Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
pawel2296
Wys³any: 2013-02-03, 10:23   Malowanie ci±gnika Ursus C-360
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam wszystkich serdecznie!
Piszê do was bo mam du¿y problem, a raczej pro¶bê. Mam nadziejê ¿e mi dacie jakie¶ wskazówki.
Mam w planach malowanie ci±gnika jak tylko trochê siê ociepli. Chcia³bym aby¶cie mi powiedzieli jakich lakierów u¿ywaæ do poszczególnych elementów. Mo¿e ja najpierw napiszê jak ja bym chcia³ to zrobiæ, a jak bêdzie ¼le to mnie poprawicie.
Wiêc tak najpierw oczywi¶cie chcê wyropowaæ mój ci±gnik, nastêpnie dok³adnie wymyæ myjk± ci¶nieniow±. Po myciu chcê to odt³u¶ciæ tylko nie wiem czy lepsza bêdzie do tego benzyna ekstrakcyjna czy rozpuszczalnik? No i jak ju¿ wszystko porozkrêcam to wezmê siê za silnik. Gdzie¶ przeczyta³em ¿e na silnik jest dobra farba chlorokauczukowa(odporna na warunki atmosferyczne i wysokie temperatury) I moje pytanie: Czy trzeba najpierw k³a¶æ jaki¶ podk³ad na silnik czy mogê od razu t± farb±? I czy nadajê siê ta farba na silnik, je¶li s± lepsze to poproszê o nazwy. Po malowaniu silnika wezmê siê za b³otniki, maskê i kabinê. Je¶li chodzi o b³otniki to mam zamiar kupiæ nowe bo te stare ju¿ ugni³y i nie nadaj± siê do niczego. Ca³± karoseriê zamierzam najpierw pomalowaæ podk³adem akrylowym, a nastêpnie lakierem akrylowym. Tylko przy nowych b³otnikach one s± ju¿ pomalowane takim zwyk³ym podk³adem. I czy wystarczy jak tylko zeszlifujê trochê ten podk³ad i na niego dam podk³ad akrylowy, czy muszê zdzieraæ ca³y podk³ad i dopiero na go³± blachê dawaæ podk³ad akrylowy, ¿eby siê to jako¶ trzyma³o dobrze? No a je¶li chodzi o kabinê i maskê to czy muszê zdzieraæ stary lakier do zera? Czy tez wystarczy jak trochê papierkiem przeszlifujê? Bo w masce mam trochê miejsc do szpachlowania i czy tam musi byæ zdarty lakier do samej blachy? To samo pytanie dotyczy kabiny czy trzeba zdzieraæ lakier do zera? No i po szpachlowaniu maski miejsca szpachlowane chcê miejsca szpachlowane przejechaæ gruntem i pó¼niej ca³o¶æ(maskê i kabinê) podk³adem akrylowym i pó¼niej lakierem akrylowym. No i felgi czy te¿ trzeba szlifowaæ ca³y lakier? No i oczywi¶cie na felgi podk³ad akrylowy i lakier akrylowy.
Oczywi¶cie chcê po³o¿yæ wszystkiego po 2 warstwy, myslê ¿e wystarczy? I Po ka¿dej warstwie chcê zmatowiæ papierem ¶ciernym, tylko nie wiem jak± granulacj± mam szlifowaæ po podk³adzie a jak± po lakierze i kiedy przej¶æ do szlifowania na mokro? I je¿eli chcê mieæ taki metaliczny po³ysk to czy mam na koniec k³a¶æ bezbarwny? I oczywi¶cie przeró¿ne szpachle i grunty firmy Novol chcê kupiæ. Wiem ¿e lakiery podk³ady i szpachle nie s± tanie ale jak ju¿ malowaæ to tak aby na d³ugo by³o.
No i co wy o tym wszystkim s±dzicie. Proszê o odpowiedzi na moje pytania i opinie czy to dobrze my¶lê. By³bym wdziêczny za wszelki linki lakierów i farb. Wszystkim dziêkujê za zainteresowanie moim problemem.
Pozdrawiam
 

936
Wys³any: 2013-02-03, 12:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Nie wiem dlaczego chcesz stosowac tak prach³onn± technologie jak na pojazdy osobowe ?
Polecam w du¿ym stopniu odnie¶c siê do techniki mokro na mokro z uwzglêdnieniem materia³ów do tego przewidzianych tzn. epoxydy, poliuretany oraz szpachle typu plastic filer (antykorozyjna odrazu na blache bez gruntowania).
 

