Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
dcmastiff
Wysłany: 2019-01-08, 09:48   Jak nanieść podkład epoksydowy w trudno dostępne miejsca?
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam w moim pierwszym poście :)

Po kilku latach od zakupu mojego auta, w końcu zabrałem się blachę.
Jeśli chodzi o prace związane ze spawaniem i wstawianiem nowych elementów, zajął się tym gość, który się na tym zna :) Resztę robię sam.

Z rudą walczę w sposób następujący:
Tam, gdzie znajdę ogniska korozji, piaskuję. W miejscach, gdzie blacha była na grubość żyletki, albo jeśli wyszły dziury, to zostały powstawiane nowe elementy. Spoiny, w miarę możliwości piaskuję przez zabezpieczeniem. Gołą blachę, po piaskowaniu i wypiaskowane spoiny zabezpieczam R-Stopem (jeśli nieprawidłowo, to proszę o weryfikację).

Na wypiaskowanej blasze, zdarzają się czasem wżerki, których piaskarka nie usunęłą, dlatego nie maluję tego od razu epoksydem, tylko najpierw daję R-Stopa. Zdarzają się też czasem miejsca, do których jest dość ciężki dostęp, a widać, że ruda tam siedzi. I w związku z tym, kieruję pytanie do Was.

W przedniej podłużnicy, mam miejsce, które udało mi się w miarę wypiaskować. To, czego nie zdarła piaskarka, wyskrobałem dłutem, ile się dało i na miejsca, nad którymi pracowałem, poszedł R-Stop. Jak to można zabezpieczyć od wewnątrz podkładem epoksydowym? Gdzieś na internetach wyczytałem, że nalowanie epoksydu pędzlem, to średni pomysł. Czy to prawda? Czy lepiej na tego R-Stopa nanieść po prostu środek do profili zamkniętych i temat zamknięty? Czy może lepiej zamalować to najpierw pędzlem i dpiero na to środek do profili zamkniętych?
Epoksyd mam dwuskładnikowy z Novola.

W załączniku wrzucam zdjęcia ;) Ruda jest czarna, bo wysmarowane wszystko już jest R-Stopem ;)

Dzięki za porady i uwagi. Uzasadniona krytyka również wskazana :) Pozdrawiam :)

IMG_20190108_024755.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 597,73 KB

IMG_20190108_024813.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 575,69 KB

IMG_20190108_024649.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 519,33 KB

 

MARIO06CU
Wysłany: 2019-01-09, 08:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 210
Dawaj pędzlem tylko kładzie cienkie warstwy z sporymi odstepami czasu nigdy nie zostawiaj golej opiaskowanej blachy golej maluj ja zaraz
 

dcmastiff
Wysłany: 2019-01-09, 09:02   
0
UP DOWN

Posty: 3
Gołej blachy nigdy nie zostawiam :) Zawsze, pod koniec dnia, maluję wypiaskowane miejsca R-stopem.

Dzięki za radę :) Duże odstępy czasu, pomiędzy malowaniami, to ile? 24 godziny, jak sobie przeschnie to w garażu, to będzie ok?
 

fryc
Wysłany: 2019-01-11, 03:12   
0
UP DOWN

Posty: 28
Jesli nie wetrzesz miejsc po wżerach i rdzy pędzlem to rdza się pojawi znowu.
Pierwsza wartswa to tylko pedzlem.
Ja tam maluje pierwszą zawsze pędzlem wtedy mam sto procent gwarancji ,że jest wtarte i zatkane pory.
 

hematol 
Wysłany: 2019-01-11, 23:14   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 994
Skąd: Śląsk
dcmastiff, żadne r-stopy i epoksydy na to nie pomogą,to jest do wycięcia i nowa blacha wtedy eposyd i bedzie 100% ok.Takie wżery co masz na zdjęciu to zrób sobie próbe,wyczyść,potem przeleć papierem ściernym po tych wżerach i zobaczysz jak poleci brązowy albo czarny proszek z tych wżerów,możesz sie domyśleć co to jest?Tam już wyłazi rdza bo widze.
 

marcpol
Wysłany: 2019-01-13, 20:39   
0
UP DOWN

Posty: 13
Skąd: Białystok
Niestety, ale hematol ma rację. Dodatkowo piasek w profilach zamkniętych będzie trzymał wilgoć i przyspieszał korozję.
 

dcmastiff
Wysłany: 2019-01-14, 14:35   
0
UP DOWN

Posty: 3
Kurcze, blacha lest tam jeszcze twarda. Wydaje mi się że, w takim wypadku, szkoda tego ciąć... Chociaż, jeśli okaże się to konieczne, to tak zrobię.

Ale fakt... Z racji na wrednie położone miejsce, nie dam rady wyczyścić tego do końca... :( Czy R-Stop przynajmniej spowolni proces korozji? Czy w ogóle mogę go sobie darować?
Środek do konserwacji profili mam Noxudola. Podobno też zawiera inhibitory korozji. Mam nadzieję, że R-Stop + Noxudol zadziałają tak, że jeszcze przez kilka lat uda się odłożyć spawanie w tym miejscu ;) Co myślicie na takie rozwiązanie?

Co do pozostałości piasku w profilu, to dość skutecznie udało mi się go wydmuchać :) Także ten problem raczej nie wystepuje, w tym przypadku :)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group