Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Sneak
Wysłany: 2017-07-23, 11:59   Skórka pomarańczy po lakierowaniu akrylem.
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam. Wczoraj zabrałem się za lakierowanie motocykla i wyszło jak w temacie. Wcześniej już lakierowałem tylko ze matowym więc jakąś wprawę mam ale i tak amatorsko. Powierzchnia była przygotowana idealne, nakładam lakier i moim oczom ukazał się ten widok :/ Posiadam kompresor ze zbiornikiem 200l i wydajnością 970l/min, odstojnikiem na wodę i regulacją ciśnienia więc do pistoletu chyba nic nie potrzebowałem. Pistolet DDCars (dokładnie nie pamiętam) z dyszą 1.4, ciśnieniem maksymalnym 1.8 bar i zapotrzebowaniem na 170l/min. Lakier akrylowy firmy intertroton z proporcjami 1l lakieru : 0.5l utwardzacza : 0.3l rozcieńczalnika. Wiecie może co jest przyczyną? Jest sens to naprawiać (tzn ścierać wodnym 1500 i 2000 a później polerować czy lepiej wyrównać 1000 i położyć nową warstwę bez pomyłek? Proszę o pomoc :(
 

kalbi 
Wysłany: 2017-07-23, 13:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 30 razy
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
jest kilka przyczyn tegoż wyczynu. Najpierw foto
_________________

 
 

kzychu
Wysłany: 2017-07-23, 13:55   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 250
Jak masz na całości to to szlifuj od nowa tylko nie baw się 1000, zacznij 400, 600 a na koniec gramatura 1000.A co do ponownego nakładania to zrób sobie test na jakiejś blaszce, jeśli proporcje dałeś jak piszesz to raczej przyczyną skórki było za niskie ciśnienie na pistolecie,
jak masz na zegarze na zbiorniku 4bar to nie znaczy że masz tyle na pistolecie.Odwadniacze montowane na zbiornikach często powodują dużę spadki ciśnienia.A te chińskie guny hwlp
raczej też potrzebują większego ciśnienia żeby materiał dobrze rozbić. Jak byś podłączył zegar pod gunem i odczytał wartość podczas pracy to wyjaśniłaby się przyczyna skórki.
 

Sneak
Wysłany: 2017-07-23, 15:18   
0
UP DOWN

Posty: 5
Tak to wygląda :/

20170722_201442.jpg
Plik ściągnięto 63 raz(y) 1,35 MB

 

kalbi 
Wysłany: 2017-07-23, 16:36   
0
UP DOWN

Pomógł: 30 razy
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
no cóż, najlepiej poprawić ale jeśli nie masz doświadczenia to możesz to poprawiać i 10 razy i nie będziesz zadowolony. Spróbuj najpierw polerki. p2000 na mokro szlifujesz i po chwili suszysz i sprawdzasz czy element jest cały matowy. Jeśli jest matowy to poprawiasz trizact 3000 na mokro i zapoleruj całość. Jeśli będziesz zadowolony to dobrze, jeśli się przetrzesz lub efekt będzie mizerny to ponowne lakierowanie oczywiscie
_________________

 
 

misias
Wysłany: 2017-07-23, 17:22   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 233
Sneak, Jak robisz na szybkim utwardzaczu i na szybkim rozcieńczalniku,to nic z tego nie będzie,przy tych temperaturach. ;)
 

kalbi 
Wysłany: 2017-07-23, 18:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 30 razy
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
szczerze to jakby kolega miał pojęcie to i na szybkim utw by ogarnął lepiej niz jak jest teraz.
_________________

 
 

Sneak
Wysłany: 2017-07-23, 21:40   
0
UP DOWN

Posty: 5
Wywnioskowałem że spróbuję jutro pomalować kawałek blachy tylko że na większym ciśnieniu (ale jakie polecacie skoro odwadniacz coś tam kradnie) i jeśli wyjdzie to ściągnę starą warstwę i położę nową, a jeśli nie to będę polerować :/
 

Czereśniak
Wysłany: 2017-07-24, 08:31   
0
UP DOWN

Posty: 78
Panie polera i bedze jak z fabryki :cool:
 

Sneak
Wysłany: 2017-07-24, 11:34   
0
UP DOWN

Posty: 5
Położyłem lakier jeszcze raz tylko że na samym błotniku żeby sprawdzić ale na 5 barach. Wyszło trochę lepiej, zresztą sami oceńcie ;) i takie pytanko.. Taką jeszcze drobną skórkę czyn wyleczyć? Też trzeć papierem i polerka czy sama polerka? A i jeszcze jak się pozbyć niechcianych śmieci? Bo wiecie jakie są warunki do lakierowania pod gołym niebem :D

20170724_120936.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 1,78 MB

 

kzychu
Wysłany: 2017-07-24, 14:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 250
5 barów miałeś pod pistoletem?
 

Sneak
Wysłany: 2017-07-24, 15:44   
0
UP DOWN

Posty: 5
Nie pod postoletem tylko na kompresorze przed tym odwadniaczem co kradnie ciśnienie i bez wciśniętego spustu
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group