Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
FILIPO 
Wysłany: 2008-08-16, 21:50   Matowienie przed malowaniem
0
UP DOWN
POCZATKUJĄCY

Pomógł: 1 raz
Posty: 44
Skąd: poznań
Przeszukałem forum i pół internetu i nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych informacji na temat matowienia. Interesuje mnie wszystko po kolei. Jak należy postępować.

1. Dostaje powiedzmy maskę do lakierowania, co muszę zrobić? (znalazłem tylko informacje, że trzeba zedrzeć do gołej blachy a potem malować, albo lakier zmatowić i malować - nic więcej nie znalazłem.

Jeśli maskę mam zmatowić to jakiego papieru powinienem użyć? Na mokro czy na sucho? kiedy maska jest zmatowiona (może wstawicie jakieś foto)? Czy po zmatowieniu wystarczy oczyścić powieszchnie z pyłu i już na to kłaść farbę?

2. Co jeśli dostanę maskę - gołą blachę? Co wtedy? Wyszlifować i wyrównać? Jakim papierem? Co na gołą blachę? Odrazu farba? czy potrzebny jakiś podkład?

3.Pytanie odnośnie słownictwa:
a) co to znaczy BAZA (z tego co się domyśliłem z Waszych postów jest to główny lakier, który nadaje kolor, na niego kładzie się tylko lakier bezbarwny)?

4) Korzystając z okazji... Czy przed nałożeniem bezbarwnego lakieru nalezy wyszlifować powieszchnię i wypolerować? Czy najpierw nałożyć bezbarwny i jego dopiero poprawiać?


Przepraszam jeśli znów kogoś urażę tym tematem.. Nie chodzi mi o nabijanie postów, tylko o uzyskanie jak największej wiedzy i konkretnych odpowiedzi.

Pozdrawiam
_________________
Ty też się uczyłeś ;p
 

Bisuside14 
Wysłany: 2008-08-17, 11:46   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomógł: 9 razy
Posty: 347
Jeśli jest to zamiennik (nowa część) to najlepiej zedrzeć do blachy podkład niewiadomego pochodzenia, który na niej jest, bo potem lubią robić się problemy... Zedrzeć i położyć normalny podkład np. epoksydowy.
Jeśli jest to maska np. z innego auta, prosta i nie wymagająca szpachlowania to matujesz papierem 800 pod akryl i 1000 pod perłę, metaliki. potem odtłuszczasz i malujesz.
2. Gołą maskę... Chodzi Ci, że wypiaskowania czy co? Jeśli kilka dni taka goła sobie poleżała to musisz ją przeszlifować, bo na bank powstał mały nalot rdzy. Szlifujesz 320/ 400 tą maskę, odtłuszczasz i malujesz podkładem. I tak musisz ją przeszlifować papierkiem przed położeniem podkładu.
3. Tak
4. Nic nie polerujesz i nie szlifujesz!!!. Malujesz bazą i po jej przeschnięciu ( po ok. 20 min. kładziesz bezbarwny. Ile odczekujesz to dużo zależy jaką masz temp. podczas schnięcia, wilgotność powietrza, zwłaszcza jak malujesz lakierami wodo rozcieńczalnymi. Jak pada a malujesz wodą w garażyku wieczorem to 2 godziny schnięcia będzie mało.)
 
 

FILIPO 
Wysłany: 2008-08-17, 14:45   
0
UP DOWN
POCZATKUJĄCY

Pomógł: 1 raz
Posty: 44
Skąd: poznań
Bisuside14 napisał/a:
to matujesz papierem 800 pod akryl i 1000 pod perłę, metaliki. potem odtłuszczasz i malujesz.

A po czym mogę poznać czy już maska jest odpowiednio zmatowiona? Wystarczy "porysać" czy musi być zerwana pierwsza wartwa farby?
_________________
Ty też się uczyłeś ;p
 

Bisuside14 
Wysłany: 2008-08-17, 14:54   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomógł: 9 razy
Posty: 347
Po prostu... bierzesz papierek, klocek i matujesz. Będziesz widział jak straci połysk powierzchnia i zrobi się matowa. ;)
 
 

FILIPO 
Wysłany: 2008-08-17, 14:59   
0
UP DOWN
POCZATKUJĄCY

Pomógł: 1 raz
Posty: 44
Skąd: poznań
A gdy nałożę podkład na blachę, to jego też muszę wyszlifować? Z tego, co się zorientowałem to tak, ale pytanie jest takie; czy podkład szlifuje się na równiutko (powierzchnia maksymalnie lśniąca, czy podkład musi być matowy?

***************
Trzeba matowić klockiem? nie można na maszynę do polerki założyć papierka?
_________________
Ty też się uczyłeś ;p
 

Bisuside14 
Wysłany: 2008-08-17, 15:19   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomógł: 9 razy
Posty: 347
Podkład jeśli nie będziesz nic szpachlował i chcesz już na to nakładać lakier to musisz go zmatowić. ( w/w papier 800 lub 1000). Przecież jak zmatujesz to podkład nie będzie "lśnił"
Jeśli masz element, który podkładujesz możesz zaoszczędzić sobie czas stosując podkład m/m (mokro na mokro) Malujesz takim podkładem, trochę czekasz aż podeschnie ( tyle ile zaleca producent) i na niego możesz od razu nakładać lakier.
Ps. Nie musiałeś 2 razy mnie "nagradzać" po to jest takie forum żeby sobie pomagać.
Oczywiście, że można maszynką tylko najmniejsze obroty, maszynką możesz sie szybko przedrzeć, szczególnie na rantach. ( jak matujesz maszynką to bierzesz inne papierki- innej gradacji)
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-08-17, 16:08   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1796
Skąd: Kraków
FILIPO napisał/a:
A gdy nałożę podkład na blachę, to jego też muszę wyszlifować? Z tego, co się zorientowałem to tak, ale pytanie jest takie; czy podkład szlifuje się na równiutko (powierzchnia maksymalnie lśniąca, czy podkład musi być matowy?

***************
Trzeba matowić klockiem? nie można na maszynę do polerki założyć papierka?


Powierzchnnia ma byc gładka jak dupa niemowlęcia, wiec trzeba szlifowac.
Klocka mozna uzyc na płaskie powierzchnie (wskazane) ale tez trzeba umiec operowac klockiem zebys nie porobił dziur rantem klocka. Wiadomo...na ręce to jak masz jakies falki to zostaną, a klockiem to zawsze sciagniesz conieco na prosto. Dlatego ja zawsze robie podkład na 3 razy - przynajmniej mam z czego zdjac materiału jak mam wątpliwosci czy wyjdzie prosto.
_________________
Bart
 
 

przemo1972 
Wysłany: 2008-10-20, 23:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 550
Skąd: SC
dokladnie, a pierwsza warstwe podkladu mozesz sobie podbarwic, dzieki temu nie przetniesz sie do golego metalu/starej powloki na rantach,etc.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group