Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
michallodz
Wysłany: 2018-11-23, 20:33   Naprawa blacharska kilka pytań.
0
UP DOWN

Posty: 8
Cześć.

Pytanie nr 1 czy jeśli całe auto jest z czarnej blachy to warto wymieniane elementy takie jak próg zewnętrzny, część wewnętrznego i część podłogi dorabiać z ocynku? Czy powstanie jakieś ogniwo i nic dobrego z tego nie wyjdzie i lepiej zabezpieczyć dobrze czarną stal?

Pytanie nr 2 załączyłem rysunek jak w moim zdaniem wyglądał próg zanim został zjedzony przez korniki. Na szaro podłoga, czarny to próg wewnętrzny a brązowy to zewnętrzny. Auto vw scirocco 1984r może ktoś wie czy tak jak narysowałem po lewej oryginalnie wyglądał próg? Czy tylko to zawinięcie mi się wydaje. Druga sprawa czy odbudować tak jak narysowałem po lewej czy jak po prawej? Mam dostęp do pras i mogą mi zawinąć jak będę chciał.

Pytanie nr 3 w wielu miejscach blacha jest już bardzo cienka i no niestety zdarza mi się przepalić a dostęp do niektórych miejsc jest tak tragiczny, że jak za dużo nasmarkam będzie mi to ciężko wyszlifować, zamówiłem sobie drut do lutospawania w teorii nie nadtapia on łączonego materiału więc dobrze myślę, że przy cienkich blachach może się to sprawdzić i nie będzie przepalać? Ponadto mam fobię odnośnie zabezpieczenia antykorozyjnego tego co pospawam. Wiadomo tam gdzie jest dostęp do blachy z obu stron to nie problem ale np. w progu nigdy nie jest łatwo i przy lutospawaniu jednak temperatura dużo niższa. Pomijając koszty drutu uważacie, że to dobra technika do napraw?
Używać do tego czystego argonu?

Sprawa nr 4 szukam jakiegoś specyfiku żeby położyć na krawędzie przed zgrzewaniem i spawaniem też. Kiedyś nawet znalazłem info o jakiejś paście 500g bodajże za około 260zł ale nie pamiętam nazwy i mi to uciekło gdzieś :D podobno kładą też różne specyfiki na bazie miedzi ale jakie? Każdy zwykły tani spray miedziany ma w sobie miedzi jakiś tam procent reszta to smar. Możecie coś polecić do zabezpieczy dobrze zgrzew i spaw między blachami?

próg.png
Pobierz Plik ściągnięto 45 raz(y) 10,69 KB

 

Robertlodz09 
Wysłany: 2018-11-24, 22:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 53 razy
Posty: 3201
Skąd: Łódż
Masz półautomat z funkcją lutospawania ?

Próg zawiń tak jak masz na lewej stronie rysunek tylko nie podwijaj końca do samej góry i zrób kanały spływowe przynajmniej 3 szt.
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2018-11-24, 22:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 53 razy
Posty: 3201
Skąd: Łódż
michallodz napisał/a:
jeśli całe auto jest z czarnej blachy

To z takiej blachy są dorabiane elementy przy odbudowie zabytku
auto ma być jak oryginał nawet grubość blachy jest dobierana taka jak była oryginalnie.
Ale to Twoje auto i możesz zrobić jak uważasz ;)
 

michallodz
Wysłany: 2018-11-25, 00:00   
0
UP DOWN

Posty: 8
Mam spawarkę z funkcją lutospawania.

O ten ocynk zapytałem bardziej z ciekawości bo i tak planuję dorobić elementy z czarnej. Z grubością nie będę popadał w paranoję, raczej dam grubszą niż cieńszą. To nie będzie raczej odbudowa do 100% oryginału nigdzie to auto nie pójdzie nigdy będzie u mnie do śmierci mojej albo jego więc robię dla siebie :P

A jaką gumę na spawy itd polecacie? Czy taka guma w takich niskich temperaturach ma szansę się utwardzić i dobrze przylegać czy z gumowaniem czekać na ciepło?
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime