Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Karl
|
Wys³any: 2008-06-07, 15:15 ta¶ma odchylaj±ca - jak tego u¿ywaæ ?
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Mam ma³e malowanko w okolicy szyby. S³ysza³em o ta¶mach odchylaj±cych do uszczelek, widzê je powszechnie w internecie, ale nie mam pojêcia jak tego siê u¿ywa Nawet nie mia³em tego w rêce, wiêc nie wiem co o tym my¶leæ.
Opowiecie mi co¶ o tym ? |
|
|
|
|
peter
|
Wys³any: 2008-06-07, 16:19 Re: ta¶ma odchylaj±ca - jak tego u¿ywaæ ?
|
0
|
|
|
Posty: 133
|
Karl napisa³/a: | Mam ma³e malowanko w okolicy szyby. S³ysza³em o ta¶mach odchylaj±cych do uszczelek, widzê je powszechnie w internecie, ale nie mam pojêcia jak tego siê u¿ywa Nawet nie mia³em tego w rêce, wiêc nie wiem co o tym my¶leæ.
Opowiecie mi co¶ o tym ? |
Tasma ta na koncach zakonczona jest plastikiami.Pomiedzy plastikami jest przerwa ok 1mm na zagiecie tasmy.Wkladasz tasme pod uszczelke lub pod listewke przy szybie do momentu tej przerwy na tasmie.Odginasz do gory i przyklejasz do czesci nie lakierowanej oczywiscie.
Bardzo pomocna rzecz,nie ma potrzeby wycinania szyb np.polecam.
np tutaj jest cos takiego
http://www.allegro.pl/ite..._uszczelek.html
tutaj na tej aukcji sa zdjecia tej tasmy i widac wyraznie te dwa paski plastiku oraz przerwe miedzy nimi
tasma |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2008-06-07, 18:30
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
Mo¿na te¿ (sprawdzone) przewód 2,5mm wcisn±c pod uszczelkê, wtedy odejdzie i okleic normalnie tak ¿eby uszczelka nie by³a pomalowana. Po malowaniu wyci±gasz przewód, uszczelka nachodzi na malowany element i nic nie widac. Mo¿e nie jest to godne polecenia, ale... |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-06-07, 18:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
mozna tez gruby sznurek. a najlepiej sie wciska uprzednio moczac go w oleju. no i pozniej wychodzi tez leciutko. po wcisnieciu wszystko przymywamy benzyna zeby mozna bylo okleic.
tasmy odchylajace to stosunkowo drogi gad¿et a efekt ten sam. |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-06-07, 18:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
no nie wiem czy wszedzie ten sznurel wcisniesz:)) |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-06-07, 19:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
dawid napisa³/a: | no nie wiem czy wszedzie ten sznurel wcisniesz:)) |
kwestia grubosci sznurka :P |
|
|
|
|
bajan733
|
Wys³any: 2008-06-08, 00:05
|
0
|
|
|
Posty: 15
|
Zwykle u¿ywam kabla ró¿nej grubo¶ci.Nieraz nawet wê¿yka od spryskiwacza szyb.Jest o tyle lepszy od sznurka ¿e jest g³adki i nie ma na nim ¿adnego syfu ¿e o oleju nie wspomnê. |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-06-08, 08:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
chdzi mi oto ze w nowych modelach np japoncach nie ma mowy zeby cos tam wcisnac |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-06-08, 11:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
dawid napisa³/a: | chdzi mi oto ze w nowych modelach np japoncach nie ma mowy zeby cos tam wcisnac |
w takim razie nawet i z tasma bedzie problem |
|
|
|
|
peter
|
Wys³any: 2008-06-08, 17:18
|
0
|
|
|
Posty: 133
|
rbfm napisa³/a: | dawid napisa³/a: | chdzi mi oto ze w nowych modelach np japoncach nie ma mowy zeby cos tam wcisnac |
w takim razie nawet i z tasma bedzie problem |
wierz mi ze nie ma problemu wcisnac tej tasmy nawet w szczeline mniejsza jak 1mm ale ze sznurkiem to juz by byl problem,szczegolnie upapranym w oleju. |
|
|
|
|
dawid
|
Wys³any: 2008-06-08, 18:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 577
|
tak wlasnie tasma ma 4 rozne rozmiary |
_________________ hmmm |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2008-06-10, 19:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
rbfm pomysl ze sznurkiem i olejem jest w deche musze wypróbowaæ. odpowiadajac na pytanie zawarte w po¶cie- jesli sie da to wci¶nij sznurek lub przewód. jesli nie to polecam ta¶mê z usztywniaczem 3M. nie kupuj tanich- odkleja siê np od szyby i narobi± ci tylko syfu |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-06-10, 21:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
olej w sznurki jest nie tylko po to zeby latwiej sie wyciagalo. spelnia dodatkowa funkcje uniemozliwiajaca przyklejenie sie lakieru do sznurka i odrywaniem go podczas wycigania sznurka. ale widze ze niektorych bardzo rozbawil ten pomysl. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-06-10, 23:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Sznurek? Spróbuj wcisnac go w szybe przednia B4. Stare auto a sie nie da. U mnie szef zawsze sie pyta: wycinamy czy kleimy bez sladu? ....staram sie nie robic kosztów wiec kombinuje ale jak naprawde sie nie da to wycinanka. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
Pono
|
Wys³any: 2008-06-13, 18:33
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
ja robie papierem 400... tak jak ta tasma odchylajaca, tylko ze o wiele taniej. |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-06-13, 19:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
Pono napisa³/a: | ja robie papierem 400... tak jak ta tasma odchylajaca, tylko ze o wiele taniej. |
I leca ci paprochy na elemnt + dodatkowa lepka zeby to przykleic a jak wydmuchac chcesz to wyrywa papier. Moze ty masz dmuchawke ale ja wsadzam koncówke starego pistoletu i dmucham. Jezt zaj.... cisnienie, po takim wyrywa te Twoje 400. To by³o dobre jak nie by³o w sklepach jescze tasm 3M.
pzdr |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2008-06-13, 21:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
rbfm wracaj±c do tematu sznurka i oleju- zaciekawiles mnie. wciskaj±c sznurek pod uszczelke na pewno nanosisz olej na powierzchnie przeznaczona pod lakierowanie. w jaki sposob usuwasz t³uste plamy tak aby podczas lakierowania nie by³o problemów? benzyna, zmywacz a mo¿e po prostu ponownie matujesz t± w±ska przestrzeñ? pytam bo bynajmniej mi nigdy sie nie zdarzy³o swiadomie nanosiæ t³uszcz na powierzchnie przeznaczona pod lakierowanie |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-06-13, 22:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
przecieram kilkukrotnie benzyna i na koniec zmywaczem(w sumie standard) starajac sie nie dotykac sznurka i nie rozmazywac oleju ponownie. . ale takie rzeczy robie(robilem) naprawde w ekstremalnych przypadkach (np okazuje sie ze brak chociazby drutu, o tasmach odchylajacych nie wspominajac, trzeba malowac, a jest noc itp). poza tym piszac olej - mam na mysli nie jakis olej z silnika czy jadalny :P a cos lzejszego typu wd40. i iekawostka. wyciagac mozna ten sznurek nie w strone malowanej powierzchni, lecz po prostu wzdluz uszczelki, czyli nie dotykamy nim swierzego lakieru (nie wiem czy zrozumiales) poniewaz jest sliski i latwo wychodzi. w zasadzie ten pomysl powinien isc do tematu o patentach. |
|
|
|
|
pitterek
|
Wys³any: 2008-06-13, 22:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 306
|
zrozumia³em |
_________________ Pit
|
|
|
|
|
djpolak1985
|
Wys³any: 2008-06-19, 20:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 87
|
uzywalem generalnie tylko tasmy 3m jest naprawde dobra ale kiedys z jej braku wymyslilem swoj patent zasada dzialania na tej zasadzie jak 3m mianowicie pocialem oslone . maski z wajzorem to taka cienka folia ale dosyc sztywna posialem to na paski o szerokosci
ok 1 cm do brzegu przyklejalem normalna 2 calowa tasme do oklejania pod uszczelke i rewelacja. mowie tu o uszczelkach w szybie jakie posiada np golf na tylniej klapie czy sharan na tylnych bocznych. zorientowani powinni wiedziec o co chodzi |
|
|
|
|
marcin
|
Wys³any: 2008-06-19, 22:34
|
0
|
|
|
Posty: 81 Sk±d: ¶l±sk/zag³ebie
|
Kiedy¶ jak nie by³o ta¶m odchylaj±cych u¿ywa³o siê po prostu pociêtej kliszy fotograficznej a a z ¿adnym wd sie nie wyg³upiajcie bo bêdziecie mieæ piêkne g³êbokie i rozleg³e oczka na bezbarwnym. |
|
|
|