Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-11-24, 18:55 Opcja "na tanio" czyli 306 :)
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
Witam,
Kupi³em mojej mamie autko peugeot 306 99rok czyli phIII na prezent
Autko w miarê fajne, silnik 1.4 75KM, sekwencja, ¶rodek zadbany ale reszta trochê gorzej.
Na dzieñ dobry zamówi³em ju¿ klamoty czyli:
-rozrusznik
-wk³adka zamka
-obudowa pilota + baterie + micro switch do wlutowania czyli ca³y pilot trzeba naprawiæ
-olej do skrzyni biegów + simeringi pó³osi bo z skrzyni leci, leci, leci.
Do tego mam trochê roboty z poprawk± elektryki np. przesta³ dzia³aæ obrotomierz.
Nastêpnym krokiem bêdzie odnowa lakieru gdy¿:
-klar schodzi p³atami (przypad³o¶æ peugeot'a, w 106 dzieje siê analogicznie, u znajomego w 205 wcale nie lepiej)
-auto mia³o st³uczkê rok temu (przedni lewy naro¿nik) i zosta³o to zrobione pod blokiem "pod s±siedzku" efektem jest ¼le spasowany zderzak, lampa i b³otnik
-lakier miejscami poz³azi³ i blacha jest na wierzchu
-tylne nadkole by³o szpachlowane a szpachel popêka³ na ca³ym elemencie, element nie ma rdzy tylko kto¶ zamiast wstêpnie wyklepaæ da³ grub± warstwê szpachli
Na szybko rdzê oczy¶ci³em i u¿y³em podk³adu cynkowego a na to akrylowy Novola w sprayu na tzw. przecierki. Na 2mc musi wystarczyæ.
Zwi±zku z tym ¿e bud¿et na prezent jest ograniczony to chcia³bym odnowiæ lakier za niezbyt wielk± kasê, oczywi¶cie wszystko samemu. My¶la³em ¿eby zastosowaæ produkty T4W.
Czyli:
1. T4W Podk³ad epoksydowy 59070 + rozcieñczalnik 59075
2. Podk³ad akrylowy T4W Pik Fuller 59045
3. T4W Podk³ad do plastiku 59072 (zderzak przód i ty³ + listwy)
4. T4W Uelastyczniacz 59107
5. Baza T4W Peugeot EKQ
6. T4W 4444 Premium 59021
Do tego szpachlówki:
1. Szpachlówka wype³niaj±ca T4W Pik Full
2. Szpachlówka wykoñczaj±ca T4W Fein&Soft
Zmieniliby¶cie który¶ z tych produktów na inne?
Na tych produktach wysz³oby ok. 600z³ na ca³o¶æ.
Proszê nie mówiæ mi ¿e lepiej u¿yæ sprawdzonych produktach, ja to wiem ale bud¿et max ograniczony a mama siê i tak bêdzie cieszyæ z prezentu. Od 8 lat je¼dzi star± 106 gdzie ju¿ poma³u co chwilê co¶ siê sypie.
Ale co siê dziwiæ 260tys km, 4 biegi i silnik 1.0 Ca³y silnik zarzygany olejem, t³ucze pó³o¶, luz na dr±¿ku zmiany biegów, siada tylna belka, zamki nie dzia³aj±, wentylator dmuchawy ha³asuje, ¶wiat³a ledwo ¶wiec±, do tego narzeka ¿e ma³e, ciasne, g³o¶ne i do d... hehe
Dodam ¿e auto kupione naprawdê w ¶wietnej cenie i poza kilkoma mankamentami to silnik jest suchutki, ³adnie chodzi, belka idealna, hamulce ig³a, brak luzów na zawieszeniu, amory trzymaj± bo by³y wymieniane 2 lata temu podobnie jak sprzêg³o. Dodam ¿e w³a¶ciciel kupi³ auto w 2002 roku i mia³ go przez 11lat.
Bud¿et na to wszystko to 3000z³ czyli zakup auta + doprowadzenie mechaniki + doprowadzenie lakieru Zosta³o jeszcze nie wiele ponad tysiak. Wszystkie naprawy we w³asnym zakresie robiê wiêc robocizna odchodzi. |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-11-24, 19:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Rozejrzyj siê w¶ród 3 rodzimych producentów. Znajdziesz te produkty w innych puszkach, czasem taniej ni¿ T4W.
Nastêpnym razem kup auto z uszkodzonym motorem. Silnik kupisz za tyle co 5l dobrego klaru |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-11-24, 19:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
W³a¶nie by³em na stronie i okaza³o siê, ¿e T4W ma mieszalnik!! |
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem... |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-11-24, 19:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | T4W ma mieszalnik!! |
A jak sie ich mieszalnik nazywa? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-11-24, 19:54
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Rozejrzyj siê w¶ród 3 rodzimych producentów. Znajdziesz te produkty w innych puszkach, czasem taniej ni¿ T4W.
Nastêpnym razem kup auto z uszkodzonym motorem. Silnik kupisz za tyle co 5l dobrego klaru |
Nie znalaz³em nic lepszego w takiej kwocie.
Dodatkowo auto ma:
-sekwencjê
-zdrowy motor
-elektrykê
-zdrowa tylna belka
-mechanicznie jest okej poza wspomnianym rozrusznikiem który pad³
-kupiony nie od handlarza tylko prywatnie od osoby która mia³a go 11lat
Jest za to masa cenzuraó³ i cenzura³ek do poprawienia. Dodatkowo wszystkie ³adne 306 po lifcie w LPG (to by³ warunek) kosztuj± miêdzy 4,5-7tys z³ a tutaj bud¿et na tyle nie pozwala³
Ale wracaj±c do sedna, co¶ by¶cie zmienili? |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-11-24, 20:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Gandziorz napisa³/a: | co¶ by¶cie zmienili? |
Po co Ci akryl? na epox te¿ sie lakieruje.
Lackdoctor napisa³/a: | A jak sie ich mieszalnik nazywa? |
T4W siê nazywa. S±dz±c po ilo¶ci pigmentów to stawiam na Profixa. |
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem... |
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-11-24, 20:26
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | Gandziorz napisa³/a: | co¶ by¶cie zmienili? |
Po co Ci akryl? na epox te¿ sie lakieruje.
|
Jednak zawsze dawa³em akryl na epox i niech tak zostanie. |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-11-24, 20:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
W jakim celu? |
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem... |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2013-11-24, 20:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | stawiam na Profixa. |
|
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-11-24, 20:50
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
trze¼wy inaczej napisa³/a: | W jakim celu? |
W celu wyrównania powierzchni. Dodatkowo akryl daje na szpachel. |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-11-24, 20:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Kup sobie protect 360 z novola z utwardzaczem 4:1. masz w³a¶ciwo¶ci wype³niaj±ce, izoluj±ce i gruntuj±ce. Nie musisz dawaæ akrylu, wiêc zaoszczêdzone pieni±dze przeznacz na lepszy klar. |
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem... |
|
|
|
|
Matix
|
Wys³any: 2013-11-25, 23:05
|
0
|
|
|
Posty: 316 Sk±d: Rybnik
|
Nawet maj± napisane ¿e pigmenty profixa |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-11-26, 23:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Ten protect 360 jako wype³niacz zostawia odcinkê? Jakbym nim chcia³ ³atkê w ¶rodku drzwi strzeliæ?
Dobre to czy szajs? |
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2013-11-27, 07:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
Nie zostawia. Ma drobny wype³niacz. |
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem... |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-11-28, 00:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Nieca³e 60 z³ za puszkê. Zno¶nie.
W karcie technicznej nie widzê konkretnych informacji, ¿e mo¿na stosowaæ jako wype³niacz? Jest to typowy podk³ad epoksydowy.
Ewentualnie jestem ¶lepy.
Epoksydy siê podobno ciê¿ej szlifuje ni¿ akryle? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-11-28, 09:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
KK napisa³/a: | W karcie technicznej nie widzê konkretnych informacji, ¿e mo¿na stosowaæ jako wype³niacz? |
Ten podk³ad epoksydowy nie ma zastosowania jako "wype³niacz" ,
masz jedynie mo¿liwo¶æ (z innym utwardzaczem ,proporcja 4:1)
zastosowaæ go jako podk³ad w wersji grubo-pow³okowej |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-11-28, 23:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Rozumiem, ale ale ale.... czy obróbka jest tak samo ³atwa jak akrylu? Czy tylko se mogê uzyskaæ nim grub± pow³okê epoksydow± i nic z ni± nie robiæ? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-11-29, 09:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
KK napisa³/a: | czy obróbka jest tak samo ³atwa jak akrylu? |
U¿ywa³em dok³adnie Protect 365 który to w wersji grubo-pow³okowej jest do¶æ "twardy" ale spokojnie zakrywa "rysy" powsta³e po wyg³adzaniu blachy papierem ¶ciernym na k±tówce
U¿ywany by³ do zabezpieczania elementów nadwozia po pracach blacharskich i piaskowaniu spe³nia³ wtedy zadanie antykorozyjnego zabezpieczenia podwozia
KK napisa³/a: | mogê uzyskaæ nim grub± pow³okê epoksydow± i nic z ni± nie robiæ? |
Powy¿ej 80 mikronów masz bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne
i podk³ad epoksydowy ma o wiele wiele mniejszy skurcz ni¿ podk³ad akrylowy
Podk³ady akrylowe (szczególnie te najtañsze) maj± skurcz siêgaj±cy czasem nawet do 50-60%
Dlatego tak czêsto widzimy "wady lakiernicze" po tzw. czasie "jak s³oneczko przygrzeje"....
i wszystkie materia³y u¿yte do naprawy "si±d± sobie".... |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-11-29, 10:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Protect 360 te¿ u¿ywa³em ale tylko w wersji grubo-pow³okowej ,gdzie mo¿esz aplikowaæ
"grube" warstwy powy¿ej nawet 100 mikronów w jednej warstwie
tylko "lufa pistoletu" to tak grubo ponad 2-ka
Zastosowanie jako zabezpieczenie antykorozyjne blach po obróbce
Maszynka powinno siê spokojnie obrabiaæ no chyba ¿e zrobisz jakie¶ "zacieki"....
wtedy "rêcznie" to nawet 120 idzie "ciê¿ko" ; (to piszê ju¿ z do¶wiadczenia ) |
|
|
|