupy. Sam decydujesz do której siê chcesz zapisaæ umieszczaj±c tu swoje wypowiedzi ... g³upie ... nijakie ... pomocne ... i te bardzo fachowe, podnosz±ce rangê forum :spoko:

Pamiêtaj jednak ¿e ka¿dy temat to zmiana pozycji i dotychczasowy autorytet mo¿e siê nim wydurniæ ... bo nie ma takich co wiedz± wszytko na ka¿dy temat :!: ( ale jest zasada nr 5 ).
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

dm15 
Wys³any: 2012-12-14, 10:56   
0
UP DOWN

Posty: 24
Mnie zastanawia tylko jedno.. skoro obaj jak zauwa¿y³em twierdzicie ¿e G3 to dobry produkt i wystarczy bia³a g±bka ¿eby wyprowadziæ b³ysk i to takie oczywiste, to mo¿e kto¶ bêdzie taki ³askaw i napisze jak to zrobiæ, te filmy farecli to reklama a nie instruktarz.

1. Je¶li "lustro" jest mo¿liwe to ile mniej wiêcej trzeba polerowaæ element?
2. Bia³± gabkê nale¿y dociskaæ mocno do elementu czy raczej delikatnie?
3.Po rozprowadzeniu pasty nalezy od razu polerowaæ? z piktogramów to nie wynika wiêc pytam.
4. Zauwa¿y³em te¿, ¿e je¶li nas±czê g±bkê i obroty ok.1500 to po nied³ugim czasie czujê jak polerka "stawia opór" i wtedy powinienem dodaæ wody , to jest ten moment? Czy tak ma byæ
5. Czy dopuszczalne jest polerowanie ma³ych elementów i zakamarków skrajn± p³aszczyzn± polerki?


Co do waszego sporu, co za ró¿nica , która pasta? Po waszych postach wynika ¿e farecla trzeba siê wiêcej napracowaæ, ale 3m z kolei dro¿sza, jak zwykle co¶ za co¶
 

gugun 
Wys³any: 2012-12-14, 11:19   
+1
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
ja osobiscie robie tak...
ciut wody ze spryskiwacza ok 0,5l na cale auto
troche pasty i jade pomalu na dosc niskich obrotach i wiekszym dosisku do rozbicia sie pasty czyli do momentu jak juz jest malo bialego a zostaja tylko slady po pascie,potem nie myje nie leje woda tylko znowu dodaje ciut ze spryskiwacza i jade tak dlugo zwiekszajac stopniowo obroty i zmniejszajac docisk az po pascie nie ma juz sladu i zostaje sucha swiecaca powierzchnia,potem dla pewnosci znowu odrobina wody czy tez obmycie i czarna gabka do suchego jedziesz az zbierzesz jakiekolwiek pozostalosci po pascie. no i masz fajna blyszczaca powierzchnie na poziomie akceptowalnym..
podczas polerowania widac doskonale jak grubo scierna pasta robi sie coraz drobniejsza a na sam koniec maze sie juz jak jakies mleczko ;)
no a co do czasu pracy to jak odpowiednio do tego podejdziesz to zrobisz to szybciej niz 3 roznymi pastami,bo zamiast zmywac po chwili g3 i zmieniac poste to poprostu dopryskujesz ciut wody i rozbijasz ppaste do podobnej scieralnosci bez zmiany pada i pasty...
mam nadzieje ze ci nie namacilem w glowie :?: na poczatek poprostu malo wody i na wolniejszych obrotach poleruj zeby nie przypalic a rozciagac i rozbijac paste na poczatek na element wystarczy naprawde z 2-3 nacisniecia spryskiwacza, po 1-3min w zaleznosci od wielkosci elementu kolejne 2-3 nacisniecia i tyle wody na caly element starcza. mi na cale auto np zmatowane p2000 wystarcza bez problemu spryskiwacz i 0,5l wody
 
 

karol2010
Wys³any: 2012-12-15, 00:45   
+1
UP DOWN

Posty: 32
Dzi¶ spêdzi³em 7 godzin na testowaniu i sprawdzaniu farecli w ten sposób jaki piszecie. Efekt ?? dla mnie to by³ zmarnowany czas... dla amatora przejdzie a dla mnie wykañczanie bia³± gombka + g3 to kicha. Z czarn± gombka efekt jest akceptowalny ale nie na ka¿dym lakierze. A je¶li porównywaæ lustra miêdzy G3 a 3m czarny korek potem niebieski ktorym wykañcza³êm auto to element zrobiony G3 a 3m bo kolosalna ro¿nica. A co do efektu po moim polerowaniu to wydaje mi siê ze auta z salonu s± bardziej matowe ni¿ to które dzi¶ odemnie wyjecha³o. dm15, w odpowiedzi na twoje pytanie nr 5 ja osobi¶cie staram siê o zbytnie niedopieszczanie rantów szczególnie bia³± g±bk± bo czasem na malowanym elemencie bardzo ³atwo o przetarcie. PROJEKTER, tak¿e niestety nie przekonasz mnie do idealnego spolerowania g3 i bia³± bombk± , nie mówie ze siê nie da ale ja jednak zostane przy systemie w którym pracuje bo jest niezawodny.
 

dm15 
Wys³any: 2012-12-15, 01:32   
0
UP DOWN

Posty: 24
Dziêki gugun za streszczenie swojej pracy w³a¶nie o to mi chodzi³o :spoko:
Karol z tego co widzia³em to tych korków 3m jest sporo, to je¶li by tak nimi szastaæ to ze 2-3 stówy w sam± pastê idzie. W polemikê siê nie wdajê na ten temat bo to ju¿ ponad mo¿liwo¶ci $$, szczególnie , ¿e panowie tu mówi±¿e g3 mo¿na uzyskaæ zadowalaj±cy efekt. Dziêki za opiniê ;)
 

karol2010
Wys³any: 2012-12-15, 08:28   
0
UP DOWN

Posty: 32
dm15, prosze efekt podobny do niebieskiego korka ostatnio j± testowa³em. Jedynie bêdziesz musia³ namêczyæ siê przy zmywaniu tej pasty na niektóych lakierach http://allegro.pl/mleczko...827609974.html. A co do korków 3m fakt s± drogie ale s± za to bardzo wydajne jedn± butelk± zrobisz.......hmm ze 30 aut spokojnie tak samo ten t2 co ci wys³a³em spokojnie starczy ci na kilka aut a mo¿e i wiêcej w zale¿no¶ci od tego ile bêdziesz dawaæ i koloru jaki bêdziesz robiæ.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-12-15, 09:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
karol2010 napisa³/a:
PROJEKTER, tak¿e niestety nie przekonasz mnie do idealnego spolerowania g3 i bia³± bombk± , nie mówiê ze siê nie da ale ja jednak zostanê przy systemie w którym pracuje bo jest niezawodny.


Wiem ¿e ciê nie przekonam bo Ty masz negatywne "nastawienie" , a Ja to co my¶lê o polerowaniu detailngowym napisa³em ju¿ w tych agresywnych postach i te¿ raczej zadnia nie zmieniê ... a co do tych twoich 7 -mio godzinnych testów to mam dwa proste pytanie :

Sk±d masz samochód który tak katowa³e¶ ? i drugie :
Czy kto¶ ci pokaza³ jak to zrobiæ G3 i jedn± g±bk± .... Czy tylko sobie kombinowa³e¶ ?

Gdyby¶ czyta³ moje posty to by¶ wyczyta³ ¿e Ja kombinowa³em kilka lat maj±c G3 Farecli za kompletnie brudz±c± pastê i ton±c po polerowaniu w wodzie. Brakowa³o mi tylko gumowego stroju wojskowego OP1. Mia³em oddzielne buty i fartuch do polerowania G3. I tak kilka lat ... Jedno spotkanie i dwa wypolerowane samochody ( ok 12 elementów) w trakcie prezentacji zmieni³lo moje nastawienie do Farecli. ;)

Tak¿e .... nie zaskoczy³e¶ mnie swoj± opini±. ;) 80% sporów na tym forum bierze siê z uporu ... i oporu przed zmian± nastawienia ... efekty to przychodz± d³ugo po tym jak zmienisz nastawienie. :tak:

Inna sprawa jest taka kolego Karol2010, ¿e jak kto¶ ju¿ ma ¶wira przy polerowaniu i uwa¿a ¿e lepiej traciæ czas na to czego klient lakierni i tak nie doceni to zawsze mo¿e sobie po G3 u¿yæ twardego wosku i czarnej g±bki ... a jak jest ju¿ detalingowcem, a nie lakiernikiem samochodowym to mo¿e nawet przej¶æ na inne forum naczytaæ siê g³upot i po¶wiêcaæ ca³y dzieñ, na polerowanie.

Tylko na jak± cholerê :sciana: .... jak elementy lakierowane poddaj± siê G3 idealnie bez ¿adnego czary mary, a jak to nawet czarny kolor, lub inny wymagaj±cy to G3 zostaje tu baz±, a inne produkty tylko lekkim wykoñczeniem. Tanio i prosto ... a nie ze sklepe chemicznym na zapleczu ;)

Ja kompletnie nie widzê sensu takiego mega mega idealnego polerowania czarnego, granatowego czy bordowego lakieru ... jak przetarcie go czysta d³oni± zostawia ¶lady drobnych rys :tak: ... a Jak pow³okê trzeba zabezpieczyæ przed takimi rysami to raczej nie ma to ju¿ nic wspólnego z operacj± polerowania i w 99 % tego typu ¶rodki usuwaj± nie tylko drobne rysy, ale nawet hologramy. Po polerownaiu wystarczy to rêcznie wykoñczyæ ... najlepiej wat± bawe³nian± z apteki i masz idea³.

Dlatego nie dziwi mnie twoje aktualne nastawienie. Zaczniesz kiedy¶ lakierowaæ samochody ... zmienisz zdanie. :tak: Teraz jeste¶ w fazie "ekscytacji po³yskiem do pierwszego mycia".
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-12-15, 10:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Wczoraj jeden element polerowa³em w czarnym kolorze audi a3.
Klar novol 570, wygrzewany promiennikiem aby by³o sprawiedliwie i twardo jak na starszym lakierze.

Mia³em problem z oczkami na tym elemencie (to info dla Roberta dlaczego musialem polerowaæ) które zakropilem i P1500 miejscowo i 2000 dla zrównania rys i ... G3

Po³ysk pierwsza klasa, ilo¶æ pracy w³ozona .. znikoma.

Bia³y pad z farecli, ciut wody ze spryskiwacza i nawet nie by³o s³awnego syfu na elemencie.

Moge zrobic zdjecia, ale nie widze az takiego musu, bo to przeciez zwyk³a czynno¶æ zrobiona normalnie, zgodnie ze sztuk±.

Jesli karol boi sie krawedzi i potrafi je przecieraæ to widocznie jest lekko jeszcze w czarnej dupie polerowania.
O jego wyczynach nie wspomne, bo s± to ¿a³osne próby polerskie pasta g3.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2012-12-15, 10:56   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
bo syf sie robi jak jest nadmiar wody,pasty i jakies dzikie obroty,ale jak sie nie przesadza to jest ok... a chlopaki wy tu spieracie sie o nic...
lakiernictwo a detaling mimo jedno z drugim ma wiele wspolnego ale pozory myla...
taki od detalingu tylko robi polerke wiec ma na nia czas i nie bierze za nia malo, i jak najwiekszy polysk i glebia sie dla niego licza jaki tylko idzie uzyskac bo on musi ta polerke "sprzedac" klientowi... w lakiernictwie polerowanie jest tylko dopelnieniem calosci, tu na efekt koncowy sklada sie wiecej czynnikow takich jak dobor materialow, ulozenie lakieru itp.. wiec w lakiernictwie wystarcza poziom "akceptowalny"- lakier sie swieci,nie ma zadnych rys i innych jest ok... nikt nie ma czasu siedziec calego dnia bo itak cena polerki jest wliczona w calosc roboty tak wiec czym szybciej tym lepiej bo lakiernik sprzedaje cal± swoja prace,nie tylko polerke...
2 sprawa ktora nie ulega watpliwosci to g3 nie jest nr. 1 bo sa inne pasty ktorymi idzie auto dopiescic wysoko ponad standard,z tym ze to tylko sporadyczne przypadki, w normalnych pracach wystarczy dobry standard jesli chodzi o polerke i lakiernictwo,tak wiec troche wprawy z g3 wystarczy przy normalnych naprawach....
tak wiec prawda lezy pany po srodku, bo jesli chodzi o lakiernictwo to g3 a jesli o detaling gdzie auto musi byc zrobione ponad przecietnosc to sama g3 nie doprowadzi sie auta do takiego poziomu jak 20 roznymi pastami na nablyszczaczami ;)
 
 

karol2010
Wys³any: 2012-12-15, 11:08   
0
UP DOWN

Posty: 32
Lackdoctor, Nie boje sie krawêdzi je¶li s± oryginalnie polerowane , ale je¶li pomaluje je lakiernik m³ot to z 2 opcji A) my¼n±æ B) dopolerowaæ dobrze i przetrzeæ wybiore a. auta któtóre trafiaj± do mnie to auta g³ównie z komisów i maj± b³yszczyæ siê jak najbardziej do sprzeda¿dy. A za³osny jesyte¶ ty bo widze ze temat spokojnej konsersacji jest ponad twój poziom intelektualny. Jak sam malujesz i sam robisz element to jeste¶ pewien a jak robisz po jakim¶ m³otku to chwila i przetarte.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-12-15, 11:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
karol2010 napisa³/a:
Nie boje sie krawêdzi je¶li s± oryginalnie polerowane

Chyba masz na mysli org lakierowane?

O mój poziom sie nie musisz martwic, bardziej mnie interesuje jak Ty robisz idealne polerki w pe³ni sztuki detailingu robiac nawet trzy polerki dziennie.

Bo tak to mozna zrobic trzy ale normalne polerki a nie na najwy¿szym poziomie detailerow o którym sam mówisz ze robisz idealne i tylko takie i tylko Ty tak piknie robisz ,, no i Janosik i Chuck Norris,,heh.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2012-12-15, 12:04   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Lackdoctor napisa³/a:
no i Janosik i Chuck Norris
e tam, to bylo kiedys...teraz Julian gor± :spoko:
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-12-15, 13:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
gugun napisa³/a:
teraz Julian gor±

No z postepem trzeba i¶æ. ;P
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-12-15, 13:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Lackdoctor napisa³/a:
karol2010 napisa³/a:
Nie boje sie krawêdzi je¶li s± oryginalnie polerowane
Chyba masz na my¶li org lakierowane?


Chyba kompletnie na odwrót .... Nie bojê siê krawêdzi je¶li s± nieoryginalnie polakierowane !

Jak mo¿na sie obawiaæ krawêdzi gdy element wychodzi z lakierni i nie obawiaæ o ich przetarcie gdy to oryginalna pow³oka ? To nie powa¿ne jest. Albo w obu przypadkach dojdzie do szybkiego przetarcia ... albo tylko tam gdzie pow³oka jest oryginalna. Ta nak³adana w lakierni to zawsze gruba warstwa lakieru. Potrzeba zajebistych warunków i mega fachowca ¿eby to zrobiæ idealnie i tak cienko jak w fabryce.

Nie przemy¶la³e¶ tego postu karol2010 ... albo go wyja¶nij w oryginalnym brzmieniu jak ci go za bardzo wykrêcili¶my ;)
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

karol2010
Wys³any: 2012-12-15, 14:19   
0
UP DOWN

Posty: 32
PROJEKTER, \PROJEKTER, Bo nie spota³e¶ lakieru od m³otów chyba którzy daj± 1 wartswee chyba klaru i robi± po 200z³ za element. Pezetrzeæ oryginalnie pomalowany elemet to trzeba byæ debilem a przetrzeæ pomalowany przez kretyna wystarczy chwila. I nie móie ze w obu przypadkach mo¿na polerowaæ do oporu te miejsca , dla mnie ( z w³±snego do¶wiadczenia wiem ) ze to co by³o kiedy¶ przez jakiego¶ lakiernika to jest latwiejsze do przetarcia.
Cytat:
O mój poziom sie nie musisz martwic, bardziej mnie interesuje jak Ty robisz idealne polerki w pe³ni sztuki detailingu robiac nawet trzy polerki dziennie.

nie robie tego sam robimy to we 2 maszyny i czasem od 6 rano do nawet 21 nie robie tego jak detalingowiec bo oni robi± 1 wóz dziennie i dla nich to max.

Cytat:
,, no i Janosik i Chuck Norris,,
- kawa³ na poziomie indelektualnym dziecka z podstawóki

Lackdoctor, je¶li chcesz zaszpanowaæ wiedz± to mo¿e pomy¶l dlaczego niektóre auta robi siê szybciej a dlaczrgo niekóre trzeba dwa razy wiecej siedziec to 1 a dwa 3 auta to maxx jaki da rade osi±gn±æ.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-12-15, 14:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
karol2010 napisa³/a:
je¶li chcesz zaszpanowaæ wiedz±

Nie chcê.
To Twoje posty by³y szpanerskie z du¿± zawarto¶ci± ego... :cool:
Wpad³es na forum lakiernicze z misja uczenia i wykazywania niewiedzy lakierniczej i promowania swojej... jak okaza³o sie niewiedzy lub delikatniej, wiedzy niepe³nej.
Ale spoko, juz wynormalnia³es w postach i do jakiegos konsensusu doszlismy.

Wiêc wrócmy do tematu a nie do dowalania sie do cech wrodzonych.. :spoko:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

karol2010
Wys³any: 2012-12-15, 14:30   
0
UP DOWN

Posty: 32
Lackdoctor, Zadnej nowo¶ci na tym forum nie us³ysza³em wiêc polemizacja na temat niewiedzy jest tu zbêdna . Kwetia tego ze robie tak auta jak mi jest wygodnie i tyle nie bêde robiæ sama g3 skoro jest to dla mnie niewygodne i nieefektywne, i nie mówie ze g3 jest z³± pasta mówie ze jest mi czym¶ wygodniej wykoñczyæ ni¿ g3 i nie bierze siê to z niewiedzy lecz czystej praktywno¶ci.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group