Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
zlewozmywak
Wysłany: 2017-10-20, 13:49   Renowacja Jawy 50
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam wszystkich, wziąłem sobie Jawę 50 "pancerkę" z 1979 do renowacji. Rozkręciłem ją już na części pierwsze i przygotowałem do czyszczenia.


Pierwszy raz się w coś takiego bawię, trochę poczytałem forum i zacytuję z wątku http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5446 :
PROJEKTER napisał/a:
(...)
Jak robisz wnęki, lub środki i wyczyściłeś korozję, a nie zależy ci na efekcie dekoracyjnym to kładziesz reaktywny i na to bez szlifowania lakier i koniec roboty. Świetnie zabezpieczone ... Tak sobie to wygląda.
Jak robisz coś na czym ci zależy pod względem estetycznym, a nie musisz szpachlować tylko lekko wyrównać jakieś rysy ... to reaktywny i wypełniacz akrylowy, potem matowanie i lakier, albo baza i lakier.
Jak to na wierzchu i musi być super, a do tego była korozja i zmusisz szpachlować to epoksydowy potem poliester, a dalej już jak chcesz ... Ja bym zrobił epoksydowym .. wielu innych tu na forum akrylowym ... tak czy siak jest dobrze ... a na to baza i lakier.
To technologiczne ... a teraz ekonomicznie :
Nie kupuj reaktywnego i go nie używaj bo w zasadzie ma on zastosowanie .... do niczego !
Chyba, że masz jakieś specyficzne zadanie do wykonania np. pomalowanie zaśniedziałych od korozji wielkich blach ;)
Mam nadzieję, że już wszystko teraz wiesz ?


Więc jeśli chodzi o lakierowanie, to prawie wszystko wiem: goła blacha > epoksyd > szlifowanie > szpachla > epoksyd > szlifowanie > baza > klar.

Odtłuszczanie przed epoksydem robić zwykła benzyną ekstrakcyjną?
Szlifować papierem ściernym o jakiej ziarnistości? Na sucho czy na mokro?

Piszecie, żeby używać podkładu i lakieru tej samej firmy, z jednej linii produktowej.
Jaki zestaw dla amatora będzie miał najlepszy stosunek ceny do jakości?

Na ramie i blachach w większości nie ma rdzy, jest lakier oryginalny, a po nim ktoś poleciał pędzlem na zielono.
Czym najlepiej zedrzeć to do gołej blachy?
- szczotka druciana doczołowa falista
- szczotka druciana doczołowa pleciona
- szczotka druciana tarczowa
- tarcza nylonowa
- papier ścierny na rzep?

Warto użyć chemii do usuwania lakierów w trudno dostępnych zakamarkach i załamaniach? Jeśli tak, to co polecacie? Przez neta przewija się głównie "bemixol". Jest do tego jakiś dedykowany zmywacz?

Wybaczcie, jeśli wszystko już było. Pozdrawiam.
 

sawmaster 
Wysłany: 2017-10-20, 19:00   
0
UP DOWN

Posty: 487
Skąd: Białystok
nie baw się w szlifowanie tylko od razu do piaskowania, paint remover kupisz w każdej mieszalni
_________________
Inni mówią że są lepsi a ja skupiam się na swojej pracy.
 

freddd
Wysłany: 2017-10-21, 18:30   
0
UP DOWN

Posty: 11
szczotki druciane i nylowane nie usuną starego lakieru, jest to zbyt pracochłonne. Pozatym na metalu będa zagniatały powierzchię zardzewiałej blachy tak że tylko zamaskuje rdzę pod metaliczną lustrzaną powłoką.

Papier ścierny usunie lakier i rdze i pozostawi świeży metal.

Odnośnie piaskowania to wszystko zależy czy w Twojej okolicy uda ci się znaleźć zakład z odpowiednim ścierniwem, nie do felg, tylko odpowiednio delikatne które nie podziurawie wszystkiego. Ważne jest też zabezpieczenie wszelkich profili zamkniętych i gwintów w ramie. To samo z bakiem, piasek nie może dostać się do wewnątrz.
Po piaskowaniu praktycznie bez zwłoki należy wszystko oczyścić, odtłuścić i pomalować, bo otwarta struktura metalu będzie się odrazu utleniała.

Pancerka to sporo blach, koszt z malowaniem może być pare tys. trzeba rozważyć czy w ogóle się opłaca taka inwestycja.
 

zlewozmywak
Wysłany: 2017-10-22, 21:09   
0
UP DOWN

Posty: 2
Dzięki za odpowiedzi.

freddd napisał/a:
Pancerka to sporo blach, koszt z malowaniem może być pare tys. trzeba rozważyć czy w ogóle się opłaca taka inwestycja.


No właśnie o koszty mi chodzi. Nie robię jej na handel, ani na wystawy, tylko dla siebie.

freddd napisał/a:
Papier ścierny usunie lakier i rdze i pozostawi świeży metal.


Więc wezmę szlifierkę kątową, eurodysk i krążki ścierne. Jaką ziarnistością szlifować? Najpierw 80 i wykańczam 220?
Później benzyna ekstrakcyjna i epoksyd.

Podpowiedzcie mi jeszcze proszę, jakiej firmy produktów (podkład, szpachla, lakier) użyć, żeby cała ta zabawa nie wyszła za drogo?
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania