Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:41
Autor Wiadomość
kaczmi 
Wysłany: 2007-05-27, 23:59   POLEROWANIE POLAKIERNICZE
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 102
Skąd: Mazowieckie
Czy ktoœ wie coœ na temat jakiœ nowoczesnych polerowaniach polakierniczych,pasty narzêdzia kolejnoœÌ pracy.
Chodzi mi o to jak najprofesjonalniej wypolerowaĂŚ pomalowany element,pytanie kierujĂŞ do profesjonalistĂłw,chĂŞtnie siĂŞ wymieniĂŞ doÂświadczeniem.
Cieszy³bym siê jakbym dosta³ jak¹œ profesjonaln¹ odpowiedz nie odpowidŸ typu "zmatuj,paste polej,i poleru,przetrzyj i gotowe";P
ProszĂŞ o odpowiedÂź i zgĂłry dziĂŞki i pozdrawiam!!
tel 888 888 994

[ Dodano: 2007-05-28, 00:01 ]
Jak unikn¹Ì rys po spolerowaniu? jak doprowadziÌ klarak do idealnego po³ysku ?
Ps.UÂżywa ktoÂś stempla polerskiego ?
 
 

djpolak1985
Wysłany: 2007-05-28, 13:57   
Gość
Nawiecej razy uzywalem klasycznie g3 . Dosyc wazne jest jaki lakier bezbarwny jest polozony. Zwracac uwage trzeba rowniez na czystosc podczas samego szlifowaania. To znaczy czysta woda czyste wiadro czysta gabka (najlepiej taka lakiernicza ) .Papiery namoczone 20 minut wczesniej w cieplej wodzie zeby byly miekkie. Kazde ziernko piasku to wiecej rys i dluzsze polerowanie. Co do samego szlifowania pisalem w jednym z moich postow. Co do samego polerowania to ilu polerujacych tyle metod. Sporo sie napolerowalem
i nadal zmieniam metody sama technike trzeba wypracowac sobie samemu.Ja wycieram element do sucha tak zeby nie bylo bialego pylu po bezbarwnym. Co wazne biala gabka musi byc namoczona w cieplej lub goracej wodzie po namoczeniu jest miekka wyzymamy z niej wode zakladamy na polerke(z regulacja obrotow oczywiscie) i do maksa pozbywamy jej wody. paste nakladam dlonia odrazu ja drozcierajac lub rozcieram gabka ta biala do polerowania. Nie polecam polerowac na dworze przy sloncu to samo dotyczy politur.Nastepnie na najnizszych obrotach poleki pod srednio sporym naciskiem dalej wcieram paste, Jesli widze ze "loj" z g3 ni daje poslizgu delikatnie spryskuje woda ze spryskiwacza zwiekszam obroty na maximum i po kolei po srednim naciskiem od poczatku polerowanego elementu do konca po jakies 20cm od gory do dolu poleruje do tad az lakier zrobi sie cieply (bo przeciez o to w polerowaniu chodzi) oczywiscie zawsze trzeba miec pod reka spryskiwacz z woda i czasem trzeba dolozyc troche pasty. Do sprawdzenia mozna uzyc zmywacza do sylikonu wypolerowany suchy element przantrzec miekka szmatka lub miekkim papierowym recznikiem nawilzonym zmywaczem. Po odparowaniu zobaczymy wszystkie niedopolerowane miejsca.Do kolorow czarnych granatowych (tych szczegolnie wymagajacych starannego wypolerowania mozna uzyc jezcze jakiejs pasty mniej sciernej gdyz g3 zostawia drobne ryski choc to tez zalezy od tego kto poleruje) a na koniec politura. Ja kozystalem z "High gloss" firmy NORMFEST .Naprawde dobry produkt choc na te krytyczne kolory czasem sie nie sprawdzal trzeba bylo jezdzic na szmacie raczka. Ten high gloss Oczywiscie polerowanie czarna gabeczka maszynowo przy dosc sporym uzyciu wody w koncowej fazie. Takie polerowanie jednego sredniego elementu zajmowalo mi od 5 do 15 minut z high glossem. efekt-naprawde zajeb... Trzeba tez uwazac na polerowanie plastikow tam rozgrzewanie lakieru konczy sie
albo takimi bomblami albo zdarciem lakieru, trzeba uzwac wiecej wody i nie dociskac polerki. Nie mialem przyjemnosci korzystac futra polerskiego takrze na ten tamat sie nie wypowiem choc z checia bym przeczytal opinie. Czasem brakuje mi polerowania , gdyz obecnie tego nie robie, Gdyz pracuje jako lakiernik w warsztacie gdzie maluje sie tiry , wiec polerka lezy na dole jakiej szafki zarosnieta kurzem. Milego polerowania zycze :cool: i pozdrawiam
 

djpolak1985
Wysłany: 2007-05-28, 14:03   
Gość
Jest tez system 3M papiery na szlifierke orbitalna 1200 i 1500 plus do tego juz nie pamietam
jaka gradacja ale jest taka gcienka gabka na szlifierke orbitalna gradacja jest jeszcze drobniejsza niz 1500( to uzywa sie z woda) plus do tego pasta polerska gabka pomaranczowa do polerwania i podkladka pod te gabke wszystko 3m , ale po tych papierach mozna tez g3
 

kaczmi 
Wysłany: 2007-05-28, 23:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 102
Skąd: Mazowieckie
Dziêkujê serdecznie za odpowiedzi,ja w miesi¹cu polerujê ok 15-20 aut w tym ok 7 ca³oœciowo, testowa³em wiele technik,obecnie polerujê systemem 3M- oskim co do namaczania g¹bki i papieru to nie s³ysza³em ale super bo dowiedzia³em siê czegoœ nowego,ja polerowanie zakaùczam p³ynem hmnmm SIA SHINE coœ takiego jest drogi ale dobry,daje dobry po³ysk i likwiduje wszelkie ko³a(prêgi od polerowania) widoczne w s³oùci z reszt¹ fachowcy wiedz¹ o co chodxzi,niestety nie wiem co jest przyczyn¹ tego ¿e nieraz spolerowanie wyjdzie mi wrêcz idealnie,brak rys,prêgów super po³ysk(trwa³y i efektowny) a nieraz na tym samym lakierze pod œwiat³o widzê ryski,wiem ¿e to najprawdopodobiej siê jakieœ ziarenko dosta³ó,wod¹ polerujê w iêkszoœci letni¹ z dodatkiem zmiêkczacz(myde³ka lub coœ w podobie) widzia³em to na szkoleniach RM i w wypowiedziach w TVN turbo ¿e myde³ko pomaga,papier ma lepszy poœlizg ii nie rysuje powierzchni.Dziêkujê jeszcze raz i pozdrawiam
 
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-06-02, 21:48   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
Ta gÂąbka z 3M to Tryzack i jest odlotowy a ile zdrowia oszczĂŞdza !!!
 

looqasch 
Wysłany: 2007-06-05, 23:14   
0
UP DOWN

Posty: 60
JA od pocz¹tku zacz¹³em stosowaÌ pasty 3M. Jakoœ Fatrecla mi nie podchodzi albo poprostu nie umiem ni¹ robiÌ :???:

Zawsze stosuje taki komplecik: FastCut, Politura na wysoki poÂłysk i ÂŚrodek zabezpieczajÂący poÂłysk obojĂŞtnie czy to po lakierowaniu czy jak robiĂŞ polerkĂŞ caÂłoÂściowo.
Nie wiem czy to dobra metoda ale ja smarujê past¹ element i póŸniej polerka such¹ g¹bk¹. Wystarcza mi jednio posmarowanie. Efekt powalaj¹cy :grin: Brak kó³ek polerskich nawet po pierwszej paœcie. Posuw polerki jest bardzo wolny i doprowadzam do rozgrzania lakieru, dla pewnoœci robiê jeszcze politur¹ i jestem pewien, ¿e kó³ek nigdy nie bêdzie. Na koniec œrodek zabezpieczaj¹cy po³ysk i wszyscy jak dot¹d zadowoleni.

Co do szlifowania papierem to jak ju¿wczeœniej wspomniano: czyste wiaderko, woda i stale polewam element wod¹ z g¹bki i co jakiœ czas przemywam syf z lakieru. Co jakiœczas przep³ukuje te¿ sam papier w wodzie. Jeœli trafi siêjakieœ ziarenko piasku to to od razu czuÌ a nawet niekiedy s³ychaÌ wtedy od razu przep³ukuje wiêksz¹ iloœci¹ wody i to miejsce papierkiem jeszcze raz aby usun¹Ì ewentualn¹ ryskê. Efekt finalny jest taki, ¿e nie mam rys innych ni¿ od samego papieru.

Na samochĂłd powiedzmy Audi A4 czy Passat B5 (takie ostatnio robiÂłem) zuÂżywam 600ml FastCut, 200ml Politury i 100ml wosku oczywiÂście 3M.

Jakie jest ÂżuÂżycie Farecli G3 na wypolerowanie (po papierze) samochodu podobnej wielkoÂści ?
 

marcin 
Wysłany: 2007-06-06, 23:21   
0
UP DOWN

Posty: 81
Skąd: ÂślÂąsk/zagÂłebie
Witam
to jak¹œ niewiarygodnie du¿¹ iloœÌ zuzywasz na jedno auto ja robiê pastami 3m i rzeczywiœcie najszybciej schodzi fast cut ale litrow¹ butl¹ naprawdê sporo mozna wypolerowaÌ
 

looqasch 
Wysłany: 2007-06-07, 00:13   
0
UP DOWN

Posty: 60
marcin napisał/a:
Witam
to jak¹œ niewiarygodnie du¿¹ iloœÌ zuzywasz na jedno auto ja robiê pastami 3m i rzeczywiœcie najszybciej schodzi fast cut ale litrow¹ butl¹ naprawdê sporo mozna wypolerowaÌ


Z iloœci¹ politury i wosku moze trochê zawy¿y³em iloœÌ ale co do FastCut to tyle mi idzie :???: Mówisz ¿e za du¿o ? Spróbuje mniej zobacze jak to bêdzie wychodzi³o. Dziêki za uwagê, myœla³em ¿e to normalna iloœÌ. Z tym, ¿e samochody by³y doœÌ mocno porysowane po myjkach i trzeba by³o siê napolerowaÌ. :wink:
 

Amiggo
Wysłany: 2007-06-07, 00:53   
Gość
A spróbój jeszcze nabyÌ Tryzacka ( dysk œcierny z przek³adk¹ na szlifierkê oscylacyjn¹ ) te¿ 3M-a po papierze na wode przeleÌ tym i dopiero paste FastCut i wtedy poczujesz oszczêdnoœÌ na pastach, czasie i zdrowiu. :lol:
 

marcin 
Wysłany: 2007-06-07, 13:23   
0
UP DOWN

Posty: 81
Skąd: ÂślÂąsk/zagÂłebie
Ja przed fast cutem a po papierze 2000 uzywam abralonu 2000 i 4000 w kr¹¿kach który nie jest tani i doœÌ szybko sie koùczy bo trizact niestety jest u mnie niedostêpny ale jak jest z wydajnoœci¹ bo s³ysza³em ze trizact jest dosyÌ ¿ywotny?
 

looqasch 
Wysłany: 2007-06-08, 00:48   
0
UP DOWN

Posty: 60
A co dajÂą te materiaÂły ktĂłre wymieniacie ?
 

marcin 
Wysłany: 2007-06-10, 09:38   
0
UP DOWN

Posty: 81
Skąd: ÂślÂąsk/zagÂłebie
NiwelujÂą rysy po papierze 2000 co przyspiesza odpolerowanie i tym samym ogranicza zuÂżycie pasty
 

looqasch 
Wysłany: 2007-06-12, 09:12   
0
UP DOWN

Posty: 60
A czy jest to ekonomiczne skoro takie to drogie :?:

Ja zbieram sobie zuÂżyte papiery 2500 i takimi na koniec robiĂŞ. Rysy sÂą duÂżo duÂżo mniejsze niÂż po Âświerzym papierze :grin:
WidaĂŚ to nawet po stopniu zmatowienia lakieru, nabiera wiĂŞkszego poÂłysku po tym ostatnim.
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-06-18, 22:43   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
Ten sposób z papierem jest dobry w przypadku b³otnika no mo¿e z pokryw¹ silnika a jak to jest gdy masz do wypolerowania ca³e no mo¿e prawie ca³e autko? Jak rasie i czas a taki Tryzack to w moim przypadku koszt ok 40 z³ i starcza na ok 3 autka œredniego rozmiaru. Mo¿na by mo¿e wiêcej wyci¹gn¹Ì ale to jak z tytm starym papierem. Bez urazy. Pozdrawiam :wink:
 

looqasch 
Wysłany: 2007-06-19, 18:54   
0
UP DOWN

Posty: 60
No w przypadku caÂłoÂści to napewno masz racjĂŞ :smile:
W moim przypadku lakieruje jednorazowo max 3 elementy (takie drobne naprawy :wink: ) wiĂŞc i papierem dajĂŞ radĂŞ. No i nie robiĂŞ tego czĂŞsto, raz na jakiÂś czas.

Jak bĂŞde miaÂł coÂś wiĂŞkszego do roboty to pomyÂśle nad tym.
 

k
Wysłany: 2007-06-22, 23:57   
Gość
Czy naprawdê wszyscy u¿ywaj¹ wody? Ja do matowania stosujê szlifierkê Dynabrade Spirit i papier o gradacji P1500 (kr¹¿ki 150mm) oczywiœcie na sucho, kolejno wstêpne polerowanie Trizac P3000. Lekko nawil¿yÌ Trizaca, u¿ywam czegoœ typu do spryskiwania kwiatków. Trizac jest lepszy od Abralona Mirki ale trzeba uwa¿aÌ na krawêdzie. Kolejno pasta gruboziarnista 9374 w po³¹czeniu z g¹bk¹ 9550, oraz usuniêcie obrotowych œladów polerskich za pomoc¹ pasty 9376 w po³¹czeniu z g¹bk¹ 9378 wszystko 3M. Mo¿na jeszcze na³o¿yÌ wosk zabezpieczaj¹cy po³ysk 9377 ale rzadko to robiê bo rezultaty s¹ i bez tego dobre. Acha szlifierka dobrze aby by³a o ma³ym skoku 2-3mm, wolniej siê pracuje ale dok³adniej. Mo¿na oczywiœcie u¿ywaÌ produktów Mirki , papiery s¹ taùsze ale trochê s³absze. Z kolei wg. mnie pasty s¹ mniej wiêcej porównywalne ale Mirkê trudno kupiÌ, ¿ycz¹ sobie na jedno zamówienie produktów za 4 tys. PLN p³atne gotówk¹ to niech siê wypchaj¹. Polerkê mam Rupes 16EN, ma p³ynn¹ regulacjê, oraz startuje od zera. Przy prostych p³aszczyznach mo¿na daÌ ca³y gwizdek, w miejscach odpowiedzialnych (za³amania, krawêdzie, ranty) wystarczy zejœÌ na 3-4 i nie grozi przetarcie. Pozdrawiam
 

kaczmi 
Wysłany: 2007-06-25, 22:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 102
Skąd: Mazowieckie
o wÂłaÂśnie o takÂą odpowiedÂż mi chodziÂło,teraz trzeba sprubowaĂŚ na sucho...........
 
 

djpolak1985
Wysłany: 2007-06-25, 22:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 87
tylko do tych papierow na sucho powinien byc odpowiednio dosuszony lakier bo jesli tak nie jest to strasznie szybko sie zapychaja .

[ Dodano: 2007-06-25, 22:51 ]
jeszcze taka jedna rada do tej pasty 3m . Jesli np polerujemy maske to nie polecam nakladania pasty odrazu na caly element.
 

online 
Wysłany: 2007-06-26, 21:12   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
Cytat:
papier o gradacji P1500 (kr¹¿ki 150mm) oczywiœcie na sucho


Jak taki papier ma siê do wodnego papieru? Mowa tu oczywiœcie, ze uzywasz papieru "na p³ótnie"? Który robi wiêksze rysy? Wydaje mi sie, ¿e ten na sucho musi robiÌ mniejsze(wnioskuje z gradiacji), no chyba, ¿e ten tryzac tak niweluje rysy :?: Szuka³em go na allegro, ale nie znalaz³em :neutral: Szkoda, bo jestem ciekawy jak to wygl¹da...
 
 

zed
Wysłany: 2007-06-26, 23:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 328
http://www.3m.pl/sctrizact.html i jeszcze cos takiego znalazlem http://www.autobodytoolma...orial_Spot.html
 

djpolak1985
Wysłany: 2007-06-27, 00:51   
Gość
Rysy sa porownywalne. 1200 i 1500 stosuje sie na sucho oczywiscie najlepiej jak szlifierka ma jak najmniejszy skok mimosrodu 2 lub 2,5 mm. Z odrobina wody po tych papierach uzywa sie tryzaca 3000 . on nie zostawia zadnych widocznych rys(lub takie ktore ciezko zobaczyc ). Nawet nowym prosto z pudelka ciezko zmatowac lakier (wczesniej nie szlifowany) nie ma mowy o sciagnieciu jakiegokolwiek nawet malego syfka na lakierze. Tryzak tylko wygladza i delikatnie splyca. Robi sie taki suchy polysk . ze jak spojrzymy z boku pod katem element sie swieci. Po tryzaku polerkla idzie szybciej . A papier 1500 robi rysy nieco drobniejsze niz 2500 na wode
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group