Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
abc
Wysłany: 2017-06-15, 16:46   lakierowanie auta
0
UP DOWN

Posty: 13
Witam. Czy ktoś poradzi co to są za grudki które powstały po nałożeniu bezbarwnego. od jakiegoś czasu wychodzą mi takie jakby górki. wczesniej nic takiego sie nie działo a maluje ciągle w takich samych warunkach . czy to jest woda czy olej a może jakiś brud ? a może to wina sprężarki ?

lakier badf.jpg
dodam jeszcze że nie występuje to na całym lakierze a tylko miejscami .
Plik ściągnięto 44 raz(y) 188,28 KB

 

abc
Wysłany: 2017-06-16, 11:57   
0
UP DOWN

Posty: 13
:help:
 

misias
Wysłany: 2017-06-16, 14:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 233
abc, Prawdopodobnie dostałeś zwietrzały lakier bezbarwny,lub użyłeś zwietrzałego lakieru.

Sprawa nie jest taka oczywista,mogło być coś w kubku gdzie rozrabiałeś lakier,mogłeś za wcześnie rozrobić bezbarwny i odstawiłeś go w ciepłe miejsce,po czasie który spędziłeś na nakładaniu bazy bezbarwny już zaczął proces wiązania,lakier stracił swą lepkość roboczą.

Dużo tez zależy od samego utwardzacza jeżeli robisz na szybkim ,to go zmień na standard lub wolny,rozcieńczalnik również standard bub wolny żaden szybki w tych temperaturach.
 

GMC
Wysłany: 2017-06-16, 14:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 357
Ja obstawiam że woda jest sprawcą
 

abc
Wysłany: 2017-06-16, 15:33   
0
UP DOWN

Posty: 13
misias napisał/a:
abc, Prawdopodobnie dostałeś zwietrzały lakier bezbarwny,lub użyłeś zwietrzałego lakieru.

Sprawa nie jest taka oczywista,mogło być coś w kubku gdzie rozrabiałeś lakier,mogłeś za wcześnie rozrobić bezbarwny i odstawiłeś go w ciepłe miejsce,po czasie który spędziłeś na nakładaniu bazy bezbarwny już zaczął proces wiązania,lakier stracił swą lepkość roboczą.

Dużo tez zależy od samego utwardzacza jeżeli robisz na szybkim ,to go zmień na standard lub wolny,rozcieńczalnik również standard bub wolny żaden szybki w tych temperaturach.


do puszki z lakierem wlałem utwardzacz który dostałem w mieszalni i stał nie więcej niż 15 min. a jeśli chodzi o rozpuch to novol thin 850. :)
 

abc
Wysłany: 2017-06-16, 15:39   
0
UP DOWN

Posty: 13
GMC napisał/a:
Ja obstawiam że woda jest sprawcą


też podejrzewałem ale wcześniej nic sie nie działo a filtry te same . dmuchałem nawet na chusteczki przez kilka minut i nie zauważyłem żeby jakaś wilgoć się pojawiła choć we filterku przed gunem troszke wody siadło. zrobiłem nawet taką spirale z pexa do wiadra z wodą bo sprężarke mam dosyć mocną 500l/min a zbiornik tylko 50 l .
dziwne jest to że maluje już od jakiegoś czasu a ten problem od niedawna dopiero występuje.
 

misias
Wysłany: 2017-06-16, 16:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 233
abc, A żeś za mocno nie przylał tym klarem,szpachla ci nie nie spuchła od wilgoci.
 

abc
Wysłany: 2017-06-16, 20:53   
0
UP DOWN

Posty: 13
misias napisał/a:
abc, A żeś za mocno nie przylał tym klarem,szpachla ci nie nie spuchła od wilgoci.


auto nie było szpachlowane a malowałem bo kolor wyblakł ale z tym przylaniem to może i prawda bo wylałem może więcej tylko że kiedys jak wylewałem to sie zaciek zrobił a w tym wypadku nie było zacieków.
 

abc
Wysłany: 2017-06-16, 21:43   
0
UP DOWN

Posty: 13
GMC napisał/a:
Ja obstawiam że woda jest sprawcą


ale to wygląda jakby był lakier bo po spolerowaniu papierem 2000 powierzchnia jest idealna
nie jestem pewien ale jesli to by była woda to po zeszlifowaniu byłby krater :?:
 

hematol 
Wysłany: 2017-06-16, 23:23   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 975
Skąd: Śląsk
abc, wez to przebij,oderwij lakier i sie dowiesz co tam siedzi,i tak jest do ponownego lakierowania a będziesz mieć wiedze co było przyczyną takiego zjawiska.
 

abc
Wysłany: 2017-06-17, 08:02   
0
UP DOWN

Posty: 13
zastanawia mnie dlaczego robia sie takie jakby kreski na tym "wulkanie" . zdjecie oczywiście jest powiększone i w rzeczywistości widać tylko małe grudki. przebic się tego nie da bo jak twarda góra.

lak_kre.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 110,96 KB

 

misias
Wysłany: 2017-06-17, 11:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 233
abc, Cieniej panie,rączka źle poszła za długo w jednym miejscu i z bulgotało,za grubo bazy przylałeś, później klaru też i to w tym samym miejscu i się stało,nie związało się jak trzeba i mamy tego efekt. :D

Zedrzyj to, później epoksyd 2k,po paru minutach, na to akryl 2k,niech porządnie wyschnie,obrób psiknij i wyślij foty po korekcie. :cool:
 

abc
Wysłany: 2017-06-17, 22:21   
0
UP DOWN

Posty: 13
dzieki za wszystkie sugestie w tygodniu spróbuje jeszcze raz tylko skręce dysze materiału bo może faktycznie przelałem :spoko:
 

sawmaster 
Wysłany: 2017-06-18, 09:41   
0
UP DOWN

Posty: 465
Skąd: Białystok
zamiast skręcać to szybciej pistoletem machaj, krócej będziesz malował
_________________
Inni mówią że są lepsi a ja skupiam się na swojej pracy.
 

misias
Wysłany: 2017-06-18, 20:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 233
sawmaster, O np. tak https://www.youtube.com/watch?v=O3RSAMkqgYI
 

abc
Wysłany: 2017-06-20, 11:54   
0
UP DOWN

Posty: 13
sawmaster napisał/a:
zamiast skręcać to szybciej pistoletem machaj, krócej będziesz malował


tylko że wcześniej malowałem i nic się nie działo a ręka już z automatu idzie . jedynie guna kupiłem nowego i być może źle wyregulowałem. jutro maluję jakiś błotnik i spróbuje pokręcić jeszcze to sie przekonam. obecnie coraz bliżej jestem stwierdzenia że za grubo wylałem i zagazowało jakoś. ale pewności nie mam :roll:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime