Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Trustcio
Wysłany: 2017-07-14, 12:01   Lakierowanie błotnika
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam. Chciałbym sam się wziąć za polakierowanie połowy przedniego błotnika. Tak wiem, lepiej oddać specjaliście, ale jest to stare auto i sie to nie opłaca. Chciałbym jakaś instrukcje jak to zrobić, ja napiszę po swojemu jak to zrozumiałem i proszę o poprawienie mnie. Właściwie to chciałbym chyba wykonać cieniowanie. Bo będę miał pół błotnika w oryginalnym kolorze a pół nowo wspawane.
1. Szlifuje ale nie wiem jakim papierem która powierzenie bo część jest stara, część do lakierowania
2. Kładę lakier podkładowy ( ile warstw ? Jedna?)
3. Za 20 minut kładę lakier bazowy, dwie warty, nie wiem jak to zrobić aby to przejście sie nie rzucało w oczy, najechać lekko na stary lakier?
4. Później chwilę czekam i kładę bezbarwny 2 warstwy ale ten juz na cały element
5. Później, ale nie wiem po jakim czasie nakładam blender spot na miejsce łączenia, tylko nie za dużo
6. Po około 24 godzinach przystepuje do polerowania, papierem wodnym p2000
Proszę o poprawienie i dopisanie tego czego nie wiem, dodam ze polerował będę ręcznie. Wiem ze nie wyjdzie to pewnie super bo nigdy tego nie robiłem i liczę się z tym, ale nie opłacalne jest oddawanie tego do lakiernika. Z góry dzięki za pomoc
 

Kaniu
Wysłany: 2017-07-15, 11:12   
0
UP DOWN

Posty: 6
Lakieruj cały błotnik
 

kzychu
Wysłany: 2017-07-15, 15:49   Re: Lakierowanie błotnika
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
Trustcio napisał/a:
Wiem ze nie wyjdzie to pewnie super bo nigdy tego nie robiłem i liczę się z tym, ale nie opłacalne jest oddawanie tego do lakiernika. Z góry dzięki za pomoc


A moim zdaniem jeśli bierzesz pod uwagę tylko koszt naprawy to nie opłaca się Tobie samemu
robić bo wydasz na materiały, narobisz się a wyjdzie kupa - która będzie "ozdobą wozu".
Co to za bryka ,że pół przedniego błotnika warto było wstawiać?
Bazy na pewno nie położysz w 20 minut po podkładzie skoro błotnik łatany, przecież musisz
wyprowadzić ,bez szpachli też się nie obejdzie.
Na forum masz masę informacji.
 

Trustcio
Wysłany: 2017-07-15, 17:58   
0
UP DOWN

Posty: 4
Nie wiem czy ta osoba co to będzie robić zaszpachluje czy nie, ale szpachlę też kupiłem. Ogólnie wszystkie materiały już zamówiłem i zapłacone, to nie opłaca się teraz tego wyrzucić i dać komuś to roboty.Jedynie papierów nie mam,ale to już nie tak dużo. Liczę się z tym ,że różnice będzie widać, ale chcę się poradzić i chcę to zrobić chociaż w miarę dobrze :) Chciałem spróbować, wyjdzie tragedia to może oddam do kogoś :) Ogólnie auto jest dosyć poobdzierane, i zdecydowałem się tylko ten element bo uważam ,że lepsze to niż dziura. Zakładając ,że mam już zaszpachlowane i chcę zacząć lakierowanie. Na początek jakim papierem miejsce zaszpachlowane, a jakim to na którym jest lakier? No i ogólnie jakby ktoś napisał w jakich odstępach nakładać kolejne warstwy poszczególnych lakierów. Z góry dzięki
 

Trustcio
Wysłany: 2017-07-16, 13:48   
0
UP DOWN

Posty: 4
Dobra coś poczytałem sam to załóżmy ,że mam zaszpachlowane, szlifuje papierem p400 na mokro dorobiony kawałek, potem całe drzwi p2000 na mokro. Tylko pytanie ile szlifować stary lakier bezbarwny ?Bo chcę nałożyć klar na cały błotnik a nie na dorabiany kawałek po podobno tak lepiej zrobić. Potem kładę podkład 2-3 warsty i po położeniu tej ostatniej ile mam czekać? Koniecznie potem trzeba szlifować lakier podkładowy? I czy ten Spot Blender nakładam po bezbarwnym na miejsce łączenia? Ile później odczekać po bezbarwnym aby przejść do polerowania?
 

Kaniu
Wysłany: 2017-07-16, 15:11   
0
UP DOWN

Posty: 6
Nie szlifuje się szpachli na mokro to raz dwa na karcie specyfikacji danego produktu masz napisane ile trzeba czekać na pełne utwardzenie
 

kalbi 
Wysłany: 2017-07-16, 19:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 30 razy
Posty: 1592
Skąd: Warszawa
Dobra opisze Ci:
Pewnie nie masz maszynki oscylacyjnej więc wszystko robisz na klocku:

matujesz pod szpachlę p360 na klocku
szpachlujesz
docierasz szpachlę startując od p150, potem p240, potem poprawiasz p360 i na koniec daj p400 (na sucho wszystkie gradacje) , matujesz lakier szerzej od miejsca szpachlowanego bordową włókniną ścirerną, oklejasz pod podkład, przemywasz zmywaczem silikonu i zaczynasz podkładować
1 warstwa podkładu najszerzej prawie do granicy tam gdzie okleiłeś ale nie lecisz do końca, następna warstwa kilka cm bliżej, i kolejna warstwa też bliżej niż poprzednia, czekasz na drugi dzień aż podkład wyschnie i startujesz p320 na klocku docierać, potem p500 i poprawiasz na mokro p1000 i p1200 - matujesz tak sam podkład delikanie możesz wyjechać na lakier, następnie zaczynasz matować lakier włókniną ścierną z pastą matującą pod cieniowanie, zmywasz wodą, odmuchujesz, suszysz, wycierasz, oklejasz element, przemywasz zmywaczem, kładziesz bazę w miejscu podkładu plus nieco szerzej i tak 2 warstwy lub do pokrycia, ostatnią warstwę cieniujesz delikatnie napylając, czekasz 10 min, wycierasz sciereczką antystatyczną cały element i kładziesz 2 pełne warstwy lakieru bezbarwnego, lub jak wolisz 3 cienkie ale to mają być wartwy zamknięte a nie napylone, na drugi dzień na klocku p2000, p2500 i poprawiasz trizact 3000, bierzesz polerkę i twardą gąbkę i polerujesz, poprawiasz średnio twardą gąbką a na koniec miękka gąbką.
_________________

 
 

Trustcio
Wysłany: 2017-07-17, 08:22   
0
UP DOWN

Posty: 4
Czyli oklejam trochę wyżej niz zaszpachlowałem i tym podkładowym pierwsza warstwę trochę wyżej, potem kolejna niżej a kolejna jeszcze niżej ? Podobnie z bazą, a jak z bezbarwnym? Jadę po całym błotniku, ale mam coś robić z oryginalnym lakierem bezbarwnym który został na kawałku elementu czy po prostu odtłuścić i tyle?
 

Kamil84 
Wysłany: 2017-07-17, 12:03   
0
UP DOWN

Posty: 6
bardzo pomocna bedzie wizyta na you tubie , jest tam bardzo duzo filmikow na ktorych mozesz zobaczyc co i jak na wlasne oczy wtedy bedzie ci latwiej zastosowac wszystkie porady ktore ci koledzy napisali wyzej. sproboj znalesc filmy z cyklu MojGaraż
 

kalbi 
Wysłany: 2017-07-17, 21:39   
0
UP DOWN

Pomógł: 30 razy
Posty: 1592
Skąd: Warszawa
Trustcio napisał/a:
Czyli oklejam trochę wyżej niz zaszpachlowałem i tym podkładowym pierwsza warstwę trochę wyżej, potem kolejna niżej a kolejna jeszcze niżej ? Podobnie z bazą, a jak z bezbarwnym? Jadę po całym błotniku, ale mam coś robić z oryginalnym lakierem bezbarwnym który został na kawałku elementu czy po prostu odtłuścić i tyle?
wszystko opisałem - lakier bezbarwny matujesz szara włókniną z mat pastą, bezbarwny dajesz na całe elementy
_________________

 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group