Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
czarjusz
Wysłany: 2019-10-05, 13:56   konserwacja podwozia
0
UP DOWN

Posty: 3
Chciałbym samodzielnie wykonać konserwację podwozia i nadkoli. W aucie pojawiły się już ogniska rdzy. Proszę o doradzenie w jakiej kolejności i jaki rodzaj chemii najlepiej zastosować.

Plan mam taki:
1. Maksymalne oczyszczenie ognisk rdzy.
2. Odpylenie, miejsca zaatakowane rdzą potraktować środkiem R Stop. (chyba że jest coś lepszego).
3. Całość zamalować podkładem: farbą reaktywną np. Corizon, albo jakaś żywica epoksydowa - co będzie najlepsze ?
4. Po wyschnięciu całość zabezpieczyć barankiem bez Bitumenu, np. APP BARANEK.

Mam kanał i kompresor.
 

fryc
Wysłany: 2019-10-09, 00:16   
0
UP DOWN

Posty: 45
Do takich rzeczy tylko tani pistolet do piaskowania na korund,dysza 6-7 mm,korund najdrobniejszy.
W aucie nie ma za bardzo jak dojsc do tych miejsc co rdzewieją.A na duze wzery pierwsze piaskowanie zgrubsza.cartaninF obficie w szczeliny i za dwa dni piaskowanie finalne i malowanie epoksydem.

Na to warstwa chroniąca podkład(nie bitgum i inne gowno itp) i na to farba domykająca a ja na farbe domykającą dałem jeszcze konserwacje Bodysafe z pedzla bo to żaden koszt.Na ładne miejsca body safe lub można dołożyć warstwy np.dinitrol z pistoletu.

Mozliwości jest wiele.
 

czarjusz
Wysłany: 2019-10-09, 10:23   
0
UP DOWN

Posty: 3
Cortainf trzeba chyba później spłukać wodą ?

Jaki epoksyd będzie najlepszy ?

Jaka najlepsza warstwa chroniąca podkład ?

Jaka farba domykająca ?
 

fryc
Wysłany: 2019-10-10, 01:30   
0
UP DOWN

Posty: 45
Cortanin trzeba zmyc zmywaczem tak aby zostalo tylko to co przereagowane ja bym sie nie spieszyl na 24 godz tylko dluzej zostawil.
Ale generalnie na małe powierzchnie to nie ma znaczenia.Cosik poreagowało jak syknąłem to na drugi dzień przy niskim temp. bez czyszczenia więc nieprzereagowany cartanin był poprostu na elemencie.
Z mojej strony bardziej chodziło o podwojne piaskowanie z użyciem cortaninu i w szczeliny żeby wleciało tam gdzie juz kratery wulkanów są...
Te wszystkie trawienia trzeba usuwać,bo kwasie dopiero co mi zostawało na elementach siara jak nie wiem ale po piaskowaniu były idealne a wszystkie wżery pozbawione nalotu na połysk.

Podkład ja stosowałem zawsze Novol i nigdy nic mi się nie działo w tych miejscach.Trotona mi odradzali.
Reaktywny kilka razy proba i zawsze mała przyczepnosc odpadanie w płatach,uszczerbywanie(nie wiem jaka przyczyna do dzis)

Podkład musi być czymś przykryty-czym?-zależy od podkładu.
Guma,baran,akryl,poliuretan
Poliuretan możesz mokro na mokro z epoksydem.Akryl też robiłęm ale po przeschnięciu podkładu na oko.

Na baranka możesz co bądź dać.Ja po przemyśleniach dałem poliuretan bo wykorzystywałem go do innych detali a właściwości dobre -czarny połysk więc uniwersalnie to było.

Doświadczeni ludzię twierdzili że barana trzeba zamykać bo ciągnie wilgoć.Tak jak jest w oryginale.

Moje wywody dotyczą tylko elementów bez konieczności estetyki czyli podwozie ,nadkola itp i to bez problemu można myć ekstrakcyjną.
 

czarjusz
Wysłany: 2019-10-10, 10:39   
0
UP DOWN

Posty: 3
podkład novol np: PROTECT 360 ? + utwardzacz H5950 ?
 

fryc
Wysłany: 2019-10-10, 22:38   
0
UP DOWN

Posty: 45
Tak ten 1/1 epoxy
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime