Autor |
Wiadomo¶æ |
|
marek24p
|
Wys³any: 2013-04-03, 17:52 konserwacja progów od srodka
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
Witam.
W lato planujê wymiane progów w mojej megance. Bedê kupywa³ chyba z tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/pr...3134929641.html
S³ysza³em ¿ê te czarne s± z grubszej blachy, bo te niby ocynki to pic na wodê. Teraz dwa pytania:
1. Czy przed jakimkolwiek k³adzeniem podk³adów trzeba jeszcze ta blache wyszlifowaæ do metalicznego koloru czy jednak to ¿e jest czarna nie ma znaczenia i mo¿na na ni± bezposrednio k³asæ podk³ad.
2. Chcia³bym jeszcze przed oddaniem ich blacharzowi sam je zakonserwowac od wewnêtrznej strony, tzn. pomysla³em sobie ¿eby dac na to podk³ad epoksydowy i potem baranka (wszystko w srayu bo nie mam warunków na pistolet) i tak to oddac do wspawania. Mam swiadomosæ, ¿e w miejscach spawów wszytsko szlak trafi ale chcia³bym chocia¿ na pozosta³ej powierzchni mieæ jak±s barierê antykorozyjn± no i ¿eby blacharz na wstêpie nie kurwowa³ jak zobaczy co mu oddajê do spawania. Nawet jesli to wszytsko jest mo¿liwe to czy po wspawaniu gdy zaapikujê jeszcze srodek do profili zamkniêtych nie bêdzie jakiejs dziwnej reakcji miêdzy barankiem i tym srodkiem? |
|
|
|
|
b1std
|
Wys³any: 2013-04-03, 18:39
|
0
|
|
|
Posty: 39 Sk±d: Przemy¶l
|
wszystko jest na forum wystarszy poszukaæ
co do grubo¶ci to pic na wodê te blaszki czêsto s± cieñsze ni¿ orygina³ |
|
|
|
|
marek24p
|
Wys³any: 2013-04-03, 19:19
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
troche ju¿ szuka³em i trafia³em tylko na rady typu wstrzykiwanie srodków do profili zamkniêtych. Chcia³bym siê dowiedzieæ poprostu czy ktos ju¿ stosowa³ taki sposób z konserwacj± wewnetrznej strony przed wspawaniem. Co do progów to ju¿ dzisiaj jedne odes³a³em do sprzedaj±cego, bo zamiast czarnych przys³a³ te niby ocynkowane i fakt blacha dos³ownie jak z papieru. |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-04-03, 19:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
marek24p napisa³/a: | blacha dos³ownie jak z papieru. |
a czego siê spodziewasz po reperaturkach made in chrl ja preferujê te "niby ocynk" bo przynajmniej nie trzeba zdzieraæ tej "niby kataforezy" a od ¶rodka epoks lub reaktywny po wspawaniu "wstrzykiwanie ¶rodków do profili zamkniêtych" i po sprawie, jak chcesz to smaruj czym chcesz ale jakby mi klient przyniós³ progi wysmarowane barankami albo nie wiem czym to bym chyba psem pogna³ pozdrawiam |
|
|
|
|
marek24p
|
Wys³any: 2013-04-03, 19:49
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
Czyli twierdzisz ¿e te czarne bedzie musia³ blacharz ca³e zjechaæ do go³ej blachy? Sorry za mo¿e g³upie pytania ale w ogóle sie nie znam ta tej ca³ej technice blacharskiej. By³em w ogóle ostatnio u blacharza z tymi niby ocynkami to mnie wysmia³. |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-04-03, 19:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
jak widzisz ilu speców tyle "technik" czy kataforezê trza drzeæ czy nie to trzeba sprawdziæ (próba nitro)a sk±d siê dowiesz czy na tej wewnêtrznej czê¶ci progu kto¶ to wyczy¶ci |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-04-03, 20:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
b1std napisa³/a: | te blaszki czêsto s± cieñsze ni¿ orygina³ |
cieñsze, grubsze zale¿y co by³o "pod rêk±" u "producenta" |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-04-04, 15:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
marek24p --> uwazaj na grubosc tej blaszki ja ostatnio malwoalem nadkole z tego czarnego to mimo wielu przetloczeñ by³o jak papier
a po wspawaniu progu w podwoziu chyba sa gumowe zaslepki zeby sie wstrzelic lakierem w prog co ? |
|
|
|
|
marek24p
|
Wys³any: 2013-04-06, 22:33
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
Bêdê zamawia³ progi te czarne u innego dostawcy ale to chyba i tak loteria, wiêc mo¿e wszystkie s± jak papier(ciekawe jakie maj± z serwisu ) Wracaj±c powy¿szej wypowiedzi to szukam tylko takich progów które maj± wyciête w³a¶nie te otwory na gumow± zaslepkê. |
|
|
|
|
daraz
|
Wys³any: 2013-04-09, 20:37
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Hej.. W sumie mój pierwszy post wiêc wypada siê przedstawiæ... Darek, mi³o mi
Spróbuj uderzyæ do tego cz³owieka : http://moto.allegro.pl/my_page.php?uid=1996062
Dorabia progi samochodowe. Wykonane s± z porz±dnej , grubej blachy. Nie jest to jaka¶ chinszczyzna. Sam dorabia³em u niego do Calibry i mam progi teraz niczym oryginalne. Tak jak pisze na stronie "o mnie", te progi nie maj± np. wyciêæ na s³upki boczne - lecz z tym ka¿dy blacharz musi sobie poradziæ sam i to bez gadania.
Je¿eli nie ma akurat wzoru do megane.. to wystarczy, ¿e wytniesz kawa³ek i mu prze¶lesz. Dorobi od rêki.
Co do konserwacji.. ja osobi¶cie sam malowa³em najpierw od wewn±trz epoksydem, pó¼niej spawa³em, potem jak siê da³o miejscami od ¶rodka gdzie przegrzane epoksydem (troche mêczarnia) a nastêpnie przez wszelakie otwory od ¶rodka wtryskiwa³em konserwacje APP, a nastêpnie wosk do profili zamkniêtych. |
|
|
|
|
marek24p
|
Wys³any: 2013-06-10, 10:09
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
w koñcu dorwa³em progi jakie chcia³em i dalej siê zastanawiam nad tym czy pokrywaæ je czym¶ od ¶rodka przed spawaniem. kolega wy¿ej malowa³ epoksydem, ma kto¶ jeszcze jakie¶ propozycje? Mo¿e jaka¶ farba antykorozyjna siê nada? |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2013-06-10, 20:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
marek24p, Sprawd¼ czy Meganki maj± w nadkolach odpowiednie za¶lepki. W wielu autach po zdjêciu takowych za¶lepek mo¿na wsun±æ do progu "aplikator" odpowiedniego ¶rodka antykorozyjnego.
Wtedy mo¿esz zakonserwowaæ progi po ich wspawaniu. |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
marek24p
|
Wys³any: 2013-06-12, 09:09
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
meganki maj± tak± jedn± za¶lepkê od spodniej strony progu i trochê takich otworów od kabiny po ¶ci± gniêciu boczków. Przez nie bêdê konserwowa³ po wspawaniu tectylem ale nie wiem czy jest sens malowaæ je czym przed wspawaniem po wewnêtrznej stronie. |
|
|
|
|
mayer
|
Wys³any: 2013-06-12, 20:57
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
jest sens bo wypali farbê jedynie w miejscu spawu a reszta jest chroniona,lepiej go daæ |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-06-12, 21:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
jak ma byæ porz±dnie to jest sens |
|
|
|