Autor |
Wiadomo¶æ |
|
sebasti15
|
Wys³any: 2017-12-16, 12:26 opel ascona c
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam. Zabieram sie za odbudowe opla ascony gt od podstaw i nasuwa mi sie kilka pytan.
Najpierw wiadomo piaskowanie i co dalej jake podk³ady jaka konserwacja? Po iaskowaniu lepiej dac podk³ad czy najpierw za³ataæ wszystkie dziury?? Mam gara¿ narzedzia wiec wiekszo¶æ prac chcialbym wykonac sam. Prosze o porady |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2017-12-16, 21:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Ja bym pierw wycio³ ki³e i wstawki porobi³ ,a kolejno¶æ warstw lakierniczych to masz na forum. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2017-12-17, 19:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
kzychu napisa³/a: | Ja bym pierw wycio³ ki³e i wstawki porobi³ |
Najpierw siê zawsze piaskuje aby tam gdzie jest "durszlak" a nie blacha to wszystko "powy³azi³o" + oczywi¶cie ubytki w elementach nadwozia które zawsze sie pojawiaj± po piaskowaniu ...
Po piaskowaniu zabezpieczasz wszystko tak aby nie wesz³a na go³± blachê ponownie rdza i prowadzisz prace blacharskie po których zakoñczeniu te¿ jest dobrze wypiaskowaæ to co by³o wstawiane.
Wypiaskujesz zabezpieczasz elementy podk³adem i prowadzisz ju¿ prace lakiernicze
Przed blachark± miejsca wypiaskowane zabezpiecza siê podk³adem reaktywnym który nie stwarza problemów podczas ³±czenia elementów podczas spawania czy zgrzewania tzw. atest spawalno¶ci.
Natomiast po zakoñczeniu prac blacharskich mo¿na wypiaskowane nadwozie czy elementy
zabezpieczyæ podk³adem epoksydowym lub podk³ad reaktywny i na niego podk³ad akrylowy ... wszystko zale¿y od technologi producenta materia³ów lakierniczych którymi przeprowadzamy renowacjê pow³oki lakierniczej. |
|
|
|
|
kzychu
|
Wys³any: 2017-12-17, 21:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 344
|
Nie robiê klasyków ,ale kiedy¶ zdarza³o mi siê robiæ strucle .Mo¿e je¶li bud¿et wysoki wygodnie
jest zawie¶æ na piasek i dalej jak to Robercie napisa³e¶, chod¼ to spawanie na reaktywny to ¶rednio,wole powierzchnie oczyszczon±. Wiadomo ,¿e po piasku wszystko fajnie widaæ , ale czy
to takie trudne ,¿eby z k±tówk± w rêku oceniæ co jest do wyciêcia.Wed³ug mnie plus taki ¿e piaskowanie mog³o by byæ w jednym podej¶ciu (poza progami wewnêtrznymi ,bo na pewno resztki zewnêtrznych do zdjêcia),a ca³o¶æ w epoksyd.Du¿o gorsza ta metoda od tej opisanej przez Ciebie Robercie ? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2017-12-20, 17:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
kzychu napisa³/a: | Nie robiê klasyków ,ale kiedy¶ zdarza³o mi siê robiæ strucle |
To s± dwa ró¿ne ¶wiaty .... przy strupach wszystkie chwyty dozwolone poniewa¿ i tak za moment znikn± z dróg
Zabytki (takie z prawdziwego zdarzenia) to ju¿ jest dla jego w³a¶ciciela jak lokata kapita³u
tak¿e koszt piaskowania jest ¿aden przy renowacji takiego auta.
Wpadnij w maju na Auto Nostalgia w Warszawie zobaczysz wtedy jakie s± normalne ceny za renowacje klasyka.
Co do podk³adu to podk³ad reaktywny stosujemy ten który ma atest spawalno¶ci a je¶li go nie ma to ¿aden problem usun±æ go tylko z miejsc ³±czenia blach gdzie reszta elementu jest zabezpieczona przed wilgoci± w powietrzu i jej dzia³aniem na go³± blachê elementów nadwozia |
|
|
|