Autor |
Wiadomo¶æ |
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-12, 09:30 Suzuki Samuraj reanimacja
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Witam,
trafi³em na to forum przypadkiem tak wiêc na wstêpie chcia³bym siê serdecznie przywitaæ z wszystkimi
Bêdê zamiszcza³ w tym temacie fotki z reanimacji Suzuki Samuraja z 1988 roku. Samochód po zakupie by³ w kiepskim stanie blacharskim i lakierniczym ( brak pod³ogi u pasa¿era, potê¿ne dziury w pod³odze u kierowcy, zgnite nadkola, rdza ki³a i mogi³a)
Jako ¿e jestem amatorem bêdê chcia³ przy okazji dowiedzieæ siê paru ¿eby aby czego¶ nie cenzuraæ.
Aktualnie jestem w fazie spawania pod³ogi (spawam pierwszy raz w ¿yciu ale my¶lê ¿e nie jest najgorzej). Wieczorem wstawiê jakie¶ fotki z dzisiejszych prac aby¶cie mogli zobaczyæ/oceniæ/skomentowaæ postêpy.
Do wieczora |
|
|
|
|
teac27
|
Wys³any: 2013-01-12, 09:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 155 Sk±d: podkarpacie
|
czekamy |
_________________
|
|
|
|
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-12, 19:28
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
no to sie uda³o zrobiæ dzisiaj pod³ogê u kierowcy by³o znacznie wiêcej roboty bo nie wystaczy³o zmieniæ blachy na pod³odze lecz trzeba by³o i blachy na ¶ciankach wymieniaæ bo nie by³o do czego siê dospawaæ.
Prosi³ bym rzucic okiem czy to da rade i co polecicie na powozie, czym to pomalowaæ sam baranek to chyba ma³o aha i jak to wyczy¶ciæ?
jutro mnie to czeka ...
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-01-12, 20:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
oooo i jest kolega kolejny od SAMURAIA heee heeee
niech zgadne gdzie ³apa³a rdza opórcz tego co wymeinia³es pod nogami kierowcy i psazera to pewni tylne boki auta , przy nadkolach, no i w srodku za fotelami ????
Ile zajmuje zdjecie budy i calej instalacji ?? Bo ja che na wiosne zrobic wieki remoncik |
|
|
|
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-12, 20:24
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Siema,
je¶li chodzi o miejsca to trafi³e¶ z dziesi±tkê. Chyba wszyscy maj± problem w tych s³abych punktach. Wydaje mi siê ¿e ta rdza pojawa siê w tych miejsach poniewa¿ zawsze tam stoi woda to je¼dzie.
¦ci±ga³em budê sam w jakie¶ 4 godziny nie ma tragedi zobaczymy jak za³o¿eniem |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-01-12, 21:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
hahaha jak sie nie posk³ada to zawsze cyknac moge fote haha
ale wiaderko srubek jak nie zostanie to bedzie zle ;D |
|
|
|
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-13, 19:19
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Panowie pytanie bo chce kupiæ ju¿ podk³ady i lakiery bo za nied³ugo lakierowanie.
Chcia³em zrobiæ to w sposób nastêpuj±cy:
- podwozie pozdzieraæ szlifierk± kontow± z drucian± nak³adk±
- pod³oge papierem ¶ciernym
- ca³o¶æ przelecieæ r-stopem APP
- dwie warstwy podk³adu epoksydowego z NOVOLA
- mas± uszczelniaj±c± - poliuretanow± przeleciez spawy aby siê woda do ¶rodka nie nalewa³a jakimi¶ dziurkami
- dwie warstwy farby poliuretanowej CHEMOPUR E
- na podwozie warstwa baranku NOVOLA 610
- pod³oga mas± do profili zamkniêtych
- wartswa epoxu
-warstwa poliuretanu
co o tym s±dzicie?
jakie ilo¶ci kupiæ tych specyfików ? |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-01-13, 20:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
z t± rama uwazaj bo jak nie ma rdzy to zdrowa fest u mnie przynajmniej taka jest haha |
|
|
|
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-14, 09:55
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
ramy nie robie chodzilo maluje ca³± bude od do³u w ¶rodku i na zewnatrz. nikt nie pomoze ? |
|
|
|
|
Micha³32
|
Wys³any: 2013-01-14, 14:39
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Wg mnie to powiniene¶ trzymaæ siê zasad i darowaæ sobie jakie¶ farby poliuretanowe.
Osobi¶cie zrobi³bym to tak:
- zedrzeæ wszystko papierem powiedzmy 180 na szlifierce - ³adnie wszystko schodzi w przeciwieñstwie do szczotki drucianej która jest mizerna.
- podk³ad reaktywny
- podk³ad akrylowy
- masa natryskowa polimerowa np. z App, Wurth - droga i potrzeba pistoletu do mas natryskowych, ale jest to najlepsza opcja. Mo¿na rozwa¿yæ na³o¿enie tego rêcznie twardym pêdzlem
- na t± masê podk³ad akrylowy z dodatkiem uelastyczniacza
- na to wszystko wosk np jaki¶ z App jako ostatni± warstwê (mo¿na pomin±æ)
Gwarantujê ¿e je¿eli bêdzie to dobrze zrobione to jest to chyba najlepsze zabezpieczenie tak robi± w fabrykach
wersja 2 gorsza
- reaktywny
- akrylowy
- jaki¶ baranek ale szuka³bym raczej jakiej¶ masy natryskowej która bêdzie elastyczna
- mo¿na ponownie podk³adem akrylowym |
|
|
|
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-14, 18:48
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
No i problem, co forum to inna opinia. Na offroadowych forach polecaja bardzo wlasnie podklad epoxydowy i na to farba poliuretanowa. Juz zamówi³em taki zestawik wiec co bedzie to bedzie.
Chcia³ bym sie tylko dowiedziec czy na spód auta + nadkola dac to co wyzej i na to jeszcze baranek czy bez sensu robota? |
|
|
|
|
teac27
|
Wys³any: 2013-01-14, 21:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 155 Sk±d: podkarpacie
|
epoxyd ok.. ale tu masz rdze wiêc wszystkiego nie uda Ci sie idealnie wyczy¶ciæ .. wiec lepiej reaktywny .. po co ta farba ?? .. nie rozumie w ogóle .. to tak jakby¶ chcia³ ochroniæ jajko przed st³uczeniem rysuj±c na nim co¶ co ma temu zapobiec..
je¶li to farba dwu sk³adnikowa to jest antykorozyjna... ale chroni przed czynnikami atmosferycznymi a nie przed mechanicznymi .. wiec na spód lepsza jaka¶ masa kauczukowa czy co¶ w tym rodzaju .. epoksyd sam w sobie jest antykorozyjny .. sêk w tym zeby nie uszkodziæ jego pow³oki .. a nie nak³adaæ dodatkowe farby antykorozyjne które i tak nie dadz± nic bo juz jest epoksyd .. a baranek sie lakieruje bo ch³onie wilgoæ i nie nadaje siê na podwozie bo po pewnym czasie kruszeje i odpada.
a tu dodaje ciekaw± puublikacjê . http://chemical.pl/artyku...-stalowych.html |
_________________
|
|
|
|
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-14, 22:31
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
No teraz to ju¿ doopa bo zamówi³em te farby. Du¿o osób sobie chwali wiec sam juz nie wiem.
Dlaczego poliuretan nie chroni niby przed mechanicznymi uszkodzeniami? Przecie¿ to mega twarda farba - nie mo¿na jej porównac do akrylu który na pewno nie zda³ by egzaminu. |
|
|
|
|
slawciu
|
Wys³any: 2013-01-14, 22:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 259 Sk±d: Kielce
|
ja robilem w l200 piaskowanie podlogi ramy. na to epoksyd akryl i p.u. w polysku i trzyma sie juz 3 rok. wszystko ladnie dolane bez masy elastysznej w spodzie i bez barankow. wjazd na myjnie wujo robi i cale bloto schodzi. |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-01-15, 00:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
no tack27 ma racje Nie oczyscisz do konca idelanie a w samuraiu miliony takich miejsc hehe
Jak robis zbude nie zapomnij zrobic progów bo tez leca chyba ze juz masz nowe.
S.Samurai --> Kupi³es moze ostatnio polibusze do budy ?? |
|
|
|
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-15, 10:11
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Progi bêd± nowe.
Nie kupowa³em |
|
|
|
|
teac27
|
Wys³any: 2013-01-15, 14:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 155 Sk±d: podkarpacie
|
nba logike .. co z tego ze jest twarda jak nie jest odporna na uderzenia kamieni ... jak Ci po masce drobne wal± z pod kó³ innych aut to tez lakier peka |
_________________
|
|
|
|
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-15, 15:32
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
No niby tak ale poliuretanem maluja jachty ktore nie raz o cos uderzaja i jakos sie to trzyma. Teraz to i tak juz po ptokach bo farba wlasnie jedzie do mnie. Zdam za jakis czas relacje narazie koncze robic pake.
pozdrawiam |
|
|
|
|
teac27
|
Wys³any: 2013-01-15, 20:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 155 Sk±d: podkarpacie
|
skoro auta zawsze fabrycznie smaruj± gêstymi gumiastymi masami .... wyj±tkami s± np mercedesy A klasy .. bo tam od spodu id± plastiki i miedzy podwoziem a plastikami jest taka przestrzeñ ze miesci sie skrzynia biegów , bak itp .. wiêc tam nie by³o potrzeby :P pewnie parê aut te¿ tak ma :P |
_________________
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-01-16, 00:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
S.S ---> Wiekszosc ³odek jachtów to zelkot bia³y na to mata zywica poliestrowa i pozniej ³aczenie komory powietrzne itd
a do poliuretanku chyba tez mozna dodac uelastyczniacza co ? wtedy bardziej elastic
S.S --> PS. dzisiaj korek od reduktora odkreca³em spawark± I nie wiem gdzie mam kupic takie cos :( GWINT M22 skok 1,5 :( |
|
|
|
|
SuzukiSamurai
|
Wys³any: 2013-01-16, 18:07
|
0
|
|
|
Posty: 10
|
Hmm...no nie wiem du¿o osób tak robi i sobie chwal± ja te¿ tak pomaluje jak bêdzie lipa to na³o¿ê na to jeszcze jaka¶ warstwê.
Te wszystki gumy na pêdzel i inne g... omijam szerokim ³ukiem jedna zima i to odpada, a kiedy¶ mia³em te¿ przydapek ¿e pomalowalem bitexem z castoramy i dwa miesi±ce to nie chcia³o siê utwardziæ ca³y czas kapa³o na ziemie to by³ dopiero dramat.
Co do tych ¶rub nie chce nic mówiæ ale to chyba jakas wada fabryczna ja u ciebie te¿ cenzura³em g³ówkê i nie mogê zalaæ swie¿ego oleju nie wiem jak za to siê zabraæ chyba rozwiercê t± srubê zrobiê nowy gwint i mniejsz± wkrêcê bo migomatem te¿ nie da³em rady |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-01-16, 22:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Ss--> ale ja ³adnie da³em rade z koreczkiem
Wez flexa z tarcza szlifierska z tymi listkami raz dotknij zeby by³ smierzy metal pozniej wstaw pret do sroko korka chyba 8 mm a pozniej po³ap go w 4 punktach na d³uuugiej przed³uzce i pojdzie
Zobacz czy nie masz w reduktorku gdzies wycieku ja wymieni³em wszystkie uszczelki dwie sa tanie jedna droga ³±cznie ok 45 pln albo taniej juz nie pamietam i olej za jakeis 20 pln
Srube za³atwi³em w I.C za 4,50 sztuka z ko³nierzem uszczelniajacym.
Sprawdza³em wczoraj to mam wyciek przy skrzyni biegów na wyjsciu na wa³ :( ca³a buda ochlapana. |
|
|
|
|
Morfeusz
|
Wys³any: 2013-04-23, 20:28
|
0
|
|
|
Posty: 13 Sk±d: z lasu
|
SuzukiSamurai, jak tam auto?
Kibicuje Tobie z sentymentu bo mia³em kiedy¶ samuraja.
T³uk³em siê nim po lesie a¿ pewnego dnia wymiêk³em... po trzech latach flaki bola³y mnie niemi³osiernie, a z zêbów powypada³y plomby. On te¿ te¿ nie znosi³ tego dobrze i rdzewia³ strasznie. Kocha³em go i nienawidzi³em zarazem...kurczê sentymentalny siê jaki¶ robiê...
tak czy siak to fajne auto
Chcia³ bym zobaczyæ jak dajesz nowe ¿ycie swojej "suczce" |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-04-25, 21:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Morfi ---> to pewnie zobaczysz mojego szybciej jak zrobie !!! |
|
|
|
|
Morfeusz
|
Wys³any: 2013-06-03, 20:13
|
0
|
|
|
Posty: 13 Sk±d: z lasu
|
YAMAHER napisa³/a: | Morfi ---> to pewnie zobaczysz mojego szybciej jak zrobie !!! |
no raczej...
cisza w temacie
pewnie zgni³ |
|
|
|
|
grigorios
|
Wys³any: 2013-08-01, 09:32
|
0
|
|
|
Posty: 8 Sk±d: Leszno
|
¬le spawasz kolego. Karoserii nie spawa siê ci±g³ym spoiwem tylko punktowo, tym bardziej ¿e to terenowy pojazd. Karoseria pracuje przez co takie spawy mog± pêkaæ. Czarno to widzê... |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-08-01, 12:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
spawy to jedno a blacha z lodówki czy z pralki |
|
|
|
|
dav91
|
Wys³any: 2013-08-01, 19:56
|
0
|
|
|
Posty: 194 Sk±d: Wroc³aw
|
w³a¶nie zastanawia³em siê z czego blacha ale to jest dobry trop ;d ja na pralkê stawiam |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-08-03, 22:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Morfeusz --->
samurai juz roz³zony na czesci pierwsze We wtorek piaskowanie i cynkowanie proszkowe !!!
Na to epoxic akryl i bitumik
Wkrotce wrzuce foty ;D
Lakierek to dupont czerwony xyralic |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-08-03, 22:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Cytat: | samurai juz roz³zony na czesci pierwsze We wtorek piaskowanie i cynkowanie proszkowe !!! |
Yamaher,co to jest cynkowanie proszkowe?
A ten epoxic? Pytam bo nie wiem.... |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-08-03, 22:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Rama wchodzi na piaskowanie bedzie czysciutka niczym fabryka hehe
A pozniej proszkowo malowana w ocynk.
Z tego co znam jest ocynk ogniowy no i ten proszkowy.
Wypalany oczywiscie w piecu
W kazdym razie gwarancje mam na 6 lat
A na rame idzie podklad epoxydowy ( zle mi sie napisa³o |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-08-03, 23:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Cytat: | Rama wchodzi na piaskowanie bedzie czysciutka niczym fabryka hehe |
Czekasz, czekasz kilka dni, nie dzwoni± od piaskowania....jedziesz na miejsce.
Pytasz kierownika alkoholika "panie gdzie moja rama"
Oni pokazuj± stertê piosku z rdz± i mówi± "tutaj panie yamaher"
dodaj±c po cichu
" chcieli¶my jak najlepiej wypiaskowaæ, ale by³o juz tak zgnite"
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-08-03, 23:08
|
-1
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
chcia³bys zeby by³a zgnita a tutaj niestety nie trafi³es pani KK
Jak masz cos do mnie to mi to powiedz a nie bedziesz mnie tak denerwowa³ bo z tego co piszesz to widze ze zaczepny jestes. |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-08-03, 23:12
|
+1
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Raczej ¿artowny jestem, a nie zaczepny Panie Y. |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-08-03, 23:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
YAMAHER napisa³/a: | Z tego co znam jest ocynk ogniowy no i ten proszkowy.
Wypalany oczywiscie w piecu |
Hmm,nic nie znalazlem w necie na ten temat ocynk proszkowy,brzmi obiecuj±co.
Jaka firma to robi,jakie s± koszty orientacyjne takiej ramy?
oczywi¶cie wrzucisz fotki przed malowaniem epoksydem? |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-08-03, 23:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
KK --> torszke wyglada³o to tak jak bys sie wysmiewa³ ze restauruje totalna ruine a oddajê do jakis pijaczków co oznacza³oby ze chce zrobic swoje auto na pale.
Hematol --> spoko zg³ebie wiedze we wtorek jakos i dam znac co i jak
No pytasz czy zrobie fotki MNIE ?? wiadoma sprawa
Obecnie rama lezy go³a i weso³a buda auta tez mosty zawiecha itd |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-08-03, 23:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Cytat: | Pytasz kierownika alkoholika |
Na pocz±tku by³ sam kierownik, ale kurde pasuje kierownik alkoholik to zmieni³em.
Bez podtekstów.
Nie ma stresu, wiem, ¿e nie oddajesz auta do ¿uli .
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-08-03, 23:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Spoko
bez dobrej fazy nie ma lakierowanka hehe
Nied³ugo wrzuce elementy wykonane hydrograficznie
HEMATOl --> musze wybudowac jakies pomeiszczonko oddzielne na pompke bo nied³ugo zawita 1000 L kompresor
Chyba wydajnosc nie bedzie mia³a juz znaczenia heheh |
|
|
|
|
kosior
|
Wys³any: 2013-08-04, 08:55
|
0
|
|
|
Posty: 102
|
ja obstawiam ze blacha pochodzi z jakiego¶ daszka bo widac klej do podsufitki a nie jak kto¶ pisa³ z lodówki czy z pralki |
_________________
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-08-04, 14:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Bez sety to nie ma co zaczynaæ pracy.
Jedziesz do mieszalni, mówisz "setkê bazy w komplecie"
W sk³ad zestawu wchodzi.
Setka Bazy Dyna.
Piêædziesi±tka rozcieñczalnika Dyna.
Setka alkoholu do znieczulenia Dyna.
Karta technologiczna alkoholu do znieczulenia:
punkt 1 . Umo¿liwia lakiernikowi lepsz± pracê, miê¶nie nie s± tak spiête i strumieñ jest lepiej kontrolowany przez lakiernika.
Uwaga. ¦rodki ostro¿no¶ci.
Przy lakierowaniu ca³o¶ciówek robiæ przerwy, miê¶nie mog± za bardzo zwiotczeæ doprowadzaj±c do stanu jak poni¿ej:
http://www.youtube.com/watch?v=QL0nR4DrxCA |
|
|
|
|
tomek70
|
Wys³any: 2013-08-04, 19:06
|
0
|
|
|
Posty: 125
|
Musz± nakrêciæ drug± czê¶æ jak go¶æ lakieruje ze spiralnym wê¿em z zestawu. |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-08-04, 19:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
To bêdzie taki hit jak Zmierzch. Ci±g dalszy sagi. |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-08-04, 21:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
YAMAHER napisa³/a: | HEMATOl --> musze wybudowac jakies pomeiszczonko oddzielne na pompke bo nied³ugo zawita 1000 L kompresor
Chyba wydajnosc nie bedzie mia³a juz znaczenia heheh |
...tylko nie mów,¿e piaskarki nie kupisz!
...wtedy to bêdzie miód robota |
|
|
|