Autor |
Wiadomo¶æ |
|
FILIPO
|
Wys³any: 2008-08-16, 20:50 Matowienie przed malowaniem
|
0
|
|
|
POCZATKUJ¡CY
Pomóg³: 1 raz Posty: 44 Sk±d: poznañ
|
Przeszuka³em forum i pó³ internetu i nie mogê nigdzie znale¼æ konkretnych informacji na temat matowienia. Interesuje mnie wszystko po kolei. Jak nale¿y postêpowaæ.
1. Dostaje powiedzmy maskê do lakierowania, co muszê zrobiæ? (znalaz³em tylko informacje, ¿e trzeba zedrzeæ do go³ej blachy a potem malowaæ, albo lakier zmatowiæ i malowaæ - nic wiêcej nie znalaz³em.
Je¶li maskê mam zmatowiæ to jakiego papieru powinienem u¿yæ? Na mokro czy na sucho? kiedy maska jest zmatowiona (mo¿e wstawicie jakie¶ foto)? Czy po zmatowieniu wystarczy oczy¶ciæ powieszchnie z py³u i ju¿ na to k³a¶æ farbê?
2. Co je¶li dostanê maskê - go³± blachê? Co wtedy? Wyszlifowaæ i wyrównaæ? Jakim papierem? Co na go³± blachê? Odrazu farba? czy potrzebny jaki¶ podk³ad?
3.Pytanie odno¶nie s³ownictwa:
a) co to znaczy BAZA (z tego co siê domy¶li³em z Waszych postów jest to g³ówny lakier, który nadaje kolor, na niego k³adzie siê tylko lakier bezbarwny)?
4) Korzystaj±c z okazji... Czy przed na³o¿eniem bezbarwnego lakieru nalezy wyszlifowaæ powieszchniê i wypolerowaæ? Czy najpierw na³o¿yæ bezbarwny i jego dopiero poprawiaæ?
Przepraszam je¶li znów kogo¶ ura¿ê tym tematem.. Nie chodzi mi o nabijanie postów, tylko o uzyskanie jak najwiêkszej wiedzy i konkretnych odpowiedzi.
Pozdrawiam |
_________________ Ty te¿ siê uczy³e¶ ;p |
|
|
|
|
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-08-17, 10:46
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D
Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Je¶li jest to zamiennik (nowa czê¶æ) to najlepiej zedrzeæ do blachy podk³ad niewiadomego pochodzenia, który na niej jest, bo potem lubi± robiæ siê problemy... Zedrzeæ i po³o¿yæ normalny podk³ad np. epoksydowy.
Je¶li jest to maska np. z innego auta, prosta i nie wymagaj±ca szpachlowania to matujesz papierem 800 pod akryl i 1000 pod per³ê, metaliki. potem odt³uszczasz i malujesz.
2. Go³± maskê... Chodzi Ci, ¿e wypiaskowania czy co? Je¶li kilka dni taka go³a sobie pole¿a³a to musisz j± przeszlifowaæ, bo na bank powsta³ ma³y nalot rdzy. Szlifujesz 320/ 400 t± maskê, odt³uszczasz i malujesz podk³adem. I tak musisz j± przeszlifowaæ papierkiem przed po³o¿eniem podk³adu.
3. Tak
4. Nic nie polerujesz i nie szlifujesz!!!. Malujesz baz± i po jej przeschniêciu ( po ok. 20 min. k³adziesz bezbarwny. Ile odczekujesz to du¿o zale¿y jak± masz temp. podczas schniêcia, wilgotno¶æ powietrza, zw³aszcza jak malujesz lakierami wodo rozcieñczalnymi. Jak pada a malujesz wod± w gara¿yku wieczorem to 2 godziny schniêcia bêdzie ma³o.) |
|
|
|
|
FILIPO
|
Wys³any: 2008-08-17, 13:45
|
0
|
|
|
POCZATKUJ¡CY
Pomóg³: 1 raz Posty: 44 Sk±d: poznañ
|
Bisuside14 napisa³/a: | to matujesz papierem 800 pod akryl i 1000 pod per³ê, metaliki. potem odt³uszczasz i malujesz.
|
A po czym mogê poznaæ czy ju¿ maska jest odpowiednio zmatowiona? Wystarczy "porysaæ" czy musi byæ zerwana pierwsza wartwa farby? |
_________________ Ty te¿ siê uczy³e¶ ;p |
|
|
|
|
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-08-17, 13:54
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D
Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Po prostu... bierzesz papierek, klocek i matujesz. Bêdziesz widzia³ jak straci po³ysk powierzchnia i zrobi siê matowa. |
|
|
|
|
FILIPO
|
Wys³any: 2008-08-17, 13:59
|
0
|
|
|
POCZATKUJ¡CY
Pomóg³: 1 raz Posty: 44 Sk±d: poznañ
|
A gdy na³o¿ê podk³ad na blachê, to jego te¿ muszê wyszlifowaæ? Z tego, co siê zorientowa³em to tak, ale pytanie jest takie; czy podk³ad szlifuje siê na równiutko (powierzchnia maksymalnie l¶ni±ca, czy podk³ad musi byæ matowy?
***************
Trzeba matowiæ klockiem? nie mo¿na na maszynê do polerki za³o¿yæ papierka? |
_________________ Ty te¿ siê uczy³e¶ ;p |
|
|
|
|
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-08-17, 14:19
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D
Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Podk³ad je¶li nie bêdziesz nic szpachlowa³ i chcesz ju¿ na to nak³adaæ lakier to musisz go zmatowiæ. ( w/w papier 800 lub 1000). Przecie¿ jak zmatujesz to podk³ad nie bêdzie "l¶ni³"
Je¶li masz element, który podk³adujesz mo¿esz zaoszczêdziæ sobie czas stosuj±c podk³ad m/m (mokro na mokro) Malujesz takim podk³adem, trochê czekasz a¿ podeschnie ( tyle ile zaleca producent) i na niego mo¿esz od razu nak³adaæ lakier.
Ps. Nie musia³e¶ 2 razy mnie "nagradzaæ" po to jest takie forum ¿eby sobie pomagaæ.
Oczywi¶cie, ¿e mo¿na maszynk± tylko najmniejsze obroty, maszynk± mo¿esz sie szybko przedrzeæ, szczególnie na rantach. ( jak matujesz maszynk± to bierzesz inne papierki- innej gradacji) |
|
|
|
|
mebArth
|
Wys³any: 2008-08-17, 15:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
FILIPO napisa³/a: | A gdy na³o¿ê podk³ad na blachê, to jego te¿ muszê wyszlifowaæ? Z tego, co siê zorientowa³em to tak, ale pytanie jest takie; czy podk³ad szlifuje siê na równiutko (powierzchnia maksymalnie l¶ni±ca, czy podk³ad musi byæ matowy?
***************
Trzeba matowiæ klockiem? nie mo¿na na maszynê do polerki za³o¿yæ papierka? |
Powierzchnnia ma byc g³adka jak dupa niemowlêcia, wiec trzeba szlifowac.
Klocka mozna uzyc na p³askie powierzchnie (wskazane) ale tez trzeba umiec operowac klockiem zebys nie porobi³ dziur rantem klocka. Wiadomo...na rêce to jak masz jakies falki to zostan±, a klockiem to zawsze sciagniesz conieco na prosto. Dlatego ja zawsze robie podk³ad na 3 razy - przynajmniej mam z czego zdjac materia³u jak mam w±tpliwosci czy wyjdzie prosto. |
_________________ Bart
|
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2008-10-20, 22:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
dokladnie, a pierwsza warstwe podkladu mozesz sobie podbarwic, dzieki temu nie przetniesz sie do golego metalu/starej powloki na rantach,etc. |
|
|
|