Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Wasili
Wys³any: 2013-09-25, 19:08   Wyda³em ju¿ prawie 200 z³ i ci±gle to samo
0
UP DOWN

Posty: 54
Witam. W koñcu uda³o mi siê nazbieraæ pieniêdzy na sprzêt i zacz±³em siê "uczyæ". Jednak po mimo wielu prób i b³êdów ca³y czas mam efekty podobne lub gorsze jak na za³±czonych zdjêciach. Wiem tylko tyle, ¿e jest to tak zwana "skórka pomarañczy".

Baza zaraz po wylaniu 3 warstwy:






Baza po wyschniêciu



Pierwsza warstwa klaru



Efekt koñcowy



Widaæ, ¿e powierzchnia chropowata.

U¿ywa³em nastêpuj±cych materia³ów:
- pistolet HVLP dysza 1,4 (MasterLine ;P );
-rozcieñczalnik novol 850
- Klar Novol 570 proporcje 2:1 + 15% rozcieñczalnika;
- baza niebiesko-wioletowa per³a;
- odwadniacz Sico tools;
- kompresor o wydajno¶ci efektywnej 218l.

Temperatura otoczenia wynosi³a oko³o 15-12 stopni. Odleg³o¶æ natrysku stara³em siê utrzymaæ w odleg³o¶ci 20cm. Oczywi¶cie zak³adka na 3/4 itd.

Ci¶nienie ustawione na kompresorze ( wiem, ¿e to nie tak siê powinno robiæ ale dopiero zamówi³em reduktor pod pistolet) Oko³o 2,4 bar.

Nie wiem po prostu co ca³y czas robiê ¼le. Zawsze czekam, a¿ baza do koñca wyschnie(jednolita barwa na ca³ej powierzchni), a proporcje bazy i lakieru mieszam zgodnie z takim kubkiem.



Nie mam zielonego pojêcia co robiê ¼le. Proszê o jakie¶ rady bo na pi±tek zamówi³em ju¿ litr lakieru :rotfl:
 

pawel1108 
Wys³any: 2013-09-25, 19:47   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 960
Sk±d: Wroc³aw
Wasili napisa³/a:
pistolet HVLP dysza 1,4 (MasterLine );

Wasili napisa³/a:
odwadniacz Sico tools;

Wasili napisa³/a:
Nie mam zielonego pojêcia co robiê ¼le.
Wasili napisa³/a:
kompresor o wydajno¶ci efektywnej 218l.


Czego siê spodziewa³e¶ ? Jakie efekty chcia³e¶ osi±gn±æ ?

Wasili napisa³/a:
Proszê o jakie¶ rady bo na pi±tek zamówi³em ju¿ litr lakieru

Ja Ci radzê nie truj siê, przepro¶ i nie odbieraj tego lakieru, szkoda pieniêdzy.
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

tomek70
Wys³any: 2013-09-25, 19:47   
0
UP DOWN

Posty: 125
Podkrêæ ci¶nienie na 4 - 4,5 bar.
 

YAMAHER
Wys³any: 2013-09-25, 20:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
Pawe³ Ty to potrafisz pocieszyæ hahaha :-D

:-Dwasili :-Dzle przygotowywujesz powierzchniê pod baze.
pokladzik papierkiem 1200
dajesz kontaktow± warstwê na podkald taki obloczek przeswitujacy musi byc. Czekasz np 10 min i jedziesz druga warstwê wylana zamkniêta tak zeby nie pocieklo. Czekasz 10 min i ogl±dasz z latark± lub mocnym halogenem powierzchniê w celu zobaczenia czy sa jakies przebarwienia, nastêpnie czekasz z 30 min az rozpuch odparuje z bazy. Baza musi byc 100 procent matowa i g³adk± jak ta lala.

dajesz obloczek z klaru kup ten 590 Hs. Czekasz 10 min i dajesz pe³n± warstwê tak zeby nie zrobic zacieku :-D no a pozniej sie wk... Na jakis zaciek :-D :-D a dalej zostaje mycie guna :-D

:-D i podkrec ci¶nienie zeby na wyj¶ciu z reduktora bylo od 4...do 6 :-) :-) pozniej bedziesz walczy³ z sylikonami kurzami itd :-D

:-Ddaj znac jak poszlo :-)
 

Wasili
Wys³any: 2013-09-25, 21:40   
0
UP DOWN

Posty: 54
Mam pistolet HVLP wiêc ci¶nienie jakie max mogê mu zapodaæ to 3.5 bara.

Cytat:


Wasili napisa³/a:
pistolet HVLP dysza 1,4 (MasterLine );

Wasili napisa³/a:
odwadniacz Sico tools;

Wasili napisa³/a:
Nie mam zielonego pojêcia co robiê ¼le.
Wasili napisa³/a:
kompresor o wydajno¶ci efektywnej 218l.


Czego siê spodziewa³e¶ ? Jakie efekty chcia³e¶ osi±gn±æ ?

Wasili napisa³/a:
Proszê o jakie¶ rady bo na pi±tek zamówi³em ju¿ litr lakieru

Ja Ci radzê nie truj siê, przepro¶ i nie odbieraj tego lakieru, szkoda pieniêdzy.


Tak wiem, Ty od razu umia³e¶ lakierowaæ.
 

Masa
Wys³any: 2013-09-25, 21:52   
0
UP DOWN

Posty: 79
Wasili, jak ustawiasz na reduktorze przy kompresorze ci¶nienie 2.4 to do pistoletu mo¿e 1.4 dochodzi ^^
Na wê¿ach, odwadniaczach itp s± du¿e spadki ci¶nienia. Ja kiedy¶ zrobi³em b³±d i odwadniacz ten pod pistolet przykrêci³em pomiêdzy pistoletem a reduktorem- od razu by³y problemy, a spadek ci¶nienia ok 1.5bar
Po drugie- masz wg mnie zbyt ma³± wydajno¶æ kompresora by u¿ywaæ pistoletu HVLP.

Ja te¿ mia³em problemy z grub± mor± a skoñczy³y siê dopiero po zakupie pistoletu RP

HVLP pracuje na ni¿szym ci¶nieniu ale ma bardzo du¿e zapotrzebowanie na powietrze, którego u ciebie brak

Ka¿dy tutaj uczy/uczy³ siê na w³asnych b³êdach- masz okazje- korzystaj z rad- ciebie to mo¿e ominie :spoko:
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-09-25, 22:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Zacznij od testu pistoletu. Pistolety z Chrl czêsto ju¿ jako nowe, daj± krzywy strumieñ. W tym celu przekrêæ rozpylacz z pozycji poziomej w pionow±. Z odleg³o¶ci ok.15cm zrób natrysk 3-sekundowy na polakierowany element. Powiniene¶ otrzymaæ poziom± liniê. Po kilku sekundach ta linia zmieni siê w zaciek. Je¿eli nie bêdzie on przypomina³ kszta³tem, u¶miechu, wyrzuæ pistolet do kosza. Zrób to samo je¿eli zamiast, linii poka¿e siê pozioma ósemka.
Druga rzecz to mieszanie lakieru. Czêsto lakiernicy mieszaj± lakier krócej ni¿ cukier w herbacie, a potem dziwi± siê, ¿e s± zacieki, albo nie schnie albo ¼le siê poleruje. Lakier mieszamy przez 3 minuty mieszad³em w kubku i po wymieszaniu odstawiamy na 3 minuty ¿eby siê odpowietrzy³. Zanim zaczniesz go mieszaæ postaw go ze dwie godziny na grzejniku. Lakier zachowuje siê podobnie jak olej. Jak wlejesz na patelnie jest gêsty. Podgrzejesz i robi siê jak woda. Do ciep³ego lakieru nie trzeba dodawaæ rozpucha, co zmniejsza ryzyko dziwnych przygód.
570 to fajny lakier, ³atwy w aplikacji, a to co widzê na zdjêciach to moim zdaniem ¼le wymieszany lakier.
Co do skórki pomarañczy-czyt. morki, to jest ona potrzebna. Nowe samochody maj± morkê. Ma ona na celu utrzymanie po³ysku lakieru. Da siê polakierowaæ samochód na lustro, ale po kilku wizytach na myjni bêdzie matowy. Kwestia uk³adania morki - to du¿e do¶wiadczenie poprzedzone ciê¿k± prac±.
Je¿eli kupi³e¶ reduktor pod pistolet z Chrl, to oddaj go jak mo¿esz. W±¿ o ¶rednicy 10mm i d³ugo¶ci 10 metrów spokojnie wystarczy. Na kompresorze masz chiñski manometr. W jego miejsce wkrêæ Polski (Prema Kielce ok.40z³). Wlej lakier do pistoletu i ustaw go tak jak do natrysku. Potem naci¶nij spust tak aby pistolet podawa³ samo powietrze, bez lakieru, i zacznij regulowaæ ci¶nienie na kompresorze.
Chiñskie manometry dokrêcane do pistoletu, s± tak wiarygodne jak komisja Macierewicza.
 

Wasili
Wys³any: 2013-09-27, 15:04   
0
UP DOWN

Posty: 54
Dotar³ dzi¶ do mnie reduktor pod pistolet i je¿eli wierz±c w jego wskazania do pistoletu nie dociera³ nawet 1 bar xD Teraz kompresor rozkrêcony na maxa i do pistoletu ca³y czas dochodz± 2 bary. Ogarnê jaki¶ bezbarwny i zabieram siê do roboty. Odpiszê ju¿ jak bêd± jakie¶ efekty.
 

Wasili
Wys³any: 2013-09-27, 16:18   
0
UP DOWN

Posty: 54
Nie mogê ju¿ edytowaæ, dlatego post pod postem.

W³a¶nie wróci³em z gara¿u i uda³o mi siê ³adnie równo wylaæ. Na pewno lepiej ni¿ wcze¶niej. W ogóle ca³kiem inaczej nak³ada³o siê bazê.



Na zdjêciu tego nie widaæ ale powierzchnia ma takie jakby mikro w³oski, a gdy pola³em na ni± wod± pojawi³o siê krystalicznie odbicie bez zniekszta³ceñ. Lakieru nie wyla³em bo siê fundusz skoñczy³. Za tydzieñ wyp³ata to bêdziemy dzia³aæ. Dam znaæ co i jak. Mam nadziejê, ¿e to bêdzie jako¶ sz³o :tak:
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-09-27, 18:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Wasili,
Baza dzi¶ a klar za tydzieñ.

Pop³yn±³e¶ :help:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-09-27, 22:20   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Lackdoctor napisa³/a:
Baza dzi¶ a klar za tydzieñ.

;) :spoko:
Tak trzymaj kolego.... ;)
 

tomek70
Wys³any: 2013-09-28, 05:31   
0
UP DOWN

Posty: 125
Robertlodz09 napisa³/a:
Lackdoctor napisa³/a:
Baza dzi¶ a klar za tydzieñ.

;) :spoko:
Tak trzymaj kolego.... ;)
Przecie¿ pola³ wod± to nie wyschnie. ;)
 

bercixxx1992
Wys³any: 2013-09-28, 09:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 87
Przecie¿ pola³ wod± to nie wyschnie ^^ ^^ ^^ ^^ [...] mnie ten tekst:DDDDD
a pozniej pisza ze oczka sie robia
choc w sumie mialem podobne problemy na poczatku-ale baze woda polewac?toz to sie w pale nie miesci
 

Wasili
Wys³any: 2013-09-28, 16:28   
0
UP DOWN

Posty: 54
Tak pola³êm sobie bo i tak bêdê ca³± malowa³ od nowa. Pola³em, ¿eby zobaczyæ czy tworzy siê równo odbijana powierzchnia. Wiem dobrze, ¿e klar trzeba wylaæ po 10-15 minutach.
 

Niewiadow
Wys³any: 2013-09-28, 20:10   
0
UP DOWN

Posty: 5
¬le wlany ,przyrównuj±c ten na samej górze strony najlepiej
Wymieszaj (pewnie masz 2;1) 100 ml z 50 m utw +20 ml rozpucha

To teraz zmatowiej wszystko klockiem ,a na klocku papier 2000,nastêpnie rozlej 1 warstwê aby by³ch ,,chropowata'',¿e tak powiem ,pó¼niej rozkrêæ pistolet i ci¶ 4 bary nanie¶ klar z tak± prêdko¶ci± ,aby rozla³ sie ³adnie,ca³y czas bacznie obserwuj±c,pomijam to ¿e baza ,¼le naniesiona
i przy pierwszej warstwie klaru widaæ ,¿e baza jest t³usta ! :devil: nie wiem jakim cudem
 

Wasili
Wys³any: 2013-10-01, 12:33   
0
UP DOWN

Posty: 54
Zdjêcia z wczorajszego lakierowania. Mimo ustawiania ci¶nienie na reduktorze pod pistoletem efekt dalej ten sam.






Na zdjêciach tego nie widaæ ale morê widaæ bez wiêkszego przygl±dania siê. Podczas wylewania klaru z tego co wiem powinien on siê z czasem lekko rozp³yn±æ, a u mnie nie ma w³a¶nie tego etapu.


Dodam jeszcze to, bo mo¿e tu jest wina. 1 warstwa klaru by³a taka jakby chropowata, a drug± wyla³em po oko³o 10-12 minutach, gdy po przejechaniu lekko palcem nie przykleja³ siê. Mo¿e powonieniem czekaæ a¿ wyschnie ca³kiem?
 

rogal-master1
Wys³any: 2013-10-01, 21:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 848
W jakich proporcjach mieszasz klar?
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-10-01, 22:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
My¶lê, ¿e rozwi±zywanie tego problemu powiniene¶ zacz±æ od nauki czytania. Wiele osób napisa³o na co mo¿esz zwróciæ uwagê. Ty upar³e¶ siê na manometr i dziwisz siê , ¿e problem nadal istnieje.
Je¿eli kto¶ oferuje Ci bezinteresown± pomoc w odpowiedzi na Twoja pro¶bê o naukê lakierowania samochodu, z szacunku dla naszego czasu, przeczytaj ze zrozumieniem nasze posty.

Jak masz lipny pistolet, to nawet na stanowisku testowym w fabryce Saty, dalej bêdzie to lipny pistolet, i czy bêdzie to powietrze z kompresora, balonika, czy skondensowany halny przepuszczony przez wê¿ownicê od bimbrownicy, nic to nie zmieni. Dalej bêdziesz wrzuca³ fotki i lamentowa³, ¿e nie wysz³o, bo dalej bêdziesz mia³ lipny pistolet.

Zapoznaj siê z pojêciem "atomizacja kropli", zrób test swojego pistoletu i wróæ tutaj z konkretnymi informacjami, po to , ¿eby¶my mogli Tobie pomóc.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2013-10-01, 22:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
trze¼wy inaczej,

Moim zdaniem kolega chyba sobie lekko jaja robi.
Patrzac na fotki nie jest ¼le.
Mo¿e kolega nie wie ze lakier nie rozlewa sie na lustro, lecz tworzy tzw ³uskê.

Jej wygl±d to juz sprzêt decyduje i umiejetno¶ci.
Tak ¿e z fotek wygl±da ok, ale je¶li efekt nie jest zadowalaj±cy w realu to proponuje robic krótka przerwe na odparowanie, lub... nie robic jej praktycznie wcale.
Wasili napisa³/a:
Dodam jeszcze to, bo mo¿e tu jest wina. 1 warstwa klaru by³a taka jakby chropowata, a drug± wyla³em po oko³o 10-12 minutach, gdy po przejechaniu lekko palcem nie przykleja³ siê. Mo¿e powonieniem czekaæ a¿ wyschnie ca³kiem?


No wiêc tu jest wina.
Nie licz±c sprzetu, warunków i umiejetno¶ci - nie wnikam.
Wiêc pierwsza warstwê wylej cienko ale wylej na gladko.
Druga na gotowo, nawet jesli to ms.... bo pistoletem z losowa atomizacja i tak grubo¶c warstwy lakieru bedzie jak by profesjonalnym pistoletem robic trzy warstwy.

PS.
Po polerce to co na fotkach bêdzie ok.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

936
Wys³any: 2013-10-04, 17:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Wasili
JESTE¦ Najlepszy !!!
.... tylko jeszcze o tym nie wiesz ^^
 

936
Wys³any: 2013-10-04, 18:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
200 z³ to górna granica mo¿liwo¶ci ?!.....
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-10-04, 20:47   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
936 napisa³/a:
200 z³ to górna granica mo¿liwo¶ci ?!....
;) :tak: :spoko:
 

Niewiadow
Wys³any: 2013-10-05, 15:23   
0
UP DOWN

Posty: 5
Jak jest jaki¶ niskobud¿etowy pistolet i do tego manometr ,to lepiej ten manomter wywaliæ,bo jest tak wykonany po dok³adnym przeze mnie zweryfikowaniu,mianowicie wewn±trz ma taki otwór przelotowy,¿e 4 szpilki ig³y by siê nie zmie¶ci³y,a max ci¶. po ca³kowitym rozkrêceniu regulatora to 2 bary

Pozostaje kupiæ manometr za ponad 100z³. ale to przerost formy nad tre¶ci±,tak¿e trzeba wykazaæ sie s³uchem i próbowaæ na jakim¶ elemencie polakierowanym ju¿ baz± i sprawdzaæ

Je¿eli to b/b medium solid to tak na dobr± sprawê po rozcieñczeniu 2:1 (przewa¿nie tak jest,sprawd¼ na karcie technicznej) + nawet 10% rozcieñczalnika akrylowego ,a¿ do 20% powinien siê ³adnie rozlewaæ
i wtedy baza na g³adko i 1 i 2 warstwa b/b na g³adko -pe³ne dobrze wylane warstwy
W przypadku High Solid zazwyczaj na 1.5 warstwy sie robi ,ale to ju¿ zale¿y
Do hs trzeba mie¶ dobry pistolet o niemal znakomitej atomizacji materia³u

Przede wszystkim zwiêksz ci¶nienie ,bo ten pistol nawet nie ma grama cech hvlp
4 barami wylewaj klar,wtedy bêdzie lepsza atomizacja i bêdzie cacy
 

Wasili
Wys³any: 2013-10-05, 18:25   
0
UP DOWN

Posty: 54
Zrobi³em tak jak powiedzia³ Lackdoctor i wysz³o. Teraz przepolerowaæ tylko bo piach zawia³o xD. Co do pistoletu planujê zmianê na STAR S-106C HP. Wyczyta³em gdzie¶ tu na forum, ¿e nie potrzebuje, a¿ tak du¿o powietrza i pracuje na ci¶nieniach 3-4 bary. Zdjêæ nie wrzucê bo zaraz dalej "znawcy" bêd± siê nabijaæ itd. Jednak dziêki za chêæ pomocy i za naprowadzenie mnie na dobr± ¶cie¿kê. Pozdrawiam.
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2013-10-05, 19:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Wasili napisa³/a:
Jednak dziêki za chêæ pomocy i za naprowadzenie mnie na dobr± ¶cie¿kê. Pozdrawiam.

Nie ma za co. Skoro jeden post wystarczy³ ¿eby¶ nauczy³ siê lakierowaæ, trzeba siê zastanowiæ nad korespondencyjnymi kursami kamufla¿u, driftu Autosanem, jazdy na rowerze i obróbki skrawaniem.
_________________
¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 

936
Wys³any: 2013-10-06, 20:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
trze¼wy inaczej napisa³/a:
Wasili napisa³/a:
Jednak dziêki za chêæ pomocy i za naprowadzenie mnie na dobr± ¶cie¿kê. Pozdrawiam.

Nie ma za co. Skoro jeden post wystarczy³ ¿eby¶ nauczy³ siê lakierowaæ, trzeba siê zastanowiæ nad korespondencyjnymi kursami kamufla¿u, driftu Autosanem, jazdy na rowerze i obróbki skrawaniem.


^^

A co z operacjami na otwartym sercu przez telefon ?!...
 

936
Wys³any: 2013-10-06, 20:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Wasili napisa³/a:
Teraz przepolerowaæ tylko bo piach zawia³o.

i masz ASO pod blokiem !!!
Elegancko.
To po wuj ja 16 lat zdobywa³em wiedze i do¶wiadczenie jak tylko przepolerowac trzeba i jest git ?! ^^

Pewnie szko³a jest do dupy ! liczy sie tylko fach w rêku ^^
 

936
Wys³any: 2013-10-06, 20:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Nikomu nie chodzi tutaj o o¶mieszenie Ciebie bo po co ???
tylko. Ty...
£apiesz giwere w ³ape i siejesz !
Troche pokory dla wiedzy stary bo to siê op³aca !!!
 

PROJEKTER
Wys³any: 2013-10-07, 09:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Wasili napisa³/a:
Zrobi³em tak jak powiedzia³ Lackdoctor i wysz³o. ....


^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ .... :sciana:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

YAMAHER
Wys³any: 2013-10-07, 10:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
Wasili co to za klar :-) ??
 

luki19951 
Wys³any: 2013-10-07, 12:41   
0
UP DOWN
luki19951

Posty: 79
Sk±d: kajew
siema pope³niasz b³±d z ci¶nieniem za ma³e jak rozrabiasz na kubku lakierniczym dodaj 15 % akrylowego i ci¶nienie 3 atm :D patrz na rozk³adanie lakieru :D
 

luki19951 
Wys³any: 2013-10-07, 12:44   
0
UP DOWN
luki19951

Posty: 79
Sk±d: kajew
a w jakiej temperaturze malujesz bo to tak widaæ jak by ci siê nie rozlewa³ bez barwny tylko stawa³ :D mo¿e za du¿o utwardzacza dajesz
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-10-07, 19:29   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Wasili napisa³/a:
planujê zmianê na STAR S-106C HP. Wyczyta³em gdzie¶ tu na forum, ¿e nie potrzebuje, a¿ tak du¿o powietrza i pracuje na ci¶nieniach 3-4 bary.


Mo¿e bêdzie odpowiada³....... ;)
http://allegro.pl/pistole...3608931609.html
 

936
Wys³any: 2013-10-07, 20:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
YAMAHER napisa³/a:
Wasili co to za klar :-) ??


???
RM DiamonTop MS na czarnej bazie.
Tak wyjdzie
 

936
Wys³any: 2013-10-07, 22:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
I tyle w tym magii. :D
 

Wasili
Wys³any: 2013-10-07, 23:59   
0
UP DOWN

Posty: 54
Tak jak pisa³em ju¿ wcze¶niej. Klar Novol 570 proporcje 2:1 z tym, ¿e teraz da³em 20% rozcieñczalnika. Co do temperatury to tyle ile na dworze. Oko³o 10 stopni by³o. Utwardzacza da³em troszkê wiêcej ni¿ na miarce by³o.

Za jaki¶ czas zajmê siê polo widocznym na zdjêciach wiêc mo¿e wrzucê zdjêcia. Obecnie za³atwiam sobie czysty wiêkszy gara¿ wiêc bêdzie wiêcej miejsca ^^

Do Robertlodz09 : Mój kompresor ma wydajno¶æ efektywn± oko³o 200l. Da radê ten pistolecik poci±gn±æ? W internecie podawane s± zbli¿one zapotrzebowania na powietrze, do wydajno¶ci mojego kompresora. Dlatego pytam.
 

luki19951 
Wys³any: 2013-10-08, 09:48   
0
UP DOWN
luki19951

Posty: 79
Sk±d: kajew
a co do tych pierwszych zdjêci to moim zdaniem nie przyj±³ siê lakier tylko siê po oczkowa³ tak jak by by³ t³usty element lub z kompresora rzuci³o ci olejem :D masz odwodniacz przy sprê¿arce itp je¿eli nie to za³ó¿ przy pistolecie mo¿e ci kompresor olejem rzucaæ ja tak samo mia³em :D
 

Wasili
Wys³any: 2013-10-08, 22:08   
0
UP DOWN

Posty: 54
Odwadniacz jest pod pistoletem. Zaraz przed nim reduktor no i pistolet.
 

luki19951 
Wys³any: 2013-10-09, 16:36   
0
UP DOWN
luki19951

Posty: 79
Sk±d: kajew
a ca³y czas ci tak lakieruje czy s± zmiany na lepsze :D a pyli ci ten pistolet czy pluje :D :shock:
 

Wasili
Wys³any: 2013-10-09, 22:21   
0
UP DOWN

Posty: 54
Przy podk³adzie wcale nie pyli. Przy bazie trochê, a przy klarze to ju¿ konkretnie :D Ale pistolet bêdê zmienia³ na Iwata AZ3 HTE 2 jak siê uda licytn±æ ^^ Muszê instalacjê teflonem po uszczelniaæ jeszcze bo ci¶nienie spada podczas malowania nawet poni¿ej 2 bar.

Aby malowaæ w miarê równym ci¶nieniem przy pistolecie robi³em to zawsze podczas gdy kompresor pracowa³(pompowa³ powietrze). W tym momencie na reduktorze pod pistoletem utrzymuje siê ca³y czas ta sama warto¶æ. Nie wiem czy dobrze robiê w ten sposób czy nie ale chocia¿ ci¶nienie mam te same ca³y czas.
 

luki19951 
Wys³any: 2013-10-10, 17:27   
0
UP DOWN
luki19951

Posty: 79
Sk±d: kajew
po twoim pisaniu od czuwam ¿e ten twój kompresor nie daje rady przy twoim pistolecie czyli lipa bo na pocz±tku jest wyszcze ci¶nienie a w ci±gu lakierowania elementu spada i nie rozpyla tak jak potrzeba ogólnie kompresor przy malowaniu po winieñ dobijaæ i siê wy³±czyæ he he :D nic nie pasuje do siebie :D
 

Wasili
Wys³any: 2013-10-10, 22:06   
0
UP DOWN

Posty: 54
Dobija i siê wy³±cza. Tylko, ¿e jak lakieruje ca³y czas to trochê to trwa.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania