Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
c64club 
Wysłany: 2017-02-15, 14:42   System/technologia dla UAZa
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 35
Takiego grata sobie kupiłem. Nie jest pognity nimo wieku i tego, że tlenek żelaza był już na wyposażeniu fabrycznym. Ale mimo przeszłości w leśnictwie (bez topienia w błocie) ruda bierze te blachy, bo są zasiarczone jak jabol.
Jak już skończę z mechaniką, chciałbym go porządnie zabezpieczyć. Po kolei wypiaskować elementy i uczciwie pomalować. Zastanawiam się nad wyborem technologii, ideałem byłoby coś o następujących cechach:

-jak najlepsza antykorozja, na jak najdłużej
-zielony :)
-nie błyszczący jak "psujajca" (może spłowieć po jakimś czasie, byle nie wpływało to na antykorozję)
-byłbym niezwykle ukontentowany, gdyby między kolejnymi warstwami nie trza było wszystkiego traktować papierami ściernymi, włókninami i inną mechaniką. Po prostu warstwa, czas, warstwa, czas, warstwa,czas i tak do skutku
-nie musi być szybkie. 2-3 tygodnie schnięcia/sieciowania mogą być.
-jeśli można zrezygnować z jakiejś warstwy tylko za cenę "ładności", to z chęcią zrezygnuję
-żadnego szpachlowania wgniotek. Tyle co się da wyklepać i zostaje te kilka wgniotek polakierowane, na tym pojeżdzie "ślad po trafieniu śliwką z procy" wygląda zupełnie dobrze.
-mimo niewygórowanych wymagań estetycznych, nie może jednak mieć morki wielkości "cellulitu" jak tankowiec po siódmym remoncie

Chciałbym go zrobić na tyle porządnie na ile się da. Samochód swoją terenową karierę zakończył z dniem kiedy go kupiłem. Będzie "zabawką" ale nawet w takim zastosowaniu nie oddam go do normalnego lakierowania, bo się ktoś nad nim napracuje, powierzchnie powyprowadza, zgoli zasłużoną kasę, a efekt będzie "Coś pan temu UAZu zrobił? Mam teraz dokupić alufelgi i chromowaną wyciągarkę?" :) Nieee. Ma wyglądać jak na niego przystało, tylko z maksymalną ochroną.

Czym go tak potraktować? Jakiś system przemysłowy, morski, do maszyn budowlanych -zna i używał ktoś, coś? Reaktywny + chlorokauczuk 1k, miałem na 2 pojazdach i to całkiem niegłupi zestaw, ale nie wiem ile lat to wytrzyma a tu nie chcę eksperymentować.
 

c64club 
Wysłany: 2017-02-17, 12:45   
0
UP DOWN
MacGyver


Posty: 35
Po paru godzinach lektury coś się zaczyna układać. Dobrać system do kategorii korozyjności. Dla samochodu eksploatowanego w Polsce z możliwością wyjazdu zimą, dałbym kategorię minimum C4M jeśli nie C5M. Wyłaniają się:
1. Sea Line - podkład epoxy 4:1 z fosforanem cynku + poliuretan 2K, do stosowania pod i nad linią wody. Wstępny typ na nadwozie. Od reki dostępna jedna zieleń, ral6029, inne na zamówienie. Kupię puszkę, zobaczymy jak im się udała ta mięta, bo 6029 w zależności od producenta od mojego docelowego zupełnie zielonego do mocno złamanego niebieskim :/ Ciekawostką są rozpuszczalniki dobierane do sposobu aplikacji. Aż kusi poćwiczyć wałek + długowłosy pędzel (roll&tap), bo na fotach i filmach o tej metodzie widać taki efekt, jakiego bym oczekiwał dla pojazdu, delikatnie mówiąc, niebędącego limuzyną. Niby połysk, ale totalny brak głębi.
2. Identyczny firmy Teknos (Oliva), również tylko jedna zieleń w standardzie - 6029
3. podobny system Noxan, ale hovniana zieleń w standardzie, a na zamówienie minimalna ilość zabija. Starczyłoby na mały oddział zmotoryzowany...
Do wszystkich trzech w.w. jest oferowany antypoślizg, czyli dosypuję ichni "piasek" i jadę tym po podłodze (dywaniki zaliczają wylot :D )

4. Hempel - systemy w zależności od środowiska (od wiejskiego wnętrza do portowo-przemysłowego) i na zadany okres 2-5, 5-15 i powyżej 15 lat. Dla środowiska przemysłowego przybezpośrednym styku z morzem (czyli odpowiednik polskich dróg zimą) na >15 lat mają całkiem niegłupi system również do renowacji z gruntem krzemianowo-cynkowym, epoksydem i poliuretanem grubopowłokowym, za jakieś 40-50 złotych/m2. Mój typ na podwozie. Jeśli będzie dawał odpowiedni wygląd, to może i na nadwoziu wyląduje. Nie będę Łazikowi żałował.
5. Novol Industrial czyli normalny Protect 365 + ichni poliuretan. Zaleta - szeroki wybór RAL i dostępny półmat, można popróbować. Wada - podkład wypadałoby przeszlifować.



Miał ktoś styczność z takimi systemami, paćkał tym coś, może opowiedzieć?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2017-02-25, 11:05   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
c64club napisał/a:
5. Novol Industrial czyli normalny Protect 365 + ichni poliuretan. Zaleta - szeroki wybór RAL i dostępny półmat, można popróbować. Wada - podkład wypadałoby przeszlifować.

Do 12 godz od nałożenia podkładu epoksydowego (Novol) nie musisz go matowić tylko bezpośrednio
nakładasz mokro-mokro lakier nawierzchniowy (baza met. ,lakier akrylowy) czyli w tym wypadku poliuretan.

Najtrwalsze rozwiązania to proste rozwiązania

Masz dwie możliwości :
Podkład reaktywny na to podkład akrylowy w technice m-m i na niego nakładasz m-m lakier nawierzchniowy.
Warunkiem tego jest zastosowanie podkładu akrylowego na który można nakładać m-m lakier nawierzchniowy

Podkład epoksydowy i na niego w technologii m-m (do 12 godz. od nałożenia go np. Novol)
lakier nawierzchniowy.
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2017-02-25, 11:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
c64club napisał/a:
Hempel

Miałem z nim styczność i w tym jednym przypadku który znam to rdzy nie zatrzymał ... wyszła po ponad roku i trzeba było powtórnie dokonać renowacji powłoki na aucie
Może jest faktycznie taki super .... a tylko czynnik ludzki zawiódł w tym konkretnym przypadku ....
 

KK 
Wysłany: 2017-02-25, 21:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Podkład epoxydowy grubopowłokowy i na to emalię DTM(o ile można nakładać MM), lub poliuretan.
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime