Autor |
Wiadomo¶æ |
|
schwalba
|
Wys³any: 2013-05-23, 11:28 Pro¶ba o pomoc w doborze podk³adów i lakierów
|
0
|
|
|
Posty: 23 Sk±d: Ruda ¦l±ska
|
Witam. Za jaki¶ czas moje autko trafi do blacharza który podreperuje pod³ogê, zaraz po tym pod³oga bedzie konserwowana... A jeszcze pó¼niej ca³e autko ma dostaæ nowy kolor.
Pierwszy raz bêdê siê zabiera³ za co¶ wiêkszego od motoroweru wiêc chcia³bym zrobiæ to mo¿liwie dobrze a zarazem tanio.
Czyta³em to forum i nie tylko, jest wiele rzeczy którychj nie do koñca rozumiem, chce wiêc wypunktowaæ etapy pracy i kolejno¶æ nak³adania warstw.
1. Odniska rdzy zeszlifowaæ do go³ej blachy i przejechaæ papierem P240
2. na oczyszczony ze rdzy i przematowany element po³o¿yæ podk³ad epoxydowy
3. W miejscach gdzie bêdzie to wymagane szpachlowaæ po czym przeczlifowaæ (tu nie wiem jakim papierem i czy na okro czy na sucho)
4. Na szpachlê znów po³o¿yæ podk³ad epoxydowy.
5. Na epoxyd po³o¿yæ podk³ad akrylowy ( matowaæ epoksyd czy nie?)
6. Akryl zmatowaæ P800 i P1200 ( mokro sucho? )
7. warstwy wierzchnie czyli w moim przypadku Lakier Akrylowy.
Je¶li s± lepsze sposoby na zabespieczenie to chêtnie przyjmê jakie¶ propozycje.
Chcia³bym te¿ zapytaæ o konserwacjê podwozia. Gdy samochód wróci od blacharza nie bêdzie zabespieczony, wiêc chcia³bym wiedzieæ jak najlepiej go zabezpieczyæ? |
|
|
|
|
MI¦Q
|
Wys³any: 2013-08-15, 20:28
|
0
|
|
|
szpeniu
Posty: 11 Sk±d: Przemysl
|
1-ok
2-epoxydowy a na to podk³ad akrylowy i dopiero szpachla
3-120-180-240-400 na sucho
4-podklad akrylowy
5-p600,p800 na mokro pod akryl spokojnie wystarczy
6-na mokro
7-?
konserwacja;
1-wykrecic wszystkie nadkola, os³ony itp
2-porz±dnie wymyæ auto
3-szlifowanie wszystkiego po calo¶ci, rdzy itp
4-obkleic wydech,linki itp
5-odtlu¶ciæ dokladnie
6-podklad antykorozyjny(np.epoksydowy)
7-baranek(polecam bool)
wsio posk³adaæ do kupy |
_________________ Dzieñ bez moda to dzieñ stracony:D |
|
|
|
|
936
|
Wys³any: 2013-08-15, 22:13 Re: Pro¶ba o pomoc w doborze podk³adów i lakierów
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 905
|
schwalba napisa³/a: | Witam. Za jaki¶ czas moje autko trafi do blacharza który podreperuje pod³ogê, zaraz po tym pod³oga bedzie konserwowana... A jeszcze pó¼niej ca³e autko ma dostaæ nowy kolor.
Pierwszy raz bêdê siê zabiera³ za co¶ wiêkszego od motoroweru wiêc chcia³bym zrobiæ to mo¿liwie dobrze a zarazem tanio.
Czyta³em to forum i nie tylko, jest wiele rzeczy którychj nie do koñca rozumiem, chce wiêc wypunktowaæ etapy pracy i kolejno¶æ nak³adania warstw.
1. Odniska rdzy zeszlifowaæ do go³ej blachy i przejechaæ papierem P240
2. na oczyszczony ze rdzy i przematowany element po³o¿yæ podk³ad epoxydowy
3. W miejscach gdzie bêdzie to wymagane szpachlowaæ po czym przeczlifowaæ (tu nie wiem jakim papierem i czy na okro czy na sucho)
4. Na szpachlê znów po³o¿yæ podk³ad epoxydowy.
5. Na epoxyd po³o¿yæ podk³ad akrylowy ( matowaæ epoksyd czy nie?)
6. Akryl zmatowaæ P800 i P1200 ( mokro sucho? )
7. warstwy wierzchnie czyli w moim przypadku Lakier Akrylowy.
Je¶li s± lepsze sposoby na zabespieczenie to chêtnie przyjmê jakie¶ propozycje.
Chcia³bym te¿ zapytaæ o konserwacjê podwozia. Gdy samochód wróci od blacharza nie bêdzie zabespieczony, wiêc chcia³bym wiedzieæ jak najlepiej go zabezpieczyæ? |
1. punkt ju¿ pogr±¿y³ Ciebie i Twoj± kase na materia³y.
Ps. Rdza nie wyczyszczona odro¶nie i wszystko zniszczy !
Mo¿na j± albo usun±c mechanicznie (piaskowanie, szkie³kowanie) albo chemicznie (wytrawianie kwasem) dopiero praca ma sens. |
|
|
|