Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
pykpyk
Wysłany: 2020-06-14, 15:37   Inna struktura lakieru po malowaniu, odcięcie
0
UP DOWN

Posty: 3
Jako, że jest to mój pierwszy post, choć forum czytam od dłuższego czasu, to chciałbym się przywitać! ;)

Skończyłem wczoraj w moim 20-letnim e46 lekką naprawę blacharsko-lakierniczą. Materiały niestety w sprayu, żaden ze znajomych nie zajmuje się lakierowaniem na poważnie, czy nawet amatorsko.
Opiszę w skrócie przebieg naprawy:
- Zeszlifowanie rdzy do blachy
- AppRstop
- 2 warstwy podkładu epo w sprayu 2k
- szpachla
- warstwa epo 2k
- 2 warstwy podkładu akrylowego
- 2 warstwy bazy, kolor dobrany z mieszalni (pierwsza kontaktowa)
- 3 warstwy bezbarwny (jw.)
Oczywiście z odpowiednimi przerwami i odtłuszczaniem/szlifowaniem pomiędzy niektórymi etapami.

Ogólnie z efektu jestem zadowolony. W jednym miejscu zbyt mocno ograniczyłem powierzchnię przed lakierowaniem bazą i po odklejeniu taśmy wyszło niestety odcięcie. W kolejnych podejściach wyciągnąłem wnioski - ograniczyłem przestrzeń do całego malowanego elementu i wyszło o niebo lepiej. Jednak w obu przypadkach malowane miejsca są dość matowe i czuć różnicę w strukturze po przejechaniu palcem (żadnych grudek czy skórek cytryny jak niektórzy to nazywają, po prostu nie ma tego poślizgu jak reszta lakieru).

Zwracam się z prośbą o pomoc w 2 kwestiach.
1. Jak usunąć to odcięcie? Myślałem o zeszlifowaniu elementu papierem wodnym 1000-1200 i położenia jeszcze jednej warstwy bazy + bezbarwny, bo zostało mi trochę materiałów.
2. Czym wygładzić malowany element? Dodam, że nie mam możliwości pociągnięcia prądu do auta więc zostaje robota manualna. Z tego co czytałem to jakimś rozwiązaniem byłoby zeszlifowanie elementu p2000/2500 i pasta polerska, nie wiem tylko czy będę w stanie wyciągnąć kolor ręcznie. Ewentualnie mógłbym załatwić wkrętarko/wiertarkę akumulatorową ale ponoć się nie zaleca :)

Dodam jeszcze, że po wakacjach auto chcę sprzedać, lakiernik więc ze względu na koszty nie wchodzi w grę.

Z góry dzięki serdeczne za pomoc ;)
 

Czereśniak
Wysłany: 2020-06-14, 23:59   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 154
pykpyk napisał/a:
Dodam jeszcze, że po wakacjach auto chcę sprzedać

To sprzedaj pan tak jak stoi po co sie menczyc i kaske wydawac lepiej ze cenasa spuscic i miec problemosa z banki :spoko:
 

pykpyk
Wysłany: 2020-06-15, 22:03   
0
UP DOWN

Posty: 3
Zacząłem robotę to chciałbym dokończyć :) zastanawiam się czy kupno budżetowej polerką rotacyjnej, z regulowanym zakresem obrotów powiedzmy od 600 obr. nie będzie najlepszym rozwiązaniem? Mógłbym się wpiąć u znajomego w garażu..

Jutro postaram się wrzucić jakieś zdjęcia.
 

pykpyk
Wysłany: 2020-06-16, 18:13   
0
UP DOWN

Posty: 3
Załączam zdjęcia, będę wdzięczny za wskazówki, druga strona auta już bez odcięć - jednak jak widać na zdjęciu, lakier jest prawie matowy - nie odbija tak jak ten nieruszany.


 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group