Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
zed
Wys³any: 2008-09-22, 16:02   grunt przed szpachl±
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
kiedys w standox'e byl grunt (2k primer-rotbraun)na ktory dawalo sie szpachle po ok 40 min.macie co podobnego u siebie w sytemach(na tych co robicie)czy moze robic jak w lakierniku bylo; epoks i na to kit.
 

baqo 
Wys³any: 2008-09-22, 16:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
zed napisa³/a:
w standox'e byl grunt (2k primer-rotbraun)
kiedy¶ tego u¿ywa³em.dobre bo szybko mo¿na by³o szpachlowaæ,ale to nie epoxyd :nie:
 
 

zed
Wys³any: 2008-09-22, 16:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
a czego uzywacie jak trza szybko kit klasc :?:
_________________
Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami
 

baqo 
Wys³any: 2008-09-22, 17:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
zed napisa³/a:
a czego uzywacie jak trza szybko kit klasc
pozostaje tylko promiennik :idea:
 
 

zed
Wys³any: 2008-09-22, 17:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
baqo napisa³/a:
pozostaje tylko promiennik

tak robie(epoks, lampa, kit)ale myslalem ze jest w jakims systemie typowy grunt jak tamten standoxa .
_________________
Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami
 

lukas
Wys³any: 2008-09-23, 07:32   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
Epoksyd nie musi byæ doschniêty ¿eby na niego k³a¶æ szpachlówkê. Utwardzi siê on nawet pod szpachl± , tylko ¿e d³u¿ej to trwa.

zed, tak jak robisz to jest OK
 

angelo
Wys³any: 2008-10-04, 12:43   
0
UP DOWN

Posty: 15
ja stosujê podk³ad w aerozolu .Czas schniêcia to ok 10-15 min w 20 st. c. Stosujê ten podk³ad przed szpachlowaniem ,przed na³o¿enie podk³adu oraz na przetarcia przed na³o¿eniem bazy w kabinie po na³o¿eniu tego podk³adu po 3-4 minutach mo¿na nak³adaæ bazê
 

zed
Wys³any: 2008-10-04, 13:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
:shock: podk³ad 1 k przed kitem pierwszy raz taki towar widzê
_________________
Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami
 

dawid
Wys³any: 2008-10-04, 14:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Podklad przed szpachlowaniem to kasa w bloto, a po drugie ladnie to pozniej siada na tych gruntach :) jest takie pojecie jak twardosc:

Blacha, szpachel z wloknem, szpachel typu soft, szpachel natryskowy, grunt, grunt w aerozolu

druga sprawa to ten sprejek mayera jest na szpachel a nie pod szpachel, tam sa wymienione podloza ktore sprejkiem tym powinno sie odizolowac od bazy wodnej

Nie dawajcie zadnych podkladow przed szpachla to blad szpachel powinien byc kloadziony na gola blache !!
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2008-10-04, 16:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid napisa³/a:
Nie dawajcie
to do kogo te s³owa s± kierowane
dawid napisa³/a:
Nie dawajcie zadnych podkladow przed szpachla to blad szpachel powinien byc kloadziony na gola blache !!
to jaka¶ prowokacja :?:

[ Dodano: 2008-10-04, 17:38 ]
dawid napisa³/a:
szpachel z wloknem
a tego to od trzech lat nie u¿ywam :lol:
 
 

dawid
Wys³any: 2008-10-04, 21:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
to do kogo te s³owa s± kierowane

Do tych co to robia

to jaka¶ prowokacja :?:

prowokacja to gruntowaqnie przed szpachlowaniem:) kto wam to wmowil?

szpachel z wloknem

przyklad kolejnosci twardosci a ze ty nie urzywasz twoja strata
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2008-10-05, 09:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
sprawa zabezpieczania blachy przed szpachlowaniem, by³a wa³kowana wiele razy!!! szpachla na go³± blachê to prze¿ytek i jedynie jaka¶ oszczêdno¶æ na jako¶ci.
dawid napisa³/a:
Nie dawajcie zadnych podkladow przed szpachla to blad szpachel powinien byc kloadziony na gola blache !!
powiedz ,gdzie siê tego nauczy³e¶???
dawid napisa³/a:
przyklad kolejnosci twardosci a ze ty nie urzywasz twoja strata
stratê to ty masz ,mêcz±c siê tr±c ten kit.
 
 

dawid
Wys³any: 2008-10-05, 09:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
O tym ze szpachel na gola blache to sie dowiedzialem w norwegii na wielu kursach, po drugie jak sie umie klasc szpachel z wloknem i wie sie po co sie go kladzie to i scierac go nie trzeba poprostu kladzie sie nastepna warstwe np typu soft, a po trzecie to tutaj blacharz szpachloje wiec ja nic nie scieram a grunt pod szpachel to wymysl firm i wiadomo dlaczego ale to twoj czas i twoje pieniadze
_________________
hmmm
 

angelo
Wys³any: 2008-10-05, 09:33   
0
UP DOWN

Posty: 15
Szpachla na go³a blachê pod warunkiem ¿e ca³y proces przygotowania odbywa siê bez u¿ycia wody (w przypadku u¿ycia wody szpachla wch³ania wilgoæ nastêpnie warstw± podk³adu jest zamykana i po roku korozja piêknie odsadza szpachle).Stosujê ten podk³ad od kilku miesiêcy i nic nie siada.Idea³em jest zastosowanie podk³adu epoksydowego lecz to bardzo wyd³u¿a czas naprawy.
 

baqo 
Wys³any: 2008-10-05, 09:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid napisa³/a:
O tym ze szpachel na gola blache to sie dowiedzialem w norwegii na wielu kursach
ha...ha...ha... w norwegi!!! tam gdzie auta gnij± najszybciej. wielu kumplom ,co przyjechali z norwegi,szwecji robi³em auto bo je d¿uma z¿era³a.wiêc ty k³ad¿ sobie kit na go³± blachê
dawid napisa³/a:
Nie dawajcie zadnych
ale z tym to siê z tob± nie zgodzê.
 
 

dawid
Wys³any: 2008-10-05, 09:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
no to widze ze sie znasz i wiesz czemu gnija hehehe, samochody tu gnija ze wzgledu na sypanie podcas zim drog sola, piachem, wymagane zimowki to zimowki z dekami co sie rowna obicia od kamieni a obicia plus stale wilgotne powietrze rdza rdza rdza, druga sprawa to oryginalna konserwacja samochodow znikona, 3 to bledy galwaniczne ktore bardziej lub mniej daja sie we znaki w roznych szerokosciach swiata, a podklad pod szpachel uwierz mi jest niewskazany
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2008-10-05, 11:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid napisa³/a:
jest niewskazany
mo¿e tylko zmieniæ te s³owa. bo co siê stanie jak po³o¿ê go na epoxyd? no i jednak s± dwie szko³y. jedna z podk³adem,druga bez.
 
 

dawid
Wys³any: 2008-10-05, 11:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
no nic sie nie stanie, chce powiedziec ze nic to nie zmienia ze dajesz epxyd tylko wydluza to czas twojej naprawy i wzrastaja jej koszta, moim zdaniem to nie jest ekonomiczne tym bardziej ze masz swoj interes, pomysl o tym bo wcale nie jest prawda ze szpachlowanie na podklad podwyzsza jakosc twojej naprawy to tylko bajer podwyzszajacy sprzedaz materialow, uwiez mi wiem co mowie
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2008-10-05, 12:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid, a jakie jest u ciebie zabezpieczenie antykorozyjne,gdy robisz naprawê elementu?
 
 

dawid
Wys³any: 2008-10-05, 14:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
wash primer,grunt,baza,lakier, jeszcze zaleca sie polerowanie ( bez papieru)woolpad plus pasyta do pelnego zamkniecia porow w lakierze

Jesli o to ci chodzi
_________________
hmmm
 

marikk 
Wys³any: 2008-10-07, 08:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 249
Baqo spytam z ciekawo¶ci czy jak Ci podczas szlifowania szpachlii wyjdzie gdzie¶ blacha czy na nowo dajesz epoksyd czy szpachlujesz po raz kolejny bo jak Ci blacha wyjdzie i dajesz na to szpachel to jest strata czasu materia³u i pieniêdzy tak jak pisa³ Dawid ¿e najpierw w³ókno szklane na pierwsze warstwy a potem zwyk³a tak wiêkszo¶æ robi i jako¶ ¿yj±
 

przepity
Wys³any: 2008-10-07, 15:33   
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam, u mnie w pracy szpachla zawsze idzie na gola blachê, dlatego tez siê zastanawiam co robocie jak przy szlifowaniu szpachli washa przetrzecie

dodatkowo u mnie przed gruntowaniem na szpachle i tam gdzie gola jest pryska siê czym¶, ale co to jest to nie wiem, ma barwê ¿ó³ta, podobno takie zabezpieczenie wystarcza ale za krotko robiê ¿eby wiedzieæ czy reklamacje s± ze wy³azi ruda
 

mebArth 
Wys³any: 2008-10-07, 17:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Cytat:
Witam, u mnie w pracy szpachla zawsze idzie na gola blachê,


Tak jest w wiekszoci bud niestety...Co ja mam zrobic jak gosc chce auto za 2 dni i jescze ch... p³aci? Wazne zeby powierzchnia by³a oddt³uszczona.
Tak, wiem...kit na blache to z³o...ale WYT£UMACZCIE to ludziom.
_________________
Bart
 
 

dawid
Wys³any: 2008-10-07, 18:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
ok to uzasadnijcie dawanie podkladu pod szpachel polyestrowy:)
_________________
hmmm
 

mebArth 
Wys³any: 2008-10-07, 18:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
tzn NA czy pod? na blache czy pod podk³ad. Na podk³ad czy jak? Oswiec mne o co ci chodzi. Szpachlówka poliestrowa to zwyk³y kit. Szpachla. Nazwijcie to jak chcecie. :)
_________________
Bart
 
 

dawid
Wys³any: 2008-10-07, 18:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
dlaczego epoxyd pod szpachel dlaczego uwazacie ze to zle dawac szpachel na gola blache skumales?
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2008-10-07, 19:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid napisa³/a:
dlaczego uwazacie ze to zle dawac szpachel na gola blache
nie jest ¿le ,gdy siê go walnie na go³± blachê,ale jest lepiej jak siê szpachluje na zabezpieczenie antykorozyjne :idea:
 
 

lukas
Wys³any: 2008-10-08, 09:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
dawid napisa³/a:
dlaczego epoxyd pod szpachel


szpachlówka ch³onie wodê i jak np. obrabiasz podk³ad na mokro, przetrzesz siê do metalu to tym rozszlifowanym miejscem woda wejdzie do szpachlówki. Wiadomo, nie bêdzie to od razu 100 ml ale zawsze co¶ wejdzie i najczê¶ciej tam zostanie na jaki¶ czas. Jak pod szpachlówk± bêdzie epoksyd to zminimalizujemy ryzyko korozji od tej wilgoci, oczywi¶cie pod warunkiem, ¿e zabezpieczymy te¿ podk³adem to rozszlifowane miejsce. A jak tam pójdzie bezpo¶rednio baza to ta wilgoæ i tak swoje zrobi.
 

gola 
Wys³any: 2008-10-08, 11:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
jak woda wejdzie w szpachlowke to epoksyd zminimalizuje korozje ale i tak po jakims czasie na lakierze wyjda bable,nie z korozji ale z zamknietej w szpachli wodzie.
A jak ktos obrabia od a do z na sucho to jak to sie ma z tym epoxydem ? :)
 

baqo 
Wys³any: 2008-10-08, 13:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
gola napisa³/a:
to jak to sie ma z tym epoxydem
epox jest zawsze zabezpieczeniem przed korozj±. mo¿e na wierzchnych czê¶ciach tak szybko rdza nie wyjdzie,ale pod listwami,zderzakami,tam gdzie wilgoæ siedzi ,brak epoxydu przy¶pieszy korodowanie.
 
 

pitterek 
Wys³any: 2008-10-09, 19:18   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
gola napisa³/a:
A jak ktos obrabia od a do z na sucho to jak to sie ma z tym epoxydem ? :)


w takim wypadku wyjasnij mi proszê w jaki sposob zmatowa³bnys od A do Z na sucho np przedni b³otnik od seata altea http://images.google.pl/i...m=1&sa=N&tab=wi

albo jeszcze lepszy przyk³ad, nieco bardziej powszechny- jakikolwiek przedni zderzak.
wyjasnij mi i innym jak to zrobic na sucho tak, by by³o równo, domatowane i bez rys??
_________________
Pit
 

kpopis
Wys³any: 2008-10-09, 19:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 291
Domatowic to nie problem ale gorzej ze szlifowaniem ;)

Dobry podklad jest pomocny np. novol 350, jest miekki i latwy w obrobce. Dla porownania novol 310 potrafi szlifowac sie wolniej niz podklad fabryczny itd i potrafia po maszynie wyjsc ostre przejscia ktorych nie ma jak robi sie reka. Przedniego zderzaka nie da sie maszynka obrobic ale jesli maluje "akrylem" to praktycznie 90% nadwozia robie maszynk±.
 

pitterek 
Wys³any: 2008-10-09, 23:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
kpopis napisa³/a:
ale jesli maluje "akrylem" to praktycznie 90% nadwozia robie maszynk±.



pod akryl ok ale w tej chwili akrylem lakierowane sa praktycznie tylko samochody dostawcze noi moze znajd± sie jakies ''firmowe'' wyjatki w osobowkach ale w wiekszosci lakierni na codzieñ wykonuje sie naprawy g³ównie aut osobowych. a co za tym idzie uzycie wody w obróbce podk³adu by³o, jest i bedzie jeszcze do¶c d³ugo nieuniknione.
_________________
Pit
 

jacklack 
Wys³any: 2008-10-09, 23:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
pitterek napisa³/a:
kpopis napisa³/a:
ale jesli maluje "akrylem" to praktycznie 90% nadwozia robie maszynk±.



pod akryl ok ale w tej chwili akrylem lakierowane sa praktycznie tylko samochody dostawcze noi moze znajd± sie jakies ''firmowe'' wyjatki w osobowkach ale w wiekszosci lakierni na codzieñ wykonuje sie naprawy g³ównie aut osobowych. a co za tym idzie uzycie wody w obróbce podk³adu by³o, jest i bedzie jeszcze do¶c d³ugo nieuniknione.



Tak zgadzam siê szczególnie pod bazy wodne a kolory srebrne i pochodne pochodne wymagaj± szczególnej troski czyli P1500 Ja stosujê na busy system DP imron elite super wydajny i piêkny po³ysk no i zgodny z wymogami ue:)i nie drogi:)
 
 

gola 
Wys³any: 2008-10-10, 08:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
pitterek napisa³/a:
w takim wypadku wyjasnij mi proszê w jaki sposob zmatowa³bnys od A do Z na sucho np przedni b³otnik od seata altea http://images.google.pl/i...m=1&sa=N&tab=wi

albo jeszcze lepszy przyk³ad, nieco bardziej powszechny- jakikolwiek przedni zderzak.
wyjasnij mi i innym jak to zrobic na sucho tak, by by³o równo, domatowane i bez rys??


z palcem w ... taki blotnik lece na sucho.Jezeli jest podklad na nim to szlifuje maszyna 500 z podkladka z gabki,(nastepnie 800 z gabka od spodu na sucho recznie) i scotch-brite szary tez na sucho.
Jezeli pod podkladem byla szpachla,to na klocku P320,nastepnie reszta jak poprzednio.



Jezeli chodzi o zderzak to jemu raczej woda nie szkodzi i odporny jest na korozje a przeciez o tym mowa byla.
Do systemu na sucho po obrobce mechanicznej stosuje sie sealer np sikkens ma takie cos (autocoatBT) w celu wypelnienia powstalych rys przy szlifowaniu.Aplikujesz jedna,dwie warstwy i po 10-15 minutach lecisz z baza.
Elementy takie jak maska,dach po P500 lece maszyna P800 i nic wiecej.
Jasno ci wytlumaczylem chyba. :)
Nie uzywam wody do obrobki podkladow i jakos zyje.

Zreszta mebarth tez pisal juz o tym kiedys ze wody to uzywal tylko do mycia samochodu.
 

dawid
Wys³any: 2008-10-10, 15:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
zgadzam sie z gola ja jeszcze robie to agresywniej

grunt: 240 klocek 320 maszyna 500 maszyna calosc, plus do zachowania czystosci szkota z przemywaczem na bazie wody np sikkens m850 a jesli juz ktos sie boi to przed baza mozna sobie binderem zrobic i jest ok ale rzadko to robie baza sikkensa radzi sobie ze wszystkim a jesli chodzi o zderzaki to 320 maszyna i mokro na mokro jesli sie tam jakis stary trafi

obrubka na mokro to przeszlosc
_________________
hmmm
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group