Szukaj FAQ Album

Autor Wiadomość
pajton
Wysłany: 2015-10-31, 23:00   Jaki rozcieńczalnik wybrać?
0
UP DOWN

Mam pytanie do was. Nie jestem profesjonalistą a w lakierowanie bawie się jakiś czas dopiero. Wiele pisze się o lakierach bezbarwnych, bazach, podkładach a dokładniej to o ich firmach i adekwatnie do tego jakie są wrażenia z ich używania. A ja chciałem zapytać o rozpuszczalniki? Jakich używacie? Jak się ma firma rozpuszczalnika do jego jakości? I jak wogóle określić albo ocenić jakość rozpuszczalnika? Chodzi mi dokładnie o bazowe i ewentualnie akrylowe. Pytanie wzieło mi sie stad że usłyszałem od znajomego że on to używa jakiegoś tam rozpuszczalnika bo jak używał innego to ciężej mu się ziarno układało?? Możliwe to?

KK 
Wysłany: 2015-11-01, 01:56   
0
UP DOWN

Możliwe. Rozcieńczalnik może być jeden do baz i akryli. Tak jest w Dynie. Rozcieńczalniki są w dynie szybkie, medium(mieszanina), wolne. Rozcieńczalnik powinieneś mieć oryginalny w zależności na czym pracujesz, czyli używasz bazy firmy Profix i też firmy powinieneś mieć rozcieńczalnik.
Na forum tez ostatnio było o rozcieńczalniku stabilizującym, który poprawia ułożenie np ziarna w bazach metalicznych.

pajton
Wysłany: 2015-11-01, 10:54   
0
UP DOWN

Czyli nie ma rozcieńczalników uniwersalnych do bazy? Bo np często zdarza się że różnych używam z różnych mieszalni baz. Np standox, dupont, dyna, SH. I chciałem kupić sobie więcej takiego rozcieńczalnika żeby był dobry.

barteek933
Wysłany: 2015-11-01, 11:35   
0
UP DOWN

stabilizujący z tego co mi się zdaje to jest po prosu wolny

KK 
Wysłany: 2015-11-01, 16:38   
0
UP DOWN

Stabilizujący to nie jest wolny.

ursus1992
Wysłany: 2015-11-01, 16:50   
0
UP DOWN

w dynie jest cos takiego dodaje sie 10% do bazy ale nie pamietam numeru

pajton
Wysłany: 2015-11-01, 17:30   
0
UP DOWN

A poza tym stabilizujacym juz to wy zawsze uzywacie dedykowanego do danej bazy? Czy moze jednak znalazł by się jakiś uniwersalny rozcieńczalnik ktory byl by dobry dla moich potrzeb?