Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
dc-cap
Wysłany: 2020-02-12, 16:08   Problemy z lakierowaniem skutera wodnego, proszę o paradę.
0
UP DOWN

Posty: 13
Witam wszystkich.
Temat lakiernictwa nie jest mi obcy, dużo lakierowań za mną bez przygód. Tym razem robie dla siebie skutera wodnego. Materiał to żelkot. Uszkodzenia zostały rozwiercone i uzupełnione żelkotem. Potem wszystko przejechame p240, natępnie cif i czerwona włóknina. Na to poszedł podkład epoksydowy {tak wyczytałem na forum jachtowym}. Po tym puder i na gładko p800 na mokro. Na koniec wszystko odtłuszczone zmywaczem i baza 3 warstwy deber i na to klar silco x10. Po 2 tygodnich w 25 stopniach polerka, delikatnie objechła maszyna i mi się dziubło w powłokę, lakier zszedł z bazy. Wziołem szpachelkę i dziubłem w niewdocznym miejscu i też schodziło. Test nitro wszystko zaczęło dzwigać od bazy. Wszystko namoczyłem nitro i zdrapałem. Ponowny szlif 320 i epoksyd novol protect 360 1:1. Ponowny szlif p800 i tym razem poszła baza spies hacker i klar spectral 565 bardzo dobre opinie i twardość. Po lakierowaniu 2tygodniach zrobiłem test w niewidocznym miejscu szpachelka i tym razem baza z lakierem odchodzi od pokładu. W niektórych miejscach nie do zdarcie ale większość idzie płatami. Można szpachelką ściągać. Nie wiem co jest grane. Nie muszę nikomu mówić jak skutery wodne mają skomplikowane kształty, wszystko do ręcznego szlifu. Łapy mam już jak małpa nie mówiąc o kasie. Teraz zamówiłem baze challenger do której technologicznie można zrobić wersję wzmocnioną na adhezję i kohezję dodajać utwardzacz challenger cl650 w ilości 10%. Może tym razem będzie trzymać. Potrzebuje Waszych porad co może być nie tak. Pomieszczenie nagrzane do 30 stopni poźniej nawiew idzie z zewnatrz przez filtr sufitowy. Blok powietrza czysty 3 etapowy na 1/2 cala italco (zamiennik saty) Pistolet 3m accuspray dysza 1,2.
Teraz jestem w fazie 3 szlifowania tego podkładu i znowu trzeba dać nowy bo po szlifie widać już prześwitki do żelkotu. Jutro będzie podkład, potem 2 dni szlifowania i lakier. Jedyne co mi przychodzi do głowy to na drobny papier, ale zawsze robiłem p800. Aha podczas zrywania pomimo klikutygodniu czuć zapach bazy lub bezbarwnego. A suszyła się godzine przed bezbarwnym. Zauważyłem jeszcze, że gdzie było więcej bezbarwnego tam odchodzi mocno, a gdzie mniej to bardzo trudno. Ale muszą być 2 pełne warstwy, żeby była jakaś odporność.
 

kalbi 
Wysłany: 2020-02-12, 17:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
nie wiem jaka jest technologia naprawy dla skuterów wodnych ale po pierwsze trzymałbym się dedykowanych materiałów do łodzi i skuterów, a nie typowych dla samochodówki!! pod drugie to wszystkie materiały powinny być jednego producenta najlepiej. Podkład jak robisz mocno wypełniający to baza może mieć do niego gorszą przyczepność, dodatkowo w celu zwiększenia przyczepności do bazy można dodać około 10 % utwardzacza (lepiej się zwiąże z bezbarwnym oraz będzie utwardzona)
_________________

 
 

dc-cap
Wysłany: 2020-02-12, 18:11   
0
UP DOWN

Posty: 13
Są farby poliuretanowe na jachty, ale można też samochodówką to co będzie ponad wodą. Czy dodanie utwardzacza do bazy zwiększa też przyczepność do podkładu? Czy z Waszego doświadczenia jak przejadę podkład p600 na gąbce na mokro pod białą baze solid nie będzie widać rys? Dzięki.
 

dc-cap
Wysłany: 2020-02-14, 17:33   
0
UP DOWN

Posty: 13
Coś wymarte te forum, kiedyś bardziej żyło. Próbował ktoś p600 pod baze na mokro? Stawiam na matowanie bo tam gdzie było włókniną szarą fajnie zamtowione to wszystko odeszło. Na zagranicznym forum poczytałem że malują też poliuretanami, ale wtedy jest problem z przejściem bo kładzie się 4 warstwy i jest gruboo.
 

dc-cap
Wysłany: 2020-02-14, 19:33   
0
UP DOWN

Posty: 13
Jeszcze pytanko macie jakieś porady jak dobrze pomalować wnęki klarem, bo mi wychodzi tam kaszana, boje się tam bardziej przylać żeby nie poleciało, światło tam nie dochodzi i pomimo że mam lampe czołową na te wnęki to jest bieda. Nie wiem czy na dużym ciśnieniu czy na mniejszym? Albo jakiś patent? Zdjęcie wklejam jak to wygląda. Dodatkowo trze bardzo uważać, bo jest tak ciasno że problem tam z pistoletem manewrować, jedne dotknięcie i po temacie. Przewód wtedy daje na plecy i mam go na ramieniu.

 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-02-19, 15:00   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3289
Skąd: Łódż
dc-cap napisał/a:
jest tak ciasno że problem tam z pistoletem manewrować

Używasz do takich prac mini pistoletu ? Przy dyszy 1.0-1.2 nie ma problemu rozlać lakier nawierzchniowy i trochę wiecej masz miejsca do manewru
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-02-19, 15:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3289
Skąd: Łódż
dc-cap napisał/a:
Próbował ktoś p600 pod baze na mokro

Na mokro to za gruba gradacja jeśli już to możesz 500-600 ale na sucho pod bazę przygotować podkład.
 

klapek
Wysłany: 2020-02-21, 08:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 58
Skąd: Parczewo
"Wydawnictwo Lakiernik" dziś na FB, podlinkował firmę "Sea-Line for boat builders".
Zadzwoń do Nich i pogadaj.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime