Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Layco 
Wys³any: 2014-02-01, 16:33   Lakierowanie drugi raz po z³ym pomalowaniu auta.
0
UP DOWN
samochodziarz

Posty: 3
Sk±d: Kraków
Witam wszystkich na forum. Konto za³o¿y³em z racji k³opotu jaki mnie spotka³ po pomalowaniu mojego samochodu. Mam Fiata Cinquecento Sporting, którego postanowi³em odrestaurowaæ. W zwi±zku z tym zrobi³em mu kompletn± mechanikê, blacharkê, wnêtrze i lakier. Niestety to ostatnie lakiernikowi mimo samozachwytu z jego strony nie wysz³o. Auto zosta³o pomalowane w listopadzie a drzwi o których zaraz napiszê pod koniec grudnia.

Byæ mo¿e sam lakier nie jest ¼le po³o¿ony ale kolor jaki wyszed³ na elementach jest niestety ró¿ny. Byæ mo¿e ró¿nice s± subtelne i niejeden laik nie zwróci³ by na to uwagi ale ja wyda³em na to tyle pieniêdzy i straci³em nerwów, ¿e nie mo¿e byæ tak. Samochód by³ malowany lakierem akrylowym Glasurit num. V112/A Rosso Starter.

Niestety drzwi od strony kierowcy by³y malowane dwa razy jakie¶ 2 miesi±ce po pierwszym malowaniu (poniewa¿ by³y tam jakie¶ kropki, dziurki w kilku miejscach) i mimo tego, ¿e lakiernik wciska mi, ¿e to ten sam kolor to jest on inny. Nie wiem czy to wynika to z tego, ¿e np. pomalowa³ czerwony na czerwony, czy ze z³ych proporcji czy z podzia³u elementów podczas malowania. Nie znam siê na tym ale w³a¶nie dlatego nie malujê auta sam tylko za to p³acê !

Po tym zacz±³em siê wpatrywaæ w ca³y samochód i druga strona te¿ wydaje siê ró¿na tzn. tylny b³otnik jest najbardziej "pomidorowy", drzwi czerwone a b³otnik wydaje siê najbardziej ró¿owy.

Rozumiem, ¿e gdybym malowa³ jeden czy dwa elementy czy nawet pó³ samochodu mo¿e doj¶æ od sytuacji kiedy co¶ siê ró¿ni ale kiedy malujê ca³y samochód nie ma takiej opcji. Tym bardziej, ¿e mem kilka starych aut i remont samochodu nie jest przeze mnie przerabiany po raz pierwszy ale podkusi³o mnie, ¿eby pomalowaæ go u kolegi bo bli¿ej ... i wydawa³o siê taniej, choæ wysz³o suma summarum dro¿ej.

Teraz pytanie do fachowców. CO ROBIÆ ?

Czy pomalowaæ ten samochód jeszcze raz tak jak stoi bez rozk³adania na elementy (bo jak s±dzê to by³o skutkiem wielokolorowo¶ci - malowanie w ró¿ne dni, ró¿nych elementów) ale czy wtedy kiedy pomalujê na to co jest nie bêdzie tak samo ? Czy czerwony kolor nie zmienia siê pod wp³ywem warstw ?

Czy mo¿e po³o¿yæ na to co jest podk³ad czy raczej nie ma sensu ? Niech mi kto¶ co¶ konstruktywnego poradzi bo tak mnie ta sytuacja wkurza, ¿e spaæ mi nie daje. Auto robi³em pól roku i nie chcia³em takiego efektu.

Zdjêcia:

Lewe drzwi ciemniejsze od b³otników:


Bok w innym ¶wietle:


Bok prawy:


Stoj±c od przodu nie widaæ tak tych ró¿nic ale od ty³u i z boku s± one (przynajmniej dla mnie) bardzo widoczne.

Proszê o rady !
 

kalbi 
Wys³any: 2014-02-01, 16:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
ja bym z tym ¿y³ i sobie dupy nie zawraca³. Fakt ró¿nica jest ale na tyle subtelna, ¿e bym to ola³, ale je¶li siê upierasz to mo¿na to jeszcze raz pocieniowaæ baz± na styku elementów. Sama ró¿nica mo¿e wynikaæ, ¿e nie by³o robione to w jednym toku pracy- temperatura, grubo¶æ warstwy, odleg³o¶æ pistoletu od elementu - na drzwiach jest grubiej i wychodz± ciemniejsze i by³y lakierowane czerwony/czerwony, a nie bia³y podk³ad/czerwony.
_________________

 
 

Layco 
Wys³any: 2014-02-01, 17:00   
0
UP DOWN
samochodziarz

Posty: 3
Sk±d: Kraków
OK, zak³adam ¿e bêdê siê dalej upiera³ i gdybym zdecydowa³ siê na pomalowanie tego jeszcze raz na to co jest w jednym dniu, tym samym lakierem, w tym samym miejscu to czy z racji, ¿e znów bêdzie to czerwony kolor to wszystko ¶ciemnieje a ró¿nice zostan± ?
 

trze¼wy inaczej
Wys³any: 2014-02-01, 17:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 950
Przecieniuj krawêdzie baz± i ca³o¶æ klarem. Wyjdzie taniej i pewnie.
_________________
¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 

Layco 
Wys³any: 2014-02-01, 17:54   
0
UP DOWN
samochodziarz

Posty: 3
Sk±d: Kraków
Ja tego sam nie robiê. Bazy ju¿ mi nic prawie nie zosta³o. Mo¿e setka. Nie chcê plam na samochodzie tylko jednolity kolor. Dlatego pytam jak zrobiæ to najlepiej. Malowaæ po tym co jest czy dawaæ podk³ad ?
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2014-02-01, 20:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
trze¼wy inaczej napisa³/a:
Przecieniuj krawêdzie baz±

a
Layco napisa³/a:
ró¿nice zostan±

Tak, jest takie ryzyko.

W przypadku takich problemów ja stosujê metodê z podk³adem m/m na czê¶ci elementów przylegajacych.

kalbi napisa³/a:
na drzwiach jest grubiej i wychodz± ciemniejsze i by³y lakierowane czerwony/czerwony, a nie bia³y podk³ad/czerwony.

bo nastepne warstwy moga tej ró¿nicy nie zlikwidowac w 100%.

No i najwazniejsze w TYM przypadku...
Layco napisa³/a:
Samochód by³ malowany lakierem akrylowym

A poprawiæ trzeba w technologii
trze¼wy inaczej napisa³/a:
baz± i ca³o¶æ klarem.


To tyle z mojej strony.

PS.
Piszesz ¿e zastosowa³es lakier akrylowy o numerze ... itd.
teraz piszesz
Layco napisa³/a:
Bazy ju¿ mi nic prawie nie zosta³o.


To jak to w koñcu jest baza czy akryl????
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi