Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-15, 22:37
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-01-21, 21:23   Jak wymieniæ próg?
0
UP DOWN


Posty: 418
Bzyku



Do³±czy³: 21 Lis 2005
Posty: 24

Wys³any: Sro Gru 07, 2005 7:12 pm Temat postu: Jak wymieniæ próg?

--------------------------------------------------------------------------------

WItam,
Na pocz±tku chcia³bym przeprosiæ za temat mo¿e nie do koñca pasuj±cy do forum.

Tak jak moich kilka postów na tym forum wiadomo ¿e chcia³bym nauczyæ siê malowaæ dobrze malowaæ. Tylko ¿eby malowaæ muszê te¿ pospawaæ przed malowaniem, to nawet nei jest przygotowanie pod³o¿a dlatego zastanawia³em siê czy w ogóle mogê siê zwróciæ tu o pomoc, pomy¶la³em ¿e fachowcy na forum dla których to jest normalka pomog±.
Przejd¼my do sedna.

W moim piêknym Opelku jak to w oplu bywa blacha nie jest zbyt trwa³a progi, nadkola itp. gnija strasznie.
Na poni¿szej fotce widaæ jak wygl±da próg w Calibrze przys³oniêty by³ plastikiem (tak± nak³adk± na progi). No i zabra³em siê za zreperowanie tego, spawaæ potrafiê i mogomatem i spawareczk± (dla mnie spawaæ to wiedzieæ jak u¿ywaæ potrafiê za³adaæ niewielkie ogniska rdzy itp duperelki lecz to co zobaczy³em w Cali normalnie mnie przeros³o.

Co z tym zrobiæ ³ataæ kupiæ blachê i próbowaæ zrobiæ krzta³t progu, czy i¶c do sklepu i kupiæ reperaturkê i wspawaæ tak jak fachowiec by to zrobi³. Chêtnie bym wspawa³ jak fachowiec lecz trzeba wiedzieæ gdzie wyci±æ stary element w którym miejscu. czy móg³by kto¶ naznaczyæ w jakim¶ programie graficznym na za³±czonym obrazku jak powinno siê wymieciæ czê¶æ progu? b±dz te¿ ca³y próg gdzie robiæ ³±czenia?


A tu nieco wiekszy http://www.kaczorek.easyi...watne/prog1.jpg
a tu zbil¿enie na rdzê http://www.kaczorek.easyi...ywatne/rdza.jpg
Z góry dziêkujê za pomoc, nie oddam tego fachowcom dlatego, ¿e ma³o który zrobi to solidnie, czasy realizacji s± niekiedy d³ugi bo to to tamto i Nie staæ mnie ¿eby wy³o¿yæ mechanikowi od 400 do ... z³ za wymianê. Chyba to ostatnie jest narbardziej przekonywuj±ce dla mnie.

Mój mail Bzyku21@tenbit.pl lub na forum poprzez podanie linka.

Powrót do góry


DrCruel
Site Admin


Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 39

Wys³any: Czw Gru 08, 2005 12:29 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Bzyku, sorki za zmianê tematu tak bêdzie lepiej go szukaæ a problem ciekawy

Powrót do góry


Bzyku



Do³±czy³: 21 Lis 2005
Posty: 24

Wys³any: Czw Gru 08, 2005 9:48 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dla mnie te¿ ciekawy tylko z odpowiedzi± jako¶ siê nie pal± , hyhy czekamy..

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Czw Gru 08, 2005 12:17 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Próg jest ewidentnie do wymiany.Zamów sobie drugi w sklepie,ale musisz wzi±¶æ pod uwagê ¿e w autach 3y drzwiowych trzeba wcinaæ siê w doln± czê¶æ tylnego b³otnika i bardzo dok³adnie sprawdziæ stan pod³ogi w miejscu ³±czenia z progiem.To miejsce te¿ bywa mocno "zjedzone".Sama wymiana niejest taka trudna pamiêtaæ musisz tylko ¿eby zdj±æ przedni b³otnik , ale zostawiæ drzwi - sprawd¼ ruszaj±c nimi w osi pionowej czy nie maj± luzu na zawiasach,je¿eli jest luz to koniecznie wymieñ ko³ki w zawiasach-drzwi pomog± ustaliæ szparê miêdzy nimi a progiem.Do amputacji progu potrzebna jest szlifierka k±towa ztarcz± do ciêcia i specjalne wiert³o do zgrzewów.SAMOCHÓD MUSI STAÆ RÓWNO
_________________
fifka

Powrót do góry


Bzyku



Do³±czy³: 21 Lis 2005
Posty: 24

Wys³any: Czw Gru 08, 2005 1:08 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------



A nie mogê np. tu wyci±æ tego najabardziej zgni³ego kawa³ka? reszte potraktowaæ ³atkami te drobne zarodki rdzy.

Próg zamawiam nowy. Jeszcze co do wymiany mam pytanie, czy po wyciêciu progu jak mam spasowaæ nowy element, na styk nowy z bud± czy mo¿e jakie¶ delikatne zak³adki siê robi? chodzi o te widoczne miejsce z boku.

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Czw Gru 08, 2005 5:01 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Zapomnij o ³atkach TO JEST OPEL, A OPEL MA TE CHOLERNE GWO¬DZIE DO SPINEK OD KTÓRYCH BIERZE SIÊ KOROZJA Za parê dni umieszczê tu fotostory z odbudowy OMEGI mojego kumpla z pracy...........94r i ma³o wozu zosta³o.....a ma byæ w KAMELEONIE
Nowy próg przy³ó¿ do wozu i rysikiem odrysuj jego kszta³t na b³otniku a potem zrób drug± rysê o 3cm PONI¯EJ pierwszej.To bêdzie LINIA CIÊCIA Zgrzewy porozwiercaj wiert³em do zgrzewów(wygl±da jak frez czo³owy z pilotem).Jak wszystko powycinasz i porozwiercasz to niestety muszisz u¿yæ"ruskiego klucza"........
_________________
fifka

Powrót do góry


DrCruel
Site Admin


Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 39

Wys³any: Czw Gru 08, 2005 6:00 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja siê na blacharce nie znam i nie chcê wchodziæ w kompetencje blacharzy ale wiem, ¿e jak bym w swoim autku na którym mi zale¿y, wymienia³ próg to nie pozwoli³bym na ¿adne spawy punktowe tzn. co kilka centymetrów. Wiem bo widzia³em na w³asne oczy ¿e mo¿na tak spawaæ migomatem ¿e wyjdzie spaw "ci±g³y" tylko trzeba chcieæ
Ponadto jestem zwolennikiem zagruntowania elementu wstawianego gruntem reaktywnym jeszcze przed wstawieniem
Po wspawaniu nie ma mo¿liwo¶ci zabezpieczyæ antykorozyjnie takiego elementu w miejscach styku od wewnêtrznej strony Grunt reaktywny (wash primer) nie daje w³a¶ciwie pow³oki która mog³aby ulec spaleniu podczas spawania a nawet jak spaw naruszy strukturê gruntu to na bardzo ograniczonej powierzchni i bez szkody dla spawu. Dlatego uwa¿am ¿e warto to zrobiæ bo pozosta³a powierzchnia jest choæ trochê zabezpieczona.
Takie zabawy oczywi¶cie mog± byæ tylko w wykonaniu amatorów i osób zakochanych w swoim autku bo lakiernik nie ma na to czasu i pieniêdzy Smutne!

Powrót do góry


Bzyku



Do³±czy³: 21 Lis 2005
Posty: 24

Wys³any: Czw Gru 08, 2005 10:42 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Czyli mam to rozumieæ tak ¿e jak naznaczê sobie od progu liniê i dam 3cm ni¿ej nastepn± to w tym ni¿ej wyci±æ próg a ta górna jest tylko po to ¿eby mniejwiecej po calosci uzyskaæ tak± sam± zak³adkê tak? Czyli nie robiæ na styk blach ( bo pêk± podobno) tylko zak³adkê pwiedzmy t± 3cm
Dobrze zrozumia³em , wolê siê uperniæ.

A tak w ogóle mam problem z dostaniem progu do Calibry obdzwoni³em wszystkei sklepy w okolicy i nawet na zamówienie nic takiego mi nie sprowadz± wys³a³em te¿ zapytanie do www.bhmd.pl podobno oni mog± mieæ co¶ takiego, zobaczymy jutro, jak nie dostane to nei wiem co zrobiê, sam z blachy nie wyprofilujê tego

Powrót do góry


bartek



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 25
Sk±d: warszawa
Wys³any: Pi± Gru 09, 2005 12:07 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

zawsze pozostaja zlomy, ew ogloszenie z calibra na czesci, niech wycinaja... zakladajac oczywiscie ze prog bedzie w dobrym stanie.

Powrót do góry


bartek



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 25
Sk±d: warszawa
Wys³any: Pi± Gru 09, 2005 12:14 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=75818011
tylko czy to Twoja strona ? zdjecia nie dzialaja...

Powrót do góry


Bzyku



Do³±czy³: 21 Lis 2005
Posty: 24

Wys³any: Pi± Gru 09, 2005 7:23 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

hahaha, moja strona .
Jesli w hurtowni nie dostane dzi¶ to bêdê do go¶cia pisa³.
Dziêki wielkie.

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Pi± Gru 09, 2005 8:53 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

DrCruel ma racjê z gruntowaniem elementów przed wstawieniem,taka procedura obowi±zuje np w firmie Centrum Service wW-wie przy Omulewskiej(dawniej Mercedes Sobka Zasady ) w której przepracowa³em parê latek.Nietóre elementy s± nawet wyprawione" na gotowo" z lakierowaniem w³±cznie i dopiero pó¼niej wspawane do nadwozia.Co do spawania to TYLKO I WY£¡CZNIE SPAW PUNKTOWY
Chyba jeszcze DrCruel nie mia³ "przyjemnno¶ci"wyprowadzenia powie¿chni,która "rzuci³a"od wysokiej temperatury spawania ci±g³ego......
Spawy robi siê co 1,5>2cm po przek±tnej prostok±ta zbli¿aj±c siê stopniowo do ¶rodka elementu.Aha dobrze jest miejsca do spawania pomalowaæ CYNKIEM W SPRAYU,ta farba prewodzi pr±d daj±c jednocze¶nie ochronê antykorozyjn±.Kumpel z BHMD nawija ¿e ten próg niewystêpuje w ofercie,POLCAR te¿ go nie ma tak ¿e pozostaj± tylko szroty i allegro.Do tej Omegi co j± krasimy przys³ali praw± æwiartkê z nowego auta za po³owê tego co chc± "na s³omczynie".
_________________
fifka

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Pi± Gru 09, 2005 9:11 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Zapomnia³em dodaæ ¿e po polakierowaniu progu nale¿y go koniecznie zabezpieczyæ preparatem woskowym ,wtryskuj±c go do wnêtrza pod du¿ym ci¶nieniem.
_________________
fifka

Powrót do góry


Bzyku



Do³±czy³: 21 Lis 2005
Posty: 24

Wys³any: Pi± Gru 09, 2005 10:22 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Znalaz³em ca³± bude Calibry za 200z³ Jeszcze zobacze co bêdê robiæ mo¿e siê jednak skoñczy na ³atach
Czy punktowe spawanie jst dobre? w miejscu gdzie nie ma akurat spawu czy nie pruszy sie element zeby nie peka³o czasem, a szpachel trzeba na³o¿yc.

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Pi± Gru 09, 2005 11:36 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

A fabryczne zgrzewy s± ci±g³e O nic siê nie Martw,tylko Pamiêtaj o zak³adce Jak nie Masz do¶wiadczenia to lepiej rozwierciæ zgrzewy na nowym elemencie(delikatnie go rozdzielic) i wstawiæ ca³y.Szpaclowanie Bêdziesz mia³ tylko pod list± tylnego b³otnika,a jak Narobisz ³atek to trudno ci bêdzie uzyskaæ pó¼niej ze szpachli kszta³t progu. Robi³em ju¿ kilka Calibr po wypadkach i wiem jak ciê¿kie do wyprowadzenia s± te ³uki na bokach
_________________
fifka

Powrót do góry


DrCruel
Site Admin


Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 39

Wys³any: Czw Gru 15, 2005 10:22 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Jako¶ zapomnia³em o tym temacie ale...
Je¿eli chodzi o to spawanie to ja nie pisa³em, ¿e mo¿na spawaæ "ci±g³ym" tylko ¿e:
Cytat:
widzia³em na w³asne oczy ¿e mo¿na tak spawaæ migomatem ¿e wyjdzie spaw "ci±g³y"
tzn. samego procesu spawania nie widzia³em lecz efekt - na ca³ej d³ugo¶ci ³±czenia jest spaw. Postaram siê w najbli¿szym czasie zrobiæ zdjêcia takiego spawu i mo¿e uda mi siê wyci±gn±æ od go¶cia jak to siê robi aby blacha nie uleg³a deformacji.

Powrót do góry


looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 57
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 12:07 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ten spaw "ci±g³y" uda siê je¶li bêdzie zrobiony np wzd³u¿ krawêdzi za³amania, która zabezpieczy p³at blachy przed pofalowaniem (przynajmniej w du¿ym stopniu, bo falowanie jest jedank nieuniknione). To za³amanie to mia³em na my¶li przet³oczenia, które czêsto wystêpuj±.

S³ysza³em te¿ o czym¶ takim, ¿e blachy s± z³±czone punktowo spawem w pewnych odleg³o¶ciach a na ca³ej d³ugo¶ci przylutowane cyn± palnikiem gazowym. Ta metoda by³a zastosowana na p³askim p³acie drzwi (bez ¿adnych przet³oczeñ.

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 10:38 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Nie cyn± tylko mosi±dzem! Takie po³±czenie nazywa siê LUTEM TWARDYM,cyn± dawni blacharze(mistrzowie w porównaniu z obecnymi)wype³niali uszkodzenia trudne do odbudowy Odbudowywa³em kiedy¶ garbat± Warszawê,która nad kanap± tyln± by³a po³±czona przez dach spawem ci±g³ym z palnika i ten spaw by³ wycynowany tak ¿e dopiero po zdjêciu WSZYSTKICH warstw lakierów zobaczy³em co jest grane Trudno by dzi¶ znale¼æ takiego fachowca,który umia³by tak spawaæ....... A co do lutowania mosi±dzem to m³odsi koledzy pewnie nie wiedz± ¿e wszystkie dawne polskie auta(du¿y fiat,polonez,maluch ,¿uk,nysa)by³y fabrycznie lutowane (w rogach elementów) i taka by³a równie¿ technologia napraw .
_________________
fifka

Powrót do góry


looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 57
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 10:48 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Tylko wstawienie np spodu drzwi (p³at do po³owy) przy lutowaniu mosi±dzem trzeba te¿ dosyæ dobrze podgrzaæ wiêc i to mo¿e siê pofalowaæ. Ale nie mówiê, ¿e w innych miejscach jest z³y, on jest naprawdê dobrym spoiwem !!! (mój ojciec jest zawodowym spawaczem i wiele rzeczy tym robi )

A ja w³a¶nie s³ysza³em o tej cynie gdzie trzeba ni¿szej temp.
 

omen76mlb 
Wys³any: 2013-10-18, 19:12   
0
UP DOWN

Posty: 4
Tutaj ciekawy poradnik jak wymieniæ i spawaæ progi. Link do strony
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group