|
|
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
galicjusz
|
Wys³any: 2013-07-31, 09:39 lakierowanie ca³ego auta (Opel Omega sedan '96)
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Witam wszystkich!
Na wstêpie chcia³bym zaznaczyæ, ¿e jestem amatorem (do tego poczatkuj±cym), przegl±da³em, szuka³em na forum i znalaz³em sporo informacji, które pomog³y liub pomog± mi zrealizowaæ naprawê Omegi. Dodatkowo radzi³em siê w sklepie lakierniczym. Pozostaje jeszcze kwestia szczegó³ów - o tym poni¿ej.
Jestem w trakcie remontu (takie hobby ) swojej Omegi (sedan '96) i przyszed³ czas na naprawê blacharki. Auto jest robione dla siebie. Bêdzie zmiana koloru z zielonego metalic na czarny (ca³o¶ciówka, zdemontowane i totalnie rozebrane wszystkie elementy blacharskie). Newralgiczne miejsca (ze sporym zapasem na wszelki wypadek tak wiêc w³a¶ciwie to wyjdzie spora czê¶æ auta) bêd± szlifowane do go³ej blachy, i zabezpieczane Loctite Super Rost Killer na dwie warstwy (tak¿e wew powierzchnie drzwi i b³otników).
Zastanawiam siê teraz nad wyborem którego¶ z dwóch wariantów. Nie jestem praktykiem i nie znam relacji jako¶ci do ceny poszczególnych produktów.
Wariant 1 - Dupont/Duxone (w kolejno¶ci nak³adania warstw)
1. szlif ca³o¶ci (go go³ego metalu albo do lakieru podk³adowego starej pow³oki w zale¿no¶ci od miejsca) i usuniêcie ew. korozji
2. na go³± blachê Loctite 2 warstwy (tak¿e wewn±trz drzwi, b³otników itd)
3. epoxyd Dupont czarny P72B+P72+THP710 w miejscach szlifowanych do go³ego metalu i zabezpieczonych Loctite
4. w razie konieczno¶ci szpachla 3M 50658
5. na szpachlê podk³ad Duxone1062+DX1020 + szlif
6. epoxyd Dupont czarny P72B+P72+THP710 na ca³e auto (tak¿e wewn±trz drzwi i b³otników)
7. lakier bazowy Centari 600 (np VW czy Ford) + DX34
8a. lakier bezbarwny Dupont3750S+XK203/205
8b. lakier bezbarwny Dupont DX1044+DX1020/1024
na plastiki (zderzaki i progi z dok³adkami Steinmetz) PZP Dupont 800R
jest to wariant dosyæ drogi (dla mnie), nie ukrywam ale zastanwiam siê:
- który bezbarwny wybraæ? 3750S jest dwa razy dro¿szy ni¿ DX1044... jak z jako¶ci±? mo¿e tutaj móg³bym zaoszczêdziæ, wtedy róznica miêdzy wariantami zmniejszy siê dosyæ zauwa¿alnie).
- czy te bezbarwne mog± byæ k³adzione na plastiki bez uelastyczniacza?
- czy ta szpachla nadaje siê na plastiki?
- kalkulowa³em 2,5ltr bazy + 2 ltr DX34 czyli gotowej mieszanki 4,5ltr, oraz 4ltr gotowej mieszanki bezbarwnego, jak my¶licie wystarczy czy za du¿o?
alternatyw± jest wariant 2 - Profix
p. epoxyd - CP395 + CP040
p. akrylowy - CP888 + CP040
szpachla na blachê - CP334 Soft Plus
szpachla na plastiki - CP337 Elastik
baza Black+ CP99 (3ltr) + CP048 (3ltr)
lakier bezbarwny CP400 (3ltr) + 297 (1,5ltr) + CP040???
podk³ad do plastiku CP390
uelastyczniacz CP490
- co¶ tutaj do korekcji?
w tym wariancie jest zdecydowanie wiêcej materia³ów, ale koszt bazy i bezbarwnego to 1/2 w porównaniu do Centari600/3750S, tylko czy warto? nie chcia³bym aby po roku czy dwóch auto wygl±da³o ¼le czy nawet tragicznie.
W obu wariantach produkty bêda mieszane w proporcjach jak z kart technicznych.
Prosi³bym Was o doradzctwo co, jak z czym... w chwili obecnej bazujê w swoich kalkulacjach na powy¿szych rozwi±zaniach. Na pewno co¶ znajdziecie aby zmieniæ, poprawiæ, zweryfikowaæ.
Prace bêd± odbywa³y siê w gara¿u (sierpieñ) a pracowaæ bêdê na Sico Bronze RP (proszê nie ¶miaæ siê !) osobne dwa pistolety do podk³adu i do bazy/klaru. Kompresor to Fini Mk02 100ltr + zespó³ CKD.
Z góry dziêkujê za wasze porady i sugestie.
Pozdrawiam
Micha³ |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-07-31, 13:42
|
-1
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
galicjusz napisa³/a: | chcia³bym zaznaczyæ, ¿e jestem amatorem (do tego poczatkuj±cym), |
Witamy ... na pok³adzie
galicjusz napisa³/a: | przegl±da³em, szuka³em na forum i znalaz³em sporo informacji, które pomog³y liub pomog± mi zrealizowaæ naprawê Omegi. |
Korzystaj z zasobów wiedzy na tym forum po to jest tutaj zgromadzona...
tylko trzeba chcieæ poszukaæ tego co nas interesuje
galicjusz napisa³/a: | Dodatkowo radzi³em siê w sklepie lakierniczym |
I na tym mo¿e lepiej pozostañ....
wiesz co sklep to sklep oni wiedz± najlepiej..... |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-07-31, 13:53
|
+1
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
galicjusz napisa³/a: | alternatyw± jest wariant 2 - Profix
p. epoxyd - CP395 + CP040
p. akrylowy - CP888 + CP040
szpachla na blachê - CP334 Soft Plus
szpachla na plastiki - CP337 Elastik
baza Black+ CP99 (3ltr) + CP048 (3ltr)
lakier bezbarwny CP400 (3ltr) + 297 (1,5ltr) + CP040???
podk³ad do plastiku CP390
uelastyczniacz CP490
|
co do profixa to do epoxu radzi³bym dedykowany rozpuch cp030 lub cp050 nie pamiêtam dok³adnie w ilo¶ci 20-30% jak rozrobisz mniej to musi d³ugo "schn±æ" i bardzo siada, podk³ad akrylowy pewnie na my¶li mia³e¶ cp388 w tej opcji to dobry wybór, no i lakier bezbarwny znacznie lepszy bêdzie cp1500 oczywi¶cie do wszystkiego dedykowane utwardzacze, szpachel dobry wybór na wiêksze "braki" polecam z w³óknem symbol chyba cp336 co do pistoletu to jak nie masz do¶wiadczenia to "polegniesz" na bezbarwnym pozdrawiam |
|
|
|
|
kadafi
|
Wys³any: 2013-07-31, 14:38
|
0
|
|
|
Posty: 81 Sk±d: Tarnowskie Góry
|
galicjusz napisa³/a: | Na wstêpie chcia³bym zaznaczyæ, ¿e jestem amatorem (do tego poczatkuj±cym) |
galicjusz napisa³/a: | Jestem w trakcie remontu (takie hobby ) |
galicjusz napisa³/a: | Auto jest robione dla siebie. |
O w mordê zaraz siê zacznie..... |
|
|
|
|
Mariko12
|
Wys³any: 2013-07-31, 15:05
|
0
|
|
|
My¶libórz
Pomóg³: 1 raz Posty: 342 Sk±d: Zachodniopomorskie
|
Ju¿ czekam na sta³± ekipê która "pomo¿e " w temacie |
_________________ My¶liborz gór± !! |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-07-31, 18:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
galicjusz napisa³/a: | Jestem w trakcie remontu (takie hobby ) swojej Omegi (sedan '96) i przyszed³ czas na naprawê blacharki. |
Witam Ciebie,podziwiam Cie za to,¿e chcesz i masz odwagê reanimowaæ bezwarto¶cowe auto.Tylko zastanawiam,sie po co?
Na materia³y wyda³e¶ ogrom pieniêdzy,narobisz sie,nie wiem czy kiedykolwiek robi³e¶ takie blacharki,ani to klasyk ani zabytek,czy wiesz czym to pachnie?Nie lepiej by³o do³o¿yæ 3,4 tys z³ i kupiæ co¶ "nie zgnitego"?Piszesz,ze to Twoje hobby, ja bym poszuka³ co¶ z aut ,na którym co¶ jeszcze zarobie a nie omega.. Nie gniewaj sie ale musia³em tak napisaæ bo szkoda mi twojej roboty i kasy,któr± utopisz ale to oczywi¶cie Twoje pieni±dze i decyzja.
Powodzenia. |
|
|
|
|
galicjusz
|
Wys³any: 2013-07-31, 18:48
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
hematol napisa³/a: | Witam Ciebie,podziwiam Cie za to,¿e chcesz i masz odwagê reanimowaæ bezwarto¶cowe auto.Tylko zastanawiam,sie po co?
Na materia³y wyda³e¶ ogrom pieniêdzy,narobisz sie,nie wiem czy kiedykolwiek robi³e¶ takie blacharki,ani to klasyk ani zabytek,czy wiesz czym to pachnie?Nie lepiej by³o do³o¿yæ 3,4 tys z³ i kupiæ co¶ "nie zgnitego"?Piszesz,ze to Twoje hobby, ja bym poszuka³ co¶ z aut ,na którym co¶ jeszcze zarobie a nie omega.. Nie gniewaj sie ale musia³em tak napisaæ bo szkoda mi twojej roboty i kasy,któr± utopisz ale to oczywi¶cie Twoje pieni±dze i decyzja.
Powodzenia. |
Witaj,
Absolutnie siê nie gniewam. Rozumiem twój punkt widzenia, jest on dosyæ czêsto spotykany ale niestety siê z nim nie zgadzam, przynajmniej w kilku kwestiach odno¶nie mojego przypadku... Piszesz, ¿e to auto bezwartosciowe - zale¿y jak na to spojrzeæ. Ja chcê to auto zrobiæ dla siebie i nim je¼dziæ, nie jest to samochód na sprzeda¿. Owszem nigdy nie odzyskam kasy w³o¿onej w niego (chocia¿by wszystkie elementy gumowo-metalowe zawieszenia czy czê¶ci do silnika) ale to nie o to chodzi... ja po prostu bardzo lubiê Omegi, zaczyna³em od Rekorda, potem Omega A, nastêpnie B i teraz znalaz³em fajny egzemplarz za niewielkie pieni±dze, nawet starszy od poprzedniej B ale taki jak mi siê podoba³ MV6 z pakietem Steinmetz (zderzaki, progi, lotka, felgi '17). Owszem gdybym chcia³ zarobiæ to bym kupi³ auto z zupe³nie innej stajni a gdybym mia³ kasê to kupi³bym nowy. Omega nie jest autem do jazdy na co dzieñ, od tego s± trwalsze i oszczêdniejsze samochody.
Lubiê weekendowo pogrzebaæ w gara¿u i sprawia mi to ogromn± przyjemno¶æ. W chwili obecnej jest to w³a¶nie ta Omega. Kto wie co bêdzie jutro?
Z drugiej strony nie mam worka pieniêdzy i staram siê liczyæ ka¿d± z³otówkê rozs±dnie. Zada³em pytania na tym forum poniewa¿ liczê, i¿ profesjonali¶ci podpowiedz± mi jak unikn±æ karygodnych b³êdów czy to jesli chodzi o technikê czy o materia³y. Jestem ¶wiadom, ¿e nie wykonam roboty jak profi lakiernik. Zastanawiam siê czy pracowaæ na Profixie czy mo¿e na Dupont/Duxone bo jest to spora ró¿nica (w chwili obecnej ¶wiadom jestem tylko cenowej) a zastosowanie wspomnianych materia³ów budzi trochê moje w±tpliwo¶ci (je¶li chodzi o Dupont/Duxone) np. szpachla na plastiki czy klar 3750S vs 1044. Nie potrafiê te¿ oceniæ ilo¶ci potrzebnych materia³ów (wiem temat rzeka ale przynajmniej w przybli¿eniu pewien zakres). To s± proste pytania prostego amatora w dziale pomocy dla amatorów.
Podsumowuj±c... mo¿esz mi podpowiedzieæ jakie auta kwalifikowa³y by siê do naprawy ta aby zarobiæ? mo¿e przyda siê w przysz³o¶ci je¶li chodzi o Omegê to los jej jest ju¿ przes±dzony wiêc pytam i pytam wszelkie sugestie, porady i uwagi mile widziane moje pytania w pierwszym po¶cie
Z góry dziêkujê |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-07-31, 19:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
galicjusz napisa³/a: | Podsumowuj±c... mo¿esz mi podpowiedzieæ jakie auta kwalifikowa³y by siê do naprawy ta aby zarobiæ? mo¿e przyda siê w przysz³o¶ci je¶li chodzi o Omegê to los jej jest ju¿ przes±dzony wiêc pytam i pytam wszelkie sugestie, porady i uwagi mile widziane moje pytania w pierwszym po¶cie |
Tak,wg. mnie to klasyki-youngtimery,np. vw golf 1,ford capri,opel manta,vw T2,T3-buliki,bmw 6,mercedes 115,123 itp.Sam osobi¶cie restaurujê swojego vw T3,niestety tylko transporter.Nie koniecznie tu chodzi o typowy zarobek na tym ale jak dobrze kupisz i wyremontujesz to bedzie dobra lokata kapita³u.Dla mnie wielka frajda pochwaliæ sie potem 30-letnim autem w doskona³ym stanie... |
|
|
|
|
galicjusz
|
Wys³any: 2013-07-31, 19:40
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
hematol napisa³/a: | Tak,wg. mnie to klasyki-youngtimery,np. vw golf 1,ford capri,opel manta,vw T2,T3-buliki,bmw 6,mercedes 115,123 itp.Sam osobi¶cie restaurujê swojego vw T3,niestety tylko transporter.Nie koniecznie tu chodzi o typowy zarobek na tym ale jak dobrze kupisz i wyremontujesz to bedzie dobra lokata kapita³u.Dla mnie wielka frajda pochwaliæ sie potem 30-letnim autem w doskona³ym stanie... |
Widze jednak, ¿e mamy podobne gusta np. Manta zawsze by³a w sferze marzeñ, piêkne GTE... mo¿e kiedy¶ Je¶li chodzi o ten post to w pe³ni siê z Tob± zgadzam
Powodzenia przy T3! fajne auta
Wracaj±c do sedna tematu... bedê wdziêczny |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-08-01, 10:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
galicjusz napisa³/a: | mo¿esz mi podpowiedzieæ jakie auta kwalifikowa³y by siê do naprawy ta aby zarobiæ? mo¿e przyda siê w przysz³o¶ci |
Ka¿dy Mercedes ze znaczkiem SL na tylnej klapie.....
mo¿esz kupowaæ z zamkniêtymi oczami |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2013-08-01, 11:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
hematol napisa³/a: | .Sam osobi¶cie restaurujê swojego vw T3,niestety tylko transporter.Nie koniecznie tu chodzi o typowy zarobek na tym ale jak dobrze kupisz i wyremontujesz to bedzie dobra lokata kapita³u.Dla mnie wielka frajda pochwaliæ sie potem 30-letnim autem w doskona³ym stanie... |
Lokata kapita³u to raczej nie jest. Nikt tego wk³adu ju¿ nie odda przy tak m³odych samochodach. Frajda ... fakt jest. Najlepiej jednak jak to samochód u¿ytkowy ... taki po CO¦. Mo¿e byæ do je¿d¿enia po piachu, lub bez dachu ... ale taki po CO¦.
Ten na foto by³ zrobiony do wyjazdów na ranczo. Wewn±trz na ¶cianach w uchwytach masa narzêdzi ogrodniczych i budowlanych, trzy akumulatory i ¶wiat³a do pracy po ciemku, schowki, lodówka na piwko, wyci±gany z ty³u stolik / blat z podstawk± .... pó¼niej jeszcze baga¿nik na rower i wiêksze felgi, silnik 2,0 od SEATA. Trzy lata prac remontowych i modernizacyjnych. ¯adnych korzy¶ci finansowych po za frajd± ... kupi³em go po tym jak piêæ lat spêdzi³ na parkingu ... da³em 2 ty¶ ... w³o¿y³em 16 000 z³ bez liczenia w³asnej pracy i czasu ... i efekt jest taki ¿e to nie sprzedawalne by³o za takie pieni±dze jakie kosztowa³ jego remont !!!
Za to skutecznie uczy³ mnie pokory do ¿ycia i cierpliwo¶ci ... Raczej nie doje¿d¿a³ bez przygód z punktu A do punktu B ... raz wróci³ na holu, ale przygody fundowa³ mi po ka¿dym odpaleniu silnika i wrzuceniu biegu ... czasami od razu czasami dopiero w drodze powrotnej .
P1010147.JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 152 raz(y) 793.71 KB |
Bestia.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 119 raz(y) 525.62 KB |
|
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-08-01, 12:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
WoW fajny statek, jedno pytanie w³asnorêcznie lakierowany? |
|
|
|
|
galicjusz
|
Wys³any: 2013-08-07, 13:51
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
pytanie, które wysz³o w trakcie rozpoznania materia³ów - czy jako kontrastu (przy szlifie) na czarny podk³ad akrylowy dobrym rozwi±zaniem bêdzie nabity w spray jasno-szary podk³ad akrylowy? Czy mo¿e on do tego siê nie nadaje? |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|