Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
szopaaa
Wysłany: 2017-08-13, 13:02   Pierwsza naprawa lakiernicza
0
UP DOWN

Posty: 3
Witajcie,

po przeczytaniu kilkunastu artykułów mam taki mętlik w głowie, a w dodatku naprawę muszę zrobić w jeden konkretny dzień (czyt. jutro :/ ), że musiałem założyć ten temat i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Zaczynając - na wyposażeniu mam:

- parę rąk
- papiery ścierne o różnej gradacji (120,220,320,500)
- szczotkę drucianą
- benzynę ekstrakcyjną
- szpachlówkę : drobnoziarnistą + z włóknem szklanym
- podkład akrylowy
- lakier akrylowy (kolor)
- bezbarwny lakier akrylowy

do tego miałem zakupić r-stop (niestety nie mogłem tego znaleźć w swoim mieście i stąd w sumie też ten temat) ale po przeczytaniu kolejnych artykułów z rzędu zgłupiałem bo im dalej w las tym gorzej

więc do sedna - czy po oczyszczeniu (niestety ręcznym i wielce prawdopodobnie niedokładnym) blachy ze rdzy (jeśli takowa by była) na taką powierzchnię mogę nałożyć podkład epoksydowy -> szpachlówkę -> podkład akrylowy -> kolor -> lakier bezbarwny? (bez żadnych "odrdzewiaczy")

czy KONIECZNE jest, przed nałożeniem podkładu epoksydowego czegoś co z rdzą reaguje (zastanawiałem się na szybko nad "odrdzewiaczem do stali i żeliwa" który w swoim składzie zawiera 25% kwasu fosforowego, ale czy to spełni swoją funkcję? potem epoksyd itd). Skoro podkład epoksydowy jest izolatorem, to teoretycznie rdza pozostała we wżerach nie powinna już dalej się utleniać.

pierwotnie był plan: r-stop -> szpachla -> podkład akrylowy -> lakier -> bezbarwny i pod tym kątem kupowałem odpowiednie preparaty, ale potem zagłębiłem się w temat jeszcze raz i wyszło pojęcie "podkład epoksydowy" a razem z nim podkład reaktywny itp. itd. :sciana: , a jak znowu reaktywny (czyli co? r stop?) to po tym nie może być epoksydu i sam nic już nie wiem

do tego kolejna sprawa, a mianowicie czasy i ilości nakładanych warstw - jak mówiłem mam do dyspozycji jeden dzień, ponieważ mieszkam w bloku na osiedlu i garażu brak więc jadę do rodziny i tam to będę musiał zrobić. Ile musi schnąć podkład epoksydowy aby móc na nim dalej działać?
-Na szpachlach jest napisane, że po ok 30 min można szlifować,
-podkład akrylowy - 2h do szlifowania/ponownego malowania,
-lakier bazowy (tutaj bym prosił o wyjaśnienie bo nie bardzo to rozumiem) "po 24 godzinach mgłę lakiru należy spolerować. Lakier metaliczny należy po 30 minutach koniecznie pokryć bezbarwnym lakierem." czy lakier akrylowy jest lakierem metalicznym? :x: dokładnie taki: http://sklep.motip.pl/dae...-blue-mica.html

:help: :help: :help:
 

sawmaster 
Wysłany: 2017-08-13, 16:36   
0
UP DOWN

Posty: 465
Skąd: Białystok
jak dajesz reaktywny to nie dajesz na niego epoksydowego, albo to albo to
_________________
Inni mówią że są lepsi a ja skupiam się na swojej pracy.
 

kzychu
Wysłany: 2017-08-13, 19:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 250
Jak byś zapytał przed zakupem to bym Ci doradził żebyś czas i pieniądze wydane na te materiały
przeznaczył np. na swą kobiete, bo taka 1-no dniowa naprawa przy braku umiejętności i wiedzy w dodatku na gównianych materiałach to porażka.
 

kalbi 
Wysłany: 2017-08-13, 19:39   
0
UP DOWN

Pomógł: 30 razy
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
musisz miec chociaż koks na wirtarce abu usunąć rdzę, odtłuść zmywaczem do usuwania silikonu i daj r-stop, po 2-3h przematuj go delikanie bordową włókniną, odtłuść i połóż epoksyd, po około 2h zaszpachluj ubytki, po 15min docierasz, dajesz znowu epoksyd, po około 15 min dajesz podkład akrylowy, po 4h przmatuj podkład p400, popraw papierem na gąbce p800/p1000 i możesz lakierować. Czasy schnięcia sa zależne od posiadanych materiałów i musisz czasy schnięcia wyczytać w karcie technicznej danego produktu, ja podałem czasy na przykładzie swoich materiałów epoksyd PPGDP40 i akryl d8046, co do polerowania to najlepiej zostawić na drugi dzień ale jeśli robisz to sprajem to i tak za przeproszeniem g ów no z tego wyjdzie
_________________

 
 

szopaaa
Wysłany: 2017-08-13, 21:57   
0
UP DOWN

Posty: 3
Nie wspomniałem ale to są drobne zadrapania krawędzi drzwi, przetarcie karoserii od wchodzenia i wychodzenia samochodu (na progu jesli mozna to tak nazwac), dość mocne przetarcie na zderzaku od spodu po najechaniu na krawężnik (i w głównej mierze to będę robił) i jedno miejsce zaatakowane mocniej korozją (błotnik przy progu) także oprócz tego ostatniego rdzy nie mabądź jest powierzchniowa wielkości max 5 mm i w lanosie za 3000 zł

Chcę to sobie zrobić żeby nie zaczęło korodować na zimę bo blacharka jak na taki samochód i rocznik jest w stanie bardzo dobrym tylko wizualnie mnie to boli a kiedy probować jak nie teraz? Mój pierwszy samochód to wiadomo, że każda ryska boli :roll: , a jak tego nie dopilnuję to ruda zacznie żreć i tyle z tego będzie... Najwyżej stracę 150 zł i jeden dzień pracy
 

sawmaster 
Wysłany: 2017-08-29, 07:03   
0
UP DOWN

Posty: 465
Skąd: Białystok
epoxyd podkład i baza z bezbarwnym
_________________
Inni mówią że są lepsi a ja skupiam się na swojej pracy.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group