Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:41
Autor Wiadomość
robak85
Wysłany: 2007-02-10, 20:39   malowanie plastikowego zbiornika motocyklowego
0
UP DOWN

Posty: 6
witam
mam do pomalowania PLASTIKOWY zbiornik motocyklowy

jest on pokryty sporą iloscia dosyc głebokich rysek których nie chce szpachlowac bo motocykl jezdzi w terenie i po jakims czasie szpachelek pęknie

rysy są takie że mozna je usunąc papierkiem tylko jaki wybrac żeby nie spedzic nad tym tygodnia czasu a z drugiej strony nie przesadzic z gruboscia papieru?

wszystkie materiały dobrali mi w sklepie specjalnie do tego plastikowego zbiornika ale to było pół roku temu i juz zapomniałem jaki papier mi zalecili :P

pozdrawiam
 

Bodzio 
Wysłany: 2007-02-10, 22:33   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Jak robiłem swoją hondzine (cr 125) to też musiałem rysy usuwać ze wszystkich plastików. Ja robiłem tak że kupiłem papier ścierny 2000, 2500 (kilka arkuszy), szedłem na działkę i napuszczałem do wiadra wody. Później siadałem na krzesło, papier zakładałem na klocek (czasami samym papierem), polewałem plastiki wodą, moczyłem papier i ogień :D hehe ładnych parę godzin mi to zajęło ale efekt był widoczny :) Co do farby to najpierw malowałem jakąś do plastiku (w sklepie mi taką polecili ale firmy nie pamiętam) Później jakąś białą samochodową. Był to motor na tor więc materiały jakich użyłem nie były super jakości. Pozdro

ps. popełniłem kilka błędów przy malowaniu, ale mniejsza z tym hehe :lol:
 
 

robak85
Wysłany: 2007-02-16, 23:34   
0
UP DOWN

Posty: 6
Bodzio, dzięki za odpowiedz ale papierek 2000 nic nie da ( na przyszłośc - jak chcesz tylko odnowic BARWIONY plastik to papierek 1800-2000 , jedziesz aż znikną rysy i wtedy polerka - plastiki będą jak nowe bez malowania)
ja niestety swój zbiornik musze pomalować bo jest przebarwiony i NIC tego nie usunie


musze używac grubego papieru żeby zjechać powierzchnie usuwając rysy bo nie chce tego szpachlować - jest ich tak dużo że cały zbiornik by był w szpachli a wiem jak jeżdze i nawet najlepsza szpachla do plastiku popęka po 2 miesiącach :twisted:
 

online 
Wysłany: 2007-02-18, 23:15   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: Śląsk - Świerklaniec
Walnij ten bak 400 wodną, na to podkład, ładnie zalej rysy, przeszlifuj i maluj lub ew. poprawki i dopiero malować :)
 
 

robak85
Wysłany: 2007-02-23, 13:56   
0
UP DOWN

Posty: 6
400setką mówisz? a może 600 czy 800setka bo boje sie że zostaną rysy bo będe malował na czarno

aha, podkład mam do plastiku kupiony u lakiernika ale jest on w spreju (bezbarwny)
jakim papierkiem go przeleciec? 1500 będzie dobry? troche lipa z tym bezbarwnym bo nie widać miejsc gdzie trzeba zrobic poprawke :roll: a zbiornik był mocno zniszczony i pewnie nie uda się za pierwszym razem


ps. od razu zapytam - jeśli mi się nie uda (to moje pierwsze malowanie) i bedzie widać rysy to po jakim czasie moge przeszlifować baze i jakim papierkiem ? 800ka na mokro może byc?
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-02-23, 18:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
Wiesz podałeś za mało wiadomości. Jakim lakierem chcesz ten zbiornik malować. Czy widać na nim uszkodzenia ( rysy ). Czy zbiornik był już malowany, czy to jest świerzy plastyk ze sklepu ? Generalnie użyłbym papieru na mokro 800, z tym że jężeli jest to świeżutki plastyk to dobrze byłoby użyć środka do usówania silikonów i teflonu. Po zmatowieniu trzeba zaaplikować podkład do plastików ( promotor przyczepności ) na to następnie podkład akrylowy najlepiej 2 składnikowy. Wysuszyć a następnie ponownie zmatować odtłuścić zmywaczem antysilikonowym i lakierować . Podaj jaki lakier chcesz użyć
 

grzesiek3210 
Wysłany: 2007-02-28, 09:04   
0
UP DOWN

Posty: 24
Nie polecam malowania zbiornika.Lakier może bardzo łatwo schodzić.Zresztą prosty przykład.Czemu okleiny na bak są dziurkowane?...te nie dziurkowane odklejają się, robią się na nich pęcherze.W tego typu sprzętach tak jak kolega wyżej pisał jazda papierkiem i tyle.Szkoda malować bo pierwszy dobry dzwon i po robocie

PS. Osobiście jeżdżę Husqvarną Wr 250 2000r..
 

Amiggo 
Wysłany: 2007-02-28, 22:44   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 356
Polemizował bym ale mogą mieć ludzie różne zdania. Sam osobiście malowałem kilka zbiorników plastikowych oraz z żywicy i jakoś nikt nie reklamował. Stosowałem na nie jedno i dwuwarstwówki z NEXA Autocolor i było OK.
 

robak85
Wysłany: 2007-03-03, 17:03   
0
UP DOWN

Posty: 6
Cytat:
Wiesz podałeś za mało wiadomości. Jakim lakierem chcesz ten zbiornik malować. Czy widać na nim uszkodzenia ( rysy ). Czy zbiornik był już malowany, czy to jest świerzy plastyk ze sklepu

lakierek tak jak pisałem materiały dobrane przez lakiernika (czarny akryl 1 składnikowy)
zbiornik nigdy nie był malowany bo w plastiki w motocyklach terenowych są barwione a nie lakierowane ... niestety ja swój zbiornik musze pomalowac bo jest przebrawiony z białego na żółty
rys juz nie ma, namachałem sie strasznie 150-ka na sucho i wszystkie zniknęły :wink:


Cytat:
Nie polecam malowania zbiornika.Lakier może bardzo łatwo schodzić.Zresztą prosty przykład.Czemu okleiny na bak są dziurkowane?...te nie dziurkowane odklejają się, robią się na nich pęcherze.W tego typu sprzętach tak jak kolega wyżej pisał jazda papierkiem i tyle.Szkoda malować bo pierwszy dobry dzwon i po robocie

PS. Osobiście jeżdżę Husqvarną Wr 250 2000r..

tak, wiem że naklejki się takich zbiorników nie trzymają - ale jest na to metoda - zbiornik musi byc dokładnie wysuszony, wypłukany i poleżeć minimum 2 tygodnie bez paliwa (mój leży 3 miesiące :P )
trzeba go malować bo jest mocno pożółkniety a tam gdzie były naklejki widac biel ... ogólnie strasznie to wygląda
 

TomaszAntwerpia 
Wysłany: 2007-03-10, 00:02   
0
UP DOWN
Pozdrawiam....

Posty: 13
Skąd: Belgium
jeżeli chodzi o docieranie rys to proponował bym (jeśli oczywiście będziesz malował lakierami na bazie wody) 320P lub 280 pod lakier na bazie żywicy.

Ale to tylko moja opinia, zrobisz jak uważasz...

Pzdr
 
 

miki_v6 
Wysłany: 2007-03-28, 22:18   
0
UP DOWN
Honda CBR954 2002r

Posty: 2
Co to znaczy ze plastiki w motorach sa barwione a nie lakierowane?
Potrzebuje pomalowac plastiki w mojej Hondzie CBR954 2002r i nie moge nigdzie dobrac odpowiedniej farby. Zawsze wychodzi pomarancz a nie czerwony, dlaczego?
 
 

online 
Wysłany: 2007-03-29, 19:55   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: Śląsk - Świerklaniec
Ten pomarańcz zamiast czerwieni wychodiz przy malowaniu czy przy dobieraniu :shock:

Barwiony bak to znaczy, że jest wykonany z kolorowego plastiku(pigment).

Z tego co mi się wydaje to w tej cbr'ce jest metalowy bak? Toć prawie każda na stunt maschine przerobiona z wklepanym bakiem, o ile się nie myle? :twisted:
 
 

miki_v6 
Wysłany: 2007-03-29, 20:40   
0
UP DOWN
Honda CBR954 2002r

Posty: 2
Tenpomarancz robi sie po pomalowaniu plastiku oraz jak robie probki na fiszce.
A co myslicie o nalozeniu klaru barwionego na baze a pozniej dopiero zwyklego klaru?
Czy kolor podkladu gra role? Jaki jest najlepszy pod kolor czerwony na plastiki?
 
 

online 
Wysłany: 2007-03-30, 22:46   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: Śląsk - Świerklaniec
Kolor dobierasz z kodu czy z fiszek(wzorników)? Jak lakierujesz? Jeśli kolor jest czerwony w puszcze a robi się po malowaniu pomarńczowy to kolor leży po stronie osoby lakierującej zapewne. Opisz dokładniej co i jak.

Zapodkładuj całość podkładem np. szarym i na to kolor :]
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group