936
Wys³any: 2013-02-03, 14:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Duuu¿o duu¿o opisywania. Podam tylko wskazówki...

Zapomnia³em dodac, ¿e njkorzystniej maxymaln± ilo¶c elementów najlepiej wypiaskowac.

Odradzam ropowanie to archaiczne metody.
Korzystniej wymyc wszystko kwasem "aktywna piana"
Odczekac a¿ smar i inne zabrudzenia zaczn± siê rozpuszczac.
WYmyc myjk± cisnieniow± z wiruj±c± koñcówk±
Zabieg powtarzac do skutku.

Bardzo dobrze odt³uszczony, wysuszony i wyczyszczony korpus silnik, skrzynia, most tylni itp.
przetrysn±c rozpuszczalnikien do cieniowania w celu uzyskania przyczepnosci chemicznej zamiast matowania.
Podk³adowac epoxydem w wy¿szych temperaturach ni¿ obecnie.
(zobacz karty techniczne produktu)

Ps. Epoxyd na dobr± przyczepno¶c do pod³o¿a jak i odporno¶c na temperatury. (wyschnie dobrze jak odpalisz silnik i zaczniesz go exploatowac)
Na to nawierzchnia.
W pracy musia³em przygotowac 3 takie maszyny do tyrania zim± latem w ró¿nych warunkach atmosferycznych.
Obserwuje zachowanie siê materia³ów u¿ytych do zadania.
Wszystkie z lini materia³ów INDUSTRIAL poniewa¿ naistotniejsza jest antykorozyjno¶c !
Wygl±d ma 2 planowe znaczenie.
Kolory z palety RAL- zblirzone do oryginalnych barw URSUS (nie agro tuning) bardziej restauracja pojazdu :) )
Podszed³em do zadania jako pojazd nie jako ci±gnik (czyli nie na odwal siê).
Ps. Do tej pory nie mam zabranej premii za te zadanie.
Jeden z nich URSUS 1614 turbo 4x4 od¶nie¿a plac w okó³ hali i nie widzê b³êdów lakierniczych tylko uszkodzenia mechaniczne spowodowane exploatacj±.
Aluminiowa czê¶c turbiny jak i ca³y silnik te¿ zosta³a pokryta epoxydem podk³adowym antykorozyjnym i epoxydem nawierzchniowym koloryzuj±cym. (nic nie odpryskuje jest OK.)
To tylko czê¶c info...
Mam nadziejê, ¿e naprowadzi³em Ciebie na w³a¶ciwy tok my¶lenia.
Pozdrawiam.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-02-03, 14:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
936 napisa³/a:
Odradzam ropowanie to archaiczne metody.

Co ty piszesz ta metoda jest nadal stosowana ;) np. w wojsku to ca³y sprzêt siê ropuje.... :D A jak siê wtedy ¶wieci....... ;)
 

936
Wys³any: 2013-02-03, 14:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
...i co wiosna nowa warstwa :D
Polska Armia mimo wszystko nie jest ju¿ a¿ taka technologicznie zacofana jak kiedy¶.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-02-03, 16:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
936 napisa³/a:
Polska Armia mimo wszystko nie jest ju¿ a¿ taka technologicznie zacofana jak kiedy¶.

S³u¿ysz w niej obecnie ¿e piszesz takie stwierdzenia....? ;)
 

pawel2296
Wys³any: 2013-02-03, 16:34   
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam,
Dziêkujê za odpowiedzi.
Wiêc rozumiem ¿e silnik trzeba najpierw pomalowaæ epoksydowym, a pó¼niej chlorokauczukiem? A co do karoserii to te¿ pierw podk³ad epoksydowy, czy akrylowy? I tak jak ju¿ pyta³em, trzeba zdzieraæ lakier do zera, lub z b³otników podk³ad przy dawaniu nowego podk³adu? I gdzie mogê kupiæ taki Kwas aktywna piana?
 

936
Wys³any: 2013-02-03, 16:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
W 1998- 99 i co¶ siê zmienia³o.
Chyba, ¿e to taka jednostka pokazowa by³a :)
 

936
Wys³any: 2013-02-03, 16:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
pawel2296 napisa³/a:
Witam,
Dziêkujê za odpowiedzi.
Wiêc rozumiem ¿e silnik trzeba najpierw pomalowaæ epoksydowym, a pó¼niej chlorokauczukiem? A co do karoserii to te¿ pierw podk³ad epoksydowy, czy akrylowy? I tak jak ju¿ pyta³em, trzeba zdzieraæ lakier do zera, lub z b³otników podk³ad przy dawaniu nowego podk³adu? I gdzie mogê kupiæ taki Kwas aktywna piana?

I to jest w³a¶nie te brakuj±ce info...
"Aktywma Piana" to co u¿ywane jest na myjniach samochodowych i od czego matuj± siê leflektory.
np. W CAstoramie na dziale z myjkami ci¶nieniowymi.
Piaskowanie ! Szlifowanie, Odrdzewianie, Rozkrêcanie. Nie koniecznie w tej kolejno¶ci.
(podk³ad) Akryl na epoxyd ok. tylko po co ? skoro s± epoxydy grubopow³oke.
80 % czasu to przygotowanie elementów pod lakier.

Chlorokauczuk ? nie trafiony pomys³.

Ps. czasem nie kupuj szpachli do plastiku :)
Plastic filer to rodzaj szpachli - chodzi o jej spoiwo (antykorozyjna)
Poliester filler puty (wiêkszo¶c dostêpnych w sklepach)- t± trzeba izolowac od metalu.
 

grzechoo2008 
Wys³any: 2013-02-03, 20:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
Z mojej perspektywy to najlepsze rozwi±zanie w tym przypadku to najprostsze wiêc:
- silnik, skrzynia itp mycie do skutku jak pisa³ 936, i po osuszeniu jaka¶ gruntoemalia w kolorze odpowiednim,
- blachy zewnêtrzne- usuñ z nich m miarê mo¿liwo¶ci t± czerwon± tlenkow±, na to podk³ad reaktywny (ja stosuje na metalowe wyt³oczki Duxone DX 1061) i metod± m/m jaki¶ tani lakier akrylowy dwusk³adnikowy (je¶li chcesz czerwony to polecam RAL 3020) i w kilka chwil masz sprzêt na wysoki po³ysk. :spoko:
 
 

936
Wys³any: 2013-02-03, 21:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
A po sezonie robota i koszty na nowo.
Wszystko ok. ale bardzo kosztownie. :)
 

grzechoo2008 
Wys³any: 2013-02-03, 22:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
936 napisa³/a:
A po sezonie robota i koszty na nowo.

Wyja¶nij niby dlaczego
936 napisa³/a:
Wszystko ok. ale bardzo kosztownie.
:?:
Hmmm...DX1061+ rozp.DX32 ok80 z³ za kpl. i spokojnie na tak± robotê starczy a akryl Profix kolor gotowy RAL3020 40 z³ za litr + utw. wiêc gdzie tu koszty a trwa³o¶æ rozwi±zania sprawdzona.
Pozdro!
 
 

936
Wys³any: 2013-02-04, 20:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Chodzi mi o temperaturê silnika, która mo¿e zniszczyc ca³y efekt.

Turbina Ursus.JPG
Plik ¶ci±gniêto 1317 raz(y) 744.37 KB

Ursus Turbo 4X4.JPG
Plik ¶ci±gniêto 1059 raz(y) 921.64 KB

 

grzechoo2008 
Wys³any: 2013-02-04, 21:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
Eeeee... nie ma co dramatyzowaæ te 80- kilka stopni raczej lakierowi nie zrobi krzywdy.
Widzia³em niedawno sprzêt malowany t± technik± jakie¶ nieco ponad rok temu i powiem ci, ¿e lakier po dobrym umyciu nie straci³ po³ysku pomimo "normalnego" dla ci±gnika u¿ytkowania ( mycie dwa razy w roku i ca³y czas pod chmurk± :D ) a zabezpieczenie antykorozyjne uwa¿am za wystarczaj±ce tzn po w/w czasie i sposobie u¿ytkowania nie zauwa¿y³em ¿adnych ¶ladów korozji.
Pozdro!
 
 

936
Wys³any: 2013-02-04, 21:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
OK. Jak siê sprawdza...
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group