Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
mirh
Wys³any: 2008-03-26, 09:06   Jaka szpachla?
0
UP DOWN

Posty: 152
Chodzi mi o wype³nienie rowka miêdzy 2 blachami (próg i b³otnik). Miejsce pomiêdzy blachami (tzn. tam gdzie blachy zachodz± na siebie) mam ju¿ zabezpiecone i zapodk³adowane (u¿y³em specjalistycznej farby antykorozyjne w formie pasty). Mnie chodzie o rowek który powsta³ w miejscu styku tych 2 elementów. Nie wiem jaka szpachla by siê najlepiej nada³a bo musia³y by byæ chyba elastyczna i odporna na pêkanie.
Mo¿ecie zapodaæ co¶ z lini Novola bo mam do nich dostêp.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-26, 13:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
masa uszczelniajaca. szpachla odpanie. chociaz masa tez bo uzyles jakiejs gownianej farby.
 

mirh
Wys³any: 2008-03-26, 16:59   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
masa uszczelniajaca. szpachla odpanie. chociaz masa tez bo uzyles jakiejs gownianej farby.


Na jakiej podstawie kolega s±dzi ¿e "gównianej" ? Ja nie napisa³em nic konkretnego o tej farbie...
Dlaczego szpachla ma odpa¶æ? Czy to chodzi o styk 2 elementów, które mog± pracowaæ?
Z tego co widzia³em podczas czyszczenia tego miejsca to na obu blachach wzd³u¿ ³±czenia by³a raczej jaka¶ twarda substancja (tzn. nie wygl±da³o to na masê uszcelniaj±c±)... z pomiêdzy blach wyd³uba³em za to chyba masê.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-26, 18:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Na jakiej podstawie kolega s±dzi ¿e "gównianej" ? Ja nie napisa³em nic konkretnego o tej farbie...


bo nie ma dobrych farb na rdze ktora mozna by stosowac w motoryzacji w polaczeniu z innymi wyrobami. zreszta nie tylko w samochodowce. po prostu z rdza nic nie wygra. zrozum to wreszcie.

mirh napisa³/a:
Dlaczego szpachla ma odpa¶æ?


patrz wyzej :mrgreen:
 

mirh
Wys³any: 2008-03-26, 21:01   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
bo nie ma dobrych farb na rdze ktora mozna by stosowac w motoryzacji w polaczeniu z innymi wyrobami. zreszta nie tylko w samochodowce. po prostu z rdza nic nie wygra. zrozum to wreszcie.


rozumiem ¿e kolega tak z w³asnego do¶wiadczenia :???: ?
Nie chcê siê wym±drzaæ ale z tym stwierdzeniem to bym polemizowa³...
Jak siê dobrze przygotuje pod³o¿e i zastosuje dobr± farbê antykorozyjn± to tak przygotowany podk³ad jest wystarczaj±co trwa³y i nic raczej nie odpadnie.
Ja siê tylko zastanawiam czym wype³niæ ewentualne nierówno¶ci w miejscu jakim jest styk 2 elementów karoserii (nie chodzi mi o przestrzeñ miêdzy blachami).
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-26, 21:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Cytat:
Nie chcê siê wym±drzaæ ale z tym stwierdzeniem to bym polemizowa³...


o rany, to po co w takim razie zadajesz pytanie na forum skoro wiesz lepiej niz producenci materia³ow lakierniczych ?
to juz kolejny raz... najpierw schamety, pozniej cos tam... i teraz to.
 

mirh
Wys³any: 2008-03-27, 09:16   
0
UP DOWN

Posty: 152
Moje pytanie nie dotyczy³o sposobu zabezpieczenia blach przed rdz± (bo to ju¿ zrobi³em).
Natomiast kolega przyczepi³ siê tej farby, nic o niej nie widz±c. To ja tylko powiem ¿e t± farbê mo¿na pokrywaæ dowolnymi lakierami i st±d moje pytanie co do dalszej obróbki tego miejsca.

Ps. dodam jeszcze ¿e farba której u¿ywam ma od dawna zastosowanie w konserwacji oldtimerów w USA i Niemczech zatem argument "bo nie ma dobrych farb na rdze ktora mozna by stosowac w motoryzacji w polaczeniu z innymi wyrobami" jest wyssany z palca i wynika raczej z braku do¶wiadczenia z u¿yciem profesjonalnych ¶rodków antykorozyjnych... bez urazy ale to ogólne stwierdzenie dotycz±ce warsztatów w naszym kraju. U nas nie ma tak rozwiniêtego rynku konserwacji oldtimerów jak w USA i Niemczech - NIKT w Polsce nawet nie rozprowadza specjalistycznych ¶rodków, bo nie ma takiego rynku.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-27, 11:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh - znowu probojesz udowodnic ze wiesz lepiej. to po cholere pytasz?

nie ma farb na rdze ktorej bedzie sie trzymac szpachla. juz o tym pisalismy a ty dalej swoje.
 

mirh
Wys³any: 2008-03-27, 21:02   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh - znowu probojesz udowodnic ze wiesz lepiej. to po cholere pytasz?

nie ma farb na rdze ktorej bedzie sie trzymac szpachla. juz o tym pisalismy a ty dalej swoje.


Po pierwsze ja pytam o szpachlê a nie o ¶rodek antykorozyjny na go³± blachê
a po drugie gdzie napisa³em ¿e k³adê lakier/szpachlê bezpo¶rednio na tê farbê?
Napisa³em "zabezpieczone i zapodk³adowane" tzn. pomalowana blacha farb± antykorozyjn± a na to podk³ad (Novola). Zreszt± sam producent tych farb mówi ¿eby przed lakierowaniem daæ podk³ad i to w odpowiedni sposób bo sama farba jak zaschnie tworzy szklisto/ceramiczn± powierzchniê i podk³ad nale¿y dawaæ w momencie jak farba jest jeszcze lepka. Mo¿na o tym poczytaæ http://www.por15.com/prodinfo.asp?grp=1&dept=1
ale w kwesti zabezpieczeñ antykorozyjnych widzê ¿e kolega ma i tak swoje zdanie... i do¶wiadczenia innych jako¶ kolegi nie przekonuj±.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-27, 21:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Po pierwsze ja pytam o szpachlê a nie o ¶rodek antykorozyjny na go³± blachê


odpowiedzi udzielilem w pierwszym poscie. widze ze dalsza dyskusja na ten temat nie ma najmniejszego sensu. rob co uwazasz tylko pozniej nie placz ze jednak nie wyszlo. zadna szpachla nie bedzie sie trzymac produktu 1K. tymbardziej jakiegokolwiek reaktywnego. a taka wlasnie jest twoja cudowna farba.

mirh napisa³/a:
do¶wiadczenia innych jako¶ kolegi nie przekonuj±.


jakich innych ?
 

mirh
Wys³any: 2008-03-27, 21:23   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
...jakich innych ?



Niektórych producentów jak i setki ich u¿ytkowników - amatorów i w przemy¶le (nie w Polsce bo jak ju¿ pisa³em rynek renowacji starych samochdów u nas nie istnieje).
Pisz±c niektórych nie mam na my¶li jaki¶ dziwnych wynalazków ale sprawdzone rozwi±zania firm, które od lat zajmuj± siê zabezpieczeniami antykorozyjnymi.

[ Dodano: 2008-03-27, 21:29 ]
rbfm napisa³/a:
zadna szpachla nie bedzie sie trzymac produktu 1K. tym bardziej jakiegokolwiek reaktywnego. a taka wlasnie jest twoja cudowna farba.


A to ciekawe? Na jakiej podstawie kolega tak wnioskuje? Ta farba nie zasycha poprzez odparowanie jakiego¶ rozpuszczlnika ale poprzez reakcje z wilgoci±. Jak zwi±¿e to na dobre i nie ma to ¿adnego znaczenia ¿e nie dodaje siê ¿adnego utwadzacza - choæ to nie do koñca prawda bo utwardzaczem jest wilgoæ w powietrzu i w porach metalu.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-27, 21:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Niektórych producentów jak i setki ich u¿ytkowników


nie znam ani jednego

mirh napisa³/a:
A to ciekawe? Na jakiej podstawie kolega tak wnioskuje?


na podstawie kart technicznych produktow oraz zalecen producenta
 

mebArth 
Wys³any: 2008-03-27, 22:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Na ³±czenie ja to nazywam "guma w tubie". Jak wyschnie jest twarda ale elastyczna.
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-27, 22:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mebArth napisa³/a:
Na ³±czenie ja to nazywam "guma w tubie". Jak wyschnie jest twarda ale elastyczna.


no o tym wlasnie pisalem. masa uszczelniajaca, lub do spawow jak kto woli.
 

mirh
Wys³any: 2008-03-28, 08:08   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
nie znam ani jednego...


Ja te¿ nie znam ani jednego u¿ytkownika Ferrari co wcale nie oznacza ¿e to auto to "gówno" - sorry ale takie stwierdzenia s± niepowa¿ene i nie uzasadniaj± oceny produktu

Co do kart technicznych to Novol w karcie swoich podk³adów podaje m.in. stare pod³o¿a lakiernicze, a producent tej farby podaje ¿e jest kompatybilna ze wszystkimi systemami lakierniczymi 1K, 2K zatem po zapodk³adowaniu mo¿na stosowaæ wszystko z lini np. Novola.
Co do tej "gumy w tubie" to czyta³em gdzie¶ ¿e stosuje siê j± tylko na ³±czenia tzn. miêdzy blachy i moje pytanie dotyczy tego jak lakierowaæ fragment blach wzd³u¿ tego ³±czenia ale nie bêd±cy samym ³±czeniam - ja¶nie ju¿ tego nie mogê wyt³umaczyæ. Nie wierzê, ¿a mam zastosowaæ t± masê uszcelniaj±c± na ca³ej szeroko¶ci ³±czonych blach - gdzie szeroko¶æ oczyszczonego miejsca jest oko³o 1cm - nie bardzo widzê naprawê takiego fragmentu tylko za pomoc± masy - przecie¿ tego siê nie wyrówna pod lakier.
 

danielpainter 
Wys³any: 2008-03-28, 08:41   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomóg³: 6 razy
Posty: 256
Sk±d: Zgierz
to co obszlifowa³e¶ z korozji zaszpachluj szpachl± jak± ci pasuje, wyszlifuj, zapodk³aduj, zmatuj i dopiero po takiej obrobce rowek który ci zostanie uszczelnij t± mas± z tuby(np. APP-PU50 "poliuretanow± mas± klej±co uszczelniaj±ca". Szpachlowania masz tam bardzo ma³o wiec ja bym to zrobi³ jakim¶ softem. Pozdr
 
 

mirh
Wys³any: 2008-03-28, 09:06   
0
UP DOWN

Posty: 152
danielpainter napisa³/a:
to co obszlifowa³e¶ z korozji zaszpachluj szpachl± jak± ci pasuje, wyszlifuj, zapodk³aduj, zmatuj i dopiero po takiej obrobce rowek który ci zostanie uszczelnij t± mas± z tuby(np. APP-PU50 "poliuretanow± mas± klej±co uszczelniaj±ca". Szpachlowania masz tam bardzo ma³o wiec ja bym to zrobi³ jakim¶ softem. Pozdr


Dziêki, tak podejrzewa³em ¿e jak±¶ soft ale wola³em siê upewniæ :-)
Jeszcze jedno pytanko tak z praktyki. Jak najlepiej odmierzaæ sobie utwrdzacz w stosunku do szpachli je¶li tej szpachli biorê niewielk± ilo¶æ - s± jakie¶ praktyczne sposoby lepsze ni¿ "na oko" :-) ? Z tego co czyta³em na forum mog± byæ problemy je¶li da siê za du¿o b±d¼ za ma³o utwardzacza.
 

baqo 
Wys³any: 2008-03-28, 09:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
mirh napisa³/a:
Jak najlepiej odmierzaæ sobie utwrdzacz w stosunku do szpachli
jedyn± 100% dok³adno¶æ daje waga :!: :!: :!:

[ Dodano: 2008-03-28, 09:16 ]
mirh napisa³/a:
"na oko"
hi...hi...hi... na oko szpachla!!! na oko ci¶nienie!!! hi...hi...hi... nie ma lepszego urz±dzenia :lol:
 
 

mirh
Wys³any: 2008-03-28, 10:13   
0
UP DOWN

Posty: 152
baqo napisa³/a:
mirh napisa³/a:
Jak najlepiej odmierzaæ sobie utwrdzacz w stosunku do szpachli
jedyn± 100% dok³adno¶æ daje waga :!: :!: :!:


Sorry za lamerskie pytanie... ale w przypadku niewielkich ilo¶ci chyba nie wa¿ycie :shock: ?
 

danielpainter 
Wys³any: 2008-03-28, 12:08   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomóg³: 6 razy
Posty: 256
Sk±d: Zgierz
ja kit zasze robie na oko i nigdy nic mi nie wysz³o, po koloze bedziesz widzia³ czy da³e¶ za ma³o czy za duzo(po wymieszaniu) jak bedziesz widzia³ ze jest za ma³o utw to dodaj, a jak zobaczysz ze jest za duzo utw to dodaj szpachli, pozdr.
 
 

mirh
Wys³any: 2008-03-28, 13:58   
0
UP DOWN

Posty: 152
danielpainter napisa³/a:
ja kit zasze robie na oko i nigdy nic mi nie wysz³o, po koloze bedziesz widzia³ czy da³e¶ za ma³o czy za duzo(po wymieszaniu) jak bedziesz widzia³ ze jest za ma³o utw to dodaj, a jak zobaczysz ze jest za duzo utw to dodaj szpachli, pozdr.


Rozrabia³em ju¿ kiedy¶ szpachle :-) ale jako¶ nie przypominam sobie ¿eby mi siê kolor zmienia³. Czy mo¿esz podaæ jak±¶ regu³ê co do tego koloru - jak po kolorze rozpoznaæ ¿e proporcje s± ok?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-28, 14:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Cytat:
jedyn± 100% dok³adno¶æ daje waga :!: :!: :!:


masz racje, ale nie uwazasz ze uzywanie do tego wagi to lekki przerost formy nad trescia ?
 

baqo 
Wys³any: 2008-03-28, 17:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
rbfm napisa³/a:
ale nie uwazasz ze uzywanie do tego wagi to lekki przerost formy nad trescia
a trafisz na oko ,na sto gram trzy gramy,na dwie¶cie sze¶æ, :?: ja to robiê za ka¿dym razem. spokojnie sobie odmierzê na sto gram podk³adu jedena¶cie gr. utwardzacza i lakier bezbarwny ,itp. wszystko na wagê, tak jak jest w kartach technicznych. dla mnie to jest dok³adno¶æ,a jak kto¶ sobie robi na oko :roll: to niech sobie robi.
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-28, 17:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
baqo napisa³/a:
a trafisz na oko ,na sto gram trzy gramy,na dwie¶cie sze¶æ,


nie trafie ale wazne jest zeby nie dac za malo oraz przesadnie za duzo. w przypadku lakierow racja - trzeba dawac tyle ile ma byc
 

mebArth 
Wys³any: 2008-03-28, 22:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Do lakierów sa linijki,miarki,kubki z nadrukiem. PO co wam waga? Na mieszalnik chyba jedynie? A szpachla...no bez przesady zebym na 4 fleczki wa¿y³ gram wykonczeniówki :roll: NIGDY przeNIGDY sie nie spotka³em z wazeniem szpachli w sensie proporcji z utwardzaczem.

pzdr
 
 

baqo 
Wys³any: 2008-03-29, 08:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
mebArth napisa³/a:
NIGDY przeNIGDY sie nie spotka³em z wazeniem szpachli w sensie proporcji z utwardzaczem
NO CO TY :?: :shock: :shock: :shock:

[ Dodano: 2008-03-29, 08:31 ]
5-15°C 15-25°C 25-30°C Proporcje
mieszania
Dodanie
utwardzacza 3 % 2 % 1 %
LZO 175 g/l
¯ywotno¶æ
w 20°C
7-8 min.
Nak³adanie Na³o¿yæ równomiern± warstwê natychmiast po wymieszaniu,
staraj±c siê unikaæ tworzenia siê b±bli.
Suszenie 15-20 min. suszenie na powietrzu.
Dane te odnosz± siê tylko do materia³ów opisanych powy¿ej i nie mog± byæ stosowane w
przypadku kombinacji z innymi materia³ami lub w innych procesach. Nie mog± byæ traktowane
jako gwarancja czy specyfikacja jako¶ci i nie ponosimy ¿adnej odpowiedzialno¶ci, je¶li chodzi o
ich stosowanie.

[ Dodano: 2008-03-29, 08:36 ]
5-15 st.- 3% utwardzacza
15-25st,- 2% utwardzacza
25-30st. C -1% utwardzacza
s± to proporcje szpachli 769 dupont
jak to robisz z dok³adno¶ci± wagi na oko to jeste¶ mistrz :!: :grin: :grin: :grin:
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-03-29, 15:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
baqo ty piszesz o suszeniu a wczesniej pisa³es o proporcjach. Chodzi mi o to ze NIE WIDZIA£EM zeby ktokolwiek wazy³ szpachle czy ma dobrze dobrane proporcje. Jak nak³adac to chyba wiekszo¶æ z nas wie. Zreszta cz³owiek sie uczy na b³êdach. I chyba owe forum jest do wymiany spostrze¿en wyci±gnietych z zycia, praktyki a Ty mi regu³ke z ksiazeczki Standoxa dajesz:) Nie zrozumielismy sie widocznie:)

A jak ja to robie? NA OKO (za mistrza sie nie uwazam i nie bede) i przewaznie jest tak ze koncze pude³ko szpachli to i konczy sie utwardzacz. Oczywiscie mowa o budzie gdzie chociaz te 12 stopni jest a nie o lepiance gdzie w 5 stopniach sie czeka pó³ godziny zeby kit wysech³.
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-29, 16:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mebArth napisa³/a:
A jak ja to robie? NA OKO (za mistrza sie nie uwazam i nie bede) i przewaznie jest tak ze koncze pude³ko szpachli to i konczy sie utwardzacz.


robie tak samo
 

baqo 
Wys³any: 2008-03-29, 19:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
mebArth napisa³/a:
baqo ty piszesz o suszeniu a wczesniej pisa³es o proporcjach
to nie suszenie tylko temperatura otoczenia :lol: i nie standox tylko DuPont :lol: chocia¿ to i tak jeden koncern!
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-03-30, 21:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Nie wazne...wyroby obu firm sa na 5+
_________________
Bart
 
 

malarz
Wys³any: 2008-03-31, 22:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
mirh napisa³/a:
Dziêki, tak podejrzewa³em ¿e jak±¶ soft ale wola³em siê upewniæ :-)


Jak masz dostêp do novola to kup lepiej FIBER MICRO. Jest zajebi¶cie elastyczna a przy tym z dodatkiem bardzo drobnego w³ókna szklanego.
 

zielony 
Wys³any: 2008-04-10, 22:42   
0
UP DOWN

Posty: 5
w³a¶nie szpachla z mikrow³óknem[te¿ jest troton master z mikrow³óknem] lub szpachlê z aluminiowym py³em -jest bardzo elastyczna i odporna na drgania lub w trotonie jest jeszcze cynkprof- elastyczna i zwiekszona przyczepnosc do alu i ocynku
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi