Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Bikeday
Wysłany: 2017-12-29, 22:49   Zestaw i technologia do lakierowania ram rowerowych
0
UP DOWN

Posty: 3
Powitać wszystkich użytkowników i z góry dziękuję za fachową pomoc.
Z miejsca informuję iż nie mam zamiaru otwierać potężnej lakierni samochodowej bez jakiegokolwiek doświadczenia więc osoby które rzucą mi radą "zostaw to uciekaj" proszę o darowanie opinii.
Temat wygląda tak, pracuję, prowadzę działalność, sklep motoryzacyjny, sportowy oraz mały serwis rowerowy - hobbystycznie, nie mam zamiaru zarobkowo malować.
Chciałbym rozwinąć swoją pasję związaną z branżą rowerową tj malowanie ram rowerowych.
Szukam zestawu, ale nie chce zakupić dziadostwa najniższych lotów aby po uruchomieniu okazało się że dany sprzęt jest do dapy. Trochę czytałem na forum i w sieci, ale czasami rozrzut jest taki że głowa mała.
Potrzebuję kompresor który pozwoli na wydajną pracę przy pomalowaniu takowej ramy, pistolet który dobrze zagra z danym kompresorem, informację o sprawdzonych i niezbędnych podzespołach które muszę mieć do zestawu (odwadniacze itp) które pozwolą mi malować jw ramy rowerowe.
Będę również wdzięczny za informacje oraz poradę jakimi lakierami najlepiej malować ramy rowerowe, dodam że nie chodzi mi o malowanie w stylu lakierni proszkowych, malowane będzie dużo elementów - detali do których używane będą szablony cięte w ploterze oraz aerograf. Rękę "artysty" posiadam i myślę że z biegiem czasu zacznę ogarniać temat.
Cenowo
Kompresor - max 2000-3000 zł
Pistolet 500-700 zł - nie wiem czy jeden wystarczy do podkładu i malowania bazą?

Będę wdzięczny za informację oraz ewentualne zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam serdecznie
 

Irek 
Wysłany: 2017-12-30, 00:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 16
Skąd: Ruda Śląska
Może inni mnie tu skrytykują, ale ja powiem tak:
Do malowania ramy rowerowej (zwłaszcza jesli malujesz jednoczesnie tylko jedną) wcale nie potrzeba jakiegos wydajnego kompresora. Moim, zdaniem wystarczy jakiś tanszy dwutłokowy ze zbiornikiem 50l
Co do pistoletu to może być nawet jakiś najtanszy typu speedway czy coś takiego bo na małej powierzchni nie widać niedociągnięc takiego sprzętu. Jeśli chcesz miec pewność że nie używasz tandety to proponuje ci pistolet DeVilbiss flg - moim zdaniem najlepszy stosunek ceny do jakości i w sam raz do amatorskich a nawet połprofesjonalnych prac. Do podkładu proponuje jedne z tanszych pistoletów do 100 zł
Do takich małych prac myśle ze wystarczy mały odwadniacz pod pistolet

Wogóle zastanawiam sie czy do tak małych elemantów nie zaproponowaać Ci kupna pistoletu zaprawkowego o dyszy 0.8 mm w ten sposób tzw miotła jest mniejsza i wiekszość materiaału ląduje na ramie. Jeśli użyjesz pistoletu normalnych wymiarów większość materiału poleci w kosmos. Można ustawić normalny pistolet na wąski strumien, ale moim zdaniem atomizacja lakieru bedzie gorsza.

Jesli chodzi o lakiery to poroponuje poszukać w Twojej okolicy mieszalni lakierów. tam możesz sobie wybrać sobie kolor bazowy na podstawie wzornika. Na to kładziesz lakier bezbarwny (nie polecaam najtanszych) Ja używam Glasurit como - ok 100 zł/l nie jest to lakier z górnej półki ale rozlewa sie dobrze i po czasie nie matowieje.

Jeśli cos pominąłem to pytaj
 

GMC
Wysłany: 2017-12-30, 08:51   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 381
Irek napisał/a:
Wogóle zastanawiam sie czy do tak małych elemantów nie zaproponowaać Ci kupna pistoletu zaprawkowego o dyszy 0.8 mm w ten sposób tzw miotła jest mniejsza i wiekszość materiaału ląduje na ramie. Jeśli użyjesz pistoletu normalnych wymiarów większość materiału poleci w kosmos. Można ustawić normalny pistolet na wąski strumien, ale moim zdaniem atomizacja lakieru bedzie gorsza.


Też tak uważam. Z małych pistoletów można śmiało polecić markę Star https://fachowiec.com/sklep/pl/products/index?Products_page=1&pageSize=15
Do lakierów dysza 0,8 lub 1.0 a do podkładu można wziąć dyszę 1.2 bo na rower to nie ma sensu nakładać wypełniaczy dyszą 1.8 tylko lepiej wybrać jakiś podkład który może robić małe wypełnienie + "mokro w mokro" i rozcieńczalnikiem dopasować się do dyszy. Wtedy wystarczy delikatne przytarcie papierem na gąbce.
 

Bikeday
Wysłany: 2017-12-30, 10:03   
0
UP DOWN

Posty: 3
Super, dzięki za zainteresowanie tematem,
Trochę rzeczy już wiem.
Szukać pistoletu zaprawkowego, który mam rozumieć będzie zupełnie wystarczający i jednocześnie precyzyjny.
Przy wyborze kompresora nie sugerować się wielkością butli tylko mocami przy dobijaniu - skoro mam szukać dwutłokowca. OK
Tu od razu pytanie - jakieś sprawdzone modele?
Bo tak jak pisałem nie chce kupić dziadostwa, gdzieś w necie znalazłem informację jeszcze przed postem iż fajnym kompresorem będzie METABO 520 -200 - po czym wchodzę na opinię i każdy jak jeden pisze - nie nadaje się do malowania, skrapla lakier czy coś takiego.
Osprzętem się nie przejmować, gdyż przy tak małej powierzchni i braku płaszczyzn nie jest on aż tak istotny.
Kolejne pytanie - jakiś aerograf? dużo będzie drobnych elementów.
Mieszalnie mam 15 km od siebie i podjadę dopytać, aczkolwiek nie wiem czy lakiery rowerowe nie są zupełnie inne od lakierów samochodowych, mam wrażenie że lakier na samochodzie bardzo łatwo zarysować, natomiast na moim rowerze, po zawodach i całodniowych jazdach przez dzicz nie ma najmniejszej rysy, ale pewnie to już detale technologiczne, uderze nawet do jakiegoś producenta.
Czy 3M zajmuje się lakierami, i jak oceniacie ich produkty, sam jestem dystrybutorem 3M tylko w dziedzinie folii do zmiany koloru pojazdów.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za odpowiedzi i porady
 

Bikeday
Wysłany: 2017-12-30, 10:19   
0
UP DOWN

Posty: 3
Dodam iż znalazłem osobę która wykonuje podobne rzeczy za naszą granicą na Yt

https://www.youtube.com/watch?v=XFqjlDWjy5E

Pozdrawiam
 

Irek 
Wysłany: 2017-12-30, 21:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 16
Skąd: Ruda Śląska
Z tego co kojarze są lakiery o zwiększonej odporności. Są to lakiery dedykowane do łodzi i jachtów Istnieją również lakiery ceramiczne, są to bardzo twarde lakiery, ale drogie, no i jak w jakimś miejscu coś spartolisz to bedziesz miał ciężko to zeszlifować czy wypolerować. Kiedyś Inter Cars miał coś takiego w ofercie.
Wspomniane lakiery to oczywiście lakiery dwuskładnikowe tak jak zwykłe lakiery samochodowe. Tobie wystarczyłby klarlak o zwiększonej twardości, a jaką pod niego dasz baze nie ma wpływu na jego odporność.
W mieszalni lakieru dopytaj dokładnie, wszystko ci wyjaśnią a i pewnie bedą mieli coś z tego o czym wspomniałem w ofercie, jeśli nie na stanie, to na pewno na zamówienie.
Jeśli chodzi o aerograf to się nie wypowiadam, bo nie używam.
Co do kompresora powinien wystarczyć taki który ma moc 2,2 - 2,5 kW, zwłaszcza jeśli masz używać pistoletu zaprawkowego. Jeśli trafisz na bubel, zawsze możesz dokupić porządny odwadniacz i odolejacz.
Z tą opinią o metabo to mnie zaskoczyłeś, bo do tej pory miałem dobre zdanie o tej marce.
Większość sprzetu dzisiaj to chinczyki tylko mają różne etykiety. Ważne żeby kupić od poważnego dystrybutora, który ma renome i duże obroty wtedy nie może pozwolić sobie na handel sprzetem na który są reklamacje.
Ja swój kompresor mam z hurtowni motoryzacyjnej. Wiem że to chinczyk ale chodzi juz kilka lat bez napraw i awarii. Wygląda jak większość tych sprzedawanych w internecie, tylko ma inne naklejki i napisy ;P
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group