Może źle się wyraziłem, chodzi mi bardziej o to czy firma ubezpieczeniowa nie powie bujaj się gościu bo kosztorys jest z ASO ale faktura za naprawę moja. Inaczej, czy to nie jest tak że jak ASO robi kosztorys wg swoich stawek to muszą oni też wystawić fakturę na naprawę?
Po pierwsze, to Ty nawet nie musisz faktury za naprawę przedstawić i i tak mają obowiązek Ci wypłacić. Jeżeli zamówisz kosztorys w serwisie, to powiedz, żeby dali Ci taką stawkę jaką chcesz. Ewentualnie, jeżeli servis nie chce zmnieniszyć stawki, wysyłasz taki kosztorys ale robisz ręcznie poprawkę stawki.
Z mojego doświadczenia wynika, że ubezpieczalnie wymyślają różne bezpodstawne roszczenia, żeby nie wypłacić. Dla przykładu, w zeszłym roku Compensa nie wypłaciła mi 10600zł. Przysłali jakąś listę pytań po co było auto zastępcze, włącznie z żądaniem przekazania dokumentacji medycznej itd.
Ja z niemi nie dyskutowałem i 5 dni po terminie płatności FV już leciał pozew do sądu. Za miesiąc miałem nakaz, i uwaga podaję koszty Compensy:
10600 WPS + odsetki
4800 koszty adwokata
530zł wpis sądowy
2389,50 koszty komornicze
1200 koszty adwokata w postępowaniu egzekucyjnym
Razem 19519,50zł.
Tak robię z każdą ubezpieczalnią. Efekt jest taki , że Warta i Hdi jak zapomna zapłacić w terminie, to dzwonią na drugi dzień rano i proszą żeby nie pozywać bo już płacą. Od listopada 2016 nawet PZU zaczęło mi płacić.
_________________ Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć Dieslem...
Panowie, czytam jeszcze raz ten wniosek do UOKIK zalinkowany wcześniej i wydaje mi się że to nie będzie prosty temat dla UOKIK bo tak jak tam piszą że wiele kwestii jest dotychczas niejawnych dla rynku a po drugie przynajmniej na razie obraz jest taki że jest to pole dla dobrych prawników. Choćby to że wg. nich (kogo?) Novol nie spełnia wymagań jakościowych producentów samochodów (których?). Z tego co powszechnie wiadomo to chyba nie ma producenta lakierów który miałby aprobaty techniczne wszystkich producentów aut. Czyli jak można być w koszyku mając kilka, kilkanaście to dobry prawnik zapyta czy wystarczy np. tylko jedna taka aprobata? Kto o tym decyduje? To wszystko jest grubymi nićmi szyte bo wystarczy wtedy że Novol zdobędzie autoryzację nowej Syrenki i znajdzie się w ekskluzywnym klubie
No właśnie, pewnie nie raz rozmawiali na ten temat przy okazji Wielkiej Gali na "Przedsiębiorstwo Fair Play" bo obie firmy były często nominowane i obie są z Poznania, prawie
Dobry biznes z tymi nagrodami. Od kilku dni śledzę system przyznawania nagród w różnych branżach. Na palcach jednej ręki można policzyć nagrody za które nagradzający nie wystawia faktury.
_________________ Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć Dieslem...
A ja znalazłem taką wypowiedź Prezesów Novola którzy mówią chyba o nas
"WRACAMY WIĘC NA KONIEC DO ZAGADNIENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI W BIZNESIE...
P. OLEWIŃSKI:
Tak zostaliśmy wychowani, tak od lat pracujemy, to się z dnia na dzień nie zmieni...
P. NOWAKOWSKI:
Szybkie interesy często nie są związane z fair play, natomiast długofalowe współdziałanie na innych zasadach nie jest możliwe. Jeśli nie będziemy lojalni wobec partnera w biznesie, to za chwilę on podziękuje za współpracę. Ale jeśli stworzymy dobre więzi, to mimo ewentualnych potknięć firma będzie dobrze funkcjonowała."
http://glos-biznesu.pl/img/glos-biznesu-10.pdf
Panowie, nie ma co się czepiać prezesów. Pan Olewiński to facet, który jeżeli trzeba to zdejmuje marynarkę, podwija rękawy i robota go nie parzy.
