Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Chasz
Wysłany: 2021-06-08, 21:28   Pomoc w ocenie sytuacji.
0
UP DOWN

Posty: 2
Cześć,

Jestem szczęśliwym posiadaczem 14 letniego Citroena Xsara Picasso. Auto posiada kilka ognisk rdzy którymi trzeba się zająć. Jednak nie chcę w nie inwestować zbyt wiele. Cytryna nie jest wiele warta a i nie specjalnie ja lubię ;) . Z drugiej strony szkoda mi złomować sprawne autko więc tak sobie razem egzystujemy a ja naprawiam od czasu to i owo możliwie po kosztach.
A jako się rzekło po kosztach również chciałbym rozwiązać problem rdzy.

Prosze poradźcie które z tych usterek mogę spróbować rozwiązać sam, a jeśli nie to to jakiej kwoty się spodziewać się u fachowca.


1 - Próg lewy z przodu, tu pewnie trzeba ciąć. Przy okazji, czy progi generalnie są elementem nośnym auta? Widziałem w internecie sprzeczne opinie.


2 - Próg lewy, odpryski, czy w tym przypadku trzeba coś robić?


3 - Próg prawy, spotkanie z krawężnikiem(?). Trzeba to wyklepać a może lepiej nie i tylko pomalować?


4 - Próg prawy, przód. Jest szansa na zrobienie tego samemu? Czy należy spodziewać się dziury? A może warto spróbować to oczyścić i ewentualnie wtedy zawieźć do naprawy?


5 - Próg praw, miejsce na podnośnik. Wystarczy oczyscić i pomalować?


6 - Bagażnik


7 - Drzwi. Chciałbym to tylko dobrze zabezpieczyć. Na walorach estetycznych mi jakoś bardzo nie zależy, choć jeśli wyklepanie/ szpachlowanie byłoby możliwe, to w ramach rozrywki czemu nie. Wymieniać drzwi nie chcę z przyczyn wymienionych w pierwszym akapicie.


W planach mam pomalowanie naprawionych elementów sprayem. Czy którekolwiek marki są ewentualnie polecane?

Pozdrawiam :)
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2021-06-09, 10:29   
+1
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3366
Skąd: Łódż
Chasz napisał/a:
czy progi generalnie są elementem nośnym auta?

W przypadku Twojego auta gdzie nadwozie jest konstrukcji samonośnej progi są elementem bardzo istotnym z punktu sztywności tego nadwozia i bezpieczeństwa poruszania się nim
To co tutaj pokazałeś na zdjęciach jest typowe dla tego modelu auta ...
Jak "ruszysz" te progi to pokażą Ci się dziury w nich ... korozja zjada je nie tylko z zewnątrz ale najbardziej właśnie od wewnątrz
tam gromadzi się wilgoć kurz błoto itd ... czyli wszystko to co "ruda" lubi najbardziej żeby "być przy życiu" ... ;)
 

Chasz
Wysłany: 2021-06-10, 00:14   
0
UP DOWN

Posty: 2
Czyli oba progi do zrobienia u specjalisty. Jak z resztą, do ogarnięcia w garażu?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2021-06-16, 07:31   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3366
Skąd: Łódż
Chasz napisał/a:
Jak z resztą, do ogarnięcia w garażu?

Bez problemu ale zamiast sprayu polecam pożyczenie małego kompresora i wykonanie tych praz za pomocą mini pistoletu z dyszą 1.2
Będziesz miał bez porównania inny efekt wykonanej pracy jak i komfort wykonywania prac
czyli regulacja ilości nanoszonego materiału ilości powietrza i szerokości strumienia powietrza
czyli coś o czym możesz tylko pomarzyć malując cokolwiek za pomocą puszki spray
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group