Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Matyn
Wys³any: 2013-07-30, 18:23   Plastiki ró¿ne rodzaje i Caffe Rex
0
UP DOWN

Posty: 1
Gry¼æ temat bêdê od ty³u (od naj³atwiejszego)
Plan zak³ada ¿e wszystko zrobiê osobi¶cie tylko malowanie karoserii bêdzie wykonane przez "Fachowca"

Zdjêcie pogl±dowe jak mam zamiar zrobiæ auto


Wiêc zaczynajmy historiê:
Auto seryjnie wysz³o bia³e
Kto¶ sprowadzi³ auto w idealnym stanie blacharskim i zmieni³ kolor na czarny (warstwa jest cienka wnioskuje po tym ¿e na drzwiach od "zimnego ³kocia zszed³ kolor do bia³ego :spoko: )

Wszystkie ogniska rdzy oraz ze¿arte elementy zosta³y wyeliminowane:








(Za kij nie pamiêtam czym to facet pomalowa³ ale wydaje mi siê ze nazwa³ to "czarna minia")

Jak widaæ na pierwszym zdjêciu zderzak tego oto auta posiada 2 kolory gdzie fabrycznie wychodzi³:
Czarna struktura
kolorowy g³adki element

Nie wiem czy auto na zdjêciu w czarnych miejscach na zderzakach i listwach jest w strukturze czy te¿ nie. Wiem ¿e chcê identyczny kolor czarnego. JEST ¦LICZNY.

Po zapoznaniu siê z Autem przejdê do konkretów gdzie jestem i co robiê.

Zderzak na dzieñ dzisiejszy wygl±da nastêpuj±co:



Dlaczego wygl±da tak? BO JU¯ KRWA NIE WIEM CO ROBIÆ. Od ka¿dego s³yszê co innego. (z reszt± za³o¿ê siê ¿e ka¿dy siêgaj±cy porady na tym forum tak pisze.)

Nastêpna rzecz która jest tylko ruszona przeze mnie to ¶wiat³o tylne:



Porównanie:



¦wiat³a tylne posiadaj± na sobie foliê przyciemniaj±c± która potrafi ju¿ wygl±daæ tak:



Nadszed³ czas na pytania:

1. ¦wiat³o lewego tylnego kierunkowskazu potraktowa³em papierem 600p i past± tempo. Jakim papierem kontynuowaæ dzie³o aby nie by³o znaæ rys oraz ¿eby by³o tak ¿ywe i tak b³yszcz±ce jak na przyk³adowym aucie? Problem przy lampie nr2. Posiadaj± na sobie wypuk³e napisy homologacyjne wiêc nie wiem jak je potraktowaæ ¿eby ich nie zetrzeæ (powód dla pana policjanta do zabrania dowodu)

2. Jak widaæ na ostatnich zdjêciach CRX 2gen polift posiada³y ramkê-obramówkê która jest odblaskowa. Chcia³ bym j± przyciemniæ jak na przyk³adzie na samej górze.

3. Auto posiada du¿± ilo¶æ elementów plastikowych. Jedynie zderzaki posiadaj± lakier na sobie (orginalny + czarny) jakimi papierami do jakiego stopnia zetrzeæ plastiki oraz czym to malowaæ (podobno jest co¶ takiego jak podk³ad wi±¿±cy do plastiku) ale mo¿e on zostaæ na³o¿ony na lakier?

4. Zbieraj±c d³ugi czas informacje na temat jak robiæ blachê wywnioskowa³em co nastêpuje:

"ZASADA BLACHY JEST PROSTA
najpierw na calosc podklad reaktywny mocno smierdzacy, komponuje sie z rdza
matujesz calosc
na duze wgniecenia szpachla z w³óknem bo wlasnie nie peka i jest duzo twardsza
potem na nia wykonczeniowa
na to szpachla natryskowa za dwa dni jak zwykla szpachla sie napije
matujesz wszystko i na to podklad epoxydowy :-)
bardzo trudno sie go potem matuje na mokro ale warto, no i na to kolor jaki tam chcesz czy akryl czy baza..."

W praktyce widzia³ bym to tak:
Podk³ad reaktywny w miejscach robionych i gdzie¶ co¶ zaczyna siê dziaæ.
Zmatowiæ auto do koloru fabrycznego bia³ego
Szpach³a (na temat szpachli wiem wszytko i nic wiec jestem w tej kwestii g³upi jak but :rotfl: tylko nak³adaæ i docieraæ umiem.)
Kolor i bezbarwny.

Z góry dziêki.

Ps. idê trzeæ lampy xD
 

Dementor
Wys³any: 2013-07-30, 18:39   
0
UP DOWN


Posty: 364
Oj kolego napracowa³e¶ siê przy pisaniu tego posta ale przy aucie czeka ciê ogrom pracy a przedewszystkim musisz nocami studiowaæ forum bo to co napisa³e¶ o poszczególnych warstwach jest ra¿±co b³êdne.
Poczytaj na pocz±tek temat o gruntach reaktywnych i epoksydowych np tutaj ale nie tylko, jest wiele tematów

http://lakierowanko.info/...der=asc&start=0

PS lampy te¿ mo¿na lakierowaæ lakierem bezbarwnym ;)
 

KK 
Wys³any: 2013-07-30, 22:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Te blaszki co s± wspawane, nie s± minimalnie wy¿ej ni¿ oryginalna blacha? Jak Ty to chcesz szpachlowaæ? Bulwy nadlepiaæ?

Podziwiam Ciê, ja ju¿ dawno bym to auto wepchn±³ w krzaki.
 
 

diablo74 
Wys³any: 2013-07-30, 22:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
blaszki wspawane i dorobione mizernie za rzadkie spawy to jest po prostu zaproszenie do rdzy ¿eby powróci³a i to zrobi do¶æ szybko
 

kadafi 
Wys³any: 2013-07-31, 22:36   
0
UP DOWN

Posty: 81
Sk±d: Tarnowskie Góry
Pucuj lampy a sprawy lakiernicze oddaj w rêce fachowca i nie zaprz±taj sobie tym g³owy. Piszesz bzdury nie znaj±c nawet podstaw, nie wysilaj±c siê nawet na przeczytanie kart charakterystyk danych produktów.
 

dav91 
Wys³any: 2013-07-31, 23:33   
0
UP DOWN


Posty: 194
Sk±d: Wroc³aw
nie chce siê wtr±caæ ale skoro odwiedzi³ forum o lakiernictwie, to szuka porad jak to ogarn±æ samemu a nie typu "to id¼ oddaj do fachowca, tamto te¿, samemu to sobie poodkurzasz i szybki umyjesz chyba ¿e jeste¶ taki têpy ¿e nawet to zepsujesz"
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group