Novol to ogromna firma i często Panowie Prezesi nie wiedzą o wielu rzeczach. Pewne decyzje i problemy rozwiązywane są przez szczebel kierowniczy i to on odpowiada za swoje decyzje i z tego powodu cieszy się zaufaniem Prezesów. Nawet jak znajdą w necie jakieś nasze gorzkie żale to i tak dzwonią do Dyrektora i pytają się go co to za jeden i o co mu chodzi, że takie rzeczy pisze.
Jeżeli zrobisz szefem kuchni człowieka który słabo gotuje, to zawsze odpowie Ci, że klientom nie smakuje jedzenie, bo nie mają zmysłu smaku.
A tak w ogóle to po co robimy tutaj jakieś porykiwania i pełne emocji wpisy, kiedy na ubezpieczalnie jest jeden i tylko jeden sposób. To czy w audatexie będzie novol, profix czy APP, to zmienia tylko sytuację tych, którzy chcą się z nimi dogadywać. Zacznijcie robić tak, żeby im sie nie opłacało z Wami dyskutować. Jak to się robi, opisałem na przykładzie Compensy.
_________________ Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć Dieslem...
Problem w tym że chciałbym uczciwie dostać to co mi się należy bez ponoszenia tych kosztów adwokata, komornika itp Myślę że wielu podpisze się pod tym zdaniem. Dlaczego mamy walczyć o te pieniądze, my chcemy naprawiać samochody. Panowie Prezesi czy to Novola czy to Profixa lub APP sprzedają swój produkt po określonej cenie i ja też swoją usługę sprzedaję po określonej cenie rynkowej.
Dlatego ja się cieszę że poszła ta skarga do UOKIK bo może coś się zmieni za jakiś czas a to czy tam będzie wpisane tak ja mówisz Novol czy Profix to mnie wali.
Niestety na dzień dzisiejszy jest gorzej niż pół roku temu i dlatego założyłem ten temat. Poszło w kierunku Novola bo w tym artykule na stronie PIM nie było napisane Profix tylko Novol.
Wiem, wiem to już jest nudne i żenujące ale wczoraj pojawiła się nowa Złota Siódemka.
Tym razem w obsadzie międzynarodowej czyli prestiż nagrody rośnie
A ja znalazłem taką wypowiedź Prezesów Novola którzy mówią chyba o nas
"WRACAMY WIĘC NA KONIEC DO ZAGADNIENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI W BIZNESIE...
P. OLEWIŃSKI:
Tak zostaliśmy wychowani, tak od lat pracujemy, to się z dnia na dzień nie zmieni...
P. NOWAKOWSKI:
Szybkie interesy często nie są związane z fair play, natomiast długofalowe współdziałanie na innych zasadach nie jest możliwe. Jeśli nie będziemy lojalni wobec partnera w biznesie, to za chwilę on podziękuje za współpracę. Ale jeśli stworzymy dobre więzi, to mimo ewentualnych potknięć firma będzie dobrze funkcjonowała."
http://glos-biznesu.pl/img/glos-biznesu-10.pdf
Dziwne, bo przez 5 lat wisiał ten artykuł w internecie i nikomu nie przeszkadzał, zalinkowałem go 3 tygodnie temu i nagle zniknął Więc żeby nie być posądzonym o jakieś pomówienie muszę wkleić zrzut.
Panowie, nikt nie zauważył że pojawiła się kolejna informacja o podjętych działaniach w sprawie zaniżonych stawek przez Novol.
http://pim.pl/33404-2/
Ładna strata
"Rynek dealerski wykonując ok. 400 tys. napraw na FV rocznie traci dzisiaj średnio ok. 200 PLN netto na zaniżonej wartości materiałów lakierniczych w systemie AZT ( wprowadzono produkty SPECTRAL z firmy NOVOL); co daje kwotę łączną 80 000 000,-PLN netto.
Ile straciło przedsiębiorstwo lub kto zrekompensuje tę różnicę?"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum