Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
acidhouse
Wysłany: 2009-02-16, 07:37   Farby wodne Auto Air
0
UP DOWN
Kustom Kulture


Pomógł: 10 razy
Posty: 267




Użytkownicy farb wodnych mogą mieć spore kłopoty nie znając filarów użytkowania. Aerografia to nie rurka z kremem, każdy etap od początku do końca tworzonej pracy jest istotny, efekt końcowy jest uzależniony od wielu czynników i zachowań, o których nie wszyscy wiedzą.



Zalecane użycie w temperaturze 20º C lub większej, na przygotowanej, oczyszczonej i odtłuszczonej powierzchni.
Malowanie w wilgotnym lub zimnym pomieszczeniu zwiększy czas schnięcia i może wywołać wystąpienie wad lakierniczych malowanej powłoki. Zalecane jest stosowanie nawiewów termicznych, opalarek lub promienników podczerwieni w celu przyspieszenia parowania wody z powłoki oczywiście z umiarem. Stosując przyspieszone schnięcie należy zachować odpowiednią ostrożność i nie przesuszyć powłoki, stosując nawiewy zabezpieczyć przed nadmuchem pyłu, wilgoci i innych substancji mogących powodować wady lakiernicze na powierzchni.



Wielkości dyszy :
od 1.0mm do 1.3mm : od 1,5 do 2,5 atmosfery dla pistoletów standardowych pistoletów HVLP. Auto Air są przystosowane przede wszystkim do stosowania w aerografach o rozmiarach dysz od 0.2mm do 0,5 mm, o niskim ciśnieniu roboczym do 1,5 atmosfery. Przy stosowaniu w aerografie zaleca się stosowania Reduktora Auto Air w celu rozcieńczenia farby, bowiem jej gęsta struktura może zatkać małą dyszę aerografu. Dla dysz 0,2 mm dolać około 25% objętościowo Reduktora. Dla dysz 0,3mm od 10% do 20% Reduktora objętościowo. Dla dysz 0,5mm i powyżej 10% Reduktora objętościowo.



100 ml produktu powinno wystarczyć do pokrycia około 1,0 do 2,0 m2 powierzchni jedną warstwą. Do pokrycia większych powierzchni należy użyć odpowiednich ilości farby. Średnie i większe auta od 2,3 l do 2,8l. Ciężarówki około 3,8 l.
4003 Auto Air Reduktor
Reduktor Auto Air zalecany jest w do aerografów o małych dyszach rzędu 0,3 i mniejszych ponieważ rozrzedza gęstość farby. Reduktor Auto Air jest spoiwem i nadaje lepkości i właściwości adhezyjne malowanej powierzchni, dzięki czemu kolor pozostaje nasycony.



Dokładne przygotowanie powierzchni gwarantuje doskonałe rezultaty w malowaniu.
Przygotuj powierzchnię w następujący sposób:

Oczyść powierzchnię dokładnie, za pomocą papieru wodnego o gradacji 600. Większe zadrapania i rysy zniweluj na mokro za pomocą papieru o gradacji 800. Wszelkie błyski i prześwity poprzednich warstw zeszlifuj. Po każdorazowym szlifowaniu powierzchnię należy oczyścić za pomocą ściereczki antystatycznej.



Kolory Auto Air kompatybilne są z wszystkimi podkładami uretanowymi, epoksydowymi oraz wszystkimi podkładami wodnymi. Używanie podkładu nie jest wymagane na powierzchniach innych niż metalowe.
Metal – Użyj podkładu uretanowego (nie jest wymagane używanie uretanowego rozpuszczalnika w celu przyspieszenia wysychania podkładu) lub epoksydowego.
Plastiki – Nie zaleca się używania podkładów adhezyjnych na powierzchniach plastikowych wykazujących oleistą kompozycję .Szlifowanie powierzchni plastikowych powoduje utratę ich połysku.
Aluminium, powierzchnie uretanowe oraz włókno szklane – Na czyste powierzchnie aluminiowe przed szlifowaniem należy nałożyć bazę Auto Air z serii 4000.



3 warstwy : Kolory Auto Air należy aplikować w trzech cienkich warstwach:
2 bardzo cienkie warstwy i jedna średnia warstwa. Należy unikać warstw mokro na mokro. Seria farb transparentnych i cukierkowych ze względu na swą unikalną przezroczystość może wymagać dodatkowych cienkich warstw w celu uzyskania właściwego efektu. Seria 4500 – kolory połyskliwe wymagają nałożenie tylko 1 cienkiej warstwy.
• Warstewka pierwsza powoduje błyszczenie się pokrytej powierzchni. Kolejne warstewki uzupełniają nakładany kolor. Ostatnia warstwa dopełnia i tworzy warstwę “pożądaną”.
• Praca na jasnych powierzchniach gwarantuje uzyskanie pożądanych i właściwych odcieni koloru Cieniutka warstwa koloru wodnego jest znacznie wydajniejsza od warstw farby uretanowej. Jest to dość istotny szczegół w pracy z farbami Auto Air – PRACA Z BARDZO CIENKIMI WARSTWAMI. Nie należy próbować pokryć całej powierzchni jedną warstwą. Unikać nakładania mokro na mokro może to prowadzić do występowania wady lakierniczej “rybich oczek”.
• Nie ma ram czasowych pomiędzy kolejnymi nakładanymi warstwami, jeżeli tylko poprzednia warstwa jest już sucha.
Czas twardnienia warstwy :
W ciągu 2 do 4 minut w warunkach idealnych dla farb wodnych warstwa zaczyna twardnieć i tworzyć w ten sposób zespoloną powłokę.
W warunkach domowych lub garażowych w zależności od wilgotności powietrza warstwa tworzy się w ciągu 5 do 15 minut. Używając nadmuchów lub suszarek czas tworzenia się warstwy znacznie się skraca. Przed nałożeniem kolejnej warstwy należy dokładnie wysuszyć poprzednią, szczególnie w przypadku używania maskowania.
Warstwy pośrednie : zaleca się stosowanie cienkiej warstwy pośredniej w postaci bazy transparentnej w celu ochrony kolorów przed naruszeniem przez taśmę maskującą lub nałożeniem warstwy lakieru bezbarwnego.



Farby Auto Air nałożone natryskowo mogą być suszone za pomocą promienników podczerwieni (IR) lub suszarek. Przy stosowaniu nawiewów i promienników podczerwieni należy stosować odpowiednie odległości od suszonej powierzchni (około 30 cm). Duże powierzchnie powinno suszyć się za pomocą promienników podczerwieni, mniejsze zaś za pomocą suszarek lakierniczych. Czas kompletnego wyschnięcia warstwy wynosi do 20 minut w temperaturze ok 30º C, bez użycia nawiewów. Czystość w warunkach domowych – minimalna temperatura dla tworzenia warstwy około 21º C oraz niska wilgotność.



Stosując się dokładnie do powyższych zasad przygotowania powierzchni, nakładania i suszenia przy optymalnych warunkach, stosując maskowanie za pomocą taśmy maskującej o niskiej i średniej sile klejenia warstwy zamaskowane nie powinny odchodzić wraz z maską. Należy pamiętać o dokładnym wysuszeniu powierzchni, a także o tym by powierzchnia maskowana wystygła do temperatury otoczenia. Stosując nawiewy cieplne czas od nałożenia poprzedniej warstwy od 30 minut do 1 godziny, bez nawiewów w temperaturze około 30º C od 1 do 6 godzin. W warunkach domowych (w zależności od wilgotności) od 12 do 24 godzin. W celu dodatkowego zabezpieczenia kolorów można pokryć powierzchnię maskowaną za pomocą bazy transparentnej.



Oczyszczanie powierzchni za pomocą odtłuszczacza silikonowego lub ściereczki antystatycznej.

! ! ! NIGDY NIE CZYŚĆ ZA POMOCĄ WODY ! ! !



Farby Auto Air kompatybilne są z lakierami bezbarwnymi uretanowymi. Zaleca się używanie wolnego utwardzacza (ekstraktora) w celu dobrego rozlania lakieru bezbarwnego na powierzchni. Nie ma ustalonych ram czasowych, które obligują użytkownika do nałożenia lakieru bezbarwnego w określonym czasie. Stosowne jest raczej dokładne wysuszenie poprzednich powłok farby.
a) Warstwa pierwsza - rozpocznij od cienkiej warstewki, po około 10 do 15 minut zaczyna tworzyć się powłoka
b) po tym czasie nałóż drugą, średnio grubą warstwę z podobnym czasem tworzenia powłoki
c) trzecią ostatnią warstwę nałóż mokrą tak aby odpowiednio się rozpłynęła tworząc klar.



Należy używać Rozcieńczalnika Auto Air w celu usunięcia zbędnych pigmentów i resztek farby z sprzętu do malowania.



Farby Auto Air zawierają 0.0 VOC (organicznych substancji lotnych), osoby użytkujące lub mogące zetknąć się z oparami farb Auto Air zobligowane są do użycia maski przeciwpyłowej i przeciwgazowej zgodnej z certyfikatem NIOSH/MSHA. Chronić skórę i oczy przed bezpośrednim kontaktem z farbą, za pomocą rękawic gumowych bądź lateksowych oraz ubrania nie przepuszczającego oparów, cieczy, bądź gazów używanej farby.

_________________
Training all life
 
 

karas83
Wysłany: 2012-03-06, 21:53   
0
UP DOWN

Posty: 31
tego szukałem wielkie dzięki
_________________
http://karas83.digart.pl/digarty/
 

matheo_86
Wysłany: 2012-12-18, 20:47   
0
UP DOWN

Posty: 91
bardzo ale to bardzo przydatne podstawy:) dziękuję :)
 

adamvariant
Wysłany: 2013-03-16, 09:38   
0
UP DOWN


Posty: 31
Acidhouse a masz moze taką rozpiskę dotyczącą WICKED-ów a co ważniejsze INSPIRE? ewentualnie jesteś w stanie przygotować?:)
 

Aerograf-Fengda 
Wysłany: 2013-06-13, 15:45   
0
UP DOWN

Posty: 6
Skąd: Czechy
Witam,

te farby mozecie kupic na www.aerograf-fengda.pl :)
 
 

Miron23
Wysłany: 2014-11-25, 11:35   
0
UP DOWN

Posty: 4
Dużo pomocnych rad dla początkujących. Choć miałem kilka razy trzymałem w ręku aerograf, to zbyt wiele o nim nie wiem, ale rozjaśnia mi się coraz więcej. :)
 

Paavil33
Wysłany: 2015-02-17, 08:50   
0
UP DOWN

Posty: 1
Dobrze że są takie serwisy które pomagają amatorom rozwijanie swojej pasji :)
_________________
taxi bagażowe mazowieckie dla Ciebie
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » AIRBRUSH » Artykuły